Ai että ärsyttää!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja äiskä ei tykkää
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

äiskä ei tykkää

Vieras
Mä nukutan normaalisti meidän 10kk lapsen yöunille. Nyt kävi niin että mä annoin kyllä lapselle iltamaidon rinnasta, sen jälkeen olisin vienyt sänkyynsä ja lapsi olis nukahtanut sinne. Nukahtaminen vaatii vähän silittelyä ja hyräilyä. Mutta mun pitikin iltarinnan jälkeen lähtee vessaan, iski hirvee vessahätä ja mies meni laittamaan lapsen unille... mies sitten antoi lapsen höpöttää ja leikkiä sängyssä, joten lapsi ei nukahtanut! Mä menin sitten vessasta päästyäni sinne yrittäen laittaa viimeinkin lapsen uneen mutta eipä se enää nukahtanutkaan. Nyt siis ärsyttää se että mies ei voinut toistaa niitä normaaleja uni"rituaaleja" joilla lapsi nukahtaa heti... tuli triplasti vaikea nukkumaanmeno. En tiedä miksi tästä kilahdin mutta tuntuu että mies ei taas osaa mitään! Tai ei vaan välitä mistään. Nyt se sitten siellä nukuttaa lasta uudestaan kun ei eka itse saanut enkä minäkään saanut nukkumaan... nukuttaminen kestänyt nyt jo puoli tuntia ja normaalisti nukahtaa 5 minuutissa.

Ja vieläkin se yrittää nukuttaa lasta siellä. Samaan aikaan kun mua ärsyttää niin tunnen myös myötätuntoa sitä kohtaan... mutta toisaalta itsepähän ei laittanut kerralla lasta unille. Miksei se vaan vois uskoa mua kun kerron miten joku asia tehdään helpoiten, esim. tää lapsen nukkumaan meno. Aina saa ihmetellä että eikö se tuotakaan tajua tai osaa. Mutta on se kyllä muuten hyvä mies. :D

Nyt mies sai lapsen vihdoinkin nukkumaan. En uskalla sanoo sille mitään kun tuntuu olevan "perseeseen ammuttu karhu", yhtä äkäinen... taitaa olla pinna kireällä. :/ Mun vika varmaan.

tai sitten isä ei ole "riittävän" usein laittanut lasta nukkumaan, joten ei tarkkaan tiedä, miten lapsi helpoiten nukahtaa. eli nyt äipät jakamaan sitä lastenhoitovastuuta myös miehille, niin tilanne muuttuu helpommaksi jokaiselle.

tuskin joka nainenkaan vaihtaa miehen mielestä auton renkaat "just oikealla tavalla". :)

Meillä mies ihan samanlainen - molempien lasten kohdalla. Antaisi niiden leikkiä varmaan sängyssää klo 24 asti, jos en pitäisi kuria täällä ja sanele mitä pitää tehdä. Silti aina välillä menee ihan överiksi nuo miehen unille laitot...

Yhteistyössä