Ahistaako muita sairaalassaolo synnytyksen jälkeen?

Mulla on ollu kummallakin kerralla ihan mukava huonekaveri. Silti halusin kotiin niin pian kun vaan mahollista. Kuopuksen kanssa varsinkin kun esikoista oli kaamee ikävä. Enkä osaa olla sillai passattava, koko ajan semmonen vaikee olo kun ruoka tuodaan sänkyyn ja muutenkin. Kun en mä oo kummalaan kerralla ollu edes kipee.
 
jurristi harmaana
Kotkassa olin esikoisesta osastolla kaksi yötä ja oli kyllä ihan riittämiin, vaikka olinkin kahden hengen huoneessa ja mulla oli huippu huonekaveri. Keskimmäisestä olin myös kaksi yötä sairaalassa, tällä kertaa Turussa ja olin ihan kypsä lähtemään kotiin jo heti seuraavana päivänä. Mä en ole koskaan saanut nukuttua sairaalassa pätkän vertaa, en, vaikka vauvojemme puolesta olisin pystynytkin sellaisia parin tunnin tirsoja vetelemään. Tuon takia mulle oli kolmannen raskausajasta lähtien selvää, että jos kaikki menee hyvin, haluan polikliinisen synnytyksen. Kaikki meni hyvin ja pääsimme vauvan kanssa kotiin reilu 6h synnytyksen jälkeen, Turusta jälleen.
 
Vieras
Kyllä ahdistaa sairaalassa aina. Nytkin synnytyksen jälkeen olin todella hyvässä kunnossa, synnytys kesti 1,5 h ei tullut yhtään tikkiä ja olo loistava. Silti oli pakko olla 3 kokonaista päivää kun oli raskausdiabetes. Nyt olin 2 vko sitten leikkauksessa ja vaikka oli unilääkepöllyissä ja aluksi aivan sekaisin en saanut nukuttua. Jos pystyis nukkumaan niin asia olis eri.
 
AAM
en pannut pahakseni olla Jorvissa kolmea päivää yhtään, mulla sattui synkkamaan henkilökunnan kanssa tosi hyvin ja vauvan (nyt 1v 4kk) tulehdusarvot oli vinkkelissä että en ois kotio halunnutkaan vielä eikä ne ois päästäneetkään edes.
Ke aamuna syntyi 9,23 ja la aamupäivänä lähdettiin kotio, perhehuoneessa oltiin ja hyvin viihdyttiin.. !! mielellään maksoi sen hinnan siitä huoneesta ja yksityisyydestä...
 
minä
Toivoin omaa huonetta ja sellaisen sainkin, kun ei ollut ruuhkaa. Oli kyseessä kolmas synnytys. Ensimmäistä kertaa sairaalassa olo ei tuntunut niin tylsältä. Nukuin tosi paljon, kun sai rauhassa olla huoneessa...
 
.
Alkuperäinen kirjoittaja rypäle:
Voiko lähteä halutessaan jo seuraavana päivänä? (jos vauva ok)
Tyksistä ainakin pääsee kotiin. Sitten vaan pitää mennä uudelleen lääkörikäynnille, kun vauva on n. 3vuorokauden ikäinen.
Kuulin vain jostakin sellaista, että jos vauvalla silloin keltaisuutta yms niin, jos on täyttä, niin äiti ei enää pääse takaisin sairaalaan. Siis jos vauva joutuu vielä uudelleen jäämään sisälle.
 
äiti kahdelle
Minä oon kotiutunu sekä alatiesynnytyksen että sektion jälkeen molemmilla kerroilla siten, että oli 2 yötä sairaalassa. Oikeastaan 1,5 vuorokautta olin sairaalassa molemmilla kerroilla. Mulla yksityishuone, siinä ei vika. Mutta siinä vika kun ei saanu koskaan rauhassa siellä olla. Aina tuli joku mittaan lämpöä joko multa tai vauvalta, tuomaan ruokaa, antamaan lääkettä, vaihtamaan lakanoita jne. Oli tosi rasittavaa, että kun oli juuri saanu vauvan syötettyä ja pääsi itse jatkamaan unia, tuli siihen jo joku säätämään. Molemmilla kerroilla sanoin, että nyt kiitos riittää ja että lepään kotona tuplasti paremmin. Ja niin lepäsinkin.
 

Yhteistyössä