Ai juu... elämäni pisimmät minuutit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
koin tiistai-aamuna.
Mies ja esikoine lähtivät aamulla ekoina. Sit 6.-, 5.-, 2.-luokkalaiset ja eskarilainen.
Mie kävin kouluväelle vilkuttamassa terassilta, kun 3.-luokkalainen tuli viimeisenä kouluunmenevänä ovesta... ja pamautti oven lukkoon.

Siinähän mie sit pällistelin terassilla yöpaitasillani, ilman avainta, ilman puhelinta... ja 4v, 2v ja 1v olivat keskenään sisällä.
No, hätähän ei ollut minkäänlainen... onhan meillä vara-avain. Tai piti olla... vaan kun ei sit ollutkaan siellä missä piti.

Mieti, mieti, mieti. Ulko-oven lukko renaa ja on jäykkä. 4v ei ole sitä ikinä saanut itse auki.
Tää 4.-luokkalainen kävi huhuilemassa olohuoneen ikkunan takaa tän 4-vuotiaan tytön eteiseen... meillä on ovikello pois toiminnasta, siis rikki.

Mie neuvon ja kannustan tyttöä avaamaan oven. Ei onnistu. Tuskanhiki kohoaa otsalle. 2v tulee siihen eteiseen ihmettelemään. Onneksi 1v on vielä häkkisängyssään.
Ovi ei aukea, ei "Seesamilla" eikä "Abradagabralla". *paniikki meinaa iskeä*
"Sie osaat avata, varmasti, koitahan vielä. Ihan rauhassa."
Ja klik... yhtä-äkkiä ovi on auki - onneksi!

Loppu hyvin - kaikki hyvin... ja se vara-avain muuten oli just siellä missä sen pitikin... mutta mie etsin vanhasta paikasta, kun sitä taannoin siirrettiin yhden projektin takia :ashamed:

Auts! Jos pienet lapset jää tolla tavalla sisään, niin vähemmästäkin alkaa tuskan hiki valua. Mä olen onnistunut jättämään lasten lähdettyä kouluun vain itseni koiran kanssa ulos. Sillon oli kyllä kiire töihin yhteen tärkään palaveriin ja mä seison rekku hihnassa verkkareissani pihalla ilman avaimia ja ilman kännykkää. Työpaikalle olisi hölkäten ehtinyt siihen palaveriin, mutta rekku ja verkkarit ..hmm...

hyi olkoot, muistan sen aamun kun jäätiin ukon kans oven ulkopuolelle, ilman vara-avainta, koirat sisällä. mentiin sitten oven vieressä olevasta pikkulasistä läpi, että sain avattua sisäpuolelta lukon. kamala fiilis.

ja teillä vielä lapset sisällä, voin vaan kuvitella mikä olo oli :/

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Auts! Jos pienet lapset jää tolla tavalla sisään, niin vähemmästäkin alkaa tuskan hiki valua. Mä olen onnistunut jättämään lasten lähdettyä kouluun vain itseni koiran kanssa ulos. Sillon oli kyllä kiire töihin yhteen tärkään palaveriin ja mä seison rekku hihnassa verkkareissani pihalla ilman avaimia ja ilman kännykkää. Työpaikalle olisi hölkäten ehtinyt siihen palaveriin, mutta rekku ja verkkarit ..hmm...

Kuinka ongelma ratkesi?

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka ongelma ratkesi?
Lähdin samantien katsomaan, onko mun vanhempani naapurista ehtineet jo lähteä töihin. Onneksi mutsi oli sairaana ja sain vara-avaimen sieltä. Muuten olisin myöhästynyt siitä palaverista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Kuinka ongelma ratkesi?
Lähdin samantien katsomaan, onko mun vanhempani naapurista ehtineet jo lähteä töihin. Onneksi mutsi oli sairaana ja sain vara-avaimen sieltä. Muuten olisin myöhästynyt siitä palaverista.

Hmmm... joo, kieltämättä rekku ja verkkarit tärkeässä työpalaverissa ei kuulosta hyvälle idealle - mutta mitäpä sitä ei hädässä tekisi... Mitä muuten teit?
Olitkin jo vastannut... :)

Auts. Meillä kävi lapsuudessani sama juttu kun äiti oli kotona pienemmän väen kanssa. Hoidossa ollut pieni serkkulikka meni lukitsemaan äidin partsille mistä tämä ei päässyt pois millään ja sisällä n. 1v kuopus ja 2,5v seuraava sekä tämä reilu 3v serkku-tyttönen.

Onneksi kuitenkin asuttiin sen verran tiiviisti asutulla alueella ja naapurin kotiäiti sattui käymään pihassa että hän pääsi sisälle avaamaan oven.

Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Aurinkokunta! oon miettiny, et kuinka iso talo teillä on? kun teillä tota populaa piisaa...

N. 300 neliötä tätä lämmintä tilaa (keittiö, rh, oh, aula, eteistilat ja 6/7 mh) + n. 100 neliön kylmä siipi, josta nyt eristetään uudet eteistilat... talveksi jo uusi ulko-ovi... ei niin jäykkää mallia toivottavasti ;)
Vanhahan tää on... ja niinpä remontoida saa niinpaljon kun sielu sietää... tai kukkaro, mutta ihan asuinkelpoinen vanhoine puulattioineen (yläkerrassa ) ja silleen...

Ystäväni isä lukitsi itsensä ulos aamulla postia hakiessaan.
Se vaan et oli vetäissyt vaimon vaaleanpunaisen aamutakin päällensä.
Ja päätti sitten lähteä vaimolta hakemaan sitä avainta, käveli kylälle ja siis kouluun, jossa rouva työskenteli...

Alkuperäinen kirjoittaja juuei:
Ja päätti sitten lähteä vaimolta hakemaan sitä avainta, käveli kylälle ja siis kouluun, jossa rouva työskenteli...
:laugh: :laugh:

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
Alkuperäinen kirjoittaja Tirsku:
Aurinkokunta! oon miettiny, et kuinka iso talo teillä on? kun teillä tota populaa piisaa...

N. 300 neliötä tätä lämmintä tilaa (keittiö, rh, oh, aula, eteistilat ja 6/7 mh) + n. 100 neliön kylmä siipi, josta nyt eristetään uudet eteistilat... talveksi jo uusi ulko-ovi... ei niin jäykkää mallia toivottavasti ;)
Vanhahan tää on... ja niinpä remontoida saa niinpaljon kun sielu sietää... tai kukkaro, mutta ihan asuinkelpoinen vanhoine puulattioineen (yläkerrassa ) ja silleen...

siinä piisaa siivottavaa. meillä vähän sama tilanne, remontoida sais ja pitäis, mutta kun ei meinaa aika riittää (eikä varat)

:laugh: :laugh: :laugh:

:laugh: :laugh:

Aika paha juu :laugh:

Yhteistyössä