Peittelykierroksen satoa...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Aurinkokunta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Aurinkokunta

Aktiivinen jäsen
01.11.2006
11 030
1
36
Kouvolan peräkylä
Kiersin kaikki lapset läpi äsken, ja tässä satoa siltä reissulta:
- 17v esikoinen: havahtuu oven avaamiseen "Hei, ei vielä voi olla aamu" ja äkäinen kyljen kääntäminen ja peitto syvemmälle korville.
- 15v: tasaista tuhinaa... "laita ovi kiinni, mä en voi sietää että se on auki!"
- 12 ja 11v:t: tuhinaa, joku kaasupäästö jommalta kummalta. Toinen örisee unissaan jotain epäselvää mutinaa, toinen vastaa unissaan potkaisemalla seinää.
- 9v: pientä kuorsausta... kyljen kääntö.
- 8v: narskuttaa hampaitaan. Kääntää kylkeä. Tasainen tuhina jatkuu...
- 6v: tuhinaa... korjaan peittoa ja hän potkaisee sen samantien pois. Korjaan taas... ja ennen kun ehdin kumartua alapuolellaan nukkuvan 4v:n puoleen, peitto on taas sivussa.
- 4v: tuhinaa. Nostan nallen tyynyn viereen. Silitän vaaleita hiuksia tyynyllä. tyttö hymyilee unissaan ja ottaa nallen kainaloon.
- 2v: nukkuu "kana" vieressään, peitto korvilla asti. Peukalo on eksynyt suuhun, siirrän käden pois suun edestä.
1v: nukkuu peppu korkealla, korjaan vähän peittoa. Laitan lipaston päältä varatutin petiin.
Mies: nukkuu kun lapsi konsanaan vienosti kuorsaten.

Hyvin tyytyväiseä äitinä aion tulla sammuttamaan tietokoneen ja kömpiä itsekin petiin.
Vaan kuinkas sitten kävikään.
Horjahdan jotenkin, astun huonosti sivuun ja kaadan legokorin, joka onkin jäänyt lattialle eikä ole siis paikallaan hyllyssä.
Legot leviävät pitkin lattiaa laminaattia vasten rolisten ja kolisten. Koitan olla astumatta niiden päälle ja polkaisen voimalla yhden pikkupalan päälle "AUTS!"
3 pikkupäätä nousee sängyistä (6v, 4v ja 1v), sekä mies... joka hyppää pedistä urheana ritarina kysyen: "Kuka tänne keskellä yötä tulee?" ja polkaisee siinä koheltaessaan ovea kohti samaisten legojen päälle: "Mitä PRKL? Mitä tää nyt on?!"
Ja niin on 2v:kin istumassa silmät sikkarallaan sängyssä.

Nyt mie sit odotan, että tuonne makkariin laskeutuu rauha... ja koitan vasta kohta hiipiä sinne maate... legojen ohi, en yli :ashamed:

Alkuperäinen kirjoittaja ..:
kerropas nyt että olitko se sinä vai joku joka esitti olevansa sinä kun sanoi että maaliskuussa laskettu aika?

En ainakaan minä - minulla ei ole maaliskuussa laskettua aikaa. Eikä myöskään helmi-, eikä huhtikuussa.
Ja kuten jo olen aiemminkin sanonut, jos mulle tulee jotain raportoitavaa lasketusta ajasta tai muusta vastaavasta, niin mie kyllä sit raportoin siitä ihan varmasti.

Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:
kerropas nyt että olitko se sinä vai joku joka esitti olevansa sinä kun sanoi että maaliskuussa laskettu aika?

En ainakaan minä - minulla ei ole maaliskuussa laskettua aikaa. Eikä myöskään helmi-, eikä huhtikuussa.
Ja kuten jo olen aiemminkin sanonut, jos mulle tulee jotain raportoitavaa lasketusta ajasta tai muusta vastaavasta, niin mie kyllä sit raportoin siitä ihan varmasti.

Joku paskapää täälä feikkasi. Ilta-kaks sitte. Pokkana esiintyi sinuna. Ei liene ylläri, mutta aina se jotenki... hmmm.. hämmästyttää.

niin arvelinkin. sen kirjoitti joku nimimerkillä aurinkokunta harmaana :D

Tuollaista se on. :D

Pieni sivukysymys: vältteletkö tällä palstalla muita suurperheellisiä?
Sellasen kuvan olen vain saanut ja vähän ihmettelen.:) Eikö tule sitä tunnetta, et olette ikäänkuin samassa veneessä vai oletteko jotain kilpakumppaneita?
(tähän aikaan päivästä saa kysyä tyhmiä, heh)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:

Sellasen kuvan olen vain saanut ja vähän ihmettelen.:) Eikö tule sitä tunnetta, et olette ikäänkuin samassa veneessä vai oletteko jotain kilpakumppaneita?

Millätavalla välttelenkö?
Siis... öh... mie en oikein ymmärrä, mitä tarkoitat?!
En mie tietoisesti jätä ketään huomioimatta, mutta en myöskään jaksa lähteä kaikkiin "suurperhe vs. pieni perhe" / "vauva kotiin, isommat hoitoon vs. vauva kotiin isommat kotihoitoon" - kinoihin.
Enkä mie ainakaan kilpaile mistään - mistä pitäs ja miksi ihmeessä? :o

Millätavalla välttelenkö?
Siis... öh... mie en oikein ymmärrä, mitä tarkoitat?!
En mie tietoisesti jätä ketään huomioimatta, mutta en myöskään jaksa lähteä kaikkiin "suurperhe vs. pieni perhe" / "vauva kotiin, isommat hoitoon vs. vauva kotiin isommat kotihoitoon" - kinoihin.
Enkä mie ainakaan kilpaile mistään - mistä pitäs ja miksi ihmeessä? :o

Ok. No hyvä näin. :D Ajattelin vain kysäistä, niin ei tarvitse sitä enää miettiä!

En yhtään tiedä onko tässä mitään tolkkua, mutta Aurinkunta ei käsittääkseni ole lestadiolainen. Lähes kaikki muut suurperheelliset ovat. Hiedän kanssaan ei välttämättä maanläheisellä, huumorintajuisella, tavallisella ihmisellä ole paljonkaan yhteistä monilapsisuuden lisäksi.

Alkuperäinen kirjoittaja entiiä:

En yhtään tiedä onko tässä mitään tolkkua, mutta Aurinkunta ei käsittääkseni ole lestadiolainen. Lähes kaikki muut suurperheelliset ovat. Hiedän kanssaan ei välttämättä maanläheisellä, huumorintajuisella, tavallisella ihmisellä ole paljonkaan yhteistä monilapsisuuden lisäksi.

.ai mie en oo huumorintajuine,, maanläheine..tavallinenihmine.. mistä niin päättelet..

Alkuperäinen kirjoittaja Nueva:
:laugh: :laugh: :D :heart: Kiitos tästä.... muuten mälsälle päivälle parempi lopetus. Ääneen täällä hihitin mielikuvalle joka tuli.... :D

Mäkin hihittelin hymyillen :)
Kiitos kun kirjoitit tarinasi :)

Parempaa loppuyötä teidän taloon

Yhteistyössä