ai kun riepoo ne vanhemmat jotka eivät saa rakkaudenhedelmiään kuriin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ChEERS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Mua ei ärsytä vanhemmat, jotka eivät saa rakkauden hedelmiään kuriin.

Mua ärsyttää vanhemmat, jotka eivät edes yritä pitää kuria. Eivät välitä siitä, mitä muksut tekevät. Ovat laiskoja paskoja ja kuittaavat kaiken "nokatolapsetonlapsia"- lauseella tai ihaillen oman Janikyllikkinsä oma-aloitteisuutta, rohkeutta ja sisukkuutta kun tämä terrorisoi muita.

Tytön pk:n eteisessä yksi 4 v nappula sanoi mulle että "sä oot paska". Sitten tuli tönimään mua. Sanoi että perse, kakka, sä oot kakkapää. Äiti oli vieressä, ei tehnyt mitään. Nostin sällin sivuun (roikkui siis takissani kiinni eikä siirtynyt vaikka pyysin pari kertaa) ja sanoin että kuules, en tiedä mitä sun iskä ja äiti tykkää siitä että sä kiroilet aikuisille ja lyöt niitä, mutta tämä täti ei tykkää siitä yhtään, ja se joka sanoo toista paskaksi on itse paska. Siihen hiljeni se pikkupenska :saint: . On myös mm. käynyt lyömässä meidän 2 veetä viime kesänä kun poikani istui rattaissa, isä oli vieressä ja näki, ei sanonut mitään, minä ja kaksi pk:n tätiä huudettiin kuin sumusireenit :D. Ihan hirvee tapaus. 85 cm sulkahattu päässä ja korkkarit jalassa, Napoleon-kompleksista varmaan kärsii. Niin tai näin, ihan idiootit vanhemmatkin sillä on kun eivät mihinkään puutu.

ARRGH! Mä todellakin vihaan tällaisia tapauksia :kieh: Jotkut vanhemmat pitää lapsia ihan kasviksina, jotka ei ymmärrä mitään ja joita on turha komentaa. Ja sitten ne muut lapset... mitäpä suotta komentaakaan sitä kullannuppua, jonkun muun kakara siitä vain joutuu kärsimään. Eihän se lapsi opi ikinä oikeita toimintatapoja, jos sille ei niitä kerrota ja näytetä.
Mä kiehun! |O

Alkuperäinen kirjoittaja Justhan...:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:
Alkuperäinen kirjoittaja Tää on kyllä turha kommentti:
Miten mulle heti tulee mieleen, että ap on yhden lapsen äiti? Vaikka periaatteessa olen samaa mieltä, että ihmisten pitäis pistää muksunsa kuriin, niiin kuiteskin ottaa aivoon tuo "minulla on YKSI täydellinen lapsi" -asenne...

Oli niitä lapsia 1 tai 13 kappaletta, niin joku roti niilläkin pitää olla. Vai saako useampi lapsisten perheiden lapset käyttäytyä automaattisesti huonommin?

mää sanoin, että tää on turha kommentti :). Minen vaan ymmärrä yksilapsisia.

A-pu-va! Mistä täällä palstalla aina riittää näitä yksilapsisia kauhstelevia?! Tämäkin täti vissiin muovailee vaikka savesta sen ongelman - "Minulla on täydellinen yksi lapsi..."

Onks tää nyt sitten sitä vapaata kasvatusta?

Mun äiti aina muistelee, et kun mä oon ollu alle 6kk vanha kun olin pph:lla ja siellä oli mua vuotta vanhempi poika jonka lempi puuhaa oli raapia mun naamani verille. Pojan äiti oli sanonu, ettei poikaa saa kieltää, koska poika voi saada estoja..

Jos näissä oli samaa vikaa.. :xmas:

Pienellekin lapselle voi ja PITÄÄ kertoa, jos joku asia ei ole ok. Aivan sama, ymmärtääkö vai ei, siinä sitä oppii. Kaksivuotiaalle voi hyvin sanoa, että ei saa lyödä toista ja nostaa vaikka lapsen sitten pois siitä.

Luuleeko joku oikeasti, että lapset sitten isompana ymmärtää, miksei jotain saa tehdä, jos siihen saakka kaikki on ollut sallittua. :headwall:

Alkuperäinen kirjoittaja Tumpula:
Alkuperäinen kirjoittaja illuusia:
Joo, noi on sitten karseita tapauksia.

Mä en ymmärrä miksi ei kielletä??!! Ihania kullannuppuja muutaman vuoden päästä.. :saint:
Vai onko siinä sitten tosiaan se ajatus että ajan kanssa oppivat, muka? :/

Kato kun 2v on niin pieni ettei se ymmärrä. :saint:

Kyllä mun nuorin lapsenlapsenikin 1,5 v jo ymmärtää hyvin puhetta ja ymmärtänyt jo aikansa.

Just olin ajatellut kirjoittaa samasta kuin Ravistettava: ärsyttävää on se, jos ei edes yritetä pitää kuria! Jokainen joka on joskus lapsia kasvattanut, tietää, että on tilanteita, jolloin lapsi vain ei tottele. Pointti on kuitenkin siinä, että halutaan neuvoa sitä väärin tekevää lasta toimimaan oikein.
Itse kyllä kiellän jo vauvaikäistäni, joka osaa kontata toisen luo ja esim. tarttua hiuksista kiinni. Tietenkin teen sen lempeästi tietäen, että vauva halusi vain tutustua toiseen. Tukasta kiiinni ottaminen nyt kuitenkin käy kipeää, ja siksi haluan ohjata lasta siihen, ettei tukkaan saa tarttua kädellä vetäen. 2-vuotias taas jos tulee ja mottaa toista, niin varmasti jo tietää mitä tekee, ja silloin on kyllä tiukemman kiellon paikka. Itse vastaavissa tilanteissa odotan, että lapsen vanhempi kieltää lastaan. Ja jos ei niin tee, vaikka sitten siitä syystä, ettei sattunut huomaamaan (siis oikeasti huomaamaan) tilannetta, kiellän lasta itse. Totisesti toivon, että minunkin lastani kielletään, jos lyö jotakin, enkä sitä itse huomaa. Ap:n tapauksessa vanhemmat näkivät, eivätkä silti reagoineet. Ihan käsittämätöntä! Minusta tuollaisiin vanhempiin törmää harvoin. Siksi he jaksavatkin ällistyttää käsittämättömällä välinpitämättömyydellään. Ymmärrän kyllä ap:n suivaantumisen.

Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Kirjoitit aloituksen tavalla että olet ollut hermona siellä, huutomerkkejä perässä ym.
Kirjoitustyyli ilmaisee aika paljon vai mitä?

koska olen niin suivaantunut. ja kirjotin kyl et ärähdin, mutta mieluumminkin ehkä vttumaisesti totesin.
sulleko olis ollu ihan ok?

Kuten jo totesin olisin itsekkin sanonu että saako toisia lyödä ja pyytänyt äitiä rauhoittamaan lastaan.
Ja kiellän kyllä 2-vuotiastani ja opetan ettei toista lyödä.

Olen Ravistettavan kanssa samaa mieltä, että ärsyttävää on, jos ei edes yritä pitää kuria. Aina se ei onnistu, ja toisilla lapsilla menee pitempään sääntöjen oppimisessa, vaikka olisi miten hyvät kasvattajat asialla (esim. neurologiset ongelmat, lievät muistiongelmat, puheen tai kuulon hahmottamisen vaikeudet, jne., eivät näy lapsesta päälle päin) Mutta joillakin vanhemmilla on kuvitelma, että kun lapsen huonoa käytöstä ei huomioi, niin huono käyttäytyminen loppuu. Juuri äskettäin toisessa ketjussa annettiin tällaisia ohjeita. Minusta se vaan ei mene niin, vaan pitää myös kieltää.

monesti on tullut huomattua,että aikuinen ihminen ei katso pentujensa perään.ei näe eikä kuule mitä lapsi tekee.katsotaan vaan muualle ja oletetaan että joku muu komentaa.

kerran töissä tuli joku mies kysymään,että onko meillä miespuolista henkilöä töissä.kysyin että miksi?se kierteli ja kaarteli pitkään ja totesi sitten että,kun he ei saa lapsia kuriin,niin olisiko käynyt meidän miespuolinen työntekijä komentamassa niitä lapsia.kuulemma uskoo vain outoa miestä.
niillä lapsilla ei ollut kuria yhtään.kolme niitä oli ja nuorin vauva.nainen vaan istui niinkuin ei olisi tajunnut ees mitään.

Alkuperäinen kirjoittaja ChEERS:
Kirjoitit aloituksen tavalla että olet ollut hermona siellä, huutomerkkejä perässä ym.
Kirjoitustyyli ilmaisee aika paljon vai mitä?

koska olen niin suivaantunut. ja kirjotin kyl et ärähdin, mutta mieluumminkin ehkä vttumaisesti totesin.
sulleko olis ollu ihan ok?

Kuten jo totesin olisin itsekkin sanonu että saako toisia lyödä ja pyytänyt äitiä rauhoittamaan lastaan.
Ja kiellän kyllä 2-vuotiastani ja opetan ettei toista lyödä.

niin varmaan..

Kyllä meidänki lapset tekeviä ovat ja joutusia mutta kyllä niillä kuri on ja komentoa savat.

ja 2vee meillä on sellanen joka on heti samanikästen kimpussa. Mutta ei sitä vahtimatta voi jättää. Ja kyllä mä anteeksi pyydän lapselta ja äidiltä jos poika kerkee johonki koskea kovasti.

Yhteistyössä