Mä olin arvaamattani ihan superonnellinen kun eka syntyi! Vaikka minä en ole KOSKAAN halunnut lapsia.. Tämä eka olikin ns. "vahinko laukaus"
Toista lasta oikein odottamalla odotin ja ei ole pojilla ikäeroa kun viikkoa vajaa vuosi..
Toisen syntymä olikin sitten jo ihan eri asia! Silloin en osannut suhtautua mitenkään kumpankaan lapseen, olin itkuinen ja tunsin olevani huono äiti kun en välitä heistä..
Kaippa tämä oli sit jotain raskaudenjälkeistä masennusta tai väsymystä koska lasten hoito oli paljolti mun harteilla.
Eräs yö sain kuitenkin kuin sydänlaakin! Imetin vauvaa (n.2vk vanha) ja nukahdin, heräsin kun vauva tippui lattialle!!!
Itkin ja huusin saunassa yksinäni ja hakkasin henkisesti itseäni vaikka ei vauvalle mitenkään käynyt.
Lopulta puhuin miehelleni näistä tuntemuksista ja sanoin että ehkä tarvitsen vain tutustumisaikaa vauvaan, joten jos saisin olla hänen kanssa vain kahden?
Isäntähän sitten vieraili vanhemman pojan kanssa milloin missäkin ja sain olla nuoremman kanssa ja niin kävi kuin kävikin että äidin rakkaus heräs ja loppu hyvin kaikki hyvin
Nyt olis kolmas haaveissa.. Toivottavasti välttyis tältä masennukselta!
Ekan aikana äidiksi tulo suorastaan pelotti! Joinain aikoina ajatelin jopa ajaa rekan alle niin ei tarvitsisi miettiä mitä se äitinä olo on.
Ne oli ne raskaushormoonit ilmeisesti..