oranssi/ruskea pissa raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

"vieras"

Vieras
Pitäisköhän tässä nyt soittaa jonnekin. Pari päivää sitten huomasin samaa, että pissalla käydessä paperi on kumman tumman värinen. Tänään katsoin samaa, kun seuraan muutenkin, että meneekö limatulppaa tai lapsivettä. No oli taas kumman tummaa. Äsken kävin pissaamassa mukiin ja tosiaan virtsani on hyvin tummaa. Oranssia/rusehtavaa ja juon todella paljon vettä, eli ei pitäisi olla siitä kiinni, että joisin liian vähän. Ruokavaliossakaan ole mitään erikoista.

Olen rv 37 eli ihan loppuraskaudessa. Onko jollain ollut samaa?

Olen epäillyt synnytyksen lähestyvän ja tosiaan pissalla joudun käymään vähän väliä. Lapsi on tosi alhaalla ja painaa rakkoa ja aiheuttaa kipua ja vihlontaa. Mitään virtsatietulehduksen merkkiä ei nyt ainakaan ole. Voikohan pelkkä paine aiheuttaa mahdollisesti jotain verestävää virtsaa. Tuo kun voisi kai johtua siitä, että verta on joutunut virtsaan...ei tosin paljon sitten ole joutunut, kun on siis oranssia/ruskeaa...ei mitenkään punaista kuitenkaan.

Tiistaina on jokatapauksessa lääkärikäynti, että siellä kuitenkin voin asiasta ihan kysyä ja tarkistavat muutenkin onko kaikki ok. Vähän vaan tuo mietityttää. Lapsi on ihan normaalisti ollut vatsassa ja liikkuu.

[QUOTE="vieras";28926853]Mene välittömästi lääkäriin. Munuaisten toimintavika kuuluu raskausmyrkytykseen ja tila voi edetä tosi nopeasti ilman mitään huonoja oloja ym. !![/QUOTE]

Kamala. Taidan kyllä soittaa jonnekin. Neuvolassa on kyllä kaikki ollut ihan ok, vaikka turvotusta on. Verenpaineet on nousseet, muttei ole ylittäneet hälyttäviä rajoja ja pissa oli ainakin viikko sitten ok.

Oksettavaa oloa kyllä on ollut, mutta olen ajatellut, että johtuu lähestyvästä synnytyksestä, kun vatsa muutenkin sekaisin.

No soitin nyt päivystykseen...lääkäreitä ei ollut kuulemma vapaina, mutta hoitaja ei pitänyt huolestuttavana. Nyt vähän kyllä epäilyttää. Sanoi, että yritä juoda tosi paljon vettä ja jos jatkuu, niin voin soittaa uudestaan. Kerroin kyllä kaiken, mitä nyt voin kertoa, mutta en nyt ihan noihin hoitajiin kamalasti luota. Sanoi, että olisin voinut virtsanäytteen päivällä tuoda, mutta ei koe nyt tarpeelliseksi tulla käymään, kun vauva liikkuu.

Mitäs tämän kanssa nyt tekisi.Yritän juoda vielä enemmän ja tarkkailla tilannetta ja vauvaa ja soitella sitten uudestaan, jos ei muutu.

Ja tosiaan mitään virtsatietulehduksen kipuja ei ole.

No join nyt nopeasti ainakin puoli litraa vettä lisää ja kävin pissalla. Nyt oli onneksi keltasen väristä. Olinkohan sitten juonut liian vähän. Huh...olin jo vähän paniikissa. Itselläni nyt on vaan koko ajan vesilasi vieressä, ettei alkaisi turvottaa, niin voi olla että olen sitten vähän vähemmän juonut tänään ja nyt kroppa reagoi tosi helposti.