Ai että pennut on ilkeitä toisilleen!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äityli
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja häpeä itse:
Mutta miksi tyttö on ylipainoinen? Mitä olet sille syöttänyt?
Nykyaika on julmaa ja läskistä saa kärsiä. Syytä vain itseäsi, tyttösi kärsii nyt sen takia mitä olet syöttänyt ja tämä on tosiasia.

Onko se oikeasti aina vanhempien syy?

Alkuperäinen kirjoittaja kele:
Ei onneksi ole. Mun lapset osaa selvittää kiistatilanteet muutenkin kuin väkivallalla. Häpeäisin kovasti, jos eivät osaisi.

Täysin samaa mieltä. Voi vittu ( ihan suoraan sanottuna) millaisia idiootti-lapsia tämänkin palstan idioottivanhemmat kasvattaa, ei ole tosi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Alkuperäinen kirjoittaja Häirikkö:
Alkuperäinen kirjoittaja VierasVain:
Tuossa iässä lapset, etenkin tytöt alkaa olla tosi ilkeitä toisilleen, jos sille päälle sattuvat. Pojat on siitä eri asia, ainakin minun kokemusten pohjalta, et jos niitä alkaa potuttaa joku kaveri, nii ne käy mottaamassa nokkaan ja sillä hyvä..mut tytöt osaa olla julmia henkistä väkivaltaa käyttäessään.

Mein tyttö vetää lättyyn jos joku aukoo päätään...en sitte tiä onko hyvä juttu,mutta osaapa ainakin puolustautua..

Ja sinä katsot vierestä kun tyttös lyö toista?
Ei helvetti :headwall:

Yleensä noi tappelut on sellasia että tyttöä tarrataan tukasta ja haukutaan,niin kyllä sillon pitää itteensä puolustaa vai tosiaanko pitäs vaan hymyssä suin antaa toisten kiusata?????Että helvetti itelles vaan..

Jos joku AUKOO PÄÄTÄÄN niin tyttösi voisi aukoa takaisin, eikä vetää lättyyn.
Vaikea tajuta, häh?

on joo tosi vaikee.mutta eipähän oo sun ongelmas =)

Ei onneksi ole. Mun lapset osaa selvittää kiistatilanteet muutenkin kuin väkivallalla. Häpeäisin kovasti, jos eivät osaisi.

En taaskaan ymmärrä teitä!!! Jos joku käy kiinni niin pitäskö sitä sitten neuvoa lapselle että ota turpaas vaan?
Kyllä minäkin oon samaa mieltä siitä että kyllä itteensä saa puolustaa vaikka nyrkillä jos ei muu auta!

Alkuperäinen kirjoittaja häpeä itse:
Mutta miksi tyttö on ylipainoinen? Mitä olet sille syöttänyt?
Nykyaika on julmaa ja läskistä saa kärsiä. Syytä vain itseäsi, tyttösi kärsii nyt sen takia mitä olet syöttänyt ja tämä on tosiasia.

Ei oo totta!
Sullekko ei mee jakeluun, että jotkut lapset nyt vaan on pyöreämpiä kuin toiset? Ihan sama mitä syövät.

Jotkut on pyöreämpiä ja sen hyvin tiedän. Liika pyöreys on kuitenkin kiinni ihan muusta kuin rakenteesta ja se ei ole läskiä. Läski tulee ruokailutavoista.

Alkuperäinen kirjoittaja Sandrah:
En taaskaan ymmärrä teitä!!! Jos joku käy kiinni niin pitäskö sitä sitten neuvoa lapselle että ota turpaas vaan?
Kyllä minäkin oon samaa mieltä siitä että kyllä itteensä saa puolustaa vaikka nyrkillä jos ei muu auta!

Ja tajutko sinä, että juuri tuosta tulee se kierre? Kuvitteleppa miten kaikki lapset käyttäytyisivät jos saisivat ihan luvan kanssa lyödä ja haukkua toisia, kun se toinenkin niin tekee. Järkyttävää.

Ja minä en ymmärrä teitä, jotka oikeasti ajattelee että väkivaltaan auttaa väkivalta.
Mitäpä jos seuraavan kerran ottaisit yhteyttä tämän toisen lapsen vanhempiin (yleensähän aina ne toisten lapset sen riidan aloittaa) ja puhuisit heidän kanssa? Ei ole lapsesi pakko pyöriä samoissa porukoissa sellaisten kanssa, jotka selvittää välinsä nyrkeillä.

Ihan omasta tahdosta se on kiinni. Jos tahdot että lapsesi lyö muita, niin se on harmi. :|

Minä PAINOTTAISIN tytölle, että ON TODELLA TYHMÄÄ arvostella/ivata toisen ulkonäköä. Jos joku on niin asiaton, se on hänen häpeänsä. Tytössäsi ei ole vika, vaan siinä pahanpuhujassa. Kehottaisin olemaan kuin mitään ei olisi sanottu (vaikka se ON vaikeaa). Jos tilanne jatkuu, ottaisin itse tytön puhutteluun/selvittäisin tytön vanhemmat, ja kehottaisin heitä ottamaan tytön vakavaan puhutteluun.

Toivotaan, että tyttösi haluaa jatkaa liikuntakerhossa. On sääli, jos ääliömäiset sanat sen homman katkaisevat.

Ja minä en ymmärrä teitä, jotka oikeasti ajattelee että väkivaltaan auttaa väkivalta.
Mitäpä jos seuraavan kerran ottaisit yhteyttä tämän toisen lapsen vanhempiin (yleensähän aina ne toisten lapset sen riidan aloittaa) ja puhuisit heidän kanssa? Ei ole lapsesi pakko pyöriä samoissa porukoissa sellaisten kanssa, jotka selvittää välinsä nyrkeillä.

Ihan omasta tahdosta se on kiinni. Jos tahdot että lapsesi lyö muita, niin se on harmi. :|

Jos joku käy päälle niin en todella itekään jää siihen seisomaan että lyö vaan...! En kannusta tietystikään väkivaltaan ja olen myös sitämieltä että asiat pitäis selvittää puhumalla ja jos jotain tällästä tulee niin opettajalle ilmoitusta jne. mutta jos se tilanne on siinä päällä, enkä ole itse paikalla, niin en minä ainakaan käske lasteni olla lyömättä jos heihin käydään kiinni.

ihan hyvä että joku huomautti tytöllesi, ylipaino on vakava asia!

Haloo! aloittaja kertoi kuinka tyttö laihduttaa ja on saanut tuloksia aikaan.
Toivottavasti lapsi saa uuden innon päälle ja jatkaa harrastustaan ilomielin.

Jos joku käy päälle niin en todella itekään jää siihen seisomaan että lyö vaan...! En kannusta tietystikään väkivaltaan ja olen myös sitämieltä että asiat pitäis selvittää puhumalla ja jos jotain tällästä tulee niin opettajalle ilmoitusta jne. mutta jos se tilanne on siinä päällä, enkä ole itse paikalla, niin en minä ainakaan käske lasteni olla lyömättä jos heihin käydään kiinni.

Et lähde karkuun? Tai yritä rauhoittaa tilannetta puhumalla?
Sori vaan, mutta kyllä tuo on väkivaltaan kannustamista jos et käske lastesi olla lyömättä. Mitä teet, jos koulusta/luokkakaverin vanhemmilta tulee soitto että lapsesi on mätkinyt jotain toista lasta? Otat selville, että kuka riidan aloitti, ja jos se oli joku muu kuin oma lapsesi, niin silität päätä ja sanot että oikein teit?

Et lähde karkuun? Tai yritä rauhoittaa tilannetta puhumalla?
Sori vaan, mutta kyllä tuo on väkivaltaan kannustamista jos et käske lastesi olla lyömättä. Mitä teet, jos koulusta/luokkakaverin vanhemmilta tulee soitto että lapsesi on mätkinyt jotain toista lasta? Otat selville, että kuka riidan aloitti, ja jos se oli joku muu kuin oma lapsesi, niin silität päätä ja sanot että oikein teit?

Jos esim. yläaste aikana olisin lähteny karkuun kun joku mun kans halus tapella niin enhän olis muuta ehtiny tehdäkkää...
Vanhin poika on nyt ekalla ja sitä oli isommat pojat käyny tönimässä ja heittämässä hiekkaa niin poika tönäs takasin yhtä ja ne oli siitä lähteneet ja sitten kertoi mulle, minä opettajalle ja pojat on nyt riitansa sopineet.

Vähän käy sieppaamaan tollaset. Muistan itsekin hyvin kouluajoista että ne ihanat luokkatoverit ja etenkin liikunnanopettaja onnistuivat tappamaan sen mun vähäisenkin kiinnostuksen liikuntaa kohtaan. Tosi inhottava juttu lapsesi kannalta. Kyllä minäkin sinuna ottaisin opettajaan yhteyttä, tollaiset on hyvä kitkeä heti alkuunsa ennen kuin tilanne muuttuu huonommaksi. Mutta pakko todeta sen verran että oli tosi hienoa lukea kuinka tyttösi on onnistunut painonpudotuksessa, sulla taitaa olla varsinainen sisupakkaus siellä, saisi moni ottaa mallia. :)

Jos esim. yläaste aikana olisin lähteny karkuun kun joku mun kans halus tapella niin enhän olis muuta ehtiny tehdäkkää...
Vanhin poika on nyt ekalla ja sitä oli isommat pojat käyny tönimässä ja heittämässä hiekkaa niin poika tönäs takasin yhtä ja ne oli siitä lähteneet ja sitten kertoi mulle, minä opettajalle ja pojat on nyt riitansa sopineet.

Ja tämähän kertoo aivan ilmiselvästi siitä, että teillä on sallittu ja sallitaan väkivalta. Kummasti juuri te joudutte jatkuvasti tappeluihin...

Alkuperäinen kirjoittaja Vieras:

Ja tämähän kertoo aivan ilmiselvästi siitä, että teillä on sallittu ja sallitaan väkivalta. Kummasti juuri te joudutte jatkuvasti tappeluihin...

Joo tapellaan jokapäivä koko ajan ja kaikkien kanssa äidit isät mummot siskot veljet ja kummin kaimat mukaan lukien

En jaksa enää vääntää tästä asiasta.
Toivon vaan, että omat lapseni pärjää verbaalisilla taidoillaan. Ja siihen kyllä uskon ja luotan. Ja jos tulee isommat kiusaamaan, niin tilanteesta voi poistua ja mennä kertomaan opettajalle/vanhemmille. Eiku sehän taitaakin olla ihan mammanpoikaluuseri joka niin tekee.

No niin. Laitoin siis eilen viestiä opettajalle menemään ja opettaja otti heti ja selvitti, kuka liikuntakerhoa vetää ja oli laittanut hänen yhteystietonsa reppuvihkoon. Välitunnilla tyttöni oli kuitenkin nähnyt tämän toisen tytön ja mennyt sitten sanomaan omalle opettajalleen, joka oli sattunut olemaan juuri silloin välituntivalvojana (onneksi!). Olivat sitten menneet tämän tytön luokse kysymään asiasta, niin tämä tyttö oli sanonut, että ei hän ole mitään sellaista sanonut, vaan kysynyt, että "pysytkö sinä pystyssä" (tyttöni oli kai meinannut jossain vaiheessa kaatua, hänellä on karkean motoriikan kömpelyyttä dysfasiasta johtuen). No, tämä tyttö oli sitten pyytänyt meidän tytöltä kuitenkin anteeksi ja asia oli sillä sovittu.

Mutta mutta: minä en kyllä ihan usko tuota, että tyttöni olisi voinut kuulla niin väärin, mitä toinen sanoo! Tyttömme siis oli kuullut, että tämä toinen oli sanonut "tänne ei saa lihavat tulla" ja tämä sanoja väitti sanoneensa, että "pysytkkö sinä pystyssä"!
Laitan tästä vielä opettajalle viestiä, että en usko tätä tytön tarinaa todeksi, mutta annan asian nyt tällä kertaa kuitenkin jäädä tähän, koska asia oli ikäänkuin sovittu. (tyttöni ei tuntunut olevan enää halukas tätä asiaa setvimään).
Toivon kuitenkin, että tämä toinen tyttö ottaisi tästä nyt opikseen, koska asiaan puututtiin näinkin pikaisesti. Ja ensi kerralla (jota toivottavasti ei tule) vien asian pidemmälle.

Tuossa yön pimeinä tunteina, kun heräsin tätä asiaa miettimään, tuli mieleeni sellainen juttu, että eikös koululaisiinkin voisi käyttää samaa taktiikkaa kuin armeijassa käytetään: kun yksi mokeltaa, koko joukkue saa rangaistuksen. Voisi nimittäin tuollainen "ryhmäkuri" auttaa siihen, että miettii, mitä tekee/sanoo ;)

Kyllä tyttömme ainakin vielä toistaiseksi haluaa liikuntakerhossa käydä, mutta siksipä puutuinkin tähän asiaan heti, ettei näitä tällaisia tapauksia tulisi niin usein, että liikuntainto lopahtaisi sen takia ja harrastus loppuisi siihen.

Sanoin kyllä eilen tytölle, kun hän tätä asiaa itki, että "muista, ne jotka noin sanoo, ne on tyhmiä, eivätkä taatusti ole saaneet hyvän käytöksen ruusua, niinkuin sinä" (koulussamme siis jaetaan keväisin ruusut niille, jotka ovat sen käytöksellään ansainneet ja viime keväänä tyttömme sai sen :) ).

Suurkiitos kaikille jotka tukivat minua tässä asiassa!

Alkuperäinen kirjoittaja Neslihan:
No olipa ilkeästi sanottu :o
Minkä ikäinen tyttö on kyseessä?
Mä selvittäisin asiaa opettajan kanssa: kertoisin, että tytölle on sanottu tuollaisia, ja tekisin selväksi etten hyväksy sellaista.
Tytölle voit selittää, että kiusaaja on typerä :saint: ja jos hän jättää yhden typeryksen takia menemättä liikuntakerhoon, niin hän antaa typeryksen voittaa, ja sehän ei ole hyvä juttu.

Jos opettaa lapselle, että "kiusaaja on typerä", on ihan yhtä huonokäytöksinen kuin tyttö kerhossa. Toisia ei saa haukkua lihaviksi tai typeriksi. Tytön käytös oli typerää ja sen saa sanoa. Minä hoitaisin asian opettajan kanssa, kun koulun kerhosta oli kyse.

Mä selvittäisin asiaa opettajan kanssa: kertoisin, että tytölle on sanottu tuollaisia, ja tekisin selväksi etten hyväksy sellaista.
Tytölle voit selittää, että kiusaaja on typerä :saint: ja jos hän jättää yhden typeryksen takia menemättä liikuntakerhoon, niin hän antaa typeryksen voittaa, ja sehän ei ole hyvä juttu.

Jos opettaa lapselle, että "kiusaaja on typerä", on ihan yhtä huonokäytöksinen kuin tyttö kerhossa. Toisia ei saa haukkua lihaviksi tai typeriksi. Tytön käytös oli typerää ja sen saa sanoa. Minä hoitaisin asian opettajan kanssa, kun koulun kerhosta oli kyse.

On myös aika typerää sanoa toista valehtelijaksi. Mistä ap voi tietää mitä toinen lapsi sanoi? Jos ap:n lapsi tietää olevansa lihava, ja yrittää laihduttaa, niin ehkä hänellä on oma lihavuus mielessä.

Ja miten toinen pieni lapsi olisi yht'äkkiä keksinyt mitä sanoi, ja se oli vielä totta, eli ap:n lapsi on kömpelö. En usko että olisi tullut mieleen.

Aika inhoittavaa opettajan painostaa toinen pyytämään anteeksi, kun ei ole välttämättä tehnyt mitään, vaan toinen on painostaan vainoharhainen.

Ja jos joku sanoisi jotain laihaksi tai jopa anorektikoksi, ei siitä tai mistään muustakaan naureskelusta nousisi kauhea mekkala, kuten lihavuudesta, joka lähes tabu.

Jos joku on lihava, miksi pitäisi jotenkin peitellä asiaa. Lapset ovat rehellisiä. He saattavat sanoa lihavaa lihavaksi, laihaa laihaksi, eikä siinä pitäisi olla mitään pahaa.

Kannattaa opettaa lapselle maailman kovuutta eli että typeryyksiä ja haukkuja tulee kuulemaan kaikki jossain vaiheessa lapsuutta eikä niistä kannata välittää vaan pitää siinä mielessä mieli kovana ja olla itse sortumatta haukkuihin. Jos alat joka sanomista jäljittää ja "kostamaan", niin muuta et ehdi tekemäänkään. Toki ok, jos haluat siitä itsellesi päätyön.

Ok, pitää siis sanoa että se kiusaaja käyttäytyi erittäin typerästi :whistle:

Alkuperäinen kirjoittaja munsta:
Kannattaa opettaa lapselle maailman kovuutta eli että typeryyksiä ja haukkuja tulee kuulemaan kaikki jossain vaiheessa lapsuutta eikä niistä kannata välittää vaan pitää siinä mielessä mieli kovana ja olla itse sortumatta haukkuihin. Jos alat joka sanomista jäljittää ja "kostamaan", niin muuta et ehdi tekemäänkään. Toki ok, jos haluat siitä itsellesi päätyön.

Näin se vain valitettavasti on. Jos et ole lihava, olet laiha, rillipää, pelihullu, tyhmä, punapää... aina löytyy sanoja millä nimittää. Lapselle olisi tärkeää, ettei ottaisi toisten nimittelyjä tosissaan. Kun aletaan joka nimittelyä selvittelemään aikuisten kanssa, saa kiusaajat vain vettä myllyyn. Tietty jos joku jatkuvasti nimittelee ja kiusaa on asiaan puututtava.

Alkuperäinen kirjoittaja äityli:
Meidän tytöllä on ylipainoa ja taistelee kovasti sitä vastaan. Ravitsemusterapeutilla käymme säännöllisesti ja tyttö aloitti koulujen alettua käymään liikuntakerhossa. Paino on pudonnut ihan mukavasti (tänään viimeksi kävimme rav.terapeutilla ja hän oli tuloksiin varsin tyytyväinen).

Tänään sitten liikuntakerhossa joku valopää oli sanonut tytöllemme, kun tämä oli ollut menossa patjoille, että "tänne ei lihavat saa tulla" !!

Sanokaapas nyt: selvitänkö opettajan kautta kuka tämä tyttö oli vai odotanko ensi viikkoon ja menen itse liikuntakerhoon ja sanon tytölle pari valittua sanaa?!

Tyttömme itki NIIN katkerasti kun tätä minulle tänään kertoi!

Toivottavasti ei into liikuntakerhoon hiivu tämän ääliön sanojen takia!
Siis voi v-i-t-t-u että mua v-i-t-u-t-t-a-a tollaset ääliöt!!

Muakin kiusattiin koulussa, joka välitunti ja koko koulu.Nuorempia ja samanikäsiä ja vanhempia.Eikä mussa ollut mitään vikaa, olin vaan koulussa hiljainen.

Yhteistyössä