Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mua häiritsee tämä negatiivinen suhtautuminen B:hen jopa keikalla, jonka aikana hän itse on sanonut voivansa nyt hyvin. Kaikki Ptujn keikalla olleet ovat olleet vaikuttuneita koko bändin esiintyisestä ja B on ollut heidän mielestään energinen ja iloinen. Paniikkikohtaukset B:llä eivät ole olleet niin massiivisia nyt lähes vuoteen että niitä olisi voinut havaita ulkopuolisen silmin, joten ihan turha nostaa mitään meteliä siitä, oliko niitä Ptujn keikalla vai ei. Ainakaan ei ollut puoleen väliin asti ja jos oli sen jälkeen, niin hyvin oli hallinnassa. Jälleen ihmiset ruudun välityksellä tekevät olettamuksia, joilla ei välttämättä ole mitään totuuspohjaa.

Samaa sanoisin B:n ulkonäön arvostelijoille. Oli väsynyt ja huonokuntoinen ja heikossa kunnossa ja vaikka mitä. Katsottiinkohan ollenkaan samaa keikkaa? Mitä jos onkin ollut lomalla kunnon kuntokuurilla ja on elämänsä kunnossa, syönyt terveellisesti ja voi fyysisesti niin hyvin kuin mahdollista? Ja sitten porukka ruudun välityksellä diagnosoi ties mitä syömishäiriöitä ja masennusta ja huonokuntoisuutta vain koska on saanut ylimääräistä rasvaa pois?

Kaikkea ei tarvitse nähdä negatiivisen kautta. Voi olla että olette oikeassa, mutta voi olla, että ette, ja jotenkin harmittaa B:n puolesta, jos taas on keksitty asioita aivan olemattomista syistä. Ehkä voisi ainakin suurempi puinti jättää siihen, että olisi jotain konkreettista todistetta tästä huonovointisuudesta. Nythän B itse on kommentoinut kesken keikan voivansa hyvin. Aika masentavaa, jos täällä se jätetään huomiotta ja väitetään muuta.
Veit sanat suustani, olen täysin samaa mieltä. Minusta B näytti hyvältä kuvissa ja veti keikan hyvin. Laihtuminen ei aina tarkoita huonoa vointia vaan normaalipainoinenkin ihminen saattaa nopeasti laihtua muutaman kilon, jos aloittaa pitkästä aikaa vaikka lenkkeilyn tai muun kuntoilun, mihin B:llä ei varmasti ollut aiemmin keväällä aikaa.

Ymmärtäisin tuon spekuloinnin siinä tapauksessa että B olisi selvästi näyttänyt huonolta. Mutta nyt en näe sellaista vaikka kuinka tiirailen kuvia ja katson keikkaa. Sen edellisvuoden Ptujin keikan aikana huomasin kyllä että joku on vinossa, eli en katsele vaaleanpunaisten lasien läpi myöskään.
 
vierailija
Veit sanat suustani, olen täysin samaa mieltä. Minusta B näytti hyvältä kuvissa ja veti keikan hyvin. Laihtuminen ei aina tarkoita huonoa vointia vaan normaalipainoinenkin ihminen saattaa nopeasti laihtua muutaman kilon, jos aloittaa pitkästä aikaa vaikka lenkkeilyn tai muun kuntoilun, mihin B:llä ei varmasti ollut aiemmin keväällä aikaa.

Ymmärtäisin tuon spekuloinnin siinä tapauksessa että B olisi selvästi näyttänyt huonolta. Mutta nyt en näe sellaista vaikka kuinka tiirailen kuvia ja katson keikkaa. Sen edellisvuoden Ptujin keikan aikana huomasin kyllä että joku on vinossa, eli en katsele vaaleanpunaisten lasien läpi myöskään.
Useiden ihmisten mielestä hän nimenomaan näytti huonolla tavalla laihalta ja heikkovointiselta, mm. yksi Vauvalla joka sanoi olevansa lääkäri (netissä toki voi sanoa kuka vain mitä vain) ja yksi tuttuni joka on terveydenhuollon ammattilainen (mutta ei lääkäri). Se ei ole ristiriidassa iloisuuden ja energisen vaikutelman kanssa. Esim. itse olen vakavasti sairas tavalla joka näkyy lukuisilla tavoilla ulkonäöstäni ja energiatasoni ovat tosi alhaiset. Silti saan jatkuvasti kuulla miten iloinen ja energinen olen. vain pieni osa ihmisistä huomaa sairauteni ollenkaan. En siis missään nimessä väitä Bojanilla olevan fyysistä sairautta, mutta eri ihmiset kiinnittävät huomiota eri asioihin. Pidän mahdollisena, että hän vain laihtui studiolla kun ei ehtinyt syödä, mutta hän ei minusta näytä ollenkaan siltä, että olisi laihtunut terveempien elintapojen myötä.
 
When we were looking for the My Dumplings of Slovenia restaurant, we also visited the artisans' stalls, which were on the riverside on that side of the river parallel to the shore. I bought a couple of pieces of jewelry there for myself as a souvenir💚
After dinner, we visited the castle. We went there with the popular funicular, where there was a family price a little under 40e including entrance fees, the funicular and all the castle's exhibitions (3 pieces).
The funicular is therefore a transporter that runs along the ground, otherwise a bit like a gondola lift, which in this case could accommodate 29-33 people. It was open from the roof (slatted roof), and was mostly in the shade, so it wasn't hot (which I was afraid of). Otherwise, the trip only took a minute.
The castle had great views, it is really high above the city. There were dungeons and armour, an exhibition about the history of Slovenia, a tower, a courtyard (which must have been completely rebuilt quite recently) and some other exhibitions. I was so tired that I mostly looked at the scenery. The castle also had a really beautiful restaurant at the top, one where you could think of celebrating an anniversary or similar, at least in terms of the setting.

A handsome Slovenian flag was flying on the roof of the castle! 🇸🇮 Always such a heartwarming sight!
It was next to another flag with green, possibly the flag of the municipality of Ljubljana with a coat of arms etc.?

After returning from the castle, we then looked for the place where Bojan's soup fell. It was a real shame we didn't start the day there, it had perhaps the most beautiful part of the city we saw, which branched off into side streets. So there was indeed something left to see for at least another trip, if one were ever to be made.

Bistra still had to give a little bit of those extras. I don't know why, but the hotel staff forgot to tell us when we checked in that there is a code on the bottom door, and that it is generally locked after 8 pm. When the wedding guests stayed in the castle, the staff was there until late in the evening, so I assumed it was the norm and didn't ask about it.

One evening we arrived at the hotel so late that the door was locked and nobody was anywhere to be seen.
Fortunately, soon someone came out and we got in, but really, after the wedding, the parking lot was practically completely empty and we at least felt like we were the only guests after that (although luckily we weren't). But the staff was nowhere to be seen.

Then we didn't get the code that night because I couldn't open my mouth when those other guests came through the door. When we went to hunt for a small morsel from the gas station, one of the teenagers had to swear to stay at the hotel as a door opener.

We got the code the next morning, and we didn't get out at any point, so it wasn't serious in itself, but it was scary that we don't know how to get inside.

When it was the morning before our departure day, I happened to see an employee (they weren't really seen at the hotel after the wedding except at breakfast) and I told him that we don't need breakfast the next morning because we have to leave so early. Then he came to ask that I need to pay within 10 minutes because he has to go somewhere else and he won't be there the next morning as early as we are leaving.
It was a little easier to take care of that payment than if we had just had time to leave and maybe realized in the morning that we couldn't pay!

But part of that also goes to the fact that I'm not used to traveling and I didn't know how to properly prepare for any challenge that doesn't directly depend on me. 🙂 Fortunately, I wasn't alone! I would probably have panicked at first 🥲

Returning the rental car in the morning went smoothly, it was just driven to the rent car return and the key was dropped from the mailbox of the office booth in Lafka.
There was a much more detailed security check on the field than in Finland. Even shoes with decorative metal buckles had to be removed when they sounded the alarm at the metal gate. Similarly, all electronics had to be dug out of the bags and put separately in boxes, it was not necessary in Hki-Vantaa.

The trip was indeed so successful, when you can wait with favor, with the preparation time it gave, that those concert tickets were drawn on June 7th! Sju sex coming!😆
Ooo you tried "štruklji", nice! :) This is my favorite traditional Slovenian dish, I eat it at least once every 2 weeks because it freezes well and it's quick to cook. Of course the ones from the supermarket fridge are not as good as home-made ones made from scratch, but still pretty good! I prefer the salty/savoury ones, the sweet ones are not my thing.

I think what that guy was trying to tell you at the food market is about the event called "Odprta kuhna https://www.odprtakuhna.si/en/" which happens every Friday from June til Oct at that location. It's a pop-up food market where restaurants from all over Slovenia come (all kinds of cuisine, not just Slo) and have food and drink stalls there. It's a really cool event and super popular. The sustainability part that he was trying to explain (I think) is that there's no plastic allowed (cups, etc everything is paper or glass) and any food that's left is donated to charity.

Oh and the situation with the code, haha, very common with small hotels/inns where they don't have 24/7 reception, and I've heard such stories before with forgotten codes, main door keys etc before. Glad it turned out well though. :)

Glad you had a good time here! :)
 
vierailija
Useiden ihmisten mielestä hän nimenomaan näytti huonolla tavalla laihalta ja heikkovointiselta, mm. yksi Vauvalla joka sanoi olevansa lääkäri (netissä toki voi sanoa kuka vain mitä vain) ja yksi tuttuni joka on terveydenhuollon ammattilainen (mutta ei lääkäri). Se ei ole ristiriidassa iloisuuden ja energisen vaikutelman kanssa. Esim. itse olen vakavasti sairas tavalla joka näkyy lukuisilla tavoilla ulkonäöstäni ja energiatasoni ovat tosi alhaiset. Silti saan jatkuvasti kuulla miten iloinen ja energinen olen. vain pieni osa ihmisistä huomaa sairauteni ollenkaan. En siis missään nimessä väitä Bojanilla olevan fyysistä sairautta, mutta eri ihmiset kiinnittävät huomiota eri asioihin. Pidän mahdollisena, että hän vain laihtui studiolla kun ei ehtinyt syödä, mutta hän ei minusta näytä ollenkaan siltä, että olisi laihtunut terveempien elintapojen myötä.
Ei luoja nyt taas. Lääkäriyskö se antaa pätevyyden suoltaa tuollaista puuta heinää :D
 
vierailija
Useiden ihmisten mielestä hän nimenomaan näytti huonolla tavalla laihalta ja heikkovointiselta, mm. yksi Vauvalla joka sanoi olevansa lääkäri (netissä toki voi sanoa kuka vain mitä vain) ja yksi tuttuni joka on terveydenhuollon ammattilainen (mutta ei lääkäri). Se ei ole ristiriidassa iloisuuden ja energisen vaikutelman kanssa. Esim. itse olen vakavasti sairas tavalla joka näkyy lukuisilla tavoilla ulkonäöstäni ja energiatasoni ovat tosi alhaiset. Silti saan jatkuvasti kuulla miten iloinen ja energinen olen. vain pieni osa ihmisistä huomaa sairauteni ollenkaan. En siis missään nimessä väitä Bojanilla olevan fyysistä sairautta, mutta eri ihmiset kiinnittävät huomiota eri asioihin. Pidän mahdollisena, että hän vain laihtui studiolla kun ei ehtinyt syödä, mutta hän ei minusta näytä ollenkaan siltä, että olisi laihtunut terveempien elintapojen myötä.
Komppaan tätä ja olen samaa mieltä, että tuo biisien teko prosessi Lontoossa ja sen jälkeinen studio aika on laihduttanut. Olen itsekin sellainen, että yksinkertaisesti unohdan syödä, kun uppoudun johonkin. Ja samaa mieltä myös siitä, että eihän tuo miltään kuntokuurin aikaan saamalta näytä. Vaikken lääkäri olekaan, niin terveydenhuoltoalalla työskentelen ja tuollaiset muutokset kyllä huomaa ihan väistämättä. Mutta ei B kuitenkaan mitenkään fyysisesti huonokuntoiselta vaikuttanut ja jaksoi keikan energisesti loppuun asti, joten erityisen huolissani en olisi.
Ikävämpi asia oli kuulla, että paniikkihäiriö on niinkin vakava, että kohtauksia on tullut joka keikalla.
 
vierailija
Heh, mä näin reissussa ollessani vikana yönä jotain sellaista unta, että päädyin Suomessa Jokereitten autokuskiksi 😆 Varmaan se ajaminen Sloveniassa jotenkin tunki uniin 😁
Aluksi päädyin jotenkin vahingossa viemään heidät jonnekin (tavallaan ruisrock se oli) ja jäin hengaamaan johonkin lähettyville (paikka ei ollut kuitenkaan Ruissimainen, vaikka oltiinkin Suomessa ja he menossa keikalle täällä). Sitten keksin kesken unen, että heeei, mähän voin kysyä heiltä, että tartteeko he vielä kyydin poiskin! En muista siitä sitten sen enempää, että palasivatko kyytiini vai mitä 😅
 
vierailija
Jos jätetään B:n voinnin miettiminen sikseen hän itse kertokoot jos on jotain kertomista ja viimeksi keikalla sanoi voivansa hyvin joten voimme häneen uskoa tältä erää tiedän että aika moni sanoo noin vaikka ei voisikaan hyvin mutta silti ei kannata mitään diagnooseja hänelle määritellä
 
vierailija
Sellainen huomio, että hoikka ihminen voi näyttää helposti liian laihalta vähän liian isoissa vaatteissa. Jos hoikistumisen jälkeen käyttää samoja vaatteita kuin aiemmin, ne ei istu kunnolla päälle ja antaa siksi vaikutelman että esim. lihaksia ei ole, vaikka tiukemmassa vaatteissa tai vaikka ilman paitaa näyttäisi hyvältä. Aiemmin puhuttiin myös että B näytti kalpealta. Parissa kuvassa iho näytti vaalealta, mutta se taisi johtua enemmän tilan valaistuksesta, koska kun katsoo vaikka ryhmäkuvia, muiden iho on tosiasiassa vaaleampi kuin Bojanin ja hänen ihonsa on ihan normaalisävyinen.
 
vierailija
Jos jätetään B:n voinnin miettiminen sikseen hän itse kertokoot jos on jotain kertomista ja viimeksi keikalla sanoi voivansa hyvin joten voimme häneen uskoa tältä erää tiedän että aika moni sanoo noin vaikka ei voisikaan hyvin mutta silti ei kannata mitään diagnooseja hänelle määritellä
Ei kai täällä mitään diagnooseja ole B:lle jaeltu 🤔? Ainoa on ollut tuo paniikkihäiriö ja senhän B on itse kertonut.
 
vierailija
Ei kai täällä mitään diagnooseja ole B:lle jaeltu ? Ainoa on ollut tuo paniikkihäiriö ja senhän B on itse kertonut.
Ei lääkäri voi pelkän kuvan tai videon perusteella määritellä myöskään että joku on heikkovointinen, jos henkilön omaa kertomusta asiasta ei ole ja hän vetää pitkän keikan liikkuen noin energisesti, huonovointisuus näyttää ihan muulta. Sen voin sanoa että lääkärit pitäisivät tuollaisia lausuntoja antavaa kollegaa ihan hurutyyppinä.
 

Yhteistyössä