Ä
äidin vauva
Vieras
Meillä on 2kk vauva. Vauvaa yritettiin melkein vuosi ja molemmat olimme haltiossamme kun tulin raskaaksi. Vauvan synnyttyä isä oli todella onnellinen ja ensimmäisen viikon ajan osallistuikin vauvanhoitoon. Vaihtoi muutamia vaippoja ja kylvetti. Sen jälkeen kun palasi töihin, ei häntä paljon enää kotona ole näkynytkään. Omat harrastukset ja pitkäksi venyneet työpäivät ovat tuleet kuvioihin. Tiedän, että töissä pitää nyt kiirettä ja liikuntaharrastukset ovat erittäin tärkeitä siinä mielessä, että niillä hän saa purettua töiden aiheuttamaa stressiä, mutta kaikki tämä on sitten minulta ja vauvalta pois. Lisäksi menoja on tullut paljon enemmän, mitä oli ennen vauvaa. En haluaisi uskoa, että vauvan tulo on vaikuttanut asiaan, mutta välillä tuntuu siltä.
Pärjään kyllä itse vauvan kanssa ja onneksi vauva on aika rauhallinen tapaus
Välillä väsyttää melkoisesti, mutta vauvanhoito on mulle ihana asia. Haluaisin vain, että isäkin osallistuisi enemmän, että lapsemmekin oppisi tuntemaan isänsä. Mieheni kun on aivan upea lasten kanssa, tekee työtäkin lasten parissa. Ajattelin ja ajattelen toki vieläkin, että hänestä tulee hyvä isä. Olen vain vähän huolissani, että miten vauva kokee asian. Toki itsekin kaipaan välillä vapaa-aikaa ja mun täytyy erikseen pyytää miestäni olemaan hetken vauvan kanssa, jotta pääsen suihkuun. Olisi kiva kun nämä asiat tulisivat luonnollisesti pyytämättä.
On hän kyllä vakuutellut siitä, että tulee olemaan enemmän lapsen kanssa sitten kun hän vähän kasvaa. Pääsevät yhdessä harrastamaan jne. Suhde lapseen kuitenkin luodaan jo vauva-aikana ja toivon, ettei lapsemme olisi sitten niin kiintynyt minuun, että isän kanssa touhuaminen olisi hankalaa. Kaipasinkin vähän kokemuksia teiltä, jotka olette olleet samassa tilanteessa? Pitäiskö mun yrittää patistaa miestäni enemmän silläkin uhalla, että tulee riitoja vai voinko luottaa siihen, että lapsen kasvaessa tilanne korjaantuu tai muuttuu?
Pärjään kyllä itse vauvan kanssa ja onneksi vauva on aika rauhallinen tapaus
On hän kyllä vakuutellut siitä, että tulee olemaan enemmän lapsen kanssa sitten kun hän vähän kasvaa. Pääsevät yhdessä harrastamaan jne. Suhde lapseen kuitenkin luodaan jo vauva-aikana ja toivon, ettei lapsemme olisi sitten niin kiintynyt minuun, että isän kanssa touhuaminen olisi hankalaa. Kaipasinkin vähän kokemuksia teiltä, jotka olette olleet samassa tilanteessa? Pitäiskö mun yrittää patistaa miestäni enemmän silläkin uhalla, että tulee riitoja vai voinko luottaa siihen, että lapsen kasvaessa tilanne korjaantuu tai muuttuu?