Aikamoinen puutarha

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Tämän olen katsonut näistä haastatteluista ihan tässä syksyllä ja juuri ihaillut sitä, miten oikeasti pystyy ymmärtäkään aika hankaliakin sanoja ja käyttämään myös, esimerkiksi sana spices ei nyt vain ole mikään perussanastoon kuuluva, ja sieltä se tuli, vaikka haastattelija käytti sanaa things. Mutta eipä nuo virkerakenteet mene oikein nappiin, ei siis ole oikeasti mitään hyvää englantia mutta tulee ymmärretyksi ja sehän tässä on pääasia.

vierailija
ja puhuu parasta enkkua mitä olen kuullut. Se rallienglanti taitaa olla osittain myös rooli.
Eihän tuo nyt kovin täydellistä englantia ollut, mutta toki myös vitsailee asialla. Lauserakenteet on hänelle haastavia ja sanasto suppeahko vaikka se toki kokoajan kehittyykin. Lausuminen myös heittelee.

Eihän hän tuossakaan kovin laajasti esim kuvaile sitä ruokaa vaikka välittyykin se millaisen kaltainen ruoka on.

vierailija
Tämän olen katsonut näistä haastatteluista ihan tässä syksyllä ja juuri ihaillut sitä, miten oikeasti pystyy ymmärtäkään aika hankaliakin sanoja ja käyttämään myös, esimerkiksi sana spices ei nyt vain ole mikään perussanastoon kuuluva, ja sieltä se tuli, vaikka haastattelija käytti sanaa things. Mutta eipä nuo virkerakenteet mene oikein nappiin, ei siis ole oikeasti mitään hyvää englantia mutta tulee ymmärretyksi ja sehän tässä on pääasia.
No en nyt tiedä. Olihan haastatteluissa paljon tätä miten huuteli sanoja suomeksi. Hänellähän oli taustalla tuki kokoajan paikalla. Ihan valittu kielen takia.

vierailija
Jerellä on uskallusta ja taitoa tehdä huumoria heikkouksistaan. Siksi kai osa hämääntyy uskomaan, että koko englanninkielen takertelu olisi vitsiä. Ei se taida kyllä olla. Kehittynyt vaan kokoajan.

vierailija
Ihan totta? Onpas merkillistä! Menin takas ja latasin sivun uudelleen ja edelleen näyttää tuon 199k. Ja että 548 julkaisua (vaikka sitten siinä alapuolella lukeekin, ettei julkaisuja vielä). Ei tajua..
Näyttäkö tuo IG nyt taas mita s?**tana sattuu? Tuo yllä oleva oli siis se, joka mulle näkyi su-iltana, kun Bn tili deaktivoituna. Nyt näyttää normisti sen 192k, mutta julkaisujen määrä on 553 🤔. Siis mitä ihmettä? Siellä on tasan yksi uusi julkaisu sunnuntaihin verrattuna. Vai olisiko B muka laittanut takaisin jotakin vanhoja julkaisuja, jotka olleet arkivoituina??? En tajua enää mitään...

vierailija
Kai se takertelu liittyy myös vähän asiaan. Ja Jerellä kai vähän mielentilaankin. Puhuuhan hän suomeksikin välillä taktikoidusti vähän hassusti. Kai se on sitä roolia ja yleistä hassuttelua.

vierailija
Lisäksi, jos se joutuu lukemaan englanniksi, niin menee välittömästi reisille. Kun se struglaa suomeksi lukiessaankin.

Noissa haastattelutilanteessa sen huomaa, että se ymmärtää ihan hyvinkin, kun on hälytön ympäristö ja saa keskittyä vain kuunteleen mitä sanotaan.

vierailija
Ei se englanti ole mitään hyvää tietenkään, sellaista yläasteen kutosta veikkaan, mutta ei se myöskään ole niin huonoa kuin mitä siitä annetaan kuvaa. Itse asiassa monella suomalaisella on kielitaito samaa luokkaa mutta eihän se tule ilmi mistään, kun lomamatkoilla tarvitsee vain satunnaisesti pyytää laskua tai tilata jotain ravintolaruokaa ja se onnistuu jopa kielitaidottomaltakin (isäni ei osaa englantia lainkaan ja osaa aivan mainiosti jopa keskustella englanninkielisten kanssa). Videolta käy kuitenkin ilmi, että sitä sanavarastoa on piilossa mutta ei tule käytettyä, että sanojen lausuminen onnistuu paremmin kuin rallienglannissa ja että onnistuu ilmaisemaan itseään haastatteluissa, mikä silloin viime keväänä tuntui täydeltä mahdottomuudelta jopa hänestä itsestään. Selkeästi käytön ja uskalluksen puutetta se rallienglanti. Helpompi tehdä heikkoudesta vitsi kuin näyttää, että koko kielitaito on ruosteessa.

vierailija
Näyttäkö tuo IG nyt taas mita s?**tana sattuu? Tuo yllä oleva oli siis se, joka mulle näkyi su-iltana, kun Bn tili deaktivoituna. Nyt näyttää normisti sen 192k, mutta julkaisujen määrä on 553 . Siis mitä ihmettä? Siellä on tasan yksi uusi julkaisu sunnuntaihin verrattuna. Vai olisiko B muka laittanut takaisin jotakin vanhoja julkaisuja, jotka olleet arkivoituina??? En tajua enää mitään...
Mulla näyttää samoja lukuja. Mutta eilen kun hän palasi instaan, oli 201000. Heiluu koko ajan näköjään 192000 ja 201000 välillä.

vierailija
Näyttäkö tuo IG nyt taas mita s?**tana sattuu? Tuo yllä oleva oli siis se, joka mulle näkyi su-iltana, kun Bn tili deaktivoituna. Nyt näyttää normisti sen 192k, mutta julkaisujen määrä on 553 . Siis mitä ihmettä? Siellä on tasan yksi uusi julkaisu sunnuntaihin verrattuna. Vai olisiko B muka laittanut takaisin jotakin vanhoja julkaisuja, jotka olleet arkivoituina??? En tajua enää mitään...
Ig näyttää aika usein jotain vanhaa dataa. Älä anna hämätä, se on bugi. Toi 192 000 on tämänhetkinen. Oon huomannut, että aamulla saattaa näyttää vanhaa mutta illalla sit ajantasaista.

vierailija
Suomalaisen peruskoulun käynyt henkilö tuon ikäinen vielä varmaan perustiedot englannista yleensä handlaa jollain tavalla. Ongelmia on kai yleensä sanavarastossa, lauserakenteissa ja lausumisessa. Jere vielä kertoi jossain miten on vältellyt käyttöä kun on joskus kokenut, että hänelle on naurettu vaikkei kukaan pahalla olekaan nauranut.

Noissa haastatteluissa oli vielä se ettei haastattelijakaan välttämättä kovin hyvin puhunut.

Mutta kyllä hän hassutteleekin asialla. 😄

vierailija
On se Kärtsälläkin ig seuraajia lähtenyt muhevasti, kun parhaimmillaan niitä oli 563 000 juhannuksen aikoihin.

Aah, ruotsalainen juhannus, nevö foget. Those were the days.
Minusta tuntuu, että ne on niitä euroviisufaneja jotka lähtevät. Niitä tippuu nyt pois pikkuhiljaa uusien postausten myötä ja kun tulee uusi viisukausi. Onneksi uusiakin tulee.

Yhteistyössä