Aikuisen nestehukka...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "Oona"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
O

"Oona"

Vieras
korjaantuuko se juomalla ja kuinka ihmeen paljon oikein pitäisi juoda?
Minä olen ollut 6 päivää flunssassa ja kuumeessa. Nyt nämä helteet. Ruoka ei oikein maistu, jotain aina välillä kuitenkin. Juonut olen n. ½-1litran päivässä. Litrakin on aika optimistinen arvio. Mutta tiedän että liian vähän. Ongelmaa ei ole ollut muuten kuin nyt tänään on ollut tosi huono olo. Kun juon niin tulee pahan olon tunne. Olen käynyt 1½ vuorokauden aikana 3 vai 4 kertaa pissalla ja pissa oli nyt aamulla tosi tummaa.
Eikö nämä ole kuivumisen merkkejä? Miten tuon saisi korjaantumaan kun jos juon niin tuntuu että se neste nousee samantien ylös.
Päätä särkee ja on riutunut olo.

Enkä edes tiedä onko tämä olotila vain osa tätä flunssaa vai onko oikeasti kyseessä nestehukka.

Nipistä kämmenselkääsi kevyesti, siis nahka poimulle. Jos laskeutu hitaasti, olet hieman kuiva. Juomalla se korjaantuu, yleensä. Urheilujuoma on aika näppärää.

Niin tuo nestevajaus kuumeen ja nyt vielä kelin takia....Kotia saada nestettä 3-4L vrk, siis kaikki ruoat ja juomat yhteensä. Pääkipu ja virtsan värin pitäisi muuttua..."Nettitohtori" sibuillaan kertoo että ihmisestä riippuen nesteen tarve näillä ilmoilla jopa 10 L vrk.

Tää on jotenkin ihan hurja tilanne. En yleensä ikinä ole kipeä. Nyt kestäny jo näin monta päivää kuume. Nyt nää helteet. Lasten kanssa ei pysty lepäämään. Aluksi juomisesta ei tullut ollenkaan huono olo mutta kun nyt jälkeenpäin mietin niin olen kyllä juonut ihan liian vähän. Nyt kun olen ollut ihan voimaton, ei meinaa jaksaa liikkua, ja kun pissakin oli niin tummaa niin kävin miettimään tuota kuivumista. Veden juomisesta tulee huono olo. Limsaa tai mehua ( tai muuta jollekin maistuvaa juomaa ) ei meinaa saada alas ollenkaan, sitäkään vähää.

Helteiden aikana pitäisi juoda noin litra enempi kuin normaalisti (ja normaali määrähän on noin 2-3litraa), joten juopas reilusti vaan enempi kuin mitä oot nyt juonu. Ja korvaa osa nesteestä kivennäisvedellä ja sokeroidulla mehulla, niin eiköhän olo ala helpottaa ja muista ottaa kuumetta alentavaa lääkettä!! Pikaista paranemista!!!

Yhteistyössä