Aika hurja olotila :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä voin kertoa teille salaisuuden miten itsellä lähti aivan törkeän nopeasti ensimmäiset 10 kiloa.... ja se salaisuus on HIIT (ja tietty karppaus siinä samalla)

Kyllä läski lähti mutta kyllä sit olikin aika heikko olo aina sen jälkeen.

Kuulostaa jojoilulta. Olisi noin sataprosenttisesti viisaampaa muuttaa elämäntapoja hiljalleen ja pysyvästi. Mikä nopeasti menee se nopeasti tulee...ja yleensä vielä ekstrakilojen kera.

Mä laihdutin kahden lapsen jälkeen 20kg painonvartijoissa ja ikävä kyllä herkkusuuna opettelin ihan väärät tavat hallita painoani. Siis painonvartijathan opastavat terveelliseen ruokavalioon, mutta minä pässinpää en "totellut". Perheelle tein ruokaa ihan niinkuin ennenkin (ihan tavallista kotiruokaa, ihan terveellistä siis). Itse elin leivällä, kahvilla, kevytmajoneesilla tms. Jotta sain herkutella mahdollisimman paljon ilman pelkoa lihomisesta. Siis mä säästin niitä jeevelin pisteitä herkkuja varten. Paino putosi tosi nopeasti ja posket lommolla herkuttelin. Kun aloin kolmosta odottamaan, oli pakko alkaa syödä terveellisemmin ja mä huomasin heti eron olossani! Ikävä kyllä sorrui sitten palaamaan entiseen eli söin normaalisti ja herkuttelin raskauden varjolla paljon. Paino nousi ja "vanhat läskit" myös tulivat takaisin paikoilleen. Näitä kurveja olen nyt sitten useamman vuoden mukana kantanut...

Nyt olen päättänyt, että kunhan minä tämän vielä mahassa kasvavan iltatähden saan onnellisesti maailmaan - aloitan pikku hiljaa rauhallisesti herkkuja karsimalla ja pikku hiljaa liikuntaa lisäämällä. Katsotaan miten kroppa siihen siihen reagoi.

Mä heräsin silloin painonvartijoiden jälkeen siihenkin, että ei ne kaikki mahdollisimman kevyimmät tuotteet voi olla terveellisiä pidemmän päälle. Tuoteselosteessakin on näitä E-koodeja enemmän kuin muita ainesosia... Kunpa oppisi tuota suutaan hillitsemään ja pysyisi pienimmissä annoksissa ihan tavallisen ruuan kanssa.

Joo tämä nyt oli tällaisen ikuisen laihduttajan jorinaa, mutta hyvähän näitä on joskus miettiä.

Alkuperäinen kirjoittaja .:
sairasta :o eikö olis helpompi jättää ylimääräiset herkut pois, syödä monipuolisesti ja terveellisesti niin jaksais harrastaa myös sitä liikuntaa..

Mä nyt vastaan tähän, vaikka tuolla jo joku toinenkin vastaavasti kirjoitti (siis edellisellä sivulla harmaana).

Mä aloitin laihduttamaan ja katsomaan syömisiäni elokuussa. Lisäsin liikuntaa, vähensin ensin herkuttelua, sitten pistin karkit vallan pannaan, vaihdoin valkoiset pastat ja riisit täysjyvään, kevensin ruokia, lisäsin kasviksia, tein salaattia, söin hedelmiä.... mitä vaan. Paino ei vaan laskenut.

Sitten koitin karppaamista. Se oli ainoa keino, jolla sain painoa edes vähän alaspäin. En kuitenkaan uskaltanut jatkaa sitä, sillä mua alkoi epäilyttämään se suuri rasvan määrä.

Elokuusta tähän asti, mulla on paino ollut koko ajan +-3 kg. Ja siis ylipainoa aika hemmetin paljon. Eli suomeksi sanottuna: on ollut täysin yhdentekevää syönkö kuin sika vai hiiri. Paino ei ole tippunut, ei sen puoleen noussutkaan.

Totta hemmetissä mä nyt senkin ymmärrän, että terveellisesti ja järkevästi kannattaa laihduttaa. Mutta kun en ole laihtunut. Samaan aikaan on täällä palstalla tullut useammalta taholta kettuilua miten mulla ei ole selkärankaa ja miksen vaan laihduta. Heko heko!!

Nyt mulla on synnytyksen jäljiltä kroppa ja hormoonit normalisoitunut. Eli nyt pitäisi paino tippua täysin normaalisti. Ja aivan varmasti tippuukin. Mutta kun tosiaan on kuukausia tahkonnut turhaan, niin toivois että alkais jo tapahtua vähän rivakammin. SIKSI halusin ALOTTAA dieetillä ja jatkaa siitä normaalisti ja järkevästi.

Siis rivakka aloitus, josta huomaa että painossa vihdoin tapahtuu jotain ja sitten fiksusti ja järkevästi jatkoa. En siis todellakaan usko dieetteihin. Enkä ole palaamassa vanhaan. Halusin vain ja ainoastaan vauhdittaa alkua, jotta jaksan sitten jatkaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turkilmas:
Siis rivakka aloitus, josta huomaa että painossa vihdoin tapahtuu jotain ja sitten fiksusti ja järkevästi jatkoa. En siis todellakaan usko dieetteihin. Enkä ole palaamassa vanhaan. Halusin vain ja ainoastaan vauhdittaa alkua, jotta jaksan sitten jatkaa.

Mää tajusin tämän jo sun ekan sivun teksteistä, vaikka en aiemmin ole edes laihduttamisestasi lukenut. Toivottavasti alkaa jo tietyille muillekin mennä perille...:D

Niinhän se on että sellanen potku persiille alussa ja kiloja tippuu niin motivaatiokin säilyy..
Näin mulla ainakin :)
Oon laihtunut nyt 8kg ihan vaan sillä että en syö leipää enää paljoa!
ja viikolla en syö suklaata, ainakaan patukkaa enempää :D
Laihduin tuon kyllä jo kesän aikana..

Mä ymmärrän sun pointin Turkilmas! Mä olen itsekin kokeillut samaa joskus ennen lapsia opiskeluaikoina. Mulla se nopea aloitus oli paasto. Mä paastosin viikon (se oli se vaahterasiirappi-juttu. Siis tehtiin siitä vaahterasiirapista, sitruunasta ja muistaakseni laitettiin vielä jotain cayennepippuriakin + tietty vettä siihen juomaan). Sain aluksi itseni todella heikkoon kuntoon. Itkua väänsin monen viltin alla kun kroppa huusi kahvia ja leipää. Paaston lopussa tuli todella hyvä olo. Paino tietty tippui hyvin sen viikon aikana. Hitaasti totutteli elimistön ruualle ja tunnustan, että ensi herkkujen jälkeen - mä lankesin syömään ihan niinkuin ennenkin. En saanut seurattua kaverini esimerkkiä, joka ensin otti nopean startin paastolla ja sen jälkeen jatkoi laihduttamista hyvin tuloksin. Mulla on montakin tuttua, jotka ovat aluksi olleet jollain nopealla dietillä ja sitten jatkaneet maltillisemmin laihista. Jollain harvoilla paino ei ole lähtenyt nousuun. Ikävä kyllä näitä minun tapaisia tuttuja on enemmän. Me jojoillaan painon kanssa. Viime vuosina mä en ole jojoillut, olen ollut suht sujut kilojeni kanssa (aina mielessä tietysti se ajatus, että kyllä minä vielä mahdun noihin lempparifarkkuihini kokoa 38...)

Tsemppiä sulle projektiin Turkilmas! :)

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja M:
Miksi IHMEESSÄ sä olet tollasella huuhaadieetillä :o :/

Lue koko teksti pöljä

Itse olet :headwall:
Mun mielestä on järjetöntä edes aloittaa tollasella hömppädieetillä.
Miks ap ei aloittanut ihan normaalisti,esim liittymällä painonvartijoihin.

Mua ainakin painonvartijat ärsyttää jo senkin vuoksi, että se juttu on niin jeevelin isoa bisnestä. Itse olen kokeillut ko juttua ja joka kokouksessa työnnetään kaiken maailman mainoksia sylit täyteen ja maistatellaan painonvartijoiden omia juttuja, että kansa jäisi niihin koukkuun. Se kertamaksukin on aika kova, mutta siinä mielessä hyvä juttu, että se kannustaa laihduttamaan. En mä haluaisi sitä summaa kerran viikossa maksaa ilman tuloksia. Jokainen valitsee itse oman tapansa laihduttaa. Joku haluaa nopeita tuloksia huuhaa-jutuilla, joku jaksaa pikku hiljaa laihdutella elämänmuutoksilla.

Nyt menee ihan ohi aiheen, mut omallakohdallani sopiva dieetti on löytynyt keittoruuista (kala, -vihannes, -kanakeitot yms.) ja näkkileivästä kera hedelmien. Välillä tulee heikko olo jos tulee pitkä väli syömisissä.

Alkuperäinen kirjoittaja matilda06:
olitko syönyt juuri mitään tänään? Sun sokerit saatto olla tosi alhaalla kun tuo hedelmien syönti alkoi sitten auttamaan.

Söin aamulla puuroa, marjoja ja 2 jälkiuunileipää, jossa kinkkua päällä.

Anteeksi en ole lukenut koko ketjua ja voi olla että kommentoin jo kommentoitua. Mutta en siis ymmärrä: olet dieetillä jolla vältellään hiilareita (paitsi hedelmien), silti söit aamiaiseksi sekä puuroa että leipää (= hiilareita), jossain ei nyt natsaa.

Sitä mä ihmettelen myös että ap ei ole laihtunut,vaikka on ollut normaalidieetillä kuukausia vai luinko oikein :o

Ap sanoo,että VASTA NYT on hormoonitoiminta normalisoitunut. Joten: miksi ihmeessä et NYT kokeile sitä "normaalidieettiä" kun se varmasti nyt toimisikin??? Kun itsekin ap tajuat ettei se aiemmin toiminut sun hormonien takia.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
olitko syönyt juuri mitään tänään? Sun sokerit saatto olla tosi alhaalla kun tuo hedelmien syönti alkoi sitten auttamaan.

Anteeksi en ole lukenut koko ketjua ja voi olla että kommentoin jo kommentoitua. Mutta en siis ymmärrä: olet dieetillä jolla vältellään hiilareita (paitsi hedelmien), silti söit aamiaiseksi sekä puuroa että leipää (= hiilareita), jossain ei nyt natsaa.

Laitan linkin tänne, jossa kirjoitan mimmoinen tuo dieetti on. Eli tuo puuro on ihan luvallinen, mutta jälkiuunileipää (100% ruista) söin omine lupineni

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1279331

Sitä mä ihmettelen myös että ap ei ole laihtunut,vaikka on ollut normaalidieetillä kuukausia vai luinko oikein :o

Hormonaalisista syistä todennäköisesti. Mene ja tiedä miksi. Nyt kuitenkin paino lähti tippumaan, eli kroppa ei enää pidä kiinni kiloista.

Muoks: enkä siis ole koko aikaa laihistellut, vaan kun ei ole tuloksia syntynyt, niin olen taas repsahdellut ja herkutellut. Esim. lähestulkoon koko joulukuu on ollut syöpöttelyä. Ilman että paino olis noussut kuitenkaan...

Laitan linkin tänne, jossa kirjoitan mimmoinen tuo dieetti on. Eli tuo puuro on ihan luvallinen, mutta jälkiuunileipää (100% ruista) söin omine lupineni

http://kaksplus.fi/keskustelu/t1279331

Missä tuossa sanottiin että puuro on luvallista?

Ap sanoo,että VASTA NYT on hormoonitoiminta normalisoitunut. Joten: miksi ihmeessä et NYT kokeile sitä "normaalidieettiä" kun se varmasti nyt toimisikin??? Kun itsekin ap tajuat ettei se aiemmin toiminut sun hormonien takia.

Ei kun mulla ei toiminut MIKÄÄN aiemmin. Ei järkevä, eikä älytön laihduttaminen. Paino ei vaan tippunut.

Ja nyt tosiaan on tarkoitus saada tehostartti aikaiseksi (ja tämän kerron ehkä tuhannennen kerran), jotta saisin pidettyä motivaation yllä. Eli alun alkaen tarkoitus oli pitää dieetti lyhyenä.

paljonko sulla on paino tippunu?

Mä en tiedä tarkalleen. Kun siis mulla on paino heitellyt välillä 104-107kg. Tänään kävin kurkkaamassa ja nyt se oli 103 kg. Eli alempi kuin vielä missään vaiheessa. Tavoite oli, että paino olis 99 ja sitten alan järkevämmin tiputtaa.

Yhteistyössä