Ahdistuuko muu pyykin alle?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Mankell
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Meilläkään ei ole pyykkiongelmia... Lapsia on viisi, joten pyykkiä on. Pitää pestä sitä sitä mukaan, kun sitä tulee. Kuivaan suurimman osan kuivausrummussa ja heti viikkaan kaappiin, niin ei ehdi kertyä suuria määriä. Pyykkäämisen teen iltaisin, koska olen päivät töissä . Pyykkääminenkin on kai asennekysymys?

Alkuperäinen kirjoittaja yx:
Pyykkääminenkin on kai asennekysymys?

Varmaan, mitä suuremmissa määrin. :D

Mä luulen, et mun aasinselän pyykkäämisen suhteen on katkaissut pkodista peräkkäin tulleet täit, märkäruvet ja viimeisempana vitsauksena kihomadot toisella lapsella. VArsinkin märkärupi oli tosi raskasta hoitaa, kun petivaatteet ja pyyhkeet piti pestä päivittäin. Kaikki. JA kihomatojen kohdalla jatkuva siivous ja puunaus on ehdottoman tärkeää. (TÄit oli helpoin nakki hävittää muuten!)

Vaikka noista vitsauksista ollaan nyt päästy, selkeä uupumus pyykkäämiseen, tvalliseenkin on jäänyt. Varmaan jälkistressiä. :whistle:

Aloittajalle kiitos! Piti alkaa pyykkäämään, ja kun keräilin pyykkejä ympäri kotia järjestelin samalla muutenkin ja keräsin kesätakit ja -kengät varastoon, siivoilin keittiötä ja imuroin :D Tää oli hyvä potku persauksiin!

Mä kans inhoan pyykkäämistä!!! Tai no kyll mä vielä ne pesen ja laitan kuivamaan (tässä talossa on ISO kone + kuivaushuone), mutta kuka ne laittais heti kaappeihin :( just äsken silitin 2 koneellisen pyykit (lähinnä t-paidat, pitkähihaiset ja lasten collegehousut). Muut odottaa tuossa vielä kaappiin laittoa. Lisäksi tänään olen pessyt 2 koneellista pyykkiä, jotka ovat kuivamassa ja siis edessä viikolla.
Mä yleensä pesen pyykkiä vaan lauantaisin/sunnuntaisin, koska tuntuu ettei viikolla ehdi mitään tekemään. Varsinkin kun pitää tuolla pyykkituvalla juosta. Toivon, että kun saadaan se oma talo niin pyykkien pesukin helpottuu ja niitä voi aina tarpeen tullen pestä. Mies on luvannutkin, että hankitaan kuivausrumpu uuteen taloon helpottamaan kuivaamista.

Mulla on lisäksi majoituspuolen pyykit pestävänä, oman perheen pyykkien lisäksi. Eli pahimmillaan (eli parhaimmillaan) saattaa tulla 10 koneellista pyykkiä sieltä, päälle sit meidän 10 hengen omat pyykit.. kodinhoitohuonetta ei ole, kuivausrumpu on + majoituspuolella oma pyykkikone + kuivauskaappi. Pyykkivuori on joskus aivan hirveä, tänään on pesty jo kaks koneellista, majoituspuolella oottais kolme koneellista.

Hei, tiedän kyllä tunteen! Silloin, kun meillä oli täitä, olin suurinpiirtein itkua vääntämässä niiden pyykkien kanssa. Onneksi oli edes oma sauna, jonne kuivat pyykit pystyi nakkaamaan ennen komeroon vientiä.

En osaa mitään järkeviä vinkkejä antaa. Tällä hetkellä meillä tuntuu pyykkirumba hoituvan melko hyvin, kun käytän pesukonetta ja kuivausrumpua yhtä aikaa. Ja kun meillä kaikilla on kohtuullisen vähän vaatteita.

Ai niin, tunnustan myös, että olen lakannut lajittelemasta vaatteita niin tunnontarkasti kuin ennen. Sekin näyttää vaikuttaneen positiivisesti kertyvän pyykin määrään.

:D meillä on kyllä pyykinpesutahti 1-2koneellista/päivä. Vauva ja taapero tuottaa pyykkiä ihan kiitettävästi. Mutta onneksi pyykinpesu on mulle se ainut kotityö, josta pidän - kunhan joku vielä veisi pyykit kaappiin...

Kestovaipat toki lisää pyykkimäärää, mutta tuossa ne pyörii koneessa muun pyykin mukana; älä ainakaan sitä stressaa: joskus niitä vaippoja vaan ei ehdi pestä ja ne loppuu, sillon vaan sitten kertsit jalkaan ja sillä siisti :)
(tällä hetkellä en saa kyllä komeron ovea kiinni kun pyykkikori tursuaa lakanvuoren alla sen verran...)

lähinnä siinä vaiheessa kun pyykit odottaa kaappiin viemistä. siis tää viimeinen osuus takkua, muuten kyl sujuu. kohta nostan takapuoleni tästä ja roudaan pyykit kaappiin.. sinä meneekin sit puol tuntia mukavasti. sitä nimittäin on tuolla pesuhuoneessa :ashamed: