Äidit, joilla koulutuksena vain peruskoulu, miksi näin?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mä olin tosi pitkään vain peruskoulun käynyt äiti. Viime syksynä valmistuin ammattiin, 29 vuotiaana, juuri ennen kolmannen lapsen syntymää. Sitä ennen pohjalla oli reilu 2 vuotta ammattikoulua eri alalta ja ihan kivasti työkokemusta.
Työkkärin kanssa en ole koskaan asioinut, eikä meillä ole päihdeongelmia tai muitakaan ongelmia. Olen tyytyväinen elämääni, enkä tunne itseäni yhtään sen huonommaksi kuin muutkaan.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Katsotaan uskaltautuuko kukaan näistä äideistä vastaamaan? Vielä lisäkysymyksiä;miten ajattelitte yhdistää opinnot ja perheen kun joskus menette opiskelemaan? Minkä ikäisiä olette? Mikä olisi unelma-amatti?

Tulin ehkäisystä huolimatta raskaaksi, en kerennyt käydä koulua loppuun ja en todellakaan tahtonut tehdä aborttia, vaan kannoin mieheni kanssa vastuun niinkuin pitikin!

Ihan samalla tavalla kuin olen yhdistänyt perheen ja työn (olen siis töissä nytten), miten muutenkaan? Vai pitäskö elämästä tehdä hirveän hankalaa kun opiskelee?

Olen 20vuotias, lapseni on 3v.

Unelma-ammattini on sh, juuri hain kouluun lähihoitajaksi, saa nähdä pääsenkö :)

Alkuperäinen kirjoittaja mie:
Hmm, kaipa minut voi luokitella siivelläeläjäksi. Mut mies aikoinaan sanoi, että jäät kotia hoitaan lapset. Toki sillä edellytyksellä, että haluan itse olla kotona. Mies tienaa tarpeeksi palkkaa, jotta saan hoitaa kotona lapset. Pitääkö minun kuitenki mennä töihin, jotta saan 'kunnon kansalainen' merkin rintapieleen?

Minä myönsin, mitäs nyt?

Alkuperäinen kirjoittaja Helinä:
Minä kun en tahdo ammattia käydä jonka tunnen pakkopullaksi tai ei kiinnosta tippaakaan.. ammatin täytyy olla sellaista joka lähellä sydäntä ja viihtyy.
TEHDÄÄNHÄN SITÄ TYÖTÄ SITTEN ELÄKEIKÄÄN ASTI!

Missä laissa lukee, että sun on pakko toteuttaa sitä yhtä ammattia eläkeikään asti? Keskimäärin suomalaisella on elämänsä aikana 3-4 eri ammattia. Ja vain keskimäärin, poikkeuksia löytyy suuntaan ja toiseen.

jäi niin karmea koulu kammo johtuen kiusaamisesta :ashamed: aloitin monta kertaa mutta aina lopetin ku mua alkoi ahistaa jos koin että joku oli mulle inhottava..ja juu aion opsikella ammatin vielä.ikää nyt 29v ja sit ku tarkoitus men kouluun ni vanhin on koulussa seuraava eskarissa ja sit ei tarvikka ku kahdella pvä koti paikat,rankkaa varmasti tulee oleen mutta pakko :D mun unelma ammatti on auto ala ja siksi varmasti autoasentajaksi luen..

Yhteistyössä