Aika hurja olotila :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Esimerkiksi Nutrilett -kuurin aikana kehoitetaan välttämään rankkaa harjoittelua. Ei elimistö pysty toimimaan täysillä, jos siltä otetaan polttoaineet pois/vähennetään rankasti. Alkuun ainakaan. Itse vältän hiilihydraatteja, enkä tosiaan ole hikilenkille lähdössä.. Sitten on eri, kun keho on tottunut ajatukseen uudesta elämästä :)

Alkuperäinen kirjoittaja Helekutti:
Alkuperäinen kirjoittaja Cassy:
Makroravinteita on vain kolme, hiilarit protsku ja rasva. Protskua ei voi käyttää energiaksi joten energia on otettava hiilareista ja rasvasta tai jommastakummasta. Jos ihmisen peruskulutus on jotain 2000 kcal luokkaa mun kokoisella niin sitä ei vain VOI OTTAA PROTEIINISTA koska sen määrä menee järjettömyyksiin. Onko ihme jos tulee vähän paha olo???
*mod*

.

Asiaosuus sun viestissä on kyllä huomionarvoinen. Mutta ei tarvii sanoa sitä noin rumasti.

Joo, ei tarvii. Anteeksi kaikille :)

Mua vaan harmittaa että jotkut tämmösiä "dieettejä" kylvää ympärilleen ja saa sillä aikaan jopa tuhoa toisten terveydelle.

Mä ainakin ansaitsenkin saarnaamista :D. Tyhmähän mä olen kun tämmöisiin mukaan lähden, enkä edes ota selvää asioista. Olis voinut järkikin sanoa ettei kannata tolleen huhkia jos on rajoitetulla kalorimäärällä. Ja kun tähän lystiin lisää vielä kuukautiset ja alhaisen hemoglobiinin, niin... juu, tyhmä mikä tyhmä :ashamed: :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Mutta siis tuosta dieetistä vielä. Sitä mainostettiin Sportti- lehdessä ja vielä erikseen kommentoitiin että se on tosi terveellinen. Ja että kuukauden vois tuolla dieetillä olla...

Kiitos tiedosta. On muuten varma että lähtee palautetta.

Mutta siis tuosta dieetistä vielä. Sitä mainostettiin Sportti- lehdessä ja vielä erikseen kommentoitiin että se on tosi terveellinen. Ja että kuukauden vois tuolla dieetillä olla...

no ei nuo nyt terveellisimmästä päästä ole.

kaikkein terveellisintä olisi vaihtaa vaan ruokaa vähärasvaisemmaksi ja terveellisemmäksi sekä syödä lautasmallin mukaisesti. mukana liikunta.

nuo ihme dieetit kyllä pudottaa painoa, mutta kilot tuppaa tulemaan takaisin.

Se on vaan joku vanha lehti josta sen bongasin. Ei siis uusin numero.

Käytännössä ruokavaliosta ei muuta tarvi karsia kuin sokeri ja valkoinen vehnäjauho. Peruna on semmonen mikä mua lihottaa kans, pastat, riisit sun muut vaihtaa täysjyväversioihin niin hyvä tulee. Kohtuullisia annoksia riittävin väliajoin, siihen päälle sitä liikuntaa niin hyvä tulee.

Eli niinkuin monta kertaa on todettu, elämäntapojen muutos on ainoa keino pysyvään laihtumiseen. Pikadieetit ei auta.

Ihan sama :) Musta tuntuu että voisin just nyt kirjottaa rikinkatkuisen palautteen :D

Alkuperäinen kirjoittaja Pinki:

kaikkein terveellisintä olisi vaihtaa vaan ruokaa vähärasvaisemmaksi ja terveellisemmäksi sekä syödä lautasmallin mukaisesti. mukana liikunta.

Juu. Eikä mun oo tarkoituskaan jatkaa tätä pitkään. Haluaisin vaan nopean alun ja painon alle sataseen. Tarkoitus on siitä jatkaakin järkevästi. Mä vaan oon niin kärsimätön ja toisaalta aiemmin turhaan laihistellut. Kun siis kroppa ei silloin suostunut painoa tiputtamaan. Nyt taas näemmä tippuu jo vauhdilla.

Ihan sama :) Musta tuntuu että voisin just nyt kirjottaa rikinkatkuisen palautteen :D

:hug: :D Toki lukijatkin vois olla hieman kriittisiä eikä lähteä kaikkiin älyttömyyksiin mukaan :snotty: :xmas:

Juu. Eikä mun oo tarkoituskaan jatkaa tätä pitkään. Haluaisin vaan nopean alun ja painon alle sataseen. Tarkoitus on siitä jatkaakin järkevästi. Mä vaan oon niin kärsimätön ja toisaalta aiemmin turhaan laihistellut. Kun siis kroppa ei silloin suostunut painoa tiputtamaan. Nyt taas näemmä tippuu jo vauhdilla.

sulla on mun luonne :D

minä kans kokeilin noita mitä ihmeellisempiä, ja painon piti tippua heti! vaan ei se auttanut... :snotty:

sitten kun jätin sen sokerin pois niin mitäpä tapahtuikaan? paino tippui 2 kk yli 10kg... :o

Ja kun me ei kaikki olla samanlaisia, on hyvä luottaa omaan kroppaan ja sen viestittämiin viesteihin.

Pitkänlinjan painonpudottajana voin kertoa että ei nuo tuollaiset erikoiset dietit toimi. Ainoa keino on tehdä ruokavaliosta sellainen jota voi noudattaa vaikka lopun ikänsä, vähentää ruoan määrää, parantaa ruoan laatua ja liikkua. Ja ruokavalion pitää olla mielekäs eli ei sellainen että väkisin syödään kaalisoppaa viikko. Kun se viikko on ohi ja palataan vanhaan niin takaisin ne kilot tulevat.
Keventäjissä olen parhaiten saanut painoa pois ja aion myös jatkaa heti kun saan tämän raskauden saatettua loppuun. Voin syödä mitä haluan mutta päiväkirja pitää huolen että seuraan tarkasti mitä syön niin määrän kuin laadun puolesta.

Ainoa neuvo minkä haluan antaa ja onnistuminen on varmaa, "tee painonpudotuksesta sellaista että voit nauttia myös siitä matkasta".

Alkuperäinen kirjoittaja WcAnkka:
Käytännössä ruokavaliosta ei muuta tarvi karsia kuin sokeri ja valkoinen vehnäjauho. Peruna on semmonen mikä mua lihottaa kans, pastat, riisit sun muut vaihtaa täysjyväversioihin niin hyvä tulee. Kohtuullisia annoksia riittävin väliajoin, siihen päälle sitä liikuntaa niin hyvä tulee.

Eli niinkuin monta kertaa on todettu, elämäntapojen muutos on ainoa keino pysyvään laihtumiseen. Pikadieetit ei auta.

Asiaa puhut :). Ongelmana on vaan se, että ilmeisesti hormonaalisista syistä (tai mistä lie) mulla ei paino tippunut aiemmin. Ei noussutkaan, mutta ei tod. tippunutkaan.

Nyt mulla on vihdoin kroppa palautunut synnytyksestä. Ja aloitan nyt uudelleen tiputtamaan painoa. Mutta kun on hakannut päätään seinään aiemmin (ja kärvistellyt aivan turhaan), niin halusin tosiaan vauhdikkaan alun ettei taas motivaatio lopahda.

Taidan heittää dieetillä vesilintua ja jatkaa tästä eteenpäin järkevämmin. Kun en näe mitään ideaa siinä etten saisi harrastaa liikuntaa :|

No näin meinasinkin vastata. =)

Asiaa puhut :). Ongelmana on vaan se, että ilmeisesti hormonaalisista syistä (tai mistä lie) mulla ei paino tippunut aiemmin. Ei noussutkaan, mutta ei tod. tippunutkaan.

Nyt mulla on vihdoin kroppa palautunut synnytyksestä. Ja aloitan nyt uudelleen tiputtamaan painoa. Mutta kun on hakannut päätään seinään aiemmin (ja kärvistellyt aivan turhaan), niin halusin tosiaan vauhdikkaan alun ettei taas motivaatio lopahda.

Taidan heittää dieetillä vesilintua ja jatkaa tästä eteenpäin järkevämmin. Kun en näe mitään ideaa siinä etten saisi harrastaa liikuntaa :|

Ammatin tuomaa tietoa, pakko myöntää tosin että itellekin on vaikeeta välillä noudattaa tuota :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja Jätkä:

No näin meinasinkin vastata. =)

Okei okei mä uskon :D :D :D. Kunhan lupaatte että suht pian alkaa jotain edes tapahtumaan :snotty:

Luonnollisia ravoja on turha karsia. Kovetetuilla ja osittain kovetetuilla ei saa hyvää aikaan mutta öljyt ja eläinrasvat ovat hyödyllisiä. Lisäksi rasvat pitävät olon kylläisenä eivätkä heiluttele verensokeria. Lautasmallissa on hiilarilla liian suuri osuus (neljäsosa ja LISÄKSI leipää :o ) .

Taisin sanoa aiemminkin, mutta ei ne kilot ole tulleet hetkessä itsestään niin ei ne lähdekään silleen. Aikaa se vaatii ja pientä ponnistelua. Unohda höpödieetit ja alat vaan elää terveellisemmin.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Taisin sanoa aiemminkin, mutta ei ne kilot ole tulleet hetkessä itsestään niin ei ne lähdekään silleen. Aikaa se vaatii ja pientä ponnistelua. Unohda höpödieetit ja alat vaan elää terveellisemmin.

Erittäin iso peesi!!
Ihme miten vielä tänäkin päivänä ihmiset lankeaa johonkin ihmedieetteihin, ja odottavat että niitä noudattamalla paino putoaa suunnilleen kilon päivässä.
Okei, voihan se tietysti pudotakin, mutta olo on samalla voimaton ja vastustuskyky nollilla. Lisäksi kilot tulevat nopeammin takaisin.

Alkuperäinen kirjoittaja tavallinen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Erittäin iso peesi!!
Ihme miten vielä tänäkin päivänä ihmiset lankeaa johonkin ihmedieetteihin, ja odottavat että niitä noudattamalla paino putoaa suunnilleen kilon päivässä.
Okei, voihan se tietysti pudotakin, mutta olo on samalla voimaton ja vastustuskyky nollilla. Lisäksi kilot tulevat nopeammin takaisin.

Niin ja sitten tulee jotain ikävää kuten nyt ap:lle ja sitten vedotan siihen että lopetetaan laihdutus sitten kokonaan :/ "En voi laihduttaa kun mulle tulee siitä hirveitä oireita enkä jaksa liikkua" tms.

Hui. Elämäntapamuutos on aina tehokkain ja toimivin tapa päästä kuntoon. Ei mitkään ihmedieetit. Ne tehoaa sen hetken, mutta hyvää oloa niistä ei saa. Jojoilu ei auta, pitää ottaa uus tyyli elää. Siihen pitää oppia vähitellen ja hyväksyä hidas muutos.

Kivikausidieetti. Vältetään hiilareita (paitsi hedelmiä), vältellään rasvaa ja ei maitotuotteita. Tosin mä olen kyllä syönyt jälkiuunileipää, jossa margariinia päällä.

kultaseni, eihän sulla ole polttoainetta tuommoiseen kuntoiluun tuolla dieetillä. otas nyt ihan iisisti, jooko? =)

No kun en taas ajatellut :ashamed: . Ja olin niin innoissani kun paino on lähtenyt kivasti laskuun. Pitää varmaan ottaa iisimmin :snotty:

Ei kannata noudattaa mun neuvoa, mutta sanon kuitenkin. Kroppa tottuu siihen vajeeseen. Vaikka se on epäterveellistä, mä juon aamulla vain pari kuppia mustaa kahvia ja siitä samantien parin tunnin treeni päälle. Tunti lihaskuntoo ja toinen aerobista. Tiukkaa se tekee, pyörryttää ja silmissä näkyy vain suuria mustia täpliä, mutta tehokasta se on! Pikkuhiljaa sitä oppii sietämään sitä oloa ja joutuu tekemään entistä enemmän töitä saadakseen sen olon. Korostan, terveellistä se ei ole, mutta tehokasta kylläkin ;)

Yhteistyössä