Ahdistaa enkä saa enää nukuttua enää sen vuoksi -itsemurhakin ollut mielessä

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras..

Vieras
Viimeiset kaksi viikkoa on mennyt varsinkin tosi huonosti. Elämässä tulossa tosi vaikeat hetket(eli jotain isoa tapahtuu enkä kestä sitä). Siitä syystä olen suunnitellut tappavani itseni. Osin näin ja välillä tuntuu, että hakisin lääkkeitä jotta saisin edes nukuttua. Sammun yöllä ehkä noin 3-4 aikaan ja nukun alle kuuteen. Näin jo 2 viikkoa ja sitä ennen oli toisin eli olin vaan tosi väsynyt koko ajan päivällä ja yöllä sammuin milloin sammuin. Nukun ehkä sen jälkeen hetken jos sammun taas sänkyyn(siis en juo alkoholia ollenkaan vaan siis olen niin väsynyt). Lääkärilleni en saa aikaa heti ja ei kai ne päivystyksessäkään ota vastaan. Psyykenpuolen tukea tarvitsisin siis niin paljon ja se oltava ainakn osaksi lääkettä. Toisaalta voisin tappaa itseni kävelemällä jäälle ja hukkumalla. Ahdistus on suunnaton ja koko ajan sydämessä ja hengessä ja joka puolla ahdistaa ja korventaa kehoa. Syöminen jäänyt ja olen tänään syönyt vaan pari leipää ja kahvia. Lasten kanssa en ole jaksanut olla ollenkaan ja onneksi ne leikkineet keskenään. Tuntuu siltä, että helpoin olisi kuolla kun ei jaksa tätä tunnetta ja unettomuutta enää hetkeäkään:( Juuri nytkin ahdistaa ja ahdistaa eikä nukuta yhtään. Tiedän jos herään yöllä niin en saa enää nukuttua, mutta miten kauan jaksan tätä. Olo alkaa olla jo niin sekavakin univelan vuoksi.

Soita oman alueesi psykiatriseen päivystykseen. Sieltä osaavat auttaa mihin kellonaikaan vain. Samoja aatoksia itselläni ollut ja on mutta olen hakenut niihin apua ettei lasteni tarvitsisi elää ilman äitiä sillä sitä "elämää" sen asian kanssa en lapsilleni halua antaa perinnöksi.

Väsyneenä kaikki pahat olot voimistuu vähintään kaksinkertaiseksi. Tämä voi kuulostaa hullulta mutta koita melatoniinia, kunnes saat sen lääkäriajan. Saa apteekista, ota 3-5 mg, ennen klo 24. Melatoniini on jonkinlainen serotoniinin esiaste, joten jos olet masentunut niin sulla on hyvin todennäköisesti myös puutetta tästä melatoniinista, "pimeähormonista". Itsetuhoisiin ajatuksiin suosittelen Raamatun lukemista ja Jeesusta.

Koita tosiaan psykiatrista päivytystä. Palvelevaan puhelimeenkin voi soittaa. Perinteisiä unilääkkeitä (bentsoja) ei varmaan saa päivystyksestä ja hyvin harvoin muutenkaan mutta esim. mirtatsapiini auttaa monia, sitä varmaan saa. Älä tapa itteäs, koita kestää hetki kerrallaan.

Voi sinua, tekisi mieli halata pitkään ja silittää vain nukkumaan. Tiedän täsmälleen, miltä sinusta tuntuu ja onneksi sain haettua apua. Alkuun muutamina öinä söin ihan nukahtamislääkkeitä, mutta kauaa en uskaltanut, etten jää koukkuun. Nykyisin tuo melatoniini tarvittaessa auttaa kyllä hyvin, ottaa vaan pari tuntia ennen nukkumaanmenoa.

Mitä on tulossa, mikä tuntuu niin kestämättömältä ajatukselta, että mielummin kuolisit? Ahdistuneena ja masentuneena asioiden mittakaavat voi olla aika nurinkurin. Joskus asioiden ääneen sanominen ja niistä keskustelu auttaa palauttamaan asian oikealle tasolle. Kyllä on todella harvassa asiat, mistä EI voisi selviytyä.

Lasten takia jaksa etsiä itsellesi apua ja kerro terveydenhuollossa ajatuksistasi tai jollekin läheiselle. Kukaan ei pysty korvaamaan äitiä. Tiedän kokemuksesta, kun on vaikea elämäntilanne, tulee sellainen olo, ettei jaksa enää. Mutta kun jaksaa jonkin hetken, huomaakin, että kannatti pinnistellä. Elämä on kuitenkin kallisarvoinen lahja, mietin itse näin aina, kun on vaikeeta. Elämä ei enää koskaan toistu kohdallasi, et enää koskaan näe rakkaita ihmisiä elämäsi päätyttyä, etkä pääse kokemaan enää hyvää etkä huonoa. Kaikki mita sulla on, on tämä yksi ja ainut elämä.

Yritä kumminkin jaksaa. Minulla oli joskus 2-kymppisenä paha kriisi. En tiennyt, miten elämässäni olisin edennyt.

Olispa sillon ollut edes vanhemmat, kenelle puhua - tai edes ystäviä. Paha tilanne meni kuitenkin ajan saatossa ohi ja tiedän, että tämä ei lohduta sinua yhtään.

Yhteistyössä