Aiheeton(ko) pelko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja pelotar
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
P

pelotar

Vieras
Lapsemme nukutetaan pientä leikkausta varten. Nyt olen alkanut pelkäämään, että entä jos hän ei herääkkään. Mietin, pitäisikö koko leikkaus perua, ihan vaan sen takia, että pelkään menettäväni hänet..

Miten saisin itseni rauhoittumaan tämän asian suhteen?

Katsos, sama pelko täälläkin. Miehellä ollut vaikeuksia herätä leikkauksen jälkeen, lisäksi saanut rytmihäiriöitä ja nyt odotellaan että 5 vuotiaalle tulisi kutsu nielurisaleikkaukseen.

Alkuperäinen kirjoittaja pelotar:
Pieni päiväkirurginen operaatio... Itse operaatio ei pelota, ainoastaan se ettei hän enää herää..

Ihan normaalia pelätä tuollaista.Itse olen pelännyt joka kerta jopa silloin kun koira on nukutettu.Ja kun aikuisiällä eka kerran nukutettiin pelkäsin tosissani näenkö enää lastani(siis heräänkö)ja salissa ihan tärisin.Minulla nukutus oli kevyt,eli hengityskin oli omaa ja vain happiviikset avusteena.

Lapsesi on koko ajan valvontalaitteissa ja sekä nukutuslääkäri että anestesiahoitaja valvovat häntä(ts.lääkäri hoitaa itse nukutuksen,hoitaja valvoo)Sitten on vielä erikseen operoiva lääkäri ja avustava hoitaja,joten hänen ympärillään on ammattilaisia useampia.
ja jos ajattelet että jotain saattaa sattua,niin yritä ajatella myös niin että nykyään anestesiakin on niin kehittynyttä että useimmat esim.siitä johtuvat komplikaatiot pystytään korjaamaan/hoitamaan.Leikkaus on varmasti tarpeellinen lapsellesi,eei ketään,ja varsinkaan lapsia turhaan leikata,jos vain jokin muu keino on hoitaa.Kaikki menee varmasti hyvin ja pian pikku potilas on taas hereillä ja vaivansa toivon mukaan poistunut ja parantumassa.

Yhteistyössä