Ai että tuli paha mieli :(

Kurjuus :(

Mulle kävi kerran niin, että olivat yrittäneet soittaa kesken 2 h tentin. Kun tentti loppui, luin kännykästäni viestin: tyttö kuumeessa, yritimme soittaa, terveisin päiväkodin väki. Miehen olivat saaneet sitten kiinni ja lapsi oli jo kotona, mutta kurja olo siitä silti tuli, kun en itse ollut pystynyt vastaamaan.

Mä saan röntgenissä pitää kännykkää piippauksella. Luuri ei ole yleensä taskussa, vaan jossain pöydän reunalla. Miksei opettajat saa? :O

Ainakin Anne saa pitää....(kumman kaa:D)

siis mitkä työpaikat on sellasia että ei voi olla puhelin mukana kun tauolla? voihan se puhelin olla esim taskussa, ja jos se soi, vilkasee jossain välissä kuka soitti ja jos on sellanen ihminen jolla tietää olevan jotain tärkeetä asiaa (esim just päiväkoti) niin soittaa takaisin mahd. pian.

Ei mun mies leipurin hommissa voi pitää puhelinta taskussa sen enempää kuin minä openakaan.

Jos joudun "hiljaisessa toimistotyössäni" puhelinpäivystykseen, en kyllä voi vastailla omaan puhelimeeni. Plus kokoukset, koulutukset ja muut, joissa ei voi puhelinta olla mukana.

Ajatelkaa, ennen ei ollut kännyköitä. :whistle:

Mun mielestä kummallista on se, että ei tajuta työpaikkojen olevan erilaasia. Joissakin paikoossa ei voi käytännön syistä pitää kännykkää mukana ja joissakin taas sen estää työpaikan säännöt.

Mä olen koulussa 30km:n päässä ja julkisen liikenteen varassa eikä sieltä niin vain päästä sairasta lasta hakemaan. Exä on samalla paikkakunnalla töissä eikä hänkään niin vain töistä pääse lähtemään jos nyt edes sattuu huomaamaan puhelimen soivan. Varahakijana on mun isä, mutta laittaa nyt autoton ihminen hakemaan esim. talvipakkasilla kuumeista lasta...

Silloon kun likka oli pph:lla täyspäivääsesti, niin ei hoitaja edes kerran soittanut, että likka on kuumeessa. Odotti siihen asti, että exä menee hänet töiden jälkeen hakemaan koska hoitaja tiesi, että ei me päästä paikan päälle noin vain.

Ja tasan tarkkaan opettajalla on mahdollisuus pitää puhelin sellaisessa paikassa että voi kurkata välillä onkos tullut puhelua vaikkapa just lasten takia, äänettömällä voi pitää ja tarkastaa välillä.

Ei todellakaan voi joka työssä olla puhelin koko ajan mukana. Esim yhdessä tehtaassa jossa kävin tutustumassa, osa työvaatteista pestään steriilissä ympäristössä. Sieltä ei lähdetä välillä vessaankaan saati puhelimeen.
Enkä voisi asiakastapaamisessa kun pidän presentaatiota vilkuilla kännykkääni. On töitä joihin oikeesti täytyy keskittyä :D

Ja tasan tarkkaan opettajalla on mahdollisuus pitää puhelin sellaisessa paikassa että voi kurkata välillä onkos tullut puhelua vaikkapa just lasten takia, äänettömällä voi pitää ja tarkastaa välillä.

Näin minulla. Opiskelijoillekin olen sanonut, että puhelin saa olla äänettömällä, ja jos hätä (esim. juuri pk soittaa), saa kummemmin melua pitämättä mennä käytävään vastaamaan. äänten pitää olla pois. Ja jos odottavat esim. lääkärinsoittoa, ilmoittavat etukäteen menevänsä käytävään kun soitto tulee. Erinomaisesti on toiminut.

Samoin olen vastannut tytön soittaessa - kun tiedän, ettei soita turhaan. Pyydän anteeksi, sanon, että on pakko vastata, ja vastaan käytävässä. Opiskelijat tosin ovat aikuisia, ja ymmärsivät erinomaisesti :)

[QUOTE="huoh";23111757]Ei todellakaan voi joka työssä olla puhelin koko ajan mukana. Esim yhdessä tehtaassa jossa kävin tutustumassa, osa työvaatteista pestään steriilissä ympäristössä. Sieltä ei lähdetä välillä vessaankaan saati puhelimeen.
Enkä voisi asiakastapaamisessa kun pidän presentaatiota vilkuilla kännykkääni. On töitä joihin oikeesti täytyy keskittyä :D[/QUOTE]

Omituinen ajatuskin, että mulla olisi oikeus vilkuilla puhelinta tunnilla vähän väliä jos kerran oppilailla ei samaa oikeutta ole. Ja tuskin edes muistaisin sitä kesken tunnin tehdä, vaikka känny mukana olisikin. Sen verran moneen asiaan pitää luokkatilanteessa keskittyä.

Yleensä tosiaan välkillä käyn puhelinta katsomassa, mutta tänään oli superkiireinen päivä kun sattui joka tauolle jotakin ekstraa, joten en kerta kaikkiaan ehtinyt työpisteelleni.

[QUOTE="sipsi";23111784]Näin minulla. Opiskelijoillekin olen sanonut, että puhelin saa olla äänettömällä, ja jos hätä (esim. juuri pk soittaa), saa kummemmin melua pitämättä mennä käytävään vastaamaan. äänten pitää olla pois. Ja jos odottavat esim. lääkärinsoittoa, ilmoittavat etukäteen menevänsä käytävään kun soitto tulee. Erinomaisesti on toiminut.

Samoin olen vastannut tytön soittaessa - kun tiedän, ettei soita turhaan. Pyydän anteeksi, sanon, että on pakko vastata, ja vastaan käytävässä. Opiskelijat tosin ovat aikuisia, ja ymmärsivät erinomaisesti :)[/QUOTE]

Veikkaan, että sä et opeta yläkoulussa? Teineiltä kun puuttuu kokonaan tilannetaju, se on joko - tai :D. Amiksella toiminkin juuri kuvailemallasi tavalla.

Joo, on mahdollisuus, mutta Rieputarallaa tuossa juuri selittikin, että esimerkki on tärkeä. Ei ole hyvä openkaan kurkkia kännykkää monta kertaa tunnissa. Ja opetus on usein, ei aina, sen verran hektistä, ettei sitä aina edes muistaisi kurkkia puhelinta, vaikka haluaisi.

Sitä paitsi tollaset hätäsoitot on kuitenkin aika harvinaisia, luulisin, joten ei sitä perusarjessa tule ajatelleeksi koko ajan kurkkia kännykkään, joskohan pk:sta soitettaisiin.

Joo, on mahdollisuus, mutta Rieputarallaa tuossa juuri selittikin, että esimerkki on tärkeä. Ei ole hyvä openkaan kurkkia kännykkää monta kertaa tunnissa. Ja opetus on usein, ei aina, sen verran hektistä, ettei sitä aina edes muistaisi kurkkia puhelinta, vaikka haluaisi.

Sitä paitsi tollaset hätäsoitot on kuitenkin aika harvinaisia, luulisin, joten ei sitä perusarjessa tule ajatelleeksi koko ajan kurkkia kännykkään, joskohan pk:sta soitettaisiin.

Sitten vielä sellainen pointti, että jos tulee oikeasti hätä tilanne, eli sattuu jotain tosi vakavaa, niin kyllä silloin hemmo kun hemmo saadaan kiinni, jos ei nyt ihan tosiaan ole siellä syvän meren sukelluksessa. Että ei se niin vakavaa ole jos sitä puhelinta ei koko ajan mukana roikotakaan.

mä teen töitä 8h ihan täysin puhelimessa asiakkaitten kanssa, oma puh on äänettömällä laukussa tai pöydällä ja vilkaisen sitä vähintään tunnin välein, joten luulisin kyllä että voisi opellakin olla taskussa tai laukussa ja vilkaista sitä silloin tällöin....

mutta sattuuhan sitä, eikä tuo kai nyt maailmanloppu ollut.

perusarkeahan se on jotta se lapsi on siellä päiväkodissa, niin....voihan se olla ÄIDILLÄ niin KIIRE että unohtuu OMA LAPSI perusarjessa....
ja eihän siihen puhelimaan tarvii kurkkii montaa kertaa tunnissa....apn tapauksessa tuossahan on monta tuntia, neljäkö vai mitä lie ja hänhän kertoo että paljon hommia tälle päivälle ollut...niinpä niin

No kyllä niiden ois pitänyt soittaa sitten niihin muihin numeroihin, jos vanhempia ei saada kiinni.
Mitäs niitä numeroja muuten hoitoon/kouluun edes annetaan, jos niitä ei käytetä. Siis "varahakijoiden" numeroita. Miksi muka ensin pitää saada vanhempi kiinni.. eikä pidä.

No kyllä niiden ois pitänyt soittaa sitten niihin muihin numeroihin, jos vanhempia ei saada kiinni.
Mitäs niitä numeroja muuten hoitoon/kouluun edes annetaan, jos niitä ei käytetä. Siis "varahakijoiden" numeroita. Miksi muka ensin pitää saada vanhempi kiinni.. eikä pidä.

pitää ensin saada vanhempi kiinni, ei lasta saa luovuttaa muille ilman että vanhempi on siittä ilmoittanut

Mulla on tilanteita että puhun puhelimessa asiakaspalavereja, monta tuntiakin kerrallaan. Tästä syystä meillä on perhepäivähoitajaa ohjeistettu soittamaan ensisijaisesti miehelle, mutta jostain syystä se tavoittelee aina mua. En oikein voi kesken palaverin katkaista puhelua ( kun se katkeaisi muiltakin jos olen miitingin organisoija) ja soitella mitä asiaa päivähoitajalla oli. Ja välillä kun se on soitellut perään tyyliin että "haluanko että askarrellaan ystävänpäiväkortteja..."

pitää ensin saada vanhempi kiinni, ei lasta saa luovuttaa muille ilman että vanhempi on siittä ilmoittanut

Jaa, no kyllä minä ainakin ilmotin tarhalle muutaman muun kuin itseni numeron ja nimen, ja niillä samoilla oli myös lupa hakea lapseni sieltä.
Sama koulun kanssa nyt, jos mua ei saada puhelimella kiinni niin siellä on parit muutkin numerot sitten mihin voivat soittaa, jos ois joku hätä.

Huvikseenko te ihmiset niitä muiden nimiä ja numeroita jakelette.

Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:

Kyllä me ollaan ainakin ilmootettu koulun ja iltsikan alkaessa kirjallisesti ketkä ovat muita hakijoita. Eikä pph:lle tarvitte joka kerta erikseen sanoa, että mun isä tulee likan hakemaan kouluun vaan kellonaika ilmootetaan koska haetaan.

Meidän pojan pk:sta lapsen saa luovuttaa etukäteen nimetyille varahakijoille ilman erillistä ilmoitusta, mutta jos joku muu ihminen hakee niin siitä pitää ilmoittaa.

Aina on lapsi mammalle annettu, vaikka en siitä erikseen ole ilmoitellut.

Avot mikä meteli nousisi jos mammat saisi kuulla, että ap:lla on puhelin tunnilla mukana. :whistle:

Yhteistyössä