Ahistaa! Mikä mulla on? Kotilääkärit auttakaa!

  • Viestiketjun aloittaja "miumau"
  • Ensimmäinen viesti
"miumau"
Ihoa kutittaa, paikoin nousee näppyjä jotka on ihan vaalean värisiä, ei siis punoita ja ihankuin siinä keskellä olis jotain märkää (näkyy tummana) mutta mitään ei tule puristettaessa ulos. Sitten minulle on ilmestynyt semmoisia punaisia pieniä pisteitä iholle (jotain sisäisen verenvuodon näköistä), ja osa on isompaa mutta suurin osa semmoista ihan pientä pistettä. Ihoa kutittaa varsinkin mahasta, niskasta, kaulasta, käsivarsitaipeista ja reisistä. Selästä lapaluiden välistä ihoa kihelmöi aivankuin olis jotain sähköä tai miljoona muurahaista juoksis ihon alla. Rasvaus ja hydrokortisooni auttaa kutinaan, mutta mitä ihmettä tämä vois olla?

Pari yötä en ole saanut nukuttuakaan kun pelkään että meillä on jotain lutikoita, mutta ei vaan ole ainakaan näkynyt. Nehän kuiten pitäis ilmeisesti silmin havaita? Olen yöllä aina räpsäyttänyt valot päälle, tutkinut sängyn ja sängynalta, mutta ei ole mitään liikettä näkyny. Lisäksi vuodevaatteet on käytetty ulkona yli -20 asteen pakkasessa 5 tuntia.

Ja vielä kuitenkin kun miehellä eikä lapsilla ole yhtään mitään näppyjä/kutinoita ja minulla tämä kestänyt jo 3 viikkoa että jos olis jotain syöpäläisiä niin eiköhän niitä muillakin olis?
 
"miumau"
[QUOTE="Anne";22929830]Jos sulla on syyhypunkki?[/QUOTE]

Ei vastaa oireet tätä. Ja ei ole nähtävissä mitään käytäviä tms ja sormitaipeissa ei ole mitään näppyjä eikä ees kutita sieltä.
 
"Anne"
[QUOTE="miumau";22929858]Ei vastaa oireet tätä. Ja ei ole nähtävissä mitään käytäviä tms ja sormitaipeissa ei ole mitään näppyjä eikä ees kutita sieltä.[/QUOTE]

Kokemuksesta voin kertoa että välttämättä mitään käytäviä ei edes näkyviin tule eikä kutinapaikat ole aivan vakiot.
 
[QUOTE="Anne";22929874]Kokemuksesta voin kertoa että välttämättä mitään käytäviä ei edes näkyviin tule eikä kutinapaikat ole aivan vakiot.[/QUOTE]

Luin eilen hesarista, ettei niitä syyhypunkin käytäviä pysty paljaalla silmällä erottamaan.
Kannttaa käydä ihotautilääkärillä näyttämässä.
 
"joo"
ei ne käytävät mihinkään näy, mut mustat pisteet näkyy. ihan vaan vinkkinä et ihotautilääkärikin voi ihan suvereenisti sanoo et sulla on kuiva iho et perusrasvaa... näin kävi mun kaverille... sitä oli kutissu jo puolivuotta ja se oli käynyt tavis lääkärillä ja ihotautilääkärillä ja raapinut jo säärensä ihan verille mut niiden mielestä sillä oli vaan kuiva iho... kaveri kyl ihmetteli kun oli töissäkin alkaneet valittelee kutinaa... no kun olin yhden viikonlopun hengaillu sen kotona ja hetken päästä kutisi muakin niin googlella diagnosoin ja hain rasvan apteekista, pyykkäsin ja pakastin tavaroita ja johan helpotti... sai sit kaverikin sen jälkeen helpotuksen kutinaansa... näin talvellahan tuo on helppo kun voi mahdollisesti ulkona pakastaa tavaroita... ittellä oli kesällä ja jenkki kaappi niin oli melkosta puljaamsita...
 
"joo"
[QUOTE="joo";22930000]ei ne käytävät mihinkään näy, mut mustat pisteet näkyy. ihan vaan vinkkinä et ihotautilääkärikin voi ihan suvereenisti sanoo et sulla on kuiva iho et perusrasvaa... näin kävi mun kaverille... sitä oli kutissu jo puolivuotta ja se oli käynyt tavis lääkärillä ja ihotautilääkärillä ja raapinut jo säärensä ihan verille mut niiden mielestä sillä oli vaan kuiva iho... kaveri kyl ihmetteli kun oli töissäkin alkaneet valittelee kutinaa... no kun olin yhden viikonlopun hengaillu sen kotona ja hetken päästä kutisi muakin niin googlella diagnosoin ja hain rasvan apteekista, pyykkäsin ja pakastin tavaroita ja johan helpotti... sai sit kaverikin sen jälkeen helpotuksen kutinaansa... näin talvellahan tuo on helppo kun voi mahdollisesti ulkona pakastaa tavaroita... ittellä oli kesällä ja jenkki kaappi niin oli melkosta puljaamsita...[/QUOTE]

lisätäkseni vielä et se kutina ei lopu heti sen rasvan jälkeen... rasva tappaa ne elukat mut se musta mikä siä ihon alla kutisee on niiden kakka ja menee hetki et iho uusiutuu sen verran et se kakka häviää... mä helpotin yksittäisiä kutinoita sytyttämällä tulitikun ja puhaltamalla sen heti sammuksiin ja tökkäämällä siihen pisteeseen... :D
 
"miumau"
Oisko kellään antaa linkkiä johonkin kuvaan missä näkyy ihan selvästi mimmoisia ne syyhypunkin aiheuttamat jäljet on ja ne mustat pisteet? Mitä minä olen löytäny niin on aivan liian pahoja.. mulla on vaan hajanaisesti siellä täällä niitä näppyjä, ei missään rykelmissä tms.
 
"miumau"
Hmm.. ei kyllä näytä yhtään tutulta.

Ja kuiten kun minulla on ollut tosiaan tätä jo 3 vko, alkoi kun muutimme uuteen asuntoon, ja kellään muulla meidän perheessä ei ole mitään.

Mietin kans että voisko johtua vaan siitä että täällä on erilainen vesi? Jos se vaan kuivattaa minun ihoa niin paljon?

Mutta ei se kyllä selitä tuota kihelmöintiä tuolla selässä ja mitä nuo on nuo pienet pistemäiset verenpurkaumat?
 
"miumau"
Oisko vielä jollain ehdotuksia että mikä mulla vois olla. Kutina ei ole mitenkään sietämätöntä ja nuita näppyjä näyttää nousevan vaan silloin kun raavin.
Enemmänkin näkyviä on nuo pisteet iholla. Tuntuu olevan ihon alla, ei siis ole haavaa. Onko ihottumaa?
 
Blue
[QUOTE="miumau";22930301]Hmm.. ei kyllä näytä yhtään tutulta.

Ja kuiten kun minulla on ollut tosiaan tätä jo 3 vko, alkoi kun muutimme uuteen asuntoon, ja kellään muulla meidän perheessä ei ole mitään.

Mietin kans että voisko johtua vaan siitä että täällä on erilainen vesi? Jos se vaan kuivattaa minun ihoa niin paljon?

Mutta ei se kyllä selitä tuota kihelmöintiä tuolla selässä ja mitä nuo on nuo pienet pistemäiset verenpurkaumat?[/QUOTE]

Verenpurkaumat on tulleet siitä kun olet raapinut ihoasi.
 
kutina
Hei,
Tuollainen on tavallista hyönteisenpuremien jälkeen, ei niitä hyönteisiä varmaan missään enää ole mutta jossain vaiheessa lienet saanut jonkun pureman, vaikka kuukausia aiemmin. Hyönteisenpuremat pitäisi aina desinfioida. Minulla ihan samat oireet. Iho myös hilseilee kovia murusia. Nuo pistemäiset punaiset verenpurkaumat ja voimakaskin pistelyn tunne on nähdäkseni sitä, kun ihosta tulee ulos sellainen murunen. Ei kaikilla perheessä välttämättä ole. Kannattaa saunoa paljon, imuroida, silittää kaikki vaatteet, vaihtaa vaatteet ja lakanat päivittäin. Ilmanpuhdistin. Helpottaa, joskaan ei välttämättä parane niin eipä tuohon kuolekaan. Ihon alla voi tuntua myös paukamia. Tärkeintä on, ettei hermostu. Kun ei kerran hoitoa tähän saa, niin paras jatkaa normaalia elämää.
 
vierailija
Täsmälleen mun oireet kuvailtu ekassa ja viimeisessä viestissä. Kutinan lisäksi ohuita, lyhyitä viiruja ikään kuin ihon alla ja iholta löytyy tosi pientä tummaa murusta esim. käsidesin levittämisen jälkee, vastaan nyt vanhaan ketjuun jos joku muukin eksyy tänne haun kautta. Tulin juuri ihotautilääkäriltä, ja siellä vastaanoton valon alla oli tosi vaikea löytää niitä käytäviä, näkyvät paremmin kellertävän valon ja luonnonvalon alla. Ei näyttänyt kuulemma syyhyltä, ehdotettiin piirtopaukamointia joka voi kuulemma aiheuttaa samankaltaista iltakutinaa ja sain antihistamiinit plus voiteen lievään ruusufinniin. Nyt kun vaan se kihelmöivä kutina häipyisi ja mustat muruset ei puskisi ihon alta niin voisin nukkua yöni rauhassa.
 

Yhteistyössä