Äidit, kysymys omasta ajasta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mun omaa aikaa on töissä käyminen silloin tällöin ja sali. Mies hoitaa lapset tai mummi, yleensä mies vielä nyt kun tuo pikkujätkä on niin pieni vielä. Nukun tarpeeksi, se tapahtuu niin että tyttö nukkuu, mies nukkuu, ja pikkujätkälle tissi suuhun nälän iskiessä ja mä voin jatkaa unia. :D

Hmm, mulla on omaa aika kun käyn muutaman kerran vkossa lenkillä, iltaisin kun lapset jo nukkuu ja itse valvon se on omaa aikaa. tarvittaessa pääsen itekseni kaupoille. Muuta en tarvi ja se on hvyä. Lapsia hoitaa joko iskä tai mummi jos itse olen jossain
Nukun keskimäärin 6h yössä ja joka yö ja en enempää tarvikkaan :D

Minun lapseni ovat jo niin isoja, että minulla on omaa aikaa vaikka kuinka paljon. Ja oli aiemminkin, en ole koskaan ollut sellainen äiti, että omistautuisin H24 lapsilleni, tai ylipäätään yhtään millekään täysipäiväisesti. Kun minulla on aikaa itselleni, luen kirjaa, katson elokuvia, käyn lenkillä, uimassa, nukun, selaan keittokirjoja, olen vaan, kuuntelen klassista musiikkia, silitän tai katselen kattoon.

Myös minun lapset on sen verran isoja, että omaa aikaa saan kun haluan. Käyn salilla, lenkillä, luen tai katselen telkkaria. Mies hoitaa lapset jos olen kotoa pois.

Mun omaa aikaa on just tällainen =) . Mies töissä, tyty ekoilla unilla (7kk)...saan rauhassa lukea hesarin ja silmäillä kaksplussaa :laugh: . Omaa aikaa saan ja otan myös silloin, kun tyttö on täällä kotona isänsä kanssa, lähden ulkoilemaan tai moikkaamaan kavereita. No probleemos siis asian suhteen.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
vaiko onko sitä edes?Tai milloin ja mikä on teidän omaa aikaa?Mitä teette?Kuka hoitaa lapset?Saatteko nukkua tarpeeksi ja miten se on järjestetty?

aika vähänhän sitä ihan omaa aikaa on.illalla kun lapset nukkuu niin pitää pari tuntia valvoa ett saa olla "yksin".välillä pääsen kaupoille yksin,tai vain yhden lapsen kanssa,sekin on luksusta.yleensä mies hoitaa lapset,ei oikein muitakaan ole.ja jos saisikin nukkua heräämätta koko yön saisin nukkua tarpeeksi mutta pojat herättää tasaisin väliajoin :/

Mä käytännössä olen yksin kahden lapsen kans 24h vuorokaudes,mies on yrittäjä ja rakentaa taloa,ei paljon kotona näy.Meillä on 3-v.ja 3kk ikäset pojat ja eipä mulla juurikaan omaa aikaa ole.Silloin kun lapset nukkuu päikkäreitä,se on omaa aikaa ja parturissa,hierojalla käynnit ovat omaa aikaa.Lisäksi ilta-opinnot ja jumpassa käynnit ovat mun omaa aikaa.

Mulla ei käytännössä ole omaa aikaa kun silloin kun lapset menee nukkumaan ja sittenkin jaksaa itse valvoa ehkä tunnin :( Mies meillä aina töissä ja ajat mitä on joten ei sen takia voi luottaa että sunnuntai aamuna esim, saisi nukkua,nytkin se on mennyt aamusta töihin ja minähän se herään aina.Muutenkin jos meillä sairastetaan niin aina sitä minä yöllä herään ja hoidan kun olen kotona kuitenkin päivät.

Mä elän mun omaa-aikaa :whistle:
Mä saan olla kotona nuorimmaisen kanssa, saan olla aamulla passittamassa lapsia kouluun, olen niitä vastassa kun ne tulee, siivoan kun siltä tuntuu ja kokkaan kun on nälkä.
Eli nyt mä elän sitä hetkeä jossa olen onnellinen, 6kk päästä mä luultavasti lähden töihin, ja sit mun oma aika sijoittuu niihin vapaapäiviin ja perheen kanssa olemisiin.

Mut jos puhutaan siitä omasta ajasta jonka minä vietän ilman perheenjäseniä, niin..öö..ei mulla ole sellaista, joskus, harvoin muutama tunti, mut en sitä osaa kaivata.
Lähinnä sitä omaa aikaa siinä mielessä on meidän reissut jääkiekkopeleihin ukon kanssa, ilman lapsia.

Omaa aikaa on iltaisin ku lapset nukkuu, silloin pääsee ehkä suihkuun,jos jaksaa. Ukko nyt suorittamassa asepalvelusta loppuun kun aikoinaan sen joutu keskeyttämään joten nyt ollu heinäkuusta yksin 1v10kk ja 4kk lasten kans.Nyt ollu 2vk putkeen ainoastaan lasten seuras, viel viikko niin sit isukki tulee viikonlopuks. Väsyttää niin ettei oikee järki juokse,herään yöllä n.tunnin välein jomman kumman takia..meni asian viereen mut kuitenkin. Haaveilen yksinäisestä lenkistä tai sali-/uimahallireissusta kun kauppareissutki täytyy tehdä molempien kans tuplarattailla, auto seisoo parkkipaikal kun ei mulla tota korttia oo.

Kyllähän sitä OMAA AIKAA kodin ulkopuolella saisi, kun ottais itteensä niskasta kiinni ja LÄHTIS johonkin... =)

Mutta, kun mies kotiutuu töistä, niin en kyllä JAKSA mihinkään lähteä (ei ole ajokorttia ja töihin kulkeminen kävellen riittä sellaisesta urheilusta) ...

Minulle se on juhlaa, että mies ottaa muksut tai ainakin pienimmän ja lähtee kaupoille ja autoa pesemään jne...
Silloin minä jään kotiin ja se on KIVAA!
Parhaiten puuhailen asioita yksin ja NAUTIN MEIDÄN KODISTA ja rakastan olla täällä... :heart:

Joskus harvoin, kun miehen kanssa lähdetään ilman lapsia johonkin, niin se on kyllä myös AIVAN NAUTITTAVAA, samoin nähdä kavereita ilman lapsia mukana... :whistle: Mutta YKSIN ei tule lähdettyä mihinkään...

Oltiin yks lauantai isolla aikuis porukalla HUVIPUISTOSSA iltamyöhään, kun meidän lapset oli yöhoidoissa...
Ja kyllä oli HAUSKAA!!!
Ihan kuin oltas oltu hulluja teinejä tai lapsia... :D
Tuon reissun muistan vielä pitkään ja haluan uusia sen ENS KESÄNÄ (meidän lapset oli jo olleet tänä kesänä kyseisessä huvipuistossa) ... :heart: :heart:

Mulla kans lapset niin isoja että omaa aikaa löytyy tosi paljon, saan tehä mitä huvittaa ja milloin huvittaa, voin käydä lenkillä, kattoa töllöä tai olla muuten vaan.

Mä oon kolmen lapsen yh ja oma aika on kortilla. Huomena alkaa taas koulu ja siellähän mulla on omaa aikaa. Lapset menee eskariin ja pph. Ja sillonki äidin omatunto soimaa ku nään lapsia niin vähän. Koko kesän sain viettää lasten kans kotona ja oma aika alko sillon ku lapset meni illalla nukkumaan. Ja sillon tällän ku lasten isä on ottanu lapsia...tosin sillon en oo osannu tehä mitään...

Joskus mun äiti ottaa yöks joko yhen kaks tai kaikki lapsista.

Yhteistyössä