Ahdistuneisuushäiriö ja liikunta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
Eli 10 vuotta sairautta takana. Lääkitys ollut tuon 10v. Välillä menee ihan hyvin ja välillä huonompaa. Nyt sitten koko syksi oli yhtä helvettiä. Kova kuukausia jatkunut henkinen paine. Sitten oireet palasi huimaus, hutera olo,paniikit, kuolemanpelot, sairaudenpelot. Monta kuukautta yhtä helvettiä, sitten oireet helpotti joulun aikaan, mutta nyt taas mennään Olen ajatellut että aloittaisi liikunnan. Tänään päätimme uskaltautua, mutta en kerennyt postilaatikko pidemmälle, kun huippasi hurjasti ja sitten en uskaltanut enää jatkaa vaan palasin kotiin Olen lukenut hyvistä vaikutuksista, mutta miten se edes onnistuu. Oisin tosi kiitollinen neuvoistanne.

Eli 10 vuotta sairautta takana. Lääkitys ollut tuon 10v. Välillä menee ihan hyvin ja välillä huonompaa. Nyt sitten koko syksi oli yhtä helvettiä. Kova kuukausia jatkunut henkinen paine. Sitten oireet palasi huimaus, hutera olo,paniikit, kuolemanpelot, sairaudenpelot. Monta kuukautta yhtä helvettiä, sitten oireet helpotti joulun aikaan, mutta nyt taas mennään Olen ajatellut että aloittaisi liikunnan. Tänään päätimme uskaltautua, mutta en kerennyt postilaatikko pidemmälle, kun huippasi hurjasti ja sitten en uskaltanut enää jatkaa vaan palasin kotiin Olen lukenut hyvistä vaikutuksista, mutta miten se edes onnistuu. Oisin tosi kiitollinen neuvoistanne.

Ota ajastin mukaan. Jos pääset postilaatikolle, ole siinä ekana päivänä 10 sek. Pidennä aikaa ja ole vaan. Ei se haittaa, että (muka) kaadut. Yleensä ihmiset menevät lysyyn. Kokeile liikkumista kotona. Mikä lääke sulla on?

Ota ajastin mukaan. Jos pääset postilaatikolle, ole siinä ekana päivänä 10 sek. Pidennä aikaa ja ole vaan. Ei se haittaa, että (muka) kaadut. Yleensä ihmiset menevät lysyyn. Kokeile liikkumista kotona. Mikä lääke sulla on?
Minulla on usean lääkkeen yhdistelmä. Lääkityksen löytyminenkin oli tosi vaikeaa silloin aikanaan. Jotenkin säikähdin että nyt saan sydärin, pyörryn kuolen ym kun se huimaus kävi. Se on niin kamalan tuntusta varsinkin kun on jotenkin paikassa missä ei esim voi ottaa tukea mistään

Myös kotona voi liikkua, mutta suosittelen silti myös ulkoilua. Sillä on uskomattoman piristävä vaikutus. Olen huomannut sen, kun itse olen rämpinyt romahduksen partaalla. Ulkolenkki auttaa pahaan oloon ja antaa energiaa.

Siksi haluaisinkin ulos, kun viime keväänä lenkkeilin ja siitä tuli tosi hyvä olo. Mutta se jäi sitten. Mutta kun tuntuu että huimaus tekee siitä mahdottoman Olen myös todennäköisesti saanut niskan täysin jumiin myös. Joka ei ainakaan helpota oloa.

Ehdottomasti aloita liikunta, se on hyvä tapa ahdistuksen ja pahan olon asteittaiseen lievitykseen. Alku saattaa olla hankala, mutta mitä pidemmälle jaksat sitä helpommaksi harrastaminen muuttuu. Treenaamisen voit aloittaa kotona, joten sinun ei tarvitse poistua turvasatamastasi ulkoilmaan – vaikkakin tämä on suositeltavaa yleisen hyvinvoinnin kannalta. Tee joka päivä jonkin pieni muutos parantaaksesi elämänlaatuasi, pitkällä aikavalillä huomaat liikkuneesi eteenpäin jo aimo harppauksen

Yhteistyössä