ai kun riepoo ne vanhemmat jotka eivät saa rakkaudenhedelmiään kuriin!!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ChEERS
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja Wide:
Kirjoitit aloituksen tavalla että olet ollut hermona siellä, huutomerkkejä perässä ym.
Kirjoitustyyli ilmaisee aika paljon vai mitä?

koska olen niin suivaantunut. ja kirjotin kyl et ärähdin, mutta mieluumminkin ehkä vttumaisesti totesin.
sulleko olis ollu ihan ok?

Kirjoitit aloituksen tavalla että olet ollut hermona siellä, huutomerkkejä perässä ym.

Wide sä taidat tosiaan olla sellainen ärsyttävä kasvattaja, jonka pennut ei ole kuria nähneetkään. Taidat myös olla aika herkkänahkainen kun sua noin jyystää se mitä joku on käynyt jollekkin toteamassa.
Itse olisin sanonut ihan samalla tavalla voipi olla että olisin sanonut pahemminkin. Minunkaan lasta ei lyödä mutta helppohan sun on arvostella jos sun lapsesi on vaikka se lyöjä.

2-vuotias on pieni. Mutta minkään ikäinen lapsi ei ole liian pieni kuulemaan sanan "Ei" ja joutumaan poistetuksi tilanteesta. Jos mun vaikkapa 10 kk:n ikäinen lapseni toljailisi terkkarin odotushuoneessa vaikka kukkamultia maistellen, mä tietysti estän sen touhut. Tämän luulisi olevan selvää kaikille vanhemmille, mutta se ei kaikesta päätellen ole :|

Uskomattomia vanhempia :headwall:

ja kerro nyt ihmeessä kuinka sä olisit toiminut vastaavassa tilanteessa?

Miten mulle heti tulee mieleen, että ap on yhden lapsen äiti? Vaikka periaatteessa olen samaa mieltä, että ihmisten pitäis pistää muksunsa kuriin, niiin kuiteskin ottaa aivoon tuo "minulla on YKSI täydellinen lapsi" -asenne...

Alkuperäinen kirjoittaja Tää on kyllä turha kommentti:
Miten mulle heti tulee mieleen, että ap on yhden lapsen äiti? Vaikka periaatteessa olen samaa mieltä, että ihmisten pitäis pistää muksunsa kuriin, niiin kuiteskin ottaa aivoon tuo "minulla on YKSI täydellinen lapsi" -asenne...

hohhoijaa.
juurihan mä kirjotin et mun lapsi on 3vuotias KAKARA :xmas:
mut jos se tekee mun lapsesta täydellisen, kun mä en hyväksy et sitä lyödään ja potkitaan, niin ihan sama :whistle:

Oli niitä lapsia 1 tai 13 kappaletta, niin joku roti niilläkin pitää olla. Vai saako useampi lapsisten perheiden lapset käyttäytyä automaattisesti huonommin?

Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

Oli niitä lapsia 1 tai 13 kappaletta, niin joku roti niilläkin pitää olla. Vai saako useampi lapsisten perheiden lapset käyttäytyä automaattisesti huonommin?

mää sanoin, että tää on turha kommentti :). Minen vaan ymmärrä yksilapsisia.

Mä oon kiitollinen joka kerta, kun joku toinen aikuinen uskaltaa komentaa mun lastani, siis aiheesta tottakai esim. jos en itse satu näkemään jotain selkeesti kiellettyä tilannetta (kiskoo lelun toiselta kädestä, tönii tms).
Mä ainakin kaipaan omasta lapsuudestani nimenomaan sitä "kylä kasvattaa"-tapaa, et välitetään muittenkin lapsista ja uskalletaan niitäkin tarvittaessa komentaa. En mä osais loukkaantua sellasesta. Ja olen kyllä melko tiukkis sen suhteen, että esim. muiden/yhteisiä leluja pidetään nätisti ja muihin ihmisiin suhtaudutaan tietyllä kunnioituksella, myös 2 v:n pitää oppia jo jotain alkeellisia yhteisiä pelisääntöjä. Niitä koko ajan opetellaan tuon kovakallon kanssa (meidätkin voi siis siellä tervarissa tavata kirjoja paiskomassa mutta takuula asiaan puutun :D )

oli niitä lapsia sitten 1 tai 11 niin niillä täytyy olla kuri! Kyllä minäkin olisin kommentoinut jos lastani olisi joku lyönyt tai roikkunut hupussa. Lapsi saa olla villi, mutta tyhmä ei saa olla ja vanhempien kuuluu katsoa lastensa perään.

Alkuperäinen kirjoittaja Justhan...:
Alkuperäinen kirjoittaja Kotona Kirves Kädessä:

mää sanoin, että tää on turha kommentti :). Minen vaan ymmärrä yksilapsisia.

Minä taas ymmärrän oikein HYVIN! Olisi ehkä pitänyt itsekin miettiä sitä vaihtoehtoa. Välillä tuntuu siltä.

No joo ne penskat oli ehkä hieman huonokäytöksisiä, mutta entäpä omasi käytös? Eikö lapsesi osaa yhtään pitää puoliaan vaan antaa muiden mätkiä ihan miten tahtoo.... ongelmia sinunkin pumpulissa kasvatetulla lapsella on tällä menolla vielä edessään!

Alkuperäinen kirjoittaja Mari:
No joo ne penskat oli ehkä hieman huonokäytöksisiä, mutta entäpä omasi käytös? Eikö lapsesi osaa yhtään pitää puoliaan vaan antaa muiden mätkiä ihan miten tahtoo.... ongelmia sinunkin pumpulissa kasvatetulla lapsella on tällä menolla vielä edessään!

tjahas.. kyllä se itseään puolustaa osaa, älä käy selvittää mitää pumpulissa kasvamisesta kun et oikeasti tiedä.
ihmetyttää oma käytös siinä mielessä et ihme etten räjähtäny pahemmin.

ja siitähän mukava soppa syntyisi jos ap:n lapsi olisi iskenyt nyrkillä 2veetä. Mitähän täällä olisi sitten sanottu. :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja Gluteus maximus:

ja siitähän mukava soppa syntyisi jos ap:n lapsi olisi iskenyt nyrkillä 2veetä. Mitähän täällä olisi sitten sanottu. :whistle:

niinpä :D

Yhteistyössä