Äidille sakot tukistamisesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jatkan vielä se verran, että kyllä lasta saa kantaa kainaloista yläkertaan, mutta millä voimalla ja missä mielentilassa sen tekee on eriasia.

Vrt. Vanhempi joka yrittää rauhotella lastaan ja kenties pyrkii suojaamaan lisävahingoilta pysyen samalla itse rauhallisena on eriasia kuin raivostunut vanhempi, joka käyttää tarpeetonta voimaa kantaessaan lapsen yläkertaan.

[QUOTE="vieras";24021585]niitä tulee sellaisista lapsista joille ei opeteta kotona mikä on OIKEIN ja mikä VÄÄRIN, eli saat lyödä toista, sylkeä toisen päälle jne.. kun mitään ei kielletä ei lapsi teidä että on asioita joita ei saa tehdä, ei pidetä minkäänlaista kuria![/QUOTE]

KURIA VOI PITÄÄ ILMAN VÄKIVALTAA, tämä tuntuu joillekin ihmisille olevan niin kummallinen juttu että ei voi olla tottakaan???

[QUOTE="vieras";24022358]KURIA VOI PITÄÄ ILMAN VÄKIVALTAA, tämä tuntuu joillekin ihmisille olevan niin kummallinen juttu että ei voi olla tottakaan???[/QUOTE]

En pidä lapseen kiinni tarttumista väkivaltana. Jotkut lapset eivät usko puhetta metrin päästä,tämä on joillekin ihmisille niin kummallinen juttu että ei voi olla tottakaan.

Ja isäpuolelle sakot mielipahan aiheuttamisesta, kun oli kantanut nuorimmaisen yläkertaan. Jos lasta ei saa enää viedä jäähyllekään, niin miten niistä olisi tarkoitus kasvattaa yhteiskuntakelpoisia kansalaisia?!?[/QUOTE]

Luepas uudestaan tuo juttu: "Mies oli kantanut puolisonsa tyttären yläkertaan "tarpeettoman kovakouraisesti" aiheuttaen lapselle kipua ja mielipahaa."

[QUOTE="vieras";24022416]En pidä lapseen kiinni tarttumista väkivaltana. Jotkut lapset eivät usko puhetta metrin päästä,tämä on joillekin ihmisille niin kummallinen juttu että ei voi olla tottakaan.[/QUOTE]

Ei tässä kukaan ole puhunutkaan kiinnipitämisestä vaan väkivallasta!

Mä sain kyllä pienenä tukkapöllyä ja todellakin ihan aiheesta. Itse en kyllä kurittaisi omaa lastani fyysisesti mutta en nyt ajatellut omaa äitiäni käräjille vetää tuon asian takia. Ihan väleissä ollaan vieläkin :) Olin kyllä ihan karmea lapsena...huh huh.

[QUOTE="vieras";24022471]Ei tässä kukaan ole puhunutkaan kiinnipitämisestä vaan väkivallasta![/QUOTE]

Jaa. No puoli ketjua tässä on jankattu että lasten hiuksiin tarttuminen on väkivaltaa,mutta käteen tarttuminen ei. Sillä ei ole väliä pitääkö omaa kättään paikallaan vai ravisteleeko päänahan irti,se on väkivaltaa kun kyseessä on hiukset.

Väännetään vielä rautalangasta.

Avaa kämmenesi ja ota kourallinen hiuksia käteen. Älä vedä,äläkä ravistele. Sattuuko?
Hyvä,ei pidäkään. Mutta tekeekö mielesi alkaa heilua tai huitoa edestakaisin tai rimpuilla irti?

Se ainakin mulla on tässä pointtina. Lapsen pysäyttäminen. Jos lasta tuossa tilanteessa sattuu,niin hän aiheuttaa sen itse.

• Tykkää
Reactions: pupeltaja
[QUOTE="vieras";24019878]Ja isäpuolelle sakot mielipahan aiheuttamisesta, kun oli kantanut nuorimmaisen yläkertaan. Jos lasta ei saa enää viedä jäähyllekään, niin miten niistä olisi tarkoitus kasvattaa yhteiskuntakelpoisia kansalaisia?!?[/QUOTE]

Tuossahan lukee, että oli kantanut tarpeettoman kovakouraisesti, aiheuttaen myös kipua. Kukaan ei estä viemästä jäähylle, ei ole pakko olla niin kovakourainen.

Lasta ei saa satuttaa kyllä ja lehtikirjoituksista ei selviä kokototuus, mutta tämän jutun perusteella, on lapset selvästi "ylireagoineet" ja ottaneet ohjat käsiinsä. Tämän jälkeen ei aikuiset enään uskalla tehdä mitään, kun pelkäävät taas saavansa sakot.

Itse joku vuosi sitten otin poikaa niskasta kiinni, ihan kevyesti, mutta jostain syystä poika luuli, että satutin ja valitti. Isäni oli vieressä ja näki kaiken, joten todellakin lapseni vain ylireagoi. Jos isäni ei olisi ollut näkemässä ja jos lapseni olisi siitä tehnyt valituksen, niin ehkäpä sakot olisi siitäkin tullut, vaikka tosiaan en muuta kuin laitoin käteni niskalle.

Toisinkin päin voi toki käydä, että vanhemmat ihan oikeasti satuttavat, mutta lasta ei uskota. Mutta tässäkin kohtaa, totuus yleensä näkkyy ruumiissa eli jos liiankovaa käsitellään lasta, niin jälkiähän siitä jää. Ja taas toisaalta, jälkiä voi jäädä silloinkin, jos rimpuilevaa lasta ei oteta tarpeeksi napakasti kiinni ja lapsi satuttaa näin itseään tilanteessa, jossa vanhepi yrittää ottaa lapsen syliinsä (näin on itsellenikin joskus käynyt).

[QUOTE="vieras";24022471]Ei tässä kukaan ole puhunutkaan kiinnipitämisestä vaan väkivallasta![/QUOTE]

Mun mielestä ei lehtijutussa puhuta edes väkivallasta, äiti on väittänyt vain pitävänsä ponihännästä kiinni ja isäpuoli vain kantaneensa lapsen yläkertaan. Totuus toki voi olla kaikkea muuta. Tai sitten tytöt vain ovat päättäneet ottaa vallan talossa.

Ehkä tyhmille mammoille pitäisi ensin selvittää tukistamisen ja tukasta repimisen ero. Ja kuten tuo eräs kertoi hevosen herättelemisestä, samalla tavalla pieni tukistus on lapsen herättelyä ajattelemaan eikä suinkaan tarkoitettu väkivaltaiseksi ja erittäin kivuliaaksi tukanrepimisoperaatioksi!
On se kumma kun muut elukat saavat kurittaa poikasiaan mutta ihmiset ei enää! Koira murisee ja jos ei mene perille, emo ottaa järeämmät apukeinot. Ihmisten pitää hyssytellä ettei vain joutuisi oikeuteen nykypäivänä. Ihmiselläkin on kuitenkin aivot (vaikkei sitä enää uskoisi) joita voi käyttää voimansa käytön arvioimiseen.
Koiraa saa ottaa niskasta mutta ihmislasta ei saa hipaistakaan ettei sille vain tulis paha mieli!

[QUOTE="vieras";24022923]Niinhän ne pahoinpitelijät aina selittelee, juuri tuolla tavalla:([/QUOTE]

Ihan varmasti selitteleekin, mutta yleensä sanotaan myös, että jos lyö niin lyö toisenkin kerran. On erikoista, että äiti tukistanut yhden kerran molempia tyttöjä ja isäpuoli kerran retuuttanut pienintä. Mutta tosiaan, yhden lehtijutun perusteella on vaikea päätellä yhtään mitään.

[QUOTE="...";24020136]Vasemmistolaista oikeuspolitiikkaa, eli sitä saatte mitä tilaatte.[/QUOTE]
Eiköhän oikeuslaitos ole ihan OIKEISTOLAINEN...oletkos tavannut vasemmistolaista lakimiestä??

koska tunnen kyseisen äidin ja myös perheen. Sen verran voinen kertoa, koska tuntuu pahalta leimaaminen, vaikkei nyt kukaan tietenkään tunne näitä ihmisiä. Myöskään median antaman käsityksen mukaan ei mielestäni voi alkaa antaa omia tuomioita. Kuitenkaan äiti ei ole mikään väkivaltainen henkilö, ei liioin isäpuolikaan. Lasten isä oli se, joka kertoi liioitellun version koko asiasta poliisille ja loppuhan on mitä on. Katkeruus ja kostonhalu saa aikaan kaikenlaista, josta tämä uusioperhe on saanut kärsiä jo aivan tarpeeksi. Lapset olivat varsin uudessa elämäntilanteessa ilmeisestikin reagoineet ja koetelleet rajoja. Isä oli väkisin hakenut lapset äidiltä, vaikka olivat tämän yksinhuollossa ja vienyt poliisille ja pakottanut heidät kertomaan sellaista mitä ei ollut tapahtunut. Tämä kävi ilmi sitten myöhemmin. Sen voin ja haluankin sanoa, että perhe on mitä tasapainoisin, myös lapset, vaikka heidän oma isänsä on itse tehnyt hyvin karmeita asioita lapsille, myös äidille. Hyvää tässä vain on se, jos tämä saa meidät kaikki keskustelemaan asioista ylipäätään.

Aivan uskomatonta miten ihmiset hyväksyvät tukistelun ja rajun kantamisen normaalina tapana kasvattaa lasta :headwall: Pelottavaa.

Saako teitäkin tukistella ja kiskoa raivon vallassa toiseen huoneeseen jos ette mielytä puolisoanne?

koska tunnen kyseisen äidin ja myös perheen. Sen verran voinen kertoa, koska tuntuu pahalta leimaaminen, vaikkei nyt kukaan tietenkään tunne näitä ihmisiä. Myöskään median antaman käsityksen mukaan ei mielestäni voi alkaa antaa omia tuomioita. Kuitenkaan äiti ei ole mikään väkivaltainen henkilö, ei liioin isäpuolikaan. Lasten isä oli se, joka kertoi liioitellun version koko asiasta poliisille ja loppuhan on mitä on. Katkeruus ja kostonhalu saa aikaan kaikenlaista, josta tämä uusioperhe on saanut kärsiä jo aivan tarpeeksi. Lapset olivat varsin uudessa elämäntilanteessa ilmeisestikin reagoineet ja koetelleet rajoja. Isä oli väkisin hakenut lapset äidiltä, vaikka olivat tämän yksinhuollossa ja vienyt poliisille ja pakottanut heidät kertomaan sellaista mitä ei ollut tapahtunut. Tämä kävi ilmi sitten myöhemmin. Sen voin ja haluankin sanoa, että perhe on mitä tasapainoisin, myös lapset, vaikka heidän oma isänsä on itse tehnyt hyvin karmeita asioita lapsille, myös äidille. Hyvää tässä vain on se, jos tämä saa meidät kaikki keskustelemaan asioista ylipäätään.

Tämä tuli minulle heti ensimmäisenä mieleen, kun luin uutisen, että katkera isä käyttää lapsia oman kostonsa välikappaleena. Voi minkä karhunpalveluksen on lapsilleen tehnyt.

Jos totuus tuli selville myöhemmin, niin miksi asia päätyi oikeuteen? Eikö muka sossutyöntekijät ja psykologit huomanneet, että lapsia on johdateltu?

Alkuperäinen kirjoittaja röppö;24020252:
Mun 5 vuotias tyttäreni joskus kun saa raivokohtauksen voi olla erittäinkin hankala viedä kantaen omaan huoneeseen ja kyllä siinä voimaa tarvitsee,kun pitää kiinni käsistä ja jaloista ettei lyö tai potki minua eikä myöskään samalla pääse itseään satuttamaan vaikka potkaisemalla seinään...
Joskus ollaan istuttu melkein tunti niin lattialla,että olen tytärtäni pidellyt sylissä,kun hän on raivonnut ( yrittänyt purra,lyödä ja potkia ym ) ja kyllä se otti omillekkin voimille...
Neuvolassa minulle kerrottiin,etten ole tehnyt mitään väärää...
Mutta jonkun ulkopuolisen silmin toikin tilanne saattais olla aika kauhea...

Otan osaa! Tarkoitan, että tiedän, millaista tuo on, meillä tuo alkoi vähän aikaa sitten, kun tyttö täytti 6 v. ja olen (tai olemme) ollut välillä aika ymmälläni tuosta tilanteesta ja siitä raivosta, jota tyttö osoittaa..

Yhteistyössä