Aika ei riitä ja liikkuakin pitäis...

  • Viestiketjun aloittaja Karjakko
  • Ensimmäinen viesti
Karjakko
Jumpata juu ja lenkkeillä, mutta mistä ihmeestä repäsen sen ajan???
Tuntuu jo nyt ettei tunnit riitä vuorokaudessa... Kuulostaako tutulta?
Vauveli on nyt jo 9kk ja haluaisin eroon raskauskiloista jo vihdoin. Imetin 8kuiseksi mutten siltikään päässyt kuin 6kg alaspäin vaa`alla. Raskauskiloja tuli yht. 16kg eli vielä 10 olis pudotettavaa. Ruoka valio on suht kunnossa, paljon kasviksia jne. mutta se ei tunnu riittävän siihen että paino putoaisi yhtään enää.
Tarvitsisin vinkkiä, miten saisin tungettua liikuntaa päivääni, ilman että kämppä on täys kaaoksessa??? Vai onko se vaan niin että kun otan aikaa itseni hoitamiseen, jää kaikki muu puolihoidolle ja asunto sotkuiseksi? Mitä teen :\| ???
Auttakaa!! :ashamed:
 
Mulla nyt on jo vähän isommat, lapset 3 ja 1 vuotiaat, mutta minä otan ajan omaan liikkumiseeni sitten kun mies tulee töistä kotiin. Eli mies tulee kotiin klo 18 aikoihin, jolloin minä lähden noin 8 - 11 km lenkille. Se on mulle sitä omaa aikaa myös kun pääsen hetkeksi eroon lapsista. Joo, kotityöt on muutenkin tekemättä, kaaokseen tottuu ja hermot säästyy...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 11.11.2005 klo 16:14 Mimu kirjoitti:
Lapsi vaunuihin nukkumaan ja ulos reippaalle kävelylenkille. 30-60 min. on ihan hyvä määrä, ainakin 3 krt viikossa!
Tätä mieltä minäkin. Sillä oletan sinulta aikaa löytyvän jos vain haluat itsestäsi huolta pitää. Eikä siitä koti kärsimään tule.
Minulla nuorin hiukan alle 2v. joka nukkuu n.1-2 tunnin päikkärit päivittäin. Tämä aika on hyvä käyttää itselleen ja kodille. (Kokemusta on)
Minä laitan tuon toisinaan "vauvvani" rattaisiin nukkumaan ja itselleni lenkkarit jalkaan ja ei muuta kuin reippaalle "ratasajelulle" n. tunniksi. Tämän jälkeen jää vielä aikaa kodillekin. Tai voihan toisinpäinkin tehdän. (ensin koti sitten lenkille). :whistle:

Juu voithan sinä olla huikan "itsekäskin" ja pyytää miestäsi kurkkimaan joskus lasten perään jotta pääset itse liikkumaan. (Oletan jotta mies/lapsen/lasten isä löytyy). Äläkä muuten sitten "pode" laisinkaan huonoa omaatuntoa pyytäessäsi apua, itsesi huolta pitääksesi.


 
mammaliina
Aivan totta, ei se haittaa vaikka koti on välillä omissa oloissa.Meillä kuusi lasta ja oon kyllä potenu huonoa omatuntoa kun olen ottanut itelle omaa aikaa.Mutta nyt ei enään useinkaan vaivaa,kyllähän me saadaan raataa selkä vääränä kokoajan jos ei ite osata muuttaa perheen tapoja.Mun mielestä virkistynyt äiti on paljon mukavampi kuin väsynyt ja kärttynen. Ota vain aikaa itelle!!!!!! :wave:
 
ihana aihe! meillä on kaksi lasta ja sama ongelma. joskus yritän jyryttää tuplaratailla ja kuluuhan siinäkin kalorit. sitten voit hypellä (ensi kesänä) ylös - alas hiekkiksen reunalle. se innostus tosin itsellä loppu lyhyeen :ashamed:

mutta kaikkein parasta musiikkia on lähteä YKSIN tai vaan vauvan hanssa reippaalle lenkille. mies katsoo ihan mieluusti lasta/lapsia sen ajan, kun saa miut sitten iloisempana ja energisempänä kotiin. piristää sikana, kun on tuijottanut nurkkia ja uhmaikäistä tenavaa koko päivän.

ja sille ns. omalletunnolle reilunlainen potku persuksiin, kyllä se mies on ihan taitava olento vauvan hoitoon, jos saa siihen mahdollisuuden. tekee ukkelillekin hyvää nähdä, että pärjää vaavin kanssa.

:D
 

Yhteistyössä