Ahdistaa taas kun mun äitiä ei kiinnosta mun lapset yhtään (valitusta...)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja kurkkunaamio
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Jos ette toistuvista yrityksistä huolimatta saa minkäänlaista vastakaikua, niin älkää jääkö pattitilanteeseen ja pahoittako mieltänne. Keskittykää niihin ihmisiin jotka oikeasti ovat teistäkin kiinnostuneita. Mitenkäs toiset isovanhemmat?

Löytyisikö vaikka lähikaupan ilmoitustaulun kautta varaisovanhempia ja sitten nuo "epäkelvot" voisi jättää kokonaan omaan arvoonsa.

Alkuperäinen kirjoittaja mitäs me opitaan:
ainakin sen että heti alussa tasapuolisuus.
olen yrittänyt opettaa lapseni kertomaan jos tuntuu epäreilulta.
en ikinä ala tuollaiseksi surkeaksi mummoksi jota ei kiinnosta yhden lapsen lapset.

Samoin olen yrittänyt olla aina, tasapuolisesti. Saakin olla tarkkana laskuissa kun useampi lapsenlapsi mutta eipä nuo niin usein ole eikä ainakaan vain yhden lapset.

Kiitokset kaikille mielipiteistä, sainpahan vähän purkautua. Luulenpa, että viilennän taas vähän välejä äitiin päin, tai siis en kysele enää pitkään aikaan ainakaan, että pääsisikö lapset sinne vai ei. Eihän noita lapsia sinne voi väkisinkään tunkea. Anoppipuolella on "innokkaammat" mummi ja pappa, mutta pappa on sairaseläkeläinen ja vaihtelevassa kunnossa, välillä on aikoja, ettei jaksa lapsia ihan sen sairautensa takia. Mutta onneksi on kuitenkin ne mummi ja pappa siis (ei tosin samalla paikkakunnalla).

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:
Alkuperäinen kirjoittaja mitäs me opitaan:
ainakin sen että heti alussa tasapuolisuus.
olen yrittänyt opettaa lapseni kertomaan jos tuntuu epäreilulta.
en ikinä ala tuollaiseksi surkeaksi mummoksi jota ei kiinnosta yhden lapsen lapset.
Mä en aio olla tasapuolinen. Onneksi lapseni eivät ole tähänkään asti tottuneet tasapuolisuuteen. En nimittäin aio uuvuttaa itseäni lapsenlapsia hoitamalla ja jos vaikka minäni sairastuu synnytyksen jälkeiseen masennukseen, silloin minä autan poikani perhettä lastenhoidossa ja tyttäreni saa tykätä asiasta mitä lystää. Ja päinvastoin. Eli tarpeen mukaan eikä tasapuolisesti.

Auttaminen on eriasia kuin yökyläilyt mummon luona, niissä on hyvä olla tasapuolinen.
Tottahan apua sille annetaan kuka sitä milloinkin eniten tarvitsee.

Alkuperäinen kirjoittaja kuu-ukko:
Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:
Meillä mummola on alle 10km päässä, isovanhemmat terveitä ja heillä on aikaa. Koskaan eivät ota meidän lapsia hoitoon. Ei edes yhtä. En ymmärrä, mutta pakkohan tuo on niellä. Aika vieraiksi jäävät siis lapsille.

Ei mummola saa olla mikään ilmainen lastenhoitokeskus, mutta JOSKUS he voisivat osallistua jollakin tapaa lapsiperheen arkeen.

Lastenhoitokeskus, ei tietenkään, mutta kun ne lapset sinne mummuloihin olis aina niin innoissaan muutenkin menossa, niin mitäs sanot niille kun joka kerta vastaus on kieltävä? Tuntuu varmaan lapsista tosi kivalta, eikä se osaa käsitellä sitä todellista syytä.. että ihan lapsia ajatellen, ei sitä omaa napaa.

Meillä oli muutama vuosi sitte sama tilanne. Nyt lapset ei halua lähteä sinne kylään. Kyllä me kyläillään kerran kahdessa kuukaudessa noin suunnilleen, mutta vieraaksi nuo jää silti.

Aika monella mummola on paikka, mihin voi tyhjentää farmarinsa takapenkin joka viikko. Kärjistäen, mutta näin. Ei hoitaminen ja läsnäolo ole kenenkään velvollisuus, sen pitäis olla etu. Sen pitäs tuottaa iloa molemmille osapuolille. Silloin se toimii oikein.

Toivottavasti kukaan ei pidä auttavia ja rakastavia isovanhempia itsestäänselvyyksinä, toivottavasti osataan kiittää ja kertoa, kuinka paljon se lämmittää ja helpottaa.

Tosi kurja juttu. Meillä sama meni niin ettei minun isoäitiäni ole kiinnostaneet minä ja siskoni. Serkut kylläkin. Meidän synttäreille ei ole koskaan tullut, ei ole soittanut, ei edes joulukorttia lähettänyt. Johonkin rippikouluikään se jaksoi vaivata, mutta pääsin siita onneksi yli. Isoäitini ei ole nähnyt lapsenlapsenlapsiaan kertaakaan, täyttää kohta 10. Ollaan siis siskon kansssa ainoat joilla on omia lapsia.

Mutta niin makaa kuin petaa. Multa on sen naisen aivan turha koskaan tulla pyytämään mitään, ei ole mitään velvollisuuksia siihen suuntaan. Joutukoon sairaalaan, vanhainkotiin, mihin vaan, ei hetkautata. Täysin vieras ihminen. Surullista mutta totta. Valitettavasti ap, taitaa teilläkin pikkuhiljaa mennä tuohon suuntaan. :(

Mikä ihme tabu teille on se, että vanhemmat tykkäävät toisista lapsista enemmän??? Mulle on ihan selvää, että minusta ei juuri pidetä. Ihan olen saanut itsekseni pärjätä, maksaa hääni ja järjestää ristiäiset. Kukaan ei koskaan auttanut, kun taas siskoilleni tehtiin hääpäuvut ja ristiäisissä vähintään tiskattiin astioita.

No, väit on nyt sen mukaiset., Enpä juuri ole tekemisissä äitini kanssa. Miksi ihmeessä olisin??? Onhan se nyt ihan masokistista mennä tuppaamaan omaa lasten seuraa ihmisen tykö, joka ei välitä. Järjetöntä on myös katkeroitua siitä. Minusta ei pidetä. Piste. Elän sen mukaan.

Yhteistyössä