aikuisen kellertävä iho??

  • Viestiketjun aloittaja ...
  • Ensimmäinen viesti
Luuvalo
Se keltaisuus mikä liittyy noihin sairauksiin johtuu veren kohonneista bilirubiiniarvoista. Ei sen todellakaan tartte syöpä olla, voi olla vaikka sappikiviä tai joku tulehdus - onko sulla maha kipeä (kovasti) ollut? Ja katsopa kellertääkö silmänvalkuaiset myös, tuon bilirubiinikellerryksen pitäisi näkyä myös niissä.
 
"vieras"
[QUOTE="Mansikka";21973182]Mulla on ollut koko ikäni kalpea/keltainen iho.[/QUOTE]
Kuten myös. Jalkapohjat ovat aivan oranssit. Ei mitenkään epänormaalia, jos ihonväri on luonnostaan kellertävä.
 
zohtori
Aloittaja lienee viinamäen naisia. Jatkuvan ryyppäyksen takia maksa huutaa hoosiannaa ja elin iän ennuste ei ole häävi, yleensä keltaisuus tarkoittaa sitä, että varatankilla jo mennään.
 
samis
Jos pelkästään naama on kellertävä,tuskinpa silloin mitään vakavaa tautia on,miten se maksan tai sapen toimintahäiriö vois valita pelkän naaman,veri kiertää koko kropassa.Silmän valkuaiset on hyvä tsekkauskonsti:jos ne ei oo keltaiset,ei todellakaan vedetä viimeisiä vetoja.
Oon ollut kellertävä iholtani aina,mutta mitään vikaa ei oo löytynyt.Maha on valkoinen ja silmän valkuaiset.
 
"poiu"
Minä olen itse huomannut, että ihoni on kellertävä, juuri kasvoista.
Maksakokeita on otettu ihan muista syistä, eikä niissä mitään vikaa ole ollut.
Taitaa vain luonnostaan olla kellertävä.
Minä olen ainakin kalpea, sillä luulen olevan tekemistä asian kanssa. Kesäisin tätä kellertävyyttä ei niin huomaa, kun iho ruskettuu.
Mutta lisäksi tietynlainen valaistus saa ihon kellertämään, jos on hiukankaan sen sävyinen iho muuten.
Voisin kuvitella, että kyse olisi tälläisestä jos muualla ei ole keltaisuuttasi kommentoitu.
 
vierailija
Kannattaa tarkistaa meikkivoide :) kaverilla oli jatkuvasti oranssi naama ja syy saatiin tietää vasta kun lainasin hänen meikkivoidetta...oranssiksi minunkin naama muuttui :D mutta muuten voi olla maksassa vikaa...ootko juonu tarpeeks vettä, entäpä oletko alkoholin suurkäyttäjä? , jos silmän valkoinen osa alkaa kellastaa niin mene mahd. Pian käymään lääkärissä niin ottaa sulta verinäytteet yms. :)
 

Yhteistyössä