Ahistaako muita sairaalassaolo synnytyksen jälkeen?

mulla alkaa aina ahistamaan. eka vuoroakausi menee ihan hyvin, kun sitä on niin sekaisin onnesta ja helpottunut, kun urakka ohi, mutta sitten kohta alkaa tuleen mieleen kotiinlähtö. en tajua miks oysissa on niin vaikee päästä kotiin kahen vrk. kuluttua. eikö etelässä pääse eka synnyttäjätkin pian pois?

minäkin sain nyt kolmannen, niin en voinu päästä 2 vrk. päästä kotiin, kun vauva viel niin pieni. en tajua. :headwall: siis painokin oli lähtenyt tasaantumaan ja imetys sujui. kaikki ok, ,mutta lääkäri EI edes suostunut tarkistamaan vauvaa, vaikka Oulussa on nyt MUKA se kokeilu, et voi päästä piankin pois, mut mitä hullua, ku ei ovi lääkri ees katsoo vauvaa. siis vauva oli syntyissään 3150g eli onpas niin erikoisen pieni. se siitä kokeilusta!!!!
 
mä oisin halunnu esikoisest heti seuraavan pvän kotii ku en saanu nukuttua...en päässy ni valvoin sit 3pvää |O kuopuksest jouduin olee 2pvää ja valvoin senki ajan ku ei kukaa uskonu etten saa nukuttua :'( :'(
 
Non compos mentis
Mä pääsin tokan lapsen kanssa sunnuntaina kotiin, vauva syntyi perjantaina. Kättärillä synnytin ja vauva oli syntyessään 3,3 kg (rv 41+4). Minusta siellä sairaalassa on TYLSÄÄ. Ei muuta vikaa, vain hiton tylsää.
 
Ei etelässäkään lääkäri tarkista vauvaa ennenkö 3 vrk ikäisenä, sairaalaan tullaan silloin uudestaan tarkastukseen... Ja kyllä sieltä osastolta pääsee pois kun vaatii, pitää vaan allekirjoittaa vastuu vapautus lappu...
 
Mä en tykänny yhtään olla! Mulle tehtiin sektio ja olin niin kipeä,et en voinu muuta tehä,kun makaa sängyssä. Onneks mies oli päivisin mun seurana,mut nyt se ei onnistu enää tän toisen kohdalla, kun täytyy esikon kanssa olla kotona. Kauhulla ootan jo sitä sairaalassa olo aikaa :ashamed:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Niin ja ap, itse synnytin Oyssissa kans ja kyllä pääsin 2 yön päästä kotiin.

Vauva oli 3,5kg ja syntyi 40+0.

En lukenut tekstiäsi kokonaa äsken.
aivan! mä pääsin siis toiselta kahen vrk. päästä, mutta sain puhua lääkärin kans todella ja siis sillä eholla pääsin, että soitin parin päivän päähän ajan, et terkkari kävi punnitsemassa vauvan. riippuu varmasti niiiin paljon lääkäristä, et päästääkö. sitä en tajua, että minäkin jo kolmannen sain ja nyt se kokeilu meneillään oululaisille, niin miks se lääkäri ei voinu edes tarkistaa. kysyin hoitajalta, et miks ihmeessä? se sanoi, että on kuulemma viel niin pieni, ettei ala tarkistamaan. ei ollu muidenkaan 2vrk ikäisiä tarkastanut. |O sit se hoitsu viel uudestaan kysy lääkäriltä, että eikö ala katsomaan, niin ei.
 
Alkuperäinen kirjoittaja IllanHämy:
aivan! mä pääsin siis toiselta kahen vrk. päästä, mutta sain puhua lääkärin kans todella ja siis sillä eholla pääsin, että soitin parin päivän päähän ajan, et terkkari kävi punnitsemassa vauvan. riippuu varmasti niiiin paljon lääkäristä, et päästääkö. sitä en tajua, että minäkin jo kolmannen sain ja nyt se kokeilu meneillään oululaisille, niin miks se lääkäri ei voinu edes tarkistaa. kysyin hoitajalta, et miks ihmeessä? se sanoi, että on kuulemma viel niin pieni, ettei ala tarkistamaan. ei ollu muidenkaan 2vrk ikäisiä tarkastanut. |O sit se hoitsu viel uudestaan kysy lääkäriltä, että eikö ala katsomaan, niin ei.
Mulle sanoi yksi kätilö että en saa lähteä vasta kuin 3 yön päästä.

Kävin sitten kysymässä kun vuoro vaihtui, että miten on kun itsellä on hyvä olla ja vauvakin voi hyvin, imetys ja kaikki lähtenyt hyvin sujumaan.

Niin tää toinen kätilö sanoi sitten että kyllä pääset, että ei ole mitään syytä miksi pitää täällä. Heti aamulla oli sitten lääkärintarkistus vauvalle ja multa tarkistettiin paikat ja kohtu.Sen jälkeen pääsin heti kotiin.

Niin on se kokeilu, sanoivat silloin että jos Oululaisilla menee se hyvin, niin laajennetaan naapurikuntiin.
 
Kolmen äiti
Ekasta lapsesta olimme synnärillä kolme päivää.Saatiin perhehuone joten homma oli ok.
Tokasta olisimme lähteneet seuraavana päivänä,mutta vauvan sydämestä kuului sivuääni jota piti tutkia.Vuorokauden päästä ei ääntä enää kuulunut ja pääsimme kotiin.Vauva siis kahden vuorokauden ikäinen.
Kolmas syntyi illalla kymmeneltä ja seuraavana päivänä puolilta päivin lähdimme kotiin.
Ei tarvinnut mitään vastuuvapautuslappua tms. kirjoittaa.
Piti vain käydä kahden päivän päästä näytillä.
Ja tämä siis etelässä,kättärillä ja kaksi kuukautta sitten viimeisin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Tyttö kuin taivas:
Alkuperäinen kirjoittaja IllanHämy:
aivan! mä pääsin siis toiselta kahen vrk. päästä, mutta sain puhua lääkärin kans todella ja siis sillä eholla pääsin, että soitin parin päivän päähän ajan, et terkkari kävi punnitsemassa vauvan. riippuu varmasti niiiin paljon lääkäristä, et päästääkö. sitä en tajua, että minäkin jo kolmannen sain ja nyt se kokeilu meneillään oululaisille, niin miks se lääkäri ei voinu edes tarkistaa. kysyin hoitajalta, et miks ihmeessä? se sanoi, että on kuulemma viel niin pieni, ettei ala tarkistamaan. ei ollu muidenkaan 2vrk ikäisiä tarkastanut. |O sit se hoitsu viel uudestaan kysy lääkäriltä, että eikö ala katsomaan, niin ei.
Mulle sanoi yksi kätilö että en saa lähteä vasta kuin 3 yön päästä.

Kävin sitten kysymässä kun vuoro vaihtui, että miten on kun itsellä on hyvä olla ja vauvakin voi hyvin, imetys ja kaikki lähtenyt hyvin sujumaan.

Niin tää toinen kätilö sanoi sitten että kyllä pääset, että ei ole mitään syytä miksi pitää täällä. Heti aamulla oli sitten lääkärintarkistus vauvalle ja multa tarkistettiin paikat ja kohtu.Sen jälkeen pääsin heti kotiin.

Niin on se kokeilu, sanoivat silloin että jos Oululaisilla menee se hyvin, niin laajennetaan naapurikuntiin.

no kiva, että pääsit pois. oisin minäkin varmaan päässyt, JOS lääkäri olisi ajatellut aivoilla. :xmas: vaikka nythän se melkeen ihan sama, kun kummiskin pääsin sitten seukkipäivänä pois. =)
 
Mä olin kaksosten kanssa viikon ennen kuin päästiin kotiin ja kuopuksen kanssa 4vrk. Oltais muuten päästy 3 päivässä, mutta lähtötarkastuksessa löytyikin vauvalta lonkkaluksaatio ja jäin vielä yhdeksi päiväksi, kun piti vähän totutella siihen lastaan ymm..

ja muoks..kyllä ahisti ja ikävä oli kotiin
 
Ahdisti. Siksi en aio tulokkaan kanssa osastolle jäädäkään ellei 1) oma terveys vaadi 2) vauvan terveys vaadi. Ilman perusteita saavat soittaa vaikka vartijat ja poliisit minut ja vauvan osastolle raahaamaan.
 
jups
Juu kaikki mulleki aina sano, että sairaalassa on mukava ja saa nukkua, syyä herkkuja jne. Mut mua AHISTI ja paljo! Luulin että oon erilainen ku muut, ku en tykänny yhtään olla siellä! Vaatteet haisi pskalle, ei ollu juttukavereita, mies ei ehtiny olla ku pari tuntia päivää kohti ja mä tietty vaan illat märisin yksinäni huoneessa ja ikävöin kotiin. Jotenki kammottava olla jossain sairaalan resuisissa kuteissa jne. Ja ruuat oli pahoja!!! Väkisin lähin parin vrk:n jälkee kotiin.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ford Prefect:
Joo siellä oot sadistien hoitajien piinattavana :snotty:
ja miks osa hoitajista tulee ihan KUHEEN ISOLLA äänella huutamaan, kun tulevat jotain asiaa sanomaan. siis miksi ne aika monet puhuu huutamalla, vaik yölläkin tai aamulla 5 aikaan. :snotty: osa onneks osaa puhua normaalilla äänellä. ei siis liian virkaintoisia.
 
Alkuperäinen kirjoittaja McGarmiwa:
Mä olin niin kypsä tokaan huonekaveriin et jos ei ois päässy pois niin olis tullu sanottuu ja pahasti.
Mulla oli kans tokan päivän ilta ja se vika päivä lähtölupaa odotellessa niin pitkii et ei o tosikaan
No kerros ny mimmonen huonetoveri sulla oli?

Ja mä olen vasta yhden kerran laitoksella ollut ja kyllä mua ahdisti olla siellä. Oli jotenkin hirveä tarve päästä kotiin miehen luokse. Oli niin avuton olo olla siellä yksin vaikka vauvalla ja mulla oli kaikki ok.
 

Yhteistyössä