Tää on ihan puppua, että ois muka joku Brokeback mountain. Jere on hetero tai ainakin VAIN hyvä ystävä Bojanin kanssa, eikä ole oikeasti ikinä harkinnutkaan mitään suhdetta ja seksin harrastamista tämän kanssa. Ehkä siellä viisukuplassa oli romanttisiakin tunteita ja romanttistakin ihastusta, mutta tuskinpa silloinkaan unohti olevansa hetero ja parisuhteessa. En siis tarkoita sanoa tätä ankeasti, vaan että minusta tuollaiset tunteet ja kokemukset vielä mahtuvat heterouden piikkiin ja kokemuksiin, ilman että olet Brokeback mountainisti homo, joka joudut valitsemaan(!) heterosuhteesi. Vaikket halua. Mitään sellaista en tässä nähnyt.
Jos näin olisi, että arki olisi paskaa heteroilua NM:n kanssa, niin Jere ois tällä visiitillä korvannut sen olemalla Bojanin kanssa jollain tekosyyllä enemmän kaksistaan.
Nyt sellaista ei nähty, vaan K eli jälleen omaa elämäänsä kuten haluaa, ( halusi siis majoittaa Joksut ja käydä keilaamassa ja keikoilla), mutta ei hän ollut siihen järjestänyt mitään kahdenkeskistä aikaa.
Miksi ei? Siksi ettei ole rakastunut Bojaniin.
Jerellä on vain ilmeinen kyky luoda tosi hyviä ja läheisiä ystävyyssuhteita, kaikki tämä mitä nyt nähtiin lukeutuu siihen.
Ei ole mitään sen enempää.
Ilmeisesti olet läheinenkin ystävä Jeren kanssa, kun tiedät kaiken noin varmasti
? Me muut sen sijaan joudumme punnitsemaan asioita sen mukaan, miltä ne meille näyttävät. Jere toden totta on hyvä ystävä koko JO:lle. Mutta nököttäisikö ihan pelkästään hyvä ystävä keikoilla katsomossa pari kertaa putkeen? Seuraisiko Tallinnaan vain hyvää hyvyyttään? Kyllä sillä mielestäni haettiin mahdollisuutta olla mahdollisimman paljon yhdessä ja nähdä toista.
Tämä Tallinna kuvio itse asiassa oli mielenkiintoinen, koska se muistutti omia ihme hämäyksiä, joita olen joskus tehnyt saadakseni haluamani
. Jos olisin mennyt Tallinnan keikalle, niin ainoa vaihtoehto itse asiassa olisi ollut tuollainen puolisolle kylpyläreissuna mainostettu ratkaisu.
Ja sitten tuosta Brokeback mountain fiiliksistä... Itse en todellakaan kuvittele tietäväni mitään J:n seksuaalisesta suuntautumisesta. Ja silloin kaikki vaihtoehdot ovat auki. Muistutan taas kerran siitä, että sellaista kuin perushetero ei ole oikeastaan olemassa.
Kukaan ei ole mielestäni väittänyt tietävänsä, että J ja B olisi intiimisuhde, mutta ainakaan minä en tiedä, etteikö sellaista olisi voinut olla tai että sellaista jompi kumpi tai molemmat toivoisivat.
Ihminen voi, yllätys yllätys, olla rakastunut kahteen ihmiseen yhtäaikaa. Silloin on pakko tehdä katkeransuloisia ratkaisuja ja tässä tapauksessa olosuhteet nyt aika pitkälle varmasti määrittelevät mihin suuntaan ratkaisu on tehty. Se ei silti tietenkään pyyhi pois J:n mahdollisia tunteita B:tä kohtaan. Ei ihminen voi päättää, mitä tuntee.