Alkuperäinen kirjoittaja .:
sairasta

eikö olis helpompi jättää ylimääräiset herkut pois, syödä monipuolisesti ja terveellisesti niin jaksais harrastaa myös sitä liikuntaa..
Mä nyt vastaan tähän, vaikka tuolla jo joku toinenkin vastaavasti kirjoitti (siis edellisellä sivulla harmaana).
Mä aloitin laihduttamaan ja katsomaan syömisiäni elokuussa. Lisäsin liikuntaa, vähensin ensin herkuttelua, sitten pistin karkit vallan pannaan, vaihdoin valkoiset pastat ja riisit täysjyvään, kevensin ruokia, lisäsin kasviksia, tein salaattia, söin hedelmiä.... mitä vaan. Paino ei vaan laskenut.
Sitten koitin karppaamista. Se oli ainoa keino, jolla sain painoa edes vähän alaspäin. En kuitenkaan uskaltanut jatkaa sitä, sillä mua alkoi epäilyttämään se suuri rasvan määrä.
Elokuusta tähän asti, mulla on paino ollut koko ajan +-3 kg. Ja siis ylipainoa aika hemmetin paljon. Eli suomeksi sanottuna: on ollut täysin yhdentekevää syönkö kuin sika vai hiiri. Paino ei ole tippunut, ei sen puoleen noussutkaan.
Totta hemmetissä mä nyt senkin ymmärrän, että terveellisesti ja järkevästi kannattaa laihduttaa. Mutta kun en ole laihtunut. Samaan aikaan on täällä palstalla tullut useammalta taholta kettuilua miten mulla ei ole selkärankaa ja miksen vaan laihduta. Heko heko!!
Nyt mulla on synnytyksen jäljiltä kroppa ja hormoonit normalisoitunut. Eli nyt pitäisi paino tippua täysin normaalisti. Ja aivan varmasti tippuukin. Mutta kun tosiaan on kuukausia tahkonnut turhaan, niin toivois että alkais jo tapahtua vähän rivakammin. SIKSI halusin ALOTTAA dieetillä ja jatkaa siitä normaalisti ja järkevästi.
Siis rivakka aloitus, josta huomaa että painossa vihdoin tapahtuu jotain ja sitten fiksusti ja järkevästi jatkoa. En siis todellakaan usko dieetteihin. Enkä ole palaamassa vanhaan. Halusin vain ja ainoastaan vauhdittaa alkua, jotta jaksan sitten jatkaa.