Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Aito ja muut nimimerkillisiä kritisoivat:
1. Asioista voidaan riidellä mutta henkilöistä ei. Jos omasta mielestäsi JO:n keikka oli täydellinen, kirjoita siitä, mutta älä hyökkää toisinajattelijoita vastaan. Olen lukenut sunnuntaista alkaen kaikki viestit uudelleen ja henkilökohtaiset hyökkäykset keikkaraporttia kohtaan ovat aivan tyrmistyttäviä ja pahinta siinä on, että sen jälkeen uhriudutaan aivan kuin ei saisi olla eri mieltä. Saa olla eri mieltä mutta pitää antaa myös toisten olla eri mieltä ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin.

2. Mikä on tavoitteesi jatkaa tätä keskustelua uudeestaan ja uudestaan henkilökohtaisella tasolla? Toivotko kaikkien nimimerkillisten katoavan? Haluatko huomiota? Oletko vain niin ilkeä, että nautit kiusaamisesta? Asiaa on puitu nyt kolme päivää ja neljäs päivä menossa. Eikö jo riitä? Ja Aito: Ruusurouvan tapauksesta on kohta jo vuosi. Lopeta, nolaat vaan itsesi syyttämällä vuotta myöhemmin henkilötä asioista, joista sinulla ei ole todisteen hippustakaan. Olet vain päättänyt, että hän valehtelee ilman pienintäkään totuudenpohjaa ja sait ajettua hänet vainollasi pois tältä palstalta. Sen jälkeen ilkeilit Leilalle ja LG:lle ja ajoit 007 pois palstalta. Eiköhän tämä kerro sinusta jo kaiken tarpeellisen.

3. Koko tämä keikkaraportin lyttääminen ja ilkeily noudattaa täsmälleen samaa kaavaa kuin aikanaan Ruusurouvan ja 007:n tapauksessa. Joku hyökkää, uhriutuu, syyttää muita nimimerkillisten suosimisesta, uhriutuu lisää, saa muita mukaan eikä lopeta asian puimista vaan jatkaa ja jatkaa, kunnes kukaan ei jaksa enää puolustaa ja nimimerkillinen jää yksin. Klassinen palstakiusaaja. Vihaan tällaista toimintaa. En ole keikkaraportista samaa mieltä mutta en voi sietää tuollaista ajojahtia. Nyt monta päivää tätä seuranneena tein päätöksen, etten luovuta (anteeksi te, jotka toivoitte asian hautaamista). Joka kerta kun kiusaajat aukovat asiasta, isken takaisin. Tähän asti olen ollut hiljaa ja häpeän itseäni, kun en saanut puolustettua nimimerkillisiä, mutta nyt riitti.

A ja muut nimimerkillisten kiusaajat voivat varautua nyt siihen, että asia ei jää tähän, jos jatkatte kiusaamista.
 
vierailija
Jep. Voi olla kyse yhdestä tai useammasta henkilöstä, mutta mehän emme sitä voi tietää. Minä olen nyt muutaman päivän yrittänyt keskustella ensin rakentavasti tän henkilön kanssa, joka luulee että kaikki on "suositun" nimimerkillisen puolella häntä vastaan, ja häneen on kohdistunut epäreilu hyökkäys vain sen takia että hän on kirjoittanut olevansa eri mieltä nimimerkillisen kanssa. Tämä ei vaan todellakaan ole totta. Ja todisteita penään ihan sen takia, että itse en ole huomannut tämmöisiä viestejä keneltäkään.
Ja tuolle toiselle kirjoittajalle joka sanoi että ei ole reilua pyytää lainausta, olisin vaan maininnut sen että k.o. hlö kyllä aiemmin laittoi sivunumeroa, josta häneen kohdistuvia hyökkääviä viestejä pitäisi löytyä, eli hän kyllä halutessaan löytää viestit. Itse en sillä sivulla havainnut ainottakaan viestiä jotka voisin tulkita häntä kohtaan ilkeiksi tai edes mitenkään vähätteleviksi. Tämän takia hlön käytös vaikuttaa minusta perusteettomalta uhriutumiselta, ja kun siihen vielä lisätään henkilökohtaisuuksiin menevät todella epämiellyttävät kommentit nimimerkillisestä, tämä alkaa muistuttaa erään vakipalstailijan toimintamallia epäilyttävästi. Ja vaikka olisi eri henkilö kyseessä, tämä ei silti ole ok.
Olet valitettavasti tainnut sekoittaa kirjoittajia toisiinsa. Minä kirjoitin sen kommentin, jossa mainittiin sivunumero. Kirjoitin näin:

"Tässä toivomasi lainaus ihan analogisena: lue vaikkapa tämän sivun 2806 keskustelu, niin saat esimerkin siitä, kuinka poikkeavia näkemyksiä ei saa esittää."

Viittasin siis siihen sivuun, jolla keskustelua juuri sillä hetkellä käytiin, ja jolla ainakin minun oloni tehtiin erittäin epämukavaksi.

Tässä nyt vielä pari lainausta kyseiseltä sivulta siitä miten keskustelukulttuuria kritisoiville kommentoidaan:

"Varmaan siirryt sitten sinne (Jodeliin) kokonaan? Heippa!"

"Hyvä Aito. Kyllä nää sun jutut vielä joskus menee läpi...."

"Ainakin kolme, koko penkkirivillinen, mitä näitä nyt oli. Ja vain yksi tyyppi jaksaa päiväkausia jankata samasta aiheesta. Siitä meillä on ihan aitoja todisteita."

"Se, miten sä tulkitset muiden palstalaisten viestejä ei ole meidän ongelma, varsinkin kun kukaan muu ei ole niitä tulkinnut noin."

"Joojoo."

Nuo lainaukset eivät siis koske keikkaraporttia, koska tarkoitin keskustelutyyliä yleisesti. Se, joka oli kokenut keikkaraporttiasiassa kimppuunsa hyökätyn, oli joku toinen kirjoittaja.

Nuo listaamani kommentit eivät todennäköisesti ole sinun mielestäsi lainkaan pahoja, mutta en voi kuvitella, että pidetylle nimimerkille kommentoitaisiin vastaavalla tavalla. Ja tähän ei käy perusteluksi se, että vastaukset ovat Aidolle, joka aina terrorisoi palstoja ja muita kirjoittajia, koska kolme noista vastauksista oli kirjoitettu minulle, ja tietääkseni en ole Aito. Paitsi että sinun maailmassasi varmaankin olen.
 
vierailija
Anteeksi, mutta kuka tämä tyyppi on? Jodelissa joku puhui jotain ihmisestä, joka terrorisoi näitä ketjuja.
Ole onnekas, jos et tiedä. Et ole silloin paljoa tainnut Vauvalla tai täällä pyöriä. Riittänee jos sanoo, että tämä harhainen palstanarsisti häiriköi kaikkia, jotka ovat eri mieltä hänen kanssaan, ymmärtää tahallaan väärin, jankkaa ja spämmää päiväkausia omaa juttuaan kun kokee tulleensa loukatuksi. Kukaan ei pidä hänestä eikä hän pidä kenestäkään, mutta minkäs teet anonyymipalstalla. Esimerkkinä voit lukea pari viime sivua.
 
vierailija
Aito ja muut nimimerkillisiä kritisoivat:
1. Asioista voidaan riidellä mutta henkilöistä ei. Jos omasta mielestäsi JO:n keikka oli täydellinen, kirjoita siitä, mutta älä hyökkää toisinajattelijoita vastaan. Olen lukenut sunnuntaista alkaen kaikki viestit uudelleen ja henkilökohtaiset hyökkäykset keikkaraporttia kohtaan ovat aivan tyrmistyttäviä ja pahinta siinä on, että sen jälkeen uhriudutaan aivan kuin ei saisi olla eri mieltä. Saa olla eri mieltä mutta pitää antaa myös toisten olla eri mieltä ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin.

2. Mikä on tavoitteesi jatkaa tätä keskustelua uudeestaan ja uudestaan henkilökohtaisella tasolla? Toivotko kaikkien nimimerkillisten katoavan? Haluatko huomiota? Oletko vain niin ilkeä, että nautit kiusaamisesta? Asiaa on puitu nyt kolme päivää ja neljäs päivä menossa. Eikö jo riitä? Ja Aito: Ruusurouvan tapauksesta on kohta jo vuosi. Lopeta, nolaat vaan itsesi syyttämällä vuotta myöhemmin henkilötä asioista, joista sinulla ei ole todisteen hippustakaan. Olet vain päättänyt, että hän valehtelee ilman pienintäkään totuudenpohjaa ja sait ajettua hänet vainollasi pois tältä palstalta. Sen jälkeen ilkeilit Leilalle ja LG:lle ja ajoit 007 pois palstalta. Eiköhän tämä kerro sinusta jo kaiken tarpeellisen.

3. Koko tämä keikkaraportin lyttääminen ja ilkeily noudattaa täsmälleen samaa kaavaa kuin aikanaan Ruusurouvan ja 007:n tapauksessa. Joku hyökkää, uhriutuu, syyttää muita nimimerkillisten suosimisesta, uhriutuu lisää, saa muita mukaan eikä lopeta asian puimista vaan jatkaa ja jatkaa, kunnes kukaan ei jaksa enää puolustaa ja nimimerkillinen jää yksin. Klassinen palstakiusaaja. Vihaan tällaista toimintaa. En ole keikkaraportista samaa mieltä mutta en voi sietää tuollaista ajojahtia. Nyt monta päivää tätä seuranneena tein päätöksen, etten luovuta (anteeksi te, jotka toivoitte asian hautaamista). Joka kerta kun kiusaajat aukovat asiasta, isken takaisin. Tähän asti olen ollut hiljaa ja häpeän itseäni, kun en saanut puolustettua nimimerkillisiä, mutta nyt riitti.

A ja muut nimimerkillisten kiusaajat voivat varautua nyt siihen, että asia ei jää tähän, jos jatkatte kiusaamista.
Katson asiaa eri näkökulmasta kuin sinä, mutta ymmärrän ajatuksesi täysin.

Kirjoitat näin:

"En ole keikkaraportista samaa mieltä mutta en voi sietää tuollaista ajojahtia. Nyt monta päivää tätä seuranneena tein päätöksen, etten luovuta (anteeksi te, jotka toivoitte asian hautaamista). Joka kerta kun kiusaajat aukovat asiasta, isken takaisin."

Omat ajatukseni ovat täysin samanlaiset, mutta siitä näkökulmasta, että en voi sietää epäoikeudenmukaista ajojahtia ketään kohtaan. Olin jo poistumassa parin kommentin jälkeen kokonaan ja totesinkin kommentissani, että tämä ei selkeästi ole minun palstani. Sain vastaukseksi aika epäasiallisen analyysin itsestäni, ja sen vuoksi halusin vielä yrittää osoittaa, miten epäreilua keskustelu täällä on, ja miten täällä on selkeästi kaksi leiriä.

Toinen leiri on se, jonka ajatellaan aina vain olevan ajojahdin kohteena, ja toinen leiri on se, jonka ajatellaan olevan paha jahtaaja, ja jolle saa sen vuoksi laukoa mitä vaan, monta kertaa pahempaa kuin mitä he ovat itse sanoneet.

Aito hokee Ruusurouvasta, mutta ihan samalla tavalla jotkut ovat jääneet jumiin siihen, mitä Aito on tehnyt, ja ikään kuin sen oikeuttamana kohdistavat vihansa myös sivullisiin, ei-Aitoihin.
 
vierailija
Katson asiaa eri näkökulmasta kuin sinä, mutta ymmärrän ajatuksesi täysin.

Kirjoitat näin:

"En ole keikkaraportista samaa mieltä mutta en voi sietää tuollaista ajojahtia. Nyt monta päivää tätä seuranneena tein päätöksen, etten luovuta (anteeksi te, jotka toivoitte asian hautaamista). Joka kerta kun kiusaajat aukovat asiasta, isken takaisin."

Omat ajatukseni ovat täysin samanlaiset, mutta siitä näkökulmasta, että en voi sietää epäoikeudenmukaista ajojahtia ketään kohtaan. Olin jo poistumassa parin kommentin jälkeen kokonaan ja totesinkin kommentissani, että tämä ei selkeästi ole minun palstani. Sain vastaukseksi aika epäasiallisen analyysin itsestäni, ja sen vuoksi halusin vielä yrittää osoittaa, miten epäreilua keskustelu täällä on, ja miten täällä on selkeästi kaksi leiriä.

Toinen leiri on se, jonka ajatellaan aina vain olevan ajojahdin kohteena, ja toinen leiri on se, jonka ajatellaan olevan paha jahtaaja, ja jolle saa sen vuoksi laukoa mitä vaan, monta kertaa pahempaa kuin mitä he ovat itse sanoneet.

Aito hokee Ruusurouvasta, mutta ihan samalla tavalla jotkut ovat jääneet jumiin siihen, mitä Aito on tehnyt, ja ikään kuin sen oikeuttamana kohdistavat vihansa myös sivullisiin, ei-Aitoihin.
Kukaan, joka puolustaa Aitoa, ei ole sisäistänyt, miten pahoja asioita Aito on tehnyt. Kaikki Aitoon kohdistettu viha on täysin oikeutettua ja jopa liian vähäistä.
 
vierailija
Muistan kyllä tämän jutun ja sinä puhut nyt täyttä pskaa. Sehän tuli ilmi että henkilö joka hänelle laittoi spostia oli joku joka hänet tunsi. Muistaakseni liittyi hänen exäänsä tai jts. Että tuo symppis kirjottaja on ihan sun omaa keksimääsi. Muutenkin ihmetyttää että jaksat vielä pitkän ajan päästä tätä täällä hautoa. Arvasinkin että Joyta alkaa A piinaamaan, kun näin hänen vastaavan kerran Alle kriittisesti Vauvalla.
Eihän siitäkään mitään faktaa saatu, että olisi ollut joku tuttu, taisi hätäpäissään vin keksiä sen, kun ei uskottukaan, että joku palstalta häntä vainoaa.
Ja mä en eilen kirjoitellut Jotmuffinin keikkarapsasta mitään, mä olin töissä. En ole siis häntä ”piinannut”, mikä on siis valhe sinulta.
 
vierailija
Aito ja muut nimimerkillisiä kritisoivat:
1. Asioista voidaan riidellä mutta henkilöistä ei. Jos omasta mielestäsi JO:n keikka oli täydellinen, kirjoita siitä, mutta älä hyökkää toisinajattelijoita vastaan. Olen lukenut sunnuntaista alkaen kaikki viestit uudelleen ja henkilökohtaiset hyökkäykset keikkaraporttia kohtaan ovat aivan tyrmistyttäviä ja pahinta siinä on, että sen jälkeen uhriudutaan aivan kuin ei saisi olla eri mieltä. Saa olla eri mieltä mutta pitää antaa myös toisten olla eri mieltä ilman että mennään henkilökohtaisuuksiin.

2. Mikä on tavoitteesi jatkaa tätä keskustelua uudeestaan ja uudestaan henkilökohtaisella tasolla? Toivotko kaikkien nimimerkillisten katoavan? Haluatko huomiota? Oletko vain niin ilkeä, että nautit kiusaamisesta? Asiaa on puitu nyt kolme päivää ja neljäs päivä menossa. Eikö jo riitä? Ja Aito: Ruusurouvan tapauksesta on kohta jo vuosi. Lopeta, nolaat vaan itsesi syyttämällä vuotta myöhemmin henkilötä asioista, joista sinulla ei ole todisteen hippustakaan. Olet vain päättänyt, että hän valehtelee ilman pienintäkään totuudenpohjaa ja sait ajettua hänet vainollasi pois tältä palstalta. Sen jälkeen ilkeilit Leilalle ja LG:lle ja ajoit 007 pois palstalta. Eiköhän tämä kerro sinusta jo kaiken tarpeellisen.

3. Koko tämä keikkaraportin lyttääminen ja ilkeily noudattaa täsmälleen samaa kaavaa kuin aikanaan Ruusurouvan ja 007:n tapauksessa. Joku hyökkää, uhriutuu, syyttää muita nimimerkillisten suosimisesta, uhriutuu lisää, saa muita mukaan eikä lopeta asian puimista vaan jatkaa ja jatkaa, kunnes kukaan ei jaksa enää puolustaa ja nimimerkillinen jää yksin. Klassinen palstakiusaaja. Vihaan tällaista toimintaa. En ole keikkaraportista samaa mieltä mutta en voi sietää tuollaista ajojahtia. Nyt monta päivää tätä seuranneena tein päätöksen, etten luovuta (anteeksi te, jotka toivoitte asian hautaamista). Joka kerta kun kiusaajat aukovat asiasta, isken takaisin. Tähän asti olen ollut hiljaa ja häpeän itseäni, kun en saanut puolustettua nimimerkillisiä, mutta nyt riitti.

A ja muut nimimerkillisten kiusaajat voivat varautua nyt siihen, että asia ei jää tähän, jos jatkatte kiusaamista.
Sinäkin valehtelet, 😃 007 oli vaikka miten kauan palstoilla, hän ei vain tietenkäön käyttänyt nimimerkkiä, koska se annettiin hänelle, ei päättänyt siitä itse. Myöskään ketään muuta en ole ajanut täältä mihinkään, Ruusurouva jos on hävinnyt, niin siitä saa sen vaikutelman, että hän tosiaan oli epärehellinen, koska rehellisellä kirjoittajalla ei olisi ollut mitään syytä poistua.
 
vierailija
Eihän siitäkään mitään faktaa saatu, että olisi ollut joku tuttu, taisi hätäpäissään vin keksiä sen, kun ei uskottukaan, että joku palstalta häntä vainoaa.
Ja mä en eilen kirjoitellut Jotmuffinin keikkarapsasta mitään, mä olin töissä. En ole siis häntä ”piinannut”, mikä on siis valhe sinulta.
Ai olet muka töissä silloin kun jotain jahdataan. Ja kuitenkin olet aina paikalla. Kummallista.
 
vierailija
Minua ei ainakaan kiinnosta onko joku kirjoittaja aito vai epäaito, en muistele vanhoja juttuja, enkä muutenkaan etsi mitään nimellisiä tai nimettömiä kirjoittajia tai trolleja. Kaikki kirjoitukset ovat samanarvoisia ja parempi keskittyä niiden sisältöön kuin kirjoittajaan. Eri mielipiteet on kiinnostavia, vaikka ne olisi erilaisia kuin ne omat, eikä niistä tarvisi loukkaantua. Ohittaa sitten, jos ei yhtään kiinnosta.
 
vierailija
Minua ei ainakaan kiinnosta onko joku kirjoittaja aito vai epäaito, en muistele vanhoja juttuja, enkä muutenkaan etsi mitään nimellisiä tai nimettömiä kirjoittajia tai trolleja. Kaikki kirjoitukset ovat samanarvoisia ja parempi keskittyä niiden sisältöön kuin kirjoittajaan. Eri mielipiteet on kiinnostavia, vaikka ne olisi erilaisia kuin ne omat, eikä niistä tarvisi loukkaantua. Ohittaa sitten, jos ei yhtään kiinnosta.
Aidon mielipiteillä ei vain ole mitään arvoa eivätkä ne todellakaan ole samanarvoisia muiden kanssa. Katso vaikka paria yläpuolella olevaa kommenttia. Onko nuo ajojahdit, vääristelyt ja toisten syyttelyt samanarvoisia toisten viestien kanssa?
 
vierailija
Ole onnekas, jos et tiedä. Et ole silloin paljoa tainnut Vauvalla tai täällä pyöriä. Riittänee jos sanoo, että tämä harhainen palstanarsisti häiriköi kaikkia, jotka ovat eri mieltä hänen kanssaan, ymmärtää tahallaan väärin, jankkaa ja spämmää päiväkausia omaa juttuaan kun kokee tulleensa loukatuksi. Kukaan ei pidä hänestä eikä hän pidä kenestäkään, mutta minkäs teet anonyymipalstalla. Esimerkkinä voit lukea pari viime sivua.
Tämäkin on valheellista asioiden valaisua, kun viimeisillä sivuilla ei ole kirjoitellut ”tämä henkilö”. Aito on palstalainen, joka kävi Sloveniassa, Ptujn keikalla, kirjoitti reissusta matkakuvaukset tänne Puutarhalle (noin 18.-20.6.) ja näki Jokerit ennen Ruissia lentokentällä, antoi Bojanille korun jota tämä piti Ruississa ja muutenkin Suomessa silloin.
Iloinen ihminen, jota täällä vihataan joidenkin vanhojen juttujen takia.
Olin myös Coldplayn keikalla.
En pidä tyhmistä ihmisistä, luultavasti he ovat käärmeissään.
 
vierailija
Tämäkin on valheellista asioiden valaisua, kun viimeisillä sivuilla ei ole kirjoitellut ”tämä henkilö”. Aito on palstalainen, joka kävi Sloveniassa, Ptujn keikalla, kirjoitti reissusta matkakuvaukset tänne Puutarhalle (noin 18.-20.6.) ja näki Jokerit ennen Ruissia lentokentällä, antoi Bojanille korun jota tämä piti Ruississa ja muutenkin Suomessa silloin.
Iloinen ihminen, jota täällä vihataan joidenkin vanhojen juttujen takia.
Olin myös Coldplayn keikalla.
En pidä tyhmistä ihmisistä, luultavasti he ovat käärmeissään.
Ja lisään, että vttuilen typeryksille ihan huvikseni. He ovat sen ansainneet!
 
vierailija
Tämäkin on valheellista asioiden valaisua, kun viimeisillä sivuilla ei ole kirjoitellut ”tämä henkilö”. Aito on palstalainen, joka kävi Sloveniassa, Ptujn keikalla, kirjoitti reissusta matkakuvaukset tänne Puutarhalle (noin 18.-20.6.) ja näki Jokerit ennen Ruissia lentokentällä, antoi Bojanille korun jota tämä piti Ruississa ja muutenkin Suomessa silloin.
Iloinen ihminen, jota täällä vihataan joidenkin vanhojen juttujen takia.
Olin myös Coldplayn keikalla.
En pidä tyhmistä ihmisistä, luultavasti he ovat käärmeissään.
Paskapuhetta. Olet stalkannut, vainonnut ja häiriköinyt ihmisiä, mutta mitään syyllisyydentuntoa sulla ei siitä ole, koska olet narsisti. Aina pitää saada viimeinen sana ja olet aina oikeassa ja muut väärässä. En lähde tän enempää edes vastaaman sulle, koska et ole ansainnut senkään vertaa huomiota. Alkuperäiselle kysyjälle: riittääkö tämä esimerkiksi?
 
vierailija
Tämäkin on valheellista asioiden valaisua, kun viimeisillä sivuilla ei ole kirjoitellut ”tämä henkilö”. Aito on palstalainen, joka kävi Sloveniassa, Ptujn keikalla, kirjoitti reissusta matkakuvaukset tänne Puutarhalle (noin 18.-20.6.) ja näki Jokerit ennen Ruissia lentokentällä, antoi Bojanille korun jota tämä piti Ruississa ja muutenkin Suomessa silloin.
Iloinen ihminen, jota täällä vihataan joidenkin vanhojen juttujen takia.
Olin myös Coldplayn keikalla.
En pidä tyhmistä ihmisistä, luultavasti he ovat käärmeissään.
Jos olisit itse niistä vanhoista jutuista jo hiljaa. Sinähän niitä jatkuvasti otat esiin.
 
vierailija
Paskapuhetta. Olet stalkannut, vainonnut ja häiriköinyt ihmisiä, mutta mitään syyllisyydentuntoa sulla ei siitä ole, koska olet narsisti. Aina pitää saada viimeinen sana ja olet aina oikeassa ja muut väärässä. En lähde tän enempää edes vastaaman sulle, koska et ole ansainnut senkään vertaa huomiota. Alkuperäiselle kysyjälle: riittääkö tämä esimerkiksi?
En ole stalkannut, en vainonnut enkä häiriköinyt ketään. Oon vttuillut tyhmille täällä netissä joo, mutta sen jälkeen, kun he eivät ymmärrä omaa loukkaavuuttaan.
Aito
 

Yhteistyössä