Aika mielenkiintoinen hääkutsu :)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja häihin menossa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

häihin menossa

Vieras
On kaveripariskunnan häät reilun kuukauden päästä ja nyt luin uudestaan tuota hääkutsua ja tajusin, että meidän kutsutaan vaan ja ainoastaan hääjuhlaan, ei siis kirkkoon ollenkaan. No kuitenkin miehen pitää sinne kirkkoon mennä, kun on bestman, joten mitä minä teen. Menenkö minä sitten vaan suoraan sinne hääjuhlaan.

Tosin mä luulen, että voin myös sinne kirkkoon tulla tai niin ainakin ollaan puhuttu joskus, että minäkin sinne kirkkoon tulisin, sinne kun on kutsuttu vain lähiomaiset ja kaverit sitten vaan hääjuhlaan. Sitä vaan ihmettelen, että miksi ei kirkkoon ole kaikkia kutsuttu, kun eihän se mitään maksa ja vihkiminen sen verran isossa kirkossa, että sinne varmasti mahtuu kaikki.

Jos hääpari haluaa vain tärkeimmät ihmiset todistamaan papin aamenta ja muut sitten juhlimaan kanssaa. Minä olen sen verran ujo etten kirkkoon halua ns. ylimääräisiä ihmisiä.
Kannattaa kysyä hääpariltä haluavatko sinut kirkkoon vai ei.

Kutsussa lukee, että tervetuloa juhlimaan häitämme silloin ja silloin klo xx alkaen ja hääpaikka osoitteineen.

No sinänsä ei mullakaan suurta hinkua sinne kirkkoon ole, joten mietin, että mitenköhän tän asian tekisin, että menenkö vain sinne hääjuhlaan kun mies kuitenkin joutuu menemään kirkkoon.

Alkuperäinen kirjoittaja alaston sydän:
Jos hääpari haluaa vain tärkeimmät ihmiset todistamaan papin aamenta ja muut sitten juhlimaan kanssaa. Minä olen sen verran ujo etten kirkkoon halua ns. ylimääräisiä ihmisiä.
Kannattaa kysyä hääpariltä haluavatko sinut kirkkoon vai ei.

Tätä hääparia ei ujoudesta voi syyttää ja tiedän kyllä että olen tervetullut kirkkoon. Siitäkin on aiemmin ollut puhetta, kun nämä on ns. lapsivapaat häät, kun tiedän että juomaa kuluu, mutta aiemmin on ollut puhetta että lapsia saa tulla, mutta niiden on poistuttava 20 mennessä, mutta minä luulen että meidän poitsu menee suoraan hoitoon, eikä ollenkaan häihin. Kutsussa ei siis ole lasta mainittu, mutta ainakin hääparin oma lapsi on alkuajan häissä, kunnes lähtee pois.

Oisko niin, kun mun ystävällä aikoinaan......perheet olivat vaan kirkossa, kun morsio sanoi, että varmasti pyörtyy alttarille, jos tietää takanaan olevan toista sataa silmäparia tuijottamassa???
Juhlat olivat sitten omaa luokkaansa.....=)

Sinne meet minne kellon-aika viittaa. Jos kutsussa ei mainita aikaa vihkimisen alkamiselle kirkossa, mutta hääjuhlalle on mainittu aika, niin mikä tuossa on epäselvää?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Sinne meet minne kellon-aika viittaa. Jos kutsussa ei mainita aikaa vihkimisen alkamiselle kirkossa, mutta hääjuhlalle on mainittu aika, niin mikä tuossa on epäselvää?

Sehän tuossa on sinänsä aika jännää, että tuo kutsu on oikeasti tullut miehelle ja minä olen se avec ja mies on kuitenkin bestman, että kyllähän sen sinne kirkkoon kuuluu mennä :)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

Sehän tuossa on sinänsä aika jännää, että tuo kutsu on oikeasti tullut miehelle ja minä olen se avec ja mies on kuitenkin bestman, että kyllähän sen sinne kirkkoon kuuluu mennä :)

No tietysti bestman menee, tietäähän hän oman roolinsa. Tuo on ilmeisesti sama kutsu kun muille kutsutuille, ei bestmanille tai kaasoille painateta eri kutsua. Eli jos sinä et ole omaa kutsua saanut ja olet bestmanin avec, niin silloin toimit kutsussa mainitun kellonajan mukaan. Miesmenee kirkkoon ja sinä olet avec hääjuhlassa.

Mulla jäis väliin tuollaiset häät :D inhoan tätä nykypäivän älyvapaata kikkailua noiden häähommien kanssa. Taitais jäädä myös mun miehellä väliin solidaarisuudesta :D iskis vaikka vatsatauti hääpäivän aamuna ;)

Mulla jäis väliin tuollaiset häät :D inhoan tätä nykypäivän älyvapaata kikkailua noiden häähommien kanssa. Taitais jäädä myös mun miehellä väliin solidaarisuudesta :D iskis vaikka vatsatauti hääpäivän aamuna ;)

Mutta eikös se ole trendikästä pitää "omannäköiset juhlat"
Hääpari on Boss, jos ne sanoo että kirkkoon ei oteta niin näin toimitaan.
Eikä se kirkkokuvio nyt niin merkityksellinen ole nähdä. Jokainen tietää mitä siellä tapahtuu.
Minä olisin tyytyväinen vieras jos jäis kirkossa nysvääminen pois kuvioista.

Onneksi kaikki ei ole yhtä typeriä kuin sinä =)

No ois se aika noloa jos bestman jättäis tulematta kirkkoon vaimonsa pelleilyn takia.

Olen ollut useammissa häissä missä vieraat kutsuttiin pelkästään juhliin. Syy oli niinkin yksinkertainen, ettei kirkossa ollut tarjota aikaa, joka olisi ollut vieraiden kutsumiseen järkevä, joten parit ajattelivat olevan fiksumpaa mennä kahdestaan kirkkoon ja pitää juhlat tavallaan erikseen. Tuskin kukaan ilahtuisi hääkutsustusta jossa kirkoon kutsutaan seitsemältä lauantaiaamuna tai kahdeksalta tiistai-iltana.

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:

No ois se aika noloa jos bestman jättäis tulematta kirkkoon vaimonsa pelleilyn takia.

Musta no tosi noloa, että moukkamainen hääpäri pelleilee :D

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

Olen ollut useammissa häissä missä vieraat kutsuttiin pelkästään juhliin. Syy oli niinkin yksinkertainen, ettei kirkossa ollut tarjota aikaa, joka olisi ollut vieraiden kutsumiseen järkevä, joten parit ajattelivat olevan fiksumpaa mennä kahdestaan kirkkoon ja pitää juhlat tavallaan erikseen. Tuskin kukaan ilahtuisi hääkutsustusta jossa kirkoon kutsutaan seitsemältä lauantaiaamuna tai kahdeksalta tiistai-iltana.

Näissä häissä kyllä kirkko on ennen niitä juhlia, että tulevat sieltä kirkosta sitten suoraan hääpaikalle, että ei tuollaista ongelmaa ole. No me varmaan nähdään vielä hääparin kanssa ennen juhlia ja pitää vielä varmistaa että mitä minä teen, koska silloin viime vuoden puolella sanottiin kyllä että minäkin tulisin kirkkoon, joten pitää varmistaa asia. Voihan se nimittäin olla, että on meille tullut ns. vääränlainen kutsu tai etteivät ole muunlaisia kutsuja tehneetkään vaan kutsuneet kirkkoon tulijat vain suullisesti.

Siis kirkkoonhan saa mennä kuka vaan! Ei siihen mitään lupia tarvitse. Harvalla tietty on pokkaa mennä toisten häitä seuraamaan, mutta kyllä sinne saa mennä ihan vapaasti, aina kun kirkon ovet on auki (siis kun eivät ole lukossa). Mene vaikka urkuparvelle seuraamaan ;)

Ja on kyllä erikoista, jos ei kutsuta kirkkoon, siellähän se vihkiminen tapahtuu, ja se vihkiminenhän on häissä SE PÄÄASIA!

Alkuperäinen kirjoittaja qwer:

Musta no tosi noloa, että moukkamainen hääpäri pelleilee :D

Kuinkas paljon tiedät tuosta ap:n mainitsemasta hääparista? Ehkä heillä on syynsä moiseen järjestelyyn. Kutsu oli kyllä hieman epäselvä, mutta ei siinä välttämättä nyt ihan moukkamaisuudesta ole kyse.

Alkuperäinen kirjoittaja vv:

Aika mielenkiintoista, että tällaiset kummalliset pelleilyt hääjuhlissa on yleistyny vasta viimevuosina sanotaanko 2000-luvulla :D onko kirkot kutistuneet vai ruuhkautuneet vai hääjuhlien vietto saanut älyvapaita muotoja?? Tiedä sitten, mutta minua tuollainen pelleily rasittaa äärettömästi. Ja jätän juhlat suosiolla väliin jos hääparilla on tuollaisia tosi kummallisia vaatimuksia. Pankkitilin numero kutsussa saa myös takuulla jättämään juhlan väliin ;) Moukat on moukkia :D

Yhteistyössä