aiheutin todennäköisesti viimeyönä miehelleni tosi huonon maineen kylällä. :(

• Viestiketjun aloittaja känniääliö
  • Ensimmäinen viesti
Status
Viestiketju on suljettu.
"vieras"
Niin, näissä on taas aina se kuuluisa ristiriita. Väitetään samaan aikaan, että kyllä pystyy tarvittaessa itsensä aina hillitsemään (esim ettei koskaa ikinä voisi lapsiin käydä käsiksi) mutta samaan aikaan väitetään että napsahtaa niin ettei mahda itselleen mitään. Kumpaa se siis on? Voit halutessasi hillitä itsesi vai et voi hillitä? Ei ole olemassakaan sellaista napsahtamista mitä voi säätää koska se tapahtuu ja koska ei. Kyse on viimekädessä valinnasta, annat itsellesi luvan käydä mieheesi käsiksi. Se kynnys voi olla huomattavasti korkeampi lasten kohdalla, mutta siinäkin se voi tulla vastaan joku päivä. Vielä enemmän stressiä, vielä enemmän ärsytystä, vielä enemmän pahaa oloa sulla, niin kyllä sulla hermo pettää lastenkin kanssa. Vastaavasti jos ihan aidosti napsahdat niin ettet ihan oikeesti voi itsellesi mitään, niin sitten sun on syytä olla erittäin huolissasi myös lapsistasi. Kun sä et kerran voi hillitä itseäsi, niin ethän sä sitten voi hillitä itseäsi lastenkaan kohdalla. Kun se kynnys kerrankin ylittyy.
Sä pahoinpitelet sun miestä säännöllisesti. Olkoonkin, että tällä hetkellä se väli on suhteellisen pitkä, kerran vuodessa vaan. Se ei oikeuta mitään, että sua vähän stressas joulu. Jos sun miehes ei osaa asettaa sulle rajoja, ole nainen ja aseta ne itse. Jos sun miehes ei osaa suojella itseään ja lapsia, ole nainen ja suojele sinä. Poista teidän perheestä se uhkatekijä. Sinä. Ei se tarkoita lopullista eroa, vaan hakeudut hoitoon. Sitoudut hoitoon. Työstät niitä vaikeita, kipeitä asioita. Ja niin kauan kun vähänkin olet vielä vaaraksi sun läheisille, niin älä juo. Poistu kotoa kun tuntuu että nyt kiehuu.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
Kyllä minusta olisi ainoa oikea teko selventää tälle pariskunnalle joka pääsi tapahtumaa todistamaan, että sinä riehuit eikä miehesi todellakaan ollut sinua lyömässä.
Pahoittelet että joutuivat sitä todistamaan ja kerrot että juot harvoin ja nyt tuli otettua ihan liikaa.

Olen hieman samassa tilanteessa kanssasi tuon alkoholin kanssa, juon niin äärettömän harvoin ja sitten kun tulee juotua kahta lasia enemmän niin en tiedä mihin suuntaan mielentila lähtee, joskus naurattaa ihan hulluna, tai itkettää hulluna tai suututtaa hulluna.
Harjoittelun puutetta, sanon minä.

Mutta tosiaan joku vihanhallintakurssi tekisi sinulle terää, saisit muitakin keinoja käsitellä suuttumusta kuin ne nyrkit.

"vieras"
Monet muutkin ovat kasvaneet samanlaisessa perheessä, kuin sinä. SILTI sinua ei ole kasvatettu sellaiseksi, vaan se on SINUN oma päätöksesi käyttäytyä noin. Ei ketään voi omasta alkoholisoitumisesta tai muustakaan syyttää, kuin itseä (noin esimerkkinä vain). Oli se sitten mies tai nainen, katuva tai ei, minä kyllä halveksun sellaista joka toista lyö. Jos sinua ei täällä siitä saa arvostella niin älä sitten kirjoita tänne. Sillä kun tuon viestin päätit lähettää, päätit myös ottaa kommentit vastaan. Toivottavasti tosiaan haet tuohon myös apua, etkä nyt "katuvaisena" vain lupaile sellaista, jotta saat mieheltäsi taas kerran anteeksi. Ja kyllä sun pitäisi miehesi maine puhdistaa, todellakin!

"rrrr"
[QUOTE="vieras";27761499]Niin, näissä on taas aina se kuuluisa ristiriita. Väitetään samaan aikaan, että kyllä pystyy tarvittaessa itsensä aina hillitsemään (esim ettei koskaa ikinä voisi lapsiin käydä käsiksi) mutta samaan aikaan väitetään että napsahtaa niin ettei mahda itselleen mitään. Kumpaa se siis on? Voit halutessasi hillitä itsesi vai et voi hillitä? Ei ole olemassakaan sellaista napsahtamista mitä voi säätää koska se tapahtuu ja koska ei. Kyse on viimekädessä valinnasta, annat itsellesi luvan käydä mieheesi käsiksi. Se kynnys voi olla huomattavasti korkeampi lasten kohdalla, mutta siinäkin se voi tulla vastaan joku päivä. Vielä enemmän stressiä, vielä enemmän ärsytystä, vielä enemmän pahaa oloa sulla, niin kyllä sulla hermo pettää lastenkin kanssa. Vastaavasti jos ihan aidosti napsahdat niin ettet ihan oikeesti voi itsellesi mitään, niin sitten sun on syytä olla erittäin huolissasi myös lapsistasi. Kun sä et kerran voi hillitä itseäsi, niin ethän sä sitten voi hillitä itseäsi lastenkaan kohdalla. Kun se kynnys kerrankin ylittyy.
Sä pahoinpitelet sun miestä säännöllisesti. Olkoonkin, että tällä hetkellä se väli on suhteellisen pitkä, kerran vuodessa vaan. Se ei oikeuta mitään, että sua vähän stressas joulu. Jos sun miehes ei osaa asettaa sulle rajoja, ole nainen ja aseta ne itse. Jos sun miehes ei osaa suojella itseään ja lapsia, ole nainen ja suojele sinä. Poista teidän perheestä se uhkatekijä. Sinä. Ei se tarkoita lopullista eroa, vaan hakeudut hoitoon. Sitoudut hoitoon. Työstät niitä vaikeita, kipeitä asioita. Ja niin kauan kun vähänkin olet vielä vaaraksi sun läheisille, niin älä juo. Poistu kotoa kun tuntuu että nyt kiehuu.[/QUOTE]

Vaikea lukea pötköä, mutta sori; ihminen voi räjähtää siten, ettei todellakaan hillitse ja hallitse itseään, eikä kykene rauhoittumaan. Muutakin tekisi mieli selventää mutta olkoon...

hhm
Saattaa kyllä olla myös, että kuulostaa (entistä kummemmalta) selittelyltä, jos nyt soitat niille, että "niin siis eihän se Matti mua silloin yöllä lyönyt, minä se siinä pistin turpaan...". Epäilyttävää.

• Tykkää
Reactions: Vaimo-Rakas
"vieras"
Kun kerran olet raivoissasi hyökännyt miehesi kimppuun ja repinyt ja potkinut ja todennäköisesti huutanut ties mitä niin enpä usko, että vieraannne miestäsi pahana pitävät. Kyllä olet itse maineesi pilannut nyt. Viina ei kaikille sovi ja sinä olet kyllä yksi heistä.

Vuosittain tapahtuu kymmeniä perhesurmia ja pahoinpitelyjä viinan vuoksi vaikka tavallaan asiat on hyvin niin joillain on tapana alkaa kännissä haastamaan riitä ja yllyttää toista yhteenottoon ja kimppuun. Sinä olet sellainen ja kiitä onneasi, että miehesi on täysjärkinen humalassakin. Perhesurmat on tällaisessa lähellä.

ap.
[QUOTE="vieras";27761478]Oletko narisistinen?[/QUOTE]

En ole. Olen kännissä kamala ihminen mutta kuten sanottu, olen ollut viimeiset viis vuotta kaksi kertaa vuodessa humalassa, ja tästä eteen päin en meinaa juoda enää koskaan.

ap.
[QUOTE="vieras";27761499]Niin, näissä on taas aina se kuuluisa ristiriita. Väitetään samaan aikaan, että kyllä pystyy tarvittaessa itsensä aina hillitsemään (esim ettei koskaa ikinä voisi lapsiin käydä käsiksi) mutta samaan aikaan väitetään että napsahtaa niin ettei mahda itselleen mitään. Kumpaa se siis on? Voit halutessasi hillitä itsesi vai et voi hillitä? Ei ole olemassakaan sellaista napsahtamista mitä voi säätää koska se tapahtuu ja koska ei. Kyse on viimekädessä valinnasta, annat itsellesi luvan käydä mieheesi käsiksi. Se kynnys voi olla huomattavasti korkeampi lasten kohdalla, mutta siinäkin se voi tulla vastaan joku päivä. Vielä enemmän stressiä, vielä enemmän ärsytystä, vielä enemmän pahaa oloa sulla, niin kyllä sulla hermo pettää lastenkin kanssa. Vastaavasti jos ihan aidosti napsahdat niin ettet ihan oikeesti voi itsellesi mitään, niin sitten sun on syytä olla erittäin huolissasi myös lapsistasi. Kun sä et kerran voi hillitä itseäsi, niin ethän sä sitten voi hillitä itseäsi lastenkaan kohdalla. Kun se kynnys kerrankin ylittyy.
Sä pahoinpitelet sun miestä säännöllisesti. Olkoonkin, että tällä hetkellä se väli on suhteellisen pitkä, kerran vuodessa vaan. Se ei oikeuta mitään, että sua vähän stressas joulu. Jos sun miehes ei osaa asettaa sulle rajoja, ole nainen ja aseta ne itse. Jos sun miehes ei osaa suojella itseään ja lapsia, ole nainen ja suojele sinä. Poista teidän perheestä se uhkatekijä. Sinä. Ei se tarkoita lopullista eroa, vaan hakeudut hoitoon. Sitoudut hoitoon. Työstät niitä vaikeita, kipeitä asioita. Ja niin kauan kun vähänkin olet vielä vaaraksi sun läheisille, niin älä juo. Poistu kotoa kun tuntuu että nyt kiehuu.[/QUOTE]
Luitko llenkaan mitä mä olen tähän mennessä kirjoittanut? Mä olen saanut noita raivareita vain humalassa, enkä ole koskaan ollut humalassa lasteni ollessa paikalla. En koskaan. Siksi voin olla varma etten heidän kimppuunsa koskaan kävisi. Samoin kerroin että olen hakeutumassa terapiaan työstämään tätä väkivaltaisuutta. Ja jos nyt pulua aletaan nussimaan niin mähän poistuin eilen sieltä baarista kun mulla paloi käämit, vahinko vaan että mun mies tuli perässä kotiin ennen kuin ehdin rauhoittua, vaikka ei se silti hänen syynsä ole että kävin kimppuun.

ap.
Saattaa kyllä olla myös, että kuulostaa (entistä kummemmalta) selittelyltä, jos nyt soitat niille, että "niin siis eihän se Matti mua silloin yöllä lyönyt, minä se siinä pistin turpaan...". Epäilyttävää.
No, mun ja miehen kaverit tietää mun hurjasta nuoruudesta ja kamalasta lapsuudesta, ja samoin tietävät että mun mies ei koskaan tekis pahaa kärpäsellekään. Veikkaan että heillä vaan "palat loksahtais kohdilleen" jos korjaisin tpahtumien oikean kulun.

kyllä
Onko nää miten hyviä ystäviä? Ystäville selittäisin tilanteen ja pahoittelisin tapahtunutta. Puolitutuille en selittäis mitään. Sama mitä sellaiset kuvittelee.
Mut tosiaan, hae terapiaa. Pelottavaa, että on sellaisia patoumia, jotka räjähtää, kun estot häipyy. Myös miehillä on oikeus elää väkivallattomassa parisuhteessa.

"vieras"
No, mun ja miehen kaverit tietää mun hurjasta nuoruudesta ja kamalasta lapsuudesta, ja samoin tietävät että mun mies ei koskaan tekis pahaa kärpäsellekään. Veikkaan että heillä vaan "palat loksahtais kohdilleen" jos korjaisin tpahtumien oikean kulun.
Kyllä sun minun mielestä kannattaisi pikimmiten selventää tapahtumia näille kavereille, ei sitten joskus, kun näette. Sanot vaan, että sinulla meni överiksi ja hävettää kamalasti, mutta näin pääsi käymään.

"mies"
Hauska että jos se olisi ollut mies joka olisi tehnyt samoin tai edes vain kerran läpsäissyt niin täällä huudettaisiin kuorossa sen päätä vadille ja ap:lle että ota ero ja miksi et soittanut poliiseja. Mutta kun kyseessä on nainen niin tulee näitä "sattuuhan sitä" ja "teot eivät leimaa ihmistä" - ymmärtäväisiä vastauksia.

Jos joku palsta internetissä on TÄYSIN kaksinaismoralisteja ja tekopyhiä täynnä niin se on tämä.

Itse en tuollaisen selvästi henkisesti epätasapainoisen tai jopa mielenhäiriöisen naisen kanssa olisi tekemisissä päivääkään tuollaisen episodin jälkeen ja poliisit olisin ihan oikeasti soittanut. Lapsia hän ei tulisi saamaan eron jälkeen, se on varma.

• Tykkää
Reactions: Joxu ja Vaimo-Rakas
"rrrr"
[QUOTE="mies";27761619]Hauska että jos se olisi ollut mies joka olisi tehnyt samoin tai edes vain kerran läpsäissyt niin täällä huudettaisiin kuorossa sen päätä vadille ja ap:lle että ota ero ja miksi et soittanut poliiseja. Mutta kun kyseessä on nainen niin tulee näitä "sattuuhan sitä" ja "teot eivät leimaa ihmistä" - ymmärtäväisiä vastauksia.

Jos joku palsta internetissä on TÄYSIN kaksinaismoralisteja ja tekopyhiä täynnä niin se on tämä.

Itse en tuollaisen selvästi henkisesti epätasapainoisen tai jopa mielenhäiriöisen naisen kanssa olisi tekemisissä päivääkään tuollaisen episodin jälkeen ja poliisit olisin ihan oikeasti soittanut. Lapsia hän ei tulisi saamaan eron jälkeen, se on varma.[/QUOTE]

Miksi mun pitäisi räksyttää ihmiselle, kuka jo tiedostaa ja ymmärtää - itse, tekojensa vääryyden. Niin, teko ei leimaa koko ihmistä, piste. Silti en hyväksy.

"yks vaan"
ei sopinut ei.

Musta on ikävää että nyt täällä ihmiset ottaa asiakseen haukkua mua, vaikka kerroin jo etten aio enää koskaan juoda alkoholia, hakeutuvani terapiaan väkivaltaisuuden takia, selvittäneeni asian mieheni kanssa ja olevani valmis ottamaan vastuun tapahtuneesta. Mtä muuta mun pitäisi vielä tehdä? Ottaa ero? en usko että mieheni suostuu eroamaan.
Anteeksi vain, mutta tulee sellanen kuva susta että joka ikinen kerta on se viimeinen ja ikinä en ota -kerta:/ Nyt kun sulla on tuosta morkkis niin haluat apua ja muuta. Mutta uutaman päivän jälkeen jo pyörrät lupauksesi etkä mihinkään hoitoon mene..

"rrrr"
[QUOTE="mies";27761645]Pointti taisi mennä sulta nyt ohi, en mä osoittanut tässä ketään sormella.[/QUOTE]

Kyllä sä no. halveksuit minun vastaustani. Pitäisikö huutaa, haukkua, rähjätä aloittajalle. Niinku pata kattilaa soimaan.

"vieras"
[QUOTE="vieras";27761322]Kehuako pitäisi vaikka toimit kuin mikäkin kusipää? Katkaisisin välit heti tuommosen idioottin kanssa.[/QUOTE]

Näinpä ja lisäksi puhuisin sille miehelle järkeä että jättäisi tuollaisen typeryksen ennekuin taas sattuu jotain kenties vielä pahempaa.

ap.
[QUOTE="yks vaan";27761640]Anteeksi vain, mutta tulee sellanen kuva susta että joka ikinen kerta on se viimeinen ja ikinä en ota -kerta:/ Nyt kun sulla on tuosta morkkis niin haluat apua ja muuta. Mutta uutaman päivän jälkeen jo pyörrät lupauksesi etkä mihinkään hoitoon mene..[/QUOTE]

no siis mun juomistahdillahan mulla ei oieasti olis mitään tarvetta "joka ikinen kerta" vannoa etten enää koskaan juo. Nyt kuitenkin eilisen takia en nää enää mitään syytä miksi mun pitäisi enää koskaan juoda, ja tää on itseasiassa eka kerta kun tosissani lupaan etten enää juo, koskaan. Mä olen käynyt lapsuuteni takia jo seitsenän vuotta terapiassa aikoinani, eli ei todellakaan ole mikään ongelma hakeutua hoidon piiriin nytkään uudestaan. En myöskään ole aiemmin ollut vakuuttunut mistään vihanhallintakursseista yms. mutta tänään olen päättänyt ainakin kokeilla voisiko sellaisesta olla minulle apua. Mä olen aikanani päättänyt että sukupolvien perheväkivaltakierre saa päättyä minuun, ja siksi ruoskin itseäni vielä enemmän kun näin pääsi taas käymään. Olen siis ihan oikeasti jo elämässäni vaivaa sen eteen etten löisi ketään ihmistä, edes itsepuolustukseksi.

"vieras"
[QUOTE="rrrr";27761651]Kyllä sä no. halveksuit minun vastaustani. Pitäisikö huutaa, haukkua, rähjätä aloittajalle. Niinku pata kattilaa soimaan.[/QUOTE]

Saako siis pata kattilan soimaan? Miten? Ja minkälainen ääni siitä kattilasta lähtee?

"vieras"
[QUOTE="mies";27761619]Hauska että jos se olisi ollut mies joka olisi tehnyt samoin tai edes vain kerran läpsäissyt niin täällä huudettaisiin kuorossa sen päätä vadille ja ap:lle että ota ero ja miksi et soittanut poliiseja. Mutta kun kyseessä on nainen niin tulee näitä "sattuuhan sitä" ja "teot eivät leimaa ihmistä" - ymmärtäväisiä vastauksia.

Itse en tuollaisen selvästi henkisesti epätasapainoisen tai jopa mielenhäiriöisen naisen kanssa olisi tekemisissä päivääkään tuollaisen episodin jälkeen ja poliisit olisin ihan oikeasti soittanut. Lapsia hän ei tulisi saamaan eron jälkeen, se on varma.[/QUOTE]

Olen täysin samaa mieltä kanssasi.

"rrrr"
[QUOTE="vieras";27761672]Saako siis pata kattilan soimaan? Miten? Ja minkälainen ääni siitä kattilasta lähtee?[/QUOTE]

Näsäviisaan ääni, sellainen siitä lähtee.

"rrrr"
[QUOTE="vieras";27761672]Saako siis pata kattilan soimaan? Miten? Ja minkälainen ääni siitä kattilasta lähtee?[/QUOTE]

Sitten voitkin jättää rauhaan.

Status
Viestiketju on suljettu.

Yhteistyössä