Pakko kai tännekkin on kirjoittaa tuon jännitysniskan lisäksi. Kuitenkin tästä ketjusta on myös ollut iso apu pahimpina aikoina
Tännekkin varmaan ekana kerron vähän taustoja. Paniikkikohtauksia sain muutama vuosi sitten reilusti, mutta ne loppuivat sitten aloitettuani nykyisen parisuhteeni. Lähes kaikki psyykkiset ongelmat loppui siihen, masennus, ahdistus, uniongelmat (jotka johtui ahdistuksesta) ja paniikkikohtaukset.
No se olikin liian hyvää ollakseen totta, tuo elämä oireettomana siis. Viime vuoden lokakuussa sitten koko rumba lähti alusta, onneksi ilman masennusta. Olin jatkuvasti ahdistunut, en saanut nukuttua koska pelotti että kuolen ja en enää herääkkään. En uskaltanut juoda, koska pelkäsin tukehtuvani. En syödä, en liikkua, en mitään. Sairaalassa ravasin vähintään kerran viikossa, aina kun joku oire/sairaus suljettiin pois, tuli tilalle uusi pelko. Tätä jatkui noin kuukauden noin pahana. Se oli kamalaa aikaa. Lopulta lääkäri määräsi mulle diapameja, koska aloin olemaan täysi hermoraunio, en kyennyt käymään enää edes töissä. Pahimmat hetket olivat ne jolloin poikaystäväni oli töissä. Onneksi hän tuli aina ruokatunnilla kotona käymään, silloin uskalsin jopa juoda ja syödä vähän.
Ongelmat katosivat, kävin keskustelemassa psykiatrin kanssa tästä kaikesta. Yhä edelleen käyn psykiatrilla. Lääkkeille olen sanonut heti ehdotusvaiheessa ei kiitos. Mutta nyt kun on kaksi päivää ollut taas hirveet kuolemanpelot päällä, alan miettimään pitäisikö jotain lääkitystä koittaa.
Eli nyt tälläkin hetkellä taistelen tätä epätodellista oloa, kuristavaa tunnetta kurkussa (turpooko se jo kiinni kohta) ja miljoonien sairauksien pelkoja vastaan. Joku purema löytyy poskesta, olisikohan vaikka borrelioosi.... Oikeesti, miksi mun pitää pelätä heti sitä pahinta, jotain tappavaa tautia? Miksei se purema voi olla pelkkä hyttysenpurema, mikä lähtee itsestään pois? :headwall:
Mun oireista vielä voisin kertoa. Elikkä aika tutulta kuulostaa kaikki mitä tässä ketjussa on mainittu. Lihakset nykii, elohiiriä joka puolella, kurkkua kuristaa, rinnassa tuntuu möykky, jokainen ääni saa mut säpsähtää (olen siis todella säikky aina kun ahdistaa), pahimpina aikoina saatto puutua sormia tai puol naamaa (voi kyllä johtua myös niskaongelmista) mikä sit vaan lisäs pelkoja, huimaava ja epätodellinen olo... Onhan noita varmaan lisääkin, mutta pahin on tää epätodellinen olo ja kuoleman pelko. Nyt kun sain kirjoitettua kaiken, voin jo vähän nauraa itselleni ja rentoutua, mutta... Kohta se taas iskee. Viimeistään sitten kun lähden tästä koneelta.
Mä myös tarkkailen itseäni ja oireita ihan hysteerisesti, niinkuin joku oli jo aiemmin kirjoittanut. Löydän joka kirjoituksesta jotain mikä kuulostaa ihan multa. Nyt tarkkailun alla on tuo purema poskessa... En kyllä jaksaisi tätä.
Voisiko joku kertoa miltä tuntuu kun syö lääkkeitä? Tyhmä kysymys, mutta... Haluaisin kuulla kokemuksia. Helpottaako oloa, onko mitään sivuvaikutuksia tms.?
Ja kiitos jos joku jaksaa lukea ja kommentoidakin jotain :hug: