Hei taas puutarha toverit Tullu sitten eilisen näköjään mulle useampia viestejä, joten vastaan taas kerralla niihin. (sori kun teksti tulee olemaan vähän pitkä)
Ensiksi toi kommentti kun joku on vissiin miettiny, että onko tämä vain minun ilkeää pilaa shippaajia kohtaan, niin haluan vastata suoraan että ei ole. Pitkään tätä keskustelua seuranneet tietää, että minä alunperin laitoin jo vauvassa viestiä, että en tiedä viitsinkö tehdä tarot luentaa tästä aiheesta, koska en tiennyt löytyykö muilta kiinnostusta lukea niitä ja koska en suostu valehtelemaan luentojeni suhteen. Olin siis huolissani siitä mitä luennat näyttää, tuleeko vain huonoja uutisia, pilaanko shippaajien tunnelmat yms. Ei kenenkään tietenkään ole pakko uskoa taroteihin jos ei halua, mutta sitä ei ainakaan tarvitse epäillä, ettenkö minä lukijana tietäisi vastuutani asian suhteen.
Sitten joku oli kysellyt minun mielipidettä itse tekemästään tarot luennasta. Harmillisesti pakko sanoa, että en voi ottaa kantaa näkemättä itse vaikka käyttämääsi pakkaa, millä tavalla luennat on tehty, miten niihin valmistaudutaan, missä yhteydessä tietyt kortit on tullut yms. Vaikka kuvailisit niitä täällä tarkasti niin minä en voi näkemättä saada tilanteesta aitoa kosketuspintaa. (Samalla tavalla kun en voi tehdä vaikka Jeren gf luentaa, koska minulla ei ole tarpeeksi näkemystä tähän yksityishenkilöön, enkä halua huijata antamalla puolivillasia ohjeita) Ainoa vinkki minkä osaan sanoa on, että koska kerroit olevasi aloittelija ja haparoivakin tarottien suhteen, niin olet hypännyt suoraan syvään päähän. Tuntemattomille luennan tekeminen on kaikkein haasteellisimmasta päästä ja tarot luennat kuuluu aloittaa tekemällä niitä pidemmän aikaa vain itselleen ja läheisilleen. Ja mieluiten läheisilleenkin aluksi siten, että nämä henkilöt on luennassa paikalla. Ja tämä siis siksi, että tuollaiset luennat on helpoimpia nimenomaan jo mainitsemani kosketuspinnan takia. Sitten kun tällaisista luennoista saa tarpeeksi kokemusta ja huomaat millainen luentatapa toimii juuri sinulle, voi alkaa kokeilla tehdä luentoja myös tuntemattomille. Koska vaikka minulle esim luennassa auttaa musiikki, joitain muita se vaan häiritsee. Kaverillani sen sijaan toimii suitsukkeet ja tuoksukynttilät, kun taas minulle ne ei auta mitään. Pitää vaan löytää oma tapa tehdä tätä juttua, niitä ei kukaan voi kertoa toiselle. Tästä ei kannata kuitenkaan lannistua, itse olen käynyt ihan saman pitkän kokeilun ja harjoittelun tien.
Ja vielä viimeiseksi näin että on ehdoteltu jo uusia luentojen aiheita. Hyviä aiheita olette taas nostanu esille, kiitos kun teette niin tarkkoja kysymyksiä. Oli pyyntöjä tehdä luentoja muista Jokereista ja sitten Bojanista sekä Jerestä henkilökohtaista persoonallisuus luentaa. Kumman haluatte minun tekevän ensimmäiseksi?