Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Koen hyvin mielenkiintoisena, että kahden hyvin epätodennäköisesti kohtaavan J &B tapaaminen (ilman viisuja tuskin olisivat koskaan kohdanneet) on saanut jälkijäristyksinä mm. meidät kohtaamaan täällä palstalla. Ihan kuin olisi saanut uusia ystäviä. Puhumattakaan siitä, että on myös saanut pohtimaan montaa asiaa itsessäni. Tuntuu ikävältä kun jotkut vähän naureskelee tälle meidän pohdinnalle, mutta montako kertaa on sanottu että musiikki on pelastanut jonkun elämän tms. Että jos musiikki, taide ja tekstit voivat saada ihmiset ajattelemaan asioita eritavalla, niin miksi ei tällainen ”elämää suurempi” ystävyys voisi tehdä samaa?

Odotan innolla kaikkia ficcejä mitä on tulossa, tuo tarot-maailma on mulle ihan uusi ja teidän ajatuksia on todella mielenkiintoista lukea. Toisaalta olo on hiukan haavoittuva, onko täällä joku joka täällä nauraa ja tekee pilaa meistä, kun itse on lähes vereslihalla näiden pohdintojen kanssa.

Enid
 
vierailija
En voi olla kommentoimatta, että Aitta-ficcisi oli upea ja ihana ja toivon, että kirjoitat vielä lisää tarinoita iloksemme.

Assuuu
Kiitos Assuuu🥺❤ Ajatuksissa on monenlaista tynkää, toivottavasti niistä jotakin muodostuisi ja saisi raapustettua vielä ylöskin.
Täytyy sanoa että täällä palstalla on hyvä ja turvallisempi fiilis kuin tuolla toisaalla❤

🌿
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
Koen hyvin mielenkiintoisena, että kahden hyvin epätodennäköisesti kohtaavan J &B tapaaminen (ilman viisuja tuskin olisivat koskaan kohdanneet) on saanut jälkijäristyksinä mm. meidät kohtaamaan täällä palstalla. Ihan kuin olisi saanut uusia ystäviä. Puhumattakaan siitä, että on myös saanut pohtimaan montaa asiaa itsessäni. Tuntuu ikävältä kun jotkut vähän naureskelee tälle meidän pohdinnalle, mutta montako kertaa on sanottu että musiikki on pelastanut jonkun elämän tms. Että jos musiikki, taide ja tekstit voivat saada ihmiset ajattelemaan asioita eritavalla, niin miksi ei tällainen ”elämää suurempi” ystävyys voisi tehdä samaa?

Odotan innolla kaikkia ficcejä mitä on tulossa, tuo tarot-maailma on mulle ihan uusi ja teidän ajatuksia on todella mielenkiintoista lukea. Toisaalta olo on hiukan haavoittuva, onko täällä joku joka täällä nauraa ja tekee pilaa meistä, kun itse on lähes vereslihalla näiden pohdintojen kanssa.

Enid
Hienosti kuvaat sitä, että ollaan lähes vereslihalla pohdintojemme kanssa. Koska siltä minustakin tuntuu! Ja hullulta. Että miten tämä on edes mahdollista. Olenko nyt ihan sekaisin päästäni. Helpottaa, kun moni muukin on!

Että J&B kohtasivat viisuissa. Epätodennäköistä, kuten kirjoitit. Ja ihanaa, että tälläistä maailmassa tapahtuu! Olen jo alkanut selittää sitä, että K ei voittanut sillä, että kyse oli jostain paljon tärkeämmästä. Voiton myötä kaikki olisi saattanut mennä toisin. Ei siinä olisi lohduttelijoita tarvittu. Ehkä kaiken piti mennä juuri näin kuin meni. Oli pettymys, että K ei voittanut, mutta hän saattaa saada jotain paljon arvokkaampaa. Hänen elämänsä muuttui kuitenkin lopullisesti viisujen johdosta.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Hienosti kuvaat sitä, että ollaan lähes vereslihalla pohdintojemme kanssa. Koska siltä minustakin tuntuu! Ja hullulta. Että miten tämä on edes mahdollista. Olenko nyt ihan sekaisin päästäni. Helpottaa, kun moni muukin on!

Että J&B kohtasivat viisuissa. Epätodennäköistä, kuten kirjoitit. Ja ihanaa, että tälläistä maailmassa tapahtuu! Olen jo alkanut selittää sitä, että K ei voittanut sillä, että kyse oli jostain paljon tärkeämmästä. Voiton myötä kaikki olisi saattanut mennä toisin. Ei siinä olisi lohduttelijoita tarvittu. Ehkä kaiken piti mennä juuri näin kuin meni. Oli pettymys, että K ei voittanut, mutta hän saattaa saada jotain paljon arvokkaampaa. Hänen elämänsä muuttui kuitenkin lopullisesti viisujen johdosta.
Samoja mietteitä. Muistaakseni olisko K sanonutkin jossain haastattelussa jotain siihen tyyliin, että tää meni niin kuin piti mennä tjsp.(saatan muistaa väärinkin). Ei ainakaan suosio jäänyt K:lla siitä voitosta kiinni ja toisaalta, jos voitosta jokin viisuvoittajan leima tulisi negatiivisessa mielessä, niin siltä nyt kenties vältyttiin. Ihmiset on kuitenkin olleet tärkeintä K:lle viisureissussa, se on selvä juttu.

Muuten, olen utelias: onko täällä porukkaa menossa K:n tulevan torstain ilmaiskeikalle? Pohdin, olisiko täältä mahdollista saada joku keikkaseuraksi ja samalla tutustua uuteen ihmiseen? 🙂 Jos joku innostuu ajatuksesta niin ilmiantakaapa itsenne, niin voin laittaa tänne bulkkisähköpostin, jolla minut saa kiinni.

💚 Assuuu
 
vierailija
Koen hyvin mielenkiintoisena, että kahden hyvin epätodennäköisesti kohtaavan J &B tapaaminen (ilman viisuja tuskin olisivat koskaan kohdanneet) on saanut jälkijäristyksinä mm. meidät kohtaamaan täällä palstalla. Ihan kuin olisi saanut uusia ystäviä. Puhumattakaan siitä, että on myös saanut pohtimaan montaa asiaa itsessäni. Tuntuu ikävältä kun jotkut vähän naureskelee tälle meidän pohdinnalle, mutta montako kertaa on sanottu että musiikki on pelastanut jonkun elämän tms. Että jos musiikki, taide ja tekstit voivat saada ihmiset ajattelemaan asioita eritavalla, niin miksi ei tällainen ”elämää suurempi” ystävyys voisi tehdä samaa?

Odotan innolla kaikkia ficcejä mitä on tulossa, tuo tarot-maailma on mulle ihan uusi ja teidän ajatuksia on todella mielenkiintoista lukea. Toisaalta olo on hiukan haavoittuva, onko täällä joku joka täällä nauraa ja tekee pilaa meistä, kun itse on lähes vereslihalla näiden pohdintojen kanssa.

Enid
Jotenkin tuntuisi oudolta ajatukselta se, että joku jaksaisi kirjoittaa tänne pitkiä tulkintoja Tarot-korteista ihan vain pilailu mielessä. Selvästi kyseinen henkilö on perehtynyt näihin kortteihin. Eikä mua haittaa, vaikka hän feikkaisi, ollaan kuitenkin hänen ansiostaan saatu tuulta purjeiden alle.😉 Mä taas muutenkin suhtaudun asiaan niin, että ihan se ja sama, vaikka joku tekisi pilaa meistä. Minua ei sellainen oikein hetkauta yhtään. Se on niiden pilkkaajille oma häpeä, enkä mä ala häpeilemään mitään heidän takiaan. Av:lla on tullut jo niin paljon peetä päälle tämän shippauksen takia ja silti meidän laiva on edelleen pystyssä ja kulkee kohti päämääräänsä, mikä se päämäärä sitten onkaan.😏🧐 Ainoa asia, mikä mietityttää on se, että jos K joskus tajuaa oikeat tunteensa ja antaa periksi niille, niin onko B vielä odottamassa häntä?
 
vierailija
Jotenkin tuntuisi oudolta ajatukselta se, että joku jaksaisi kirjoittaa tänne pitkiä tulkintoja Tarot-korteista ihan vain pilailu mielessä. Selvästi kyseinen henkilö on perehtynyt näihin kortteihin. Eikä mua haittaa, vaikka hän feikkaisi, ollaan kuitenkin hänen ansiostaan saatu tuulta purjeiden alle. Mä taas muutenkin suhtaudun asiaan niin, että ihan se ja sama, vaikka joku tekisi pilaa meistä. Minua ei sellainen oikein hetkauta yhtään. Se on niiden pilkkaajille oma häpeä, enkä mä ala häpeilemään mitään heidän takiaan. Av:lla on tullut jo niin paljon peetä päälle tämän shippauksen takia ja silti meidän laiva on edelleen pystyssä ja kulkee kohti päämääräänsä, mikä se päämäärä sitten onkaan. Ainoa asia, mikä mietityttää on se, että jos K joskus tajuaa oikeat tunteensa ja antaa periksi niille, niin onko B vielä odottamassa häntä?
Minäkin mietin samaa. Olen 100% varma että Bojanilla oli valtava ihastus Jereen viisuissa ja koko kevään pre-partyissa, ja jos J olisi ollut saatavilla se olisi ollut menoa. Onko tietoa muuten matkustiko J niissä prepartyissä yksin? Ja uskon että J ollut yhtä ihastunut muttei ole vaan tajunnut tunteitaan lainkaan, koska kohdistuneet niin epätodennäköiseen kohteeseen. Olen katsonut viisujen aikaisia haastatteluklippejä mitä K antoi Suomessa ja haastattelijat ovat kaikki aika hämmentyneitä että Ahaa, kun J kertoo silmät säkenöiden miten löysi viisuista Bojanin. "Aluksi kommunikoimme katsein ja ilmein ja tiedettiin että tässä on jotain meidän välillä..." jne jne. Monia haastatteluja. Aivan vakain sanoin kerrottuna, ääni jopa välillä tunteen suuruudesta värähtäen. En ole nähnyt samanlaisia avautumisia B:ltä mediassa, on varovaisempi ja niin hallittu. Toki ne ylpeänä kerrotut lätkäpaidan saannit yms sulattaa sydämen.

Vqikka viisuissa asetelma oli eri päin, nyt on tunne että balanssi on eri suuntaan kuin viisuissa joissa B aloitti enemmän fanipoikana ennen kuin homma syveni. B näki arki-Jeren parisuhteineen ja tätä Suomi-todellisuutta, ja vaikka reissu olisi 150% nappiin mennyt, on kaikki todellisuus aina todella sobering. Tällä hetkellä vaikuttaa somen perusteella ja ihan ulkoista habitusta seuraamalla että B:llä menee vahvemmin kuin J:llä. Uskon että tässä post-viisumyllerryksessä J kaipaisi oikeasti B:tä rinnalleen ja tuomaan lohtua ja piristystä. Jokereillakin menee lujaa mutta siellä on bändi ympärillä ja heillä ollut pidempään tytöt kimpussa.

Silläkin uhalla että olen kukkahattu mikä toki olenkin, olen huolissani J päihteiden käytöstä ja jaksamisesta. Lonkeroa ja denssiä taitaa mennä kiihtyvään tahtiin. Toivon molemmille hyvää yhdessä ja erikseen, mutta toivon oikeasti todella paljon että J ei saa jotain burnouttia tai masennusta tai jotain. En oikein käsitä miten kenenkään ihmisen psyyke kestää tuollaista pyöritystä. B on niin ihana ja dreamy että toivon ihan hirveästi että hän voisi olla osa J elämää tavalla tai toisella. Kaikken mieluiten tietty sillä toisella 😁

Tänään on ollut tällainen matalalentopäivä, kiitos teille jotka olitte ymmärtäväisiä aamuisia tunnealhojani kohtaan. Tänään tiedostan enemmän kuin pitkään aikaan miten tämä koko kuvio on minulle se pakopaikka omasta todellisuudesta ensisijaisesti. Joku kysyi, anteeksi en ole varma oliko Puppypeilisolu vai joku muu että onko tämä mulle eka kerta tätä lajia eskapismia tai tunteidensiirtoa tai mitä tämä nyt onkaan. Itse asiassa ei, yli kymmenen vuotta sitten kun oli myös vaikea elämäntilanne silloinkin, mun mieli etsi reitin paeta ja kohdistaa todella paljon projisoituja tunteita toiseen kaukorakkauteen. Siihen liittyi myös tosielämän lähes maaginen yhteys todelliseen ihmiseen sen fanituksen ympärillä ja ehkä tässä kirjoittaessa ymmärrän että tämä B&J kuvio on vähän kuin yhdistelmä sitä aiempaa. Massiivinen fanitusihastus ja tosielämän identiteettiä ravistellut, mahdoton ihmissuhde joka pisti uusiksi käsitykseni niin seksuaalisuudesta ja dynamiikka-asioista. Ehkä nämä rakennuspalaset B&J kautta nyt siksi iskevät niin pahasti mulla johonkin hermoon.

Pahoittelut mahdottoman pitkä sepustus.

🌙💜 Yöllinen pohtija
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Menin tiktokiin ja tämä teksti oli ensimmäisenä. Tämäkin sopii siihen, mistä ollaan täällä puhuttu.

Soul mates will always end up together. No matter how much love was lost, and no matter how much distance there was. You lose each other to find each other again. That is what it is like when someone is meant for you; if they leave, they will return and stay forever.
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Hei taas puutarha toverit 🔮 Tullu sitten eilisen näköjään mulle useampia viestejä, joten vastaan taas kerralla niihin. (sori kun teksti tulee olemaan vähän pitkä)

Ensiksi toi kommentti kun joku on vissiin miettiny, että onko tämä vain minun ilkeää pilaa shippaajia kohtaan, niin haluan vastata suoraan että ei ole. Pitkään tätä keskustelua seuranneet tietää, että minä alunperin laitoin jo vauvassa viestiä, että en tiedä viitsinkö tehdä tarot luentaa tästä aiheesta, koska en tiennyt löytyykö muilta kiinnostusta lukea niitä ja koska en suostu valehtelemaan luentojeni suhteen. Olin siis huolissani siitä mitä luennat näyttää, tuleeko vain huonoja uutisia, pilaanko shippaajien tunnelmat yms. Ei kenenkään tietenkään ole pakko uskoa taroteihin jos ei halua, mutta sitä ei ainakaan tarvitse epäillä, ettenkö minä lukijana tietäisi vastuutani asian suhteen.

Sitten joku oli kysellyt minun mielipidettä itse tekemästään tarot luennasta. Harmillisesti pakko sanoa, että en voi ottaa kantaa näkemättä itse vaikka käyttämääsi pakkaa, millä tavalla luennat on tehty, miten niihin valmistaudutaan, missä yhteydessä tietyt kortit on tullut yms. Vaikka kuvailisit niitä täällä tarkasti niin minä en voi näkemättä saada tilanteesta aitoa kosketuspintaa. (Samalla tavalla kun en voi tehdä vaikka Jeren gf luentaa, koska minulla ei ole tarpeeksi näkemystä tähän yksityishenkilöön, enkä halua huijata antamalla puolivillasia ohjeita) Ainoa vinkki minkä osaan sanoa on, että koska kerroit olevasi aloittelija ja haparoivakin tarottien suhteen, niin olet hypännyt suoraan syvään päähän. Tuntemattomille luennan tekeminen on kaikkein haasteellisimmasta päästä ja tarot luennat kuuluu aloittaa tekemällä niitä pidemmän aikaa vain itselleen ja läheisilleen. Ja mieluiten läheisilleenkin aluksi siten, että nämä henkilöt on luennassa paikalla. Ja tämä siis siksi, että tuollaiset luennat on helpoimpia nimenomaan jo mainitsemani kosketuspinnan takia. Sitten kun tällaisista luennoista saa tarpeeksi kokemusta ja huomaat millainen luentatapa toimii juuri sinulle, voi alkaa kokeilla tehdä luentoja myös tuntemattomille. Koska vaikka minulle esim luennassa auttaa musiikki, joitain muita se vaan häiritsee. Kaverillani sen sijaan toimii suitsukkeet ja tuoksukynttilät, kun taas minulle ne ei auta mitään. Pitää vaan löytää oma tapa tehdä tätä juttua, niitä ei kukaan voi kertoa toiselle. Tästä ei kannata kuitenkaan lannistua, itse olen käynyt ihan saman pitkän kokeilun ja harjoittelun tien.

Ja vielä viimeiseksi näin että on ehdoteltu jo uusia luentojen aiheita. Hyviä aiheita olette taas nostanu esille, kiitos kun teette niin tarkkoja kysymyksiä. Oli pyyntöjä tehdä luentoja muista Jokereista ja sitten Bojanista sekä Jerestä henkilökohtaista persoonallisuus luentaa. Kumman haluatte minun tekevän ensimmäiseksi? 😇
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺
vierailija
Mun on pakko myöntää, että en useinkaan näe samoja merkkejä B:n tai K:n instastooreissa kuin useat muut täällä. Ehkä olen turhan kriittinen, mutta mielestäni yksittäisiä kuvia tai stooreja voi tulkita monella eri tavalla. Ja some harvoin antaa kovin totuudenmukaista kuvaa. Joskus tulkinnat tuntuvat hieman liian tarkoitushakuisilta, tällainen tylsä pessimisti kuin olen 🙈 Esim K:n lonely ja burgeristooriessa en nähnyt viestiä B:n suuntaan.

K&B:n yhteisiä videoita, varsinkin muiden kuvaamia sellaisia, analysoin sen sijaan mielelläni 👍
 
vierailija
Haluan tarkentaa mun ajatusta siitä, että pelkään jonkun/joidenkin pilailevan meidän suhteen. En todellakaan tarkoittanut esim. näitä Tarot tulkintoja vaan sitä, että en ole koskaan keskustellut näistä mietteistä ja ajatuksista, edes anonyyminä kenenkään kanssa. En haluaisi, että mikään tästä olisi jonkun pilaa kun itse on tosissaan.

Koen myös jonkinlaista ahdistusta siitä, kuten joku muukin mainitsi, että miten erityisesti J kestää tätä. B on ainoa hänen läheisistään, joka voi edes jotenkin samaistua ja antaa vertaistukea, vaikka hänellä hiukan erilaista kun on bändi ympärillä. Mutta juuri ne paineet mitä viisuesiintyjällä on, niihin tuntemuksiin ei montaa jakajaa ole. Mä myös uskon, että J tajuaa että tässä on jotain enemmän kuin ystävyyttä, mutta ei pysty siihen välttämättä vastaamaan kun elämä on nyt muutenkin ihan sekaisin. Toivon, että se lähipiiri mikä J:llä on, on nyt tarpeeksi kypsiä auttamaan ja tukemaan. Fiilis on vaan se, että kaveriporukkakin on aika sekaisin ja tarve olisi saada joku vahva ulkopuolinen pitämään homman kasassa. Niin kuin jo aiemmin kirjoitin, olo on kuin katselisi hidastetusta filmistä tulevaa kolaria.

Enid
 
Hei, kiva lukea teidän reflektointeja ja keskustelua, ja uusia ihania emoji nimimerkkejäkin on ilmestynyt 🤗

Kiitos sinä joka esitit kutsun keikalle! Voi kun olisi joskus hauska mennäkin yhdessä. Hymyilytti tässä joku yö, tunnelmoin lämpöisessä kesäyössä ja luin palstaa. Tuli mielikuva, että nyt pitäisi kaikkien iltayöllisten puutarhurien, niin riettaitten kuin tutkivien, pohtijoiden ja peilaajien tulla puutarhajuhliin. Kuunsirppi hehkuisi taivaalla ja linnut livertäisi, lämmin kesäyö oikein kietoisi syliinsä ja voisi sytyttää lyhtyjä. Siemailtaisiin Pina Coladaa tai roseta ja kuunneltaisiin tietysti tunnelmaan sopivaa JO tai Käärijää tai ehkä Kolumbian muusikko puutarhuri esittäisi pari biisiä. Sit voisi olla Tarot luentaa uskalikoille tai ficcien äärellä kollektiivista kehräilyä 😽 Mitäs sanotte?

Tykkään tuosta miten🌻(+ eternity, en löydä sitä merkkiä apua) olit kirjoittanut tosi kivasti heittäytymisestä laineiden vietäväksi ja nauttimisesta siitä mitä tulee. Tätä haluan itsessänikin vahvistaa. Sallivuutta, lempeyttä, hyväksyntää. Että mihin tämä laiva oikein viekään, ei voi tietää 😽 Vähän niin kuin Kärtsärin 2. sija oli niin traagista, mutta ehkä nyt ajan kanssa sen mielen ja merkityksen tosiaan ymmärtää. Se mitä ja miten K&B syveni siinä ja koko maailma rakasti K:ta ja koki samaa tuskaa. Ehkä se tosiaan oli lopulta enemmän kuin "pelkkä" voitto ja sen juhlinta olisi ollut.

Ps. Rekkauduin tänne sisään puutarha aliaksella, kun unohtelin käyttää nimmaria ja vihreä sydänkin on monella käytössä. Tutustelen vähän nyt miten tämä toimii. Viestejä voi näköjään peukuttaa, en tosin tiedä näkyykö ne peukut teille.

t. Puppy analyytikko 🌺💚
 
vierailija
Hei taas puutarha toverit Tullu sitten eilisen näköjään mulle useampia viestejä, joten vastaan taas kerralla niihin. (sori kun teksti tulee olemaan vähän pitkä)

Ensiksi toi kommentti kun joku on vissiin miettiny, että onko tämä vain minun ilkeää pilaa shippaajia kohtaan, niin haluan vastata suoraan että ei ole. Pitkään tätä keskustelua seuranneet tietää, että minä alunperin laitoin jo vauvassa viestiä, että en tiedä viitsinkö tehdä tarot luentaa tästä aiheesta, koska en tiennyt löytyykö muilta kiinnostusta lukea niitä ja koska en suostu valehtelemaan luentojeni suhteen. Olin siis huolissani siitä mitä luennat näyttää, tuleeko vain huonoja uutisia, pilaanko shippaajien tunnelmat yms. Ei kenenkään tietenkään ole pakko uskoa taroteihin jos ei halua, mutta sitä ei ainakaan tarvitse epäillä, ettenkö minä lukijana tietäisi vastuutani asian suhteen.

Sitten joku oli kysellyt minun mielipidettä itse tekemästään tarot luennasta. Harmillisesti pakko sanoa, että en voi ottaa kantaa näkemättä itse vaikka käyttämääsi pakkaa, millä tavalla luennat on tehty, miten niihin valmistaudutaan, missä yhteydessä tietyt kortit on tullut yms. Vaikka kuvailisit niitä täällä tarkasti niin minä en voi näkemättä saada tilanteesta aitoa kosketuspintaa. (Samalla tavalla kun en voi tehdä vaikka Jeren gf luentaa, koska minulla ei ole tarpeeksi näkemystä tähän yksityishenkilöön, enkä halua huijata antamalla puolivillasia ohjeita) Ainoa vinkki minkä osaan sanoa on, että koska kerroit olevasi aloittelija ja haparoivakin tarottien suhteen, niin olet hypännyt suoraan syvään päähän. Tuntemattomille luennan tekeminen on kaikkein haasteellisimmasta päästä ja tarot luennat kuuluu aloittaa tekemällä niitä pidemmän aikaa vain itselleen ja läheisilleen. Ja mieluiten läheisilleenkin aluksi siten, että nämä henkilöt on luennassa paikalla. Ja tämä siis siksi, että tuollaiset luennat on helpoimpia nimenomaan jo mainitsemani kosketuspinnan takia. Sitten kun tällaisista luennoista saa tarpeeksi kokemusta ja huomaat millainen luentatapa toimii juuri sinulle, voi alkaa kokeilla tehdä luentoja myös tuntemattomille. Koska vaikka minulle esim luennassa auttaa musiikki, joitain muita se vaan häiritsee. Kaverillani sen sijaan toimii suitsukkeet ja tuoksukynttilät, kun taas minulle ne ei auta mitään. Pitää vaan löytää oma tapa tehdä tätä juttua, niitä ei kukaan voi kertoa toiselle. Tästä ei kannata kuitenkaan lannistua, itse olen käynyt ihan saman pitkän kokeilun ja harjoittelun tien.

Ja vielä viimeiseksi näin että on ehdoteltu jo uusia luentojen aiheita. Hyviä aiheita olette taas nostanu esille, kiitos kun teette niin tarkkoja kysymyksiä. Oli pyyntöjä tehdä luentoja muista Jokereista ja sitten Bojanista sekä Jerestä henkilökohtaista persoonallisuus luentaa. Kumman haluatte minun tekevän ensimmäiseksi?
No minähän kuuntelisin vaikka koko yön sinun tulkintaasi Janista, mutta enköhän voi odottaa.😉 Hän ei varmasti ole suurimmalle osalle täällä tärkeysjärjestyksessä se ykkönen. Oletan, että ihmiset kaipaavat eniten analyyseja juuri Bojanista ja Käärijästä. Mitä mahtaa kortit kertoa, onko heillä yhteistä tulevaisuutta? Kertooko Tarot-kortit tällaisia asioita? Toki heistä henkilökohtaisesti tehdyt tulkinnat taisivat olla joillakin suurena toiveena? Tarotar saa itse päättää tai anna korttien kertoa, mitä ne haluavat.
 
vierailija
Hei taas puutarha toverit Tullu sitten eilisen näköjään mulle useampia viestejä, joten vastaan taas kerralla niihin. (sori kun teksti tulee olemaan vähän pitkä)

Ensiksi toi kommentti kun joku on vissiin miettiny, että onko tämä vain minun ilkeää pilaa shippaajia kohtaan, niin haluan vastata suoraan että ei ole. Pitkään tätä keskustelua seuranneet tietää, että minä alunperin laitoin jo vauvassa viestiä, että en tiedä viitsinkö tehdä tarot luentaa tästä aiheesta, koska en tiennyt löytyykö muilta kiinnostusta lukea niitä ja koska en suostu valehtelemaan luentojeni suhteen. Olin siis huolissani siitä mitä luennat näyttää, tuleeko vain huonoja uutisia, pilaanko shippaajien tunnelmat yms. Ei kenenkään tietenkään ole pakko uskoa taroteihin jos ei halua, mutta sitä ei ainakaan tarvitse epäillä, ettenkö minä lukijana tietäisi vastuutani asian suhteen.

Sitten joku oli kysellyt minun mielipidettä itse tekemästään tarot luennasta. Harmillisesti pakko sanoa, että en voi ottaa kantaa näkemättä itse vaikka käyttämääsi pakkaa, millä tavalla luennat on tehty, miten niihin valmistaudutaan, missä yhteydessä tietyt kortit on tullut yms. Vaikka kuvailisit niitä täällä tarkasti niin minä en voi näkemättä saada tilanteesta aitoa kosketuspintaa. (Samalla tavalla kun en voi tehdä vaikka Jeren gf luentaa, koska minulla ei ole tarpeeksi näkemystä tähän yksityishenkilöön, enkä halua huijata antamalla puolivillasia ohjeita) Ainoa vinkki minkä osaan sanoa on, että koska kerroit olevasi aloittelija ja haparoivakin tarottien suhteen, niin olet hypännyt suoraan syvään päähän. Tuntemattomille luennan tekeminen on kaikkein haasteellisimmasta päästä ja tarot luennat kuuluu aloittaa tekemällä niitä pidemmän aikaa vain itselleen ja läheisilleen. Ja mieluiten läheisilleenkin aluksi siten, että nämä henkilöt on luennassa paikalla. Ja tämä siis siksi, että tuollaiset luennat on helpoimpia nimenomaan jo mainitsemani kosketuspinnan takia. Sitten kun tällaisista luennoista saa tarpeeksi kokemusta ja huomaat millainen luentatapa toimii juuri sinulle, voi alkaa kokeilla tehdä luentoja myös tuntemattomille. Koska vaikka minulle esim luennassa auttaa musiikki, joitain muita se vaan häiritsee. Kaverillani sen sijaan toimii suitsukkeet ja tuoksukynttilät, kun taas minulle ne ei auta mitään. Pitää vaan löytää oma tapa tehdä tätä juttua, niitä ei kukaan voi kertoa toiselle. Tästä ei kannata kuitenkaan lannistua, itse olen käynyt ihan saman pitkän kokeilun ja harjoittelun tien.

Ja vielä viimeiseksi näin että on ehdoteltu jo uusia luentojen aiheita. Hyviä aiheita olette taas nostanu esille, kiitos kun teette niin tarkkoja kysymyksiä. Oli pyyntöjä tehdä luentoja muista Jokereista ja sitten Bojanista sekä Jerestä henkilökohtaista persoonallisuus luentaa. Kumman haluatte minun tekevän ensimmäiseksi?
Kiitos! 🤗On ollut niin antoisaa lukea luentojasi juuri siksi kun niistä välittyy rehellisyys. Samoin tuosta palautteesta ja neuvoista tarot-luentoihin. Palaan itse nyt harjoittelemaan tarotteja yksinkertaisilla luennoilla itselleni. Olen kyllä vakuuttunut että tämä on minun juttuni. Toivon että joku päivä saan vielä aikaan yhtä syviä luentoja kuin sinulla täällä.
T. Tarot-aloittelija
 
vierailija
Hei, kiva lukea teidän reflektointeja ja keskustelua, ja uusia ihania emoji nimimerkkejäkin on ilmestynyt

Kiitos sinä joka esitit kutsun keikalle! Voi kun olisi joskus hauska mennäkin yhdessä. Hymyilytti tässä joku yö, tunnelmoin lämpöisessä kesäyössä ja luin palstaa. Tuli mielikuva, että nyt pitäisi kaikkien iltayöllisten puutarhurien, niin riettaitten kuin tutkivien, pohtijoiden ja peilaajien tulla puutarhajuhliin. Kuunsirppi hehkuisi taivaalla ja linnut livertäisi, lämmin kesäyö oikein kietoisi syliinsä ja voisi sytyttää lyhtyjä. Siemailtaisiin Pina Coladaa tai roseta ja kuunneltaisiin tietysti tunnelmaan sopivaa JO tai Käärijää tai ehkä Kolumbian muusikko puutarhuri esittäisi pari biisiä. Sit voisi olla Tarot luentaa uskalikoille tai ficcien äärellä kollektiivista kehräilyä Mitäs sanotte?

Tykkään tuosta miten(+ eternity, en löydä sitä merkkiä apua) olit kirjoittanut tosi kivasti heittäytymisestä laineiden vietäväksi ja nauttimisesta siitä mitä tulee. Tätä haluan itsessänikin vahvistaa. Sallivuutta, lempeyttä, hyväksyntää. Että mihin tämä laiva oikein viekään, ei voi tietää Vähän niin kuin Kärtsärin 2. sija oli niin traagista, mutta ehkä nyt ajan kanssa sen mielen ja merkityksen tosiaan ymmärtää. Se mitä ja miten K&B syveni siinä ja koko maailma rakasti K:ta ja koki samaa tuskaa. Ehkä se tosiaan oli lopulta enemmän kuin "pelkkä" voitto ja sen juhlinta olisi ollut.

Ps. Rekkauduin tänne sisään puutarha aliaksella, kun unohtelin käyttää nimmaria ja vihreä sydänkin on monella käytössä. Tutustelen vähän nyt miten tämä toimii. Viestejä voi näköjään peukuttaa, en tosin tiedä näkyykö ne peukut teille.

t. Puppy analyytikko
Sun peukut näkyy ainakin itselleni, vaikka en ole rekisteröitynyt. Kiitos niistä. 😊

Ajatuksesi puutarhakutsuista viehättää erittäin paljon! Juuri tuon kaltaisen juhannuksen vieton olisin mielelläni kokenut! Mutta onhan vielä kesää jäljellä... Olen muuten mieltynyt vanhaan puutarhuritermiin "jerikonruusu". Luulen, että siellä kutsuilla täytyisi toteuttaa jerikonruusun kastelu - kyseinen kasvihan elelee vaikka 50 vuotta ilman vettä ruskeana pyörivånä pallona, mutta kun se asetetaan veteen, se vihertyy ja avautuu. Kenties tämä symbolinen toimitus toisi hyvää onnea ja kukoistusta sille, jota jerikonruusu puutarhassa kuvastaa.

Toki jos olisimme tarpeeksi äveriäitä, kuin ruotsalaiset influensserit konsanaan, voisimme jopa kustantaa itse päähenkilöt esiintymään puutarhajuhlissa... 🤭

Oi, mikä ihana luova tila tämä ketju nyt onkaan!

haaveilee Assuuu
 
  • Tykkää
Reactions: Lilja 🌺

Yhteistyössä