Ahistaa...

Aloitin vuoden alusta laihdutuksen ja painoa pudonnut vaivaiset puoli kiloa! Motivaatio nollassa. Liikuntaa olen lisännyt huimasti entiseen ja syömisten pitäisi olla ok. Olen laskenut kalorimääriä. Minulla runsaasti ylipaínoa ja eikös sen pitäisi pudota sukkelammin mitä enemmän alkupainoa? Missä mättää???!!! :headwall:
 
pullervo
Se runsas liikunta voi tuntua lihaksissa, timmi lihas painaa enemmän kuin lötkö läski. Älä silti vähennä liikuntaa, ns. pitkässä juoksussa hyväkuntoinen kroppa kuluttaa enemmän kaloreita kuin "askelko vielä, nyt kyllä kuolen" -asenteella varustettu vartalo. Kirjaa ylös, mitä syöt. Pidä liikuntapäivyriä. Laske kokeeksi kalorit, tsekkaile hiilareiden ja protskujen suhteita, katsele kriittisesti suolan ja rasvan määriä. Tee viisaita päätelmiä, joista viisain on: älä luovuta! Kerro meille tai jollekin todelliselle asiantuntijalle, jos muutosta ei vieläkään ala tulla. Joskus kilpirauhasongelmat voivat aiheuttaa ylipainokierteen, mutta todennäköisempää on, että salakavalasti saat enemmän energiaa kuin kulutat. Don't give up! :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 10:49 mymmeli kirjoitti:
Aloitin vuoden alusta laihdutuksen ja painoa pudonnut vaivaiset puoli kiloa! Motivaatio nollassa. Liikuntaa olen lisännyt huimasti entiseen ja syömisten pitäisi olla ok. Olen laskenut kalorimääriä. Minulla runsaasti ylipaínoa ja eikös sen pitäisi pudota sukkelammin mitä enemmän alkupainoa? Missä mättää???!!! :headwall:
Jos kuitenkin syöt vähemmän kuin liikut, niiin "jumitusviikkojen" aikana rasvaa palaa, mutta ei vain jostain syystä ole vielä näkynyt vaa'assa.

Mulla vähän samanlainen ongelma kuin sinulla.. (Tosin vain muutamia kiloja ylipainoa).

Olen "laihtunut" 100g. Muutin ruokailutottumuksiani (jouduin lisäämään rasvaa puolella ja karsimaan 1/3hiilihydraateista). Lisäsin liikuntaa 4h/vk.

Paino alkoi heitellä. Nousi 2,3kg, sitten sahasi +1 - +2 välimaastossa kolmisen viikkoa. Pudotakseen aloitus painoni alle - jälleen noustakseen jopa +3kg (lähtöpainostani).

Jopa viikottaisessa seurannassa tulokset heittelevät oudosti:
1vk +-0
2vk +0,8
3vk +1,5
4vk -1,1
5vk -0,2
6vk +0,9

En tiedä mikä siellä nyt on ongelmana, mutta epäilisin turvotusta (kahdet menkat jäänyt väliin). Jos joku keksii muita syitä, niin kertokaa. Olen syönyt ka. -500kcal vajeella. Arkiaktiivisuudesta, liikunnasta ja heittelevästä painostani johtuen päivittäinen energian kulutukseni on 1700-2100 (ilman vajetta).

Tämä se vasta aika ajoin ahdistaakin.
Mutta eihän me luovuteta? :D <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 11:11 pullervo kirjoitti:
Se runsas liikunta voi tuntua lihaksissa, timmi lihas painaa enemmän kuin lötkö läski.
Mutta se lihas ei kasva niin nopeasti, että kuukaudessa ei paino lihasmassan kasvun takia putoaisi. :x

Toki jos tekee paljon treeniä, niin nestettä tietenkin voi kertyä lihakseen. :x
 
Älä ihmeessä anna periksi vaikka tilanne on hermoja rassaava!
Olen itse kokenut saman tilanteen useammin kuin kerran, olen nääs niin sanottu ikuinen laihduttaja.
Minulla auttoi syömisten kirjaaminen, tuli huijatuksi itseään jos ei laittanut ylös kaikkea mitä söi. Samoin huomasin että laskin kalorit aina vähän alakanttiin.. ja sitten ihmettelin kun paino ei meinannut pudota. Lopulta kuitenkin sain putoamaan 15 kiloa mikä oli tavoitteenikin.
Ikävä kyllä ne kilot on nyt muutaman vuoden ja uuden raskauden myötä tulleet takaisin enkä tahdo millään saada laihdutusta alkuun. Tiedän kyllä että pari viikkoa ja pari kiloa riittäisi luomaan tarvittavan motivaation mutta en saa alkua aikiseksi sitten millään!!
Älä siis anna periksi vaan jatka sitkeästi! Kyllä ne lukemat siitä vielä pienenee!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 08.02.2007 klo 12:47 Tiiti kirjoitti:
Minulla auttoi syömisten kirjaaminen, tuli huijatuksi itseään jos ei laittanut ylös kaikkea mitä söi. Samoin huomasin että laskin kalorit aina vähän alakanttiin.. ja sitten ihmettelin kun paino ei meinannut pudota.
Tuo on mun mielestä myös hyvä tapa, kirjata kaikki tunnon tarkasti ylös. Vaikka vain sen takia, että todella tietää missä mennään. Myöhemmin sen kyllä sit tajuaa, kun paino ei putoa, että jossain kohdassa yritetty livahtaa totuudesta ja jätetty jotain merkitsemättä.. Ja siinä sitä itsensä vasta noloksi tunteekin, kun on yrittänyt kaikessa hiljaisuudessa huijata - huijata Itseään. :ashamed:
 
Olen laskenut syömiset kalorilaskurilla ja laittanut ne ennemmin yläkanttiin kuin liian pieniksi. Kalorimäärä ei ole mennyt peruskulutuksen yli ja sitten vielä siitä kun vähentää liikunnan... En oikeesti ymmärrä. Aikaisemmilla kerroilla paino lähtenyt hyvin tippumaan vaikken ole liikuntaa lisännyt...
Mutta koitetaan sinnitellä vaikka tekis niin pirskatisti mieli suklaata!
Aaargh!!
 
jos sulla on siellä omia aterioita, tai käytät jotain alussa luomaasi määrää tietylle ruoka-aineelle niin kannattaa tarkistaa ne. mitata uudestaan jne. vaikket olisikaan tehnyt virhettä - niin hyvä tarkistaa.
ite käytän myös kalorilaskuri.fi, kirjaan ylös kaiken mitä syönyt jne. ja silti tilanne kuten ylempänä mainitsin.

paljon saat kcal/pv ?? jotkut on kertoneet, että ovat syöneet 100kcal/pv ja eivät ole laihtuneet, nostaneet sen 1300-1700kcal ja sitten alkanut paino pudota..

ootko samalla menetelmällä millä olet nyt pudottanut aikaisemminkin painoasi?

ps. käy heittää puolentunnin lenkki ja syö yks jim. ;)
 
tän päivän eväiden saldo oli n 1500kcal laskurin mukaan. tunnin kävin kuntoilemassa salilla. niistä valmiista olen valkannu ruoat et ei ole omia mulla siellä...
jimiä ei niinkään tee mieli mut pätkis olis poikaa... =}
 
KYLLÄ SINÄ ONNISTUT=) malttia,sitä tarvitaan.Laihdutusprosessi on pitkä.Ajattele sitä,etä kun saat kiloja pois,mikä ihana olo,uusia vaatteita voit hankkia,mikä kevyempi olo!Minä on saanu monilta ihmisiltä kehuja ja ovat kyllä lämmittäneet mieltä-Mun mies tuntuu olevan kahta innokkaampi mun perään,oon saanu kuulla olevani ihanan seksikäs.. Oikein paljon voimia sinulle,koita jaksaa!Puoli kiloa on hyvä alku,ajattele että hiljaa hyvä tulee!!Oikein paljon lämpimiä :hug: :hug: :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 00:20 mymmeli kirjoitti:
tän päivän eväiden saldo oli n 1500kcal laskurin mukaan. tunnin kävin kuntoilemassa salilla. niistä valmiista olen valkannu ruoat et ei ole omia mulla siellä...
jimiä ei niinkään tee mieli mut pätkis olis poikaa... =}
Sitten taidan olla yhtä neuvoton tuon sinun tilanteen suhteen, kuten olen omankin tilanteen suhteen.

Mut käy vielä kattoo kalorilaskuri.fi keskustelupalstan juttuja aiheesta.
 
Tunti salilla on okei, mutta kuinka usein? Kerta, kaksi viikossa? Kolme neljä? Miten muuten kuntoilet/liikut? Liikunta tosiaan kiinteyttää ja pakkaa tiiviimmäksi, kuten joku sanoikin. Se voi jopa lihottaa aluksi, ilman että kyse on fitnessvartaloisista lihaskimpuista, mutta se on tavallaan näköharhaa ja kilot alkavat vähitellen ropista pois.
 
pullea keiju
\
Alkuperäinen kirjoittaja 09.02.2007 klo 12:20 vieras kirjoitti:
Tunti salilla on okei, mutta kuinka usein? Kerta, kaksi viikossa? Kolme neljä? Miten muuten kuntoilet/liikut? Liikunta tosiaan kiinteyttää ja pakkaa tiiviimmäksi, kuten joku sanoikin. Se voi jopa lihottaa aluksi, ilman että kyse on fitnessvartaloisista lihaskimpuista, mutta se on tavallaan näköharhaa ja kilot alkavat vähitellen ropista pois.
Aika kiva ajatus: enemmän minua vähemmässä tilassa! Siihen pyritään! :D
 
täällä sairasteltu niin jäänyt netissä pörräilyt kokonaan...
vesijuoksua\\uintia harrastan kans. kerran tai kahdesti käyn siellä viikossa. tunnin juoksen ainakin kerralla. salilla käyn mahd mukaa kerran pari kans viikossa. eli en niin usein että heti olis lihasta ruennu kasvattamaan. mutta jatkan vielä samaan malliin niin jospa sitä jotain edistystä tapahtuisi ja se näkyisi siellä vaakassakin...
 

Yhteistyössä