Äh! Miksi sitä pitää pahoittaa mielensä niin pienistä...

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Herkkistelijä
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Herkkistelijä

Vieras
Tuli neljä vuotta heilastelua miehen kanssa täyteen ja haaveilin jostain romanttisuudesta sen kunniaksi. Tulin sitten ehdottaneeksi että josko hankittaisiin rakkauslukko ja käytäisiin laittamassa siltaan kiinni. Mies totesi että no mikä ettei. Hankittiin lukko, käytiin kaiverruttamassa se ja eilen mentiin sillalle että oltaisiin se laitettu. Ja sitten armas ukkoni toteaa yllättäen että no eipä tuo lukko hälle mitään merkitse tahi symboloi, ja oikeastaan hänen mielestään on silkkaa roskaamista laittaa se ja varsinkin avaimien heittäminen jokeen on todella epäekologista. Mutta että voidaan se nyt laittaa, minun mieliksi suostuu tuollaiseen höpsötykseen mutta halusi ilmaista mielipiteensä asiasta.

Hävettää kun olen näin herkkis mutta paha mieli ja itku tuossa tuli. Ja ei minullakaan enää huvittanut sitä lukkoa laittaa jos se ei toiselle mitään merkitse. Mies ei käsitä mikä nyt tuli ja miksei nyt sitä lukkoa laitetakaan. Tuntuu niin typerältä. Itse olin todella innoissani rakkauslukosta mutta nyt tunnen itseni vain hölmöksi.

On tämäkin nyt sitten muka syy olla pettynyt ja möks, mutta itkettää silti vieläkin. Lohduttakaa tai takokaa nyt vähän järkeä kanssapalstailijan päähän pliis :D

Myös mun mielestä sellainen on ihan merkityksetöntä hölynpölyä. Enemmänkin teinien touhua kun suhdetta pitää jotenkin ulkopuolisesti varmistuttaa tms? Voihan sellaista tehdä niin voi myöhemmin sitä muistella, muttei sillä mitään merkitystä mihinkään suuntaan itselleni olisi.

No miehesi onnistui kyllä lässäyttämään tunnelman kertaheitolla. Jos alunperin suostui tuohon juttuun, olisi pitänyt suunsa kiinni ja suosiolla vienyt kanssasi lukon paikoilleen. Vaikka hänestä olisi alkanut tuntua, että lukkojuttu ei hänestä ole merkityksellinen, olisi edes ollut hiljaa asiasta. Tai sitten alunperin ollut suostumatta tuohon juttuun. Mutta ehkä tuo nyt ei maata kaada, selität miehelle että asia harmittaa sinua, ja kysy miksi mies alunperin suostui tuohon juttuun, jos se ei hänelle mitään merkitse ja tuntuu "epäekologiselta".

Itse en ole mitenkään romanttinen (mies on paljon enemmän kun minä), mutta en tajua miksei sun mies voinut pitää mölyjä mahassaan. Jos tietää, että asia on toiselle tärkeä, ei kai ole mitään haittaa teeskennellä, että on itsekin samoilla linjoilla.

Jep, tiedän itsekin miten typerää tästä nyt on pahoittaa mieltä. Mutta itse olin ihan fiiliksissä kun ajatus on niin romanttinen. Asia on pieni, mutta minulle se olisi merkinnyt paljoa.

Onneksi sentään en ole sitä tyyppiä joka odottaa kosintaa ja sormuksia, silloin saattaisi pettymys olla vielä kovempi. Toisaalta taas ehkä sekin vaikuttaa että juttu on niin pieni romanttinen, kaunis ele joka ei "oikeasti" sido mihinkään ja mies ei sitä halunnut minulle suoda. Olisi edes pitänyt suunsa ummessa niin olisin saanut kauniin hetkeni XD

Totta sekin, että hänen ei olisi pitänyt sanoa mitään kun oli kerran suostunut jo siihen. Ja kihlaus on kyllä sata astetta ns. vakavampi juttu mielestäni. Eli ei ole tuollainen leikkijuttu kuin tuo lukkojen solmiminen.

Kysyin toki mieheltä että miksei heti sanonut tuota mielipidettään niin ei oltaisi hankittukaan sitä lukkoa ja juttu olisi ollut sillä selvä. Vastasi että nokun kyse oli hänelle sellaisesta asiasta jolla ei ole väliä niin tuli sitten myöntyneeksi minun mielikseni. Oli silti pakko kuulema ilmaista mielipiteensä :< Hmph.

me kaiverrettiin joskus exän kanssa toistemme hellittelynimet erääseen hirsiseinään ja se oli jotenkin tosi herttasta,valokuvakin otettiin. Nyt mulla on vaan valokuva muistona ja tieto siitä et ne nimet on siellä jossain metsässä mutta ei se paljon enää paina kun tiet eros miehen typerien tekojen takia. Mä olen romanttinen ihminen ja musta toi teijän juttu olis ollut kans tosi ihana pieni ele. Miehet nyt ei aina kyllä ymmärrä.

Alkuperäinen kirjoittaja metsänpeitto;26991215:
Miksi ne avaimet pitää muuten heittää sinne koskeen? Eikö niitä voi pitää tallessa?

No lukon ideahan on että se symboloi rakkautta ja avaimet heitetään koskeen koska uskotaan rakkauden olevan niin vahva ettei avaimia tarvita eli lukkoa ei koskaan tarvitsisi avata rakkauden päättymisen vuoksi. Avainten pitäminen tallessa ilmentäisi ajatusta että niitä tarvitaan vielä koska varaudutaan siihen että lukko pitäisi poistaa kun suhde päättyy.

Ihan höntti juttuhan tuo on, mutta mielestäni silti ajatuksena kaunis. Ja kyse on kuitenkin leikkimielisestä jutusta, ei mistään vakavasta.

kyllä tuo oli mieheltä tyhmää ruveta siellä sillalla mielipidettään kertomaan, se olis joko pitänyt tyrmätä koko idea ennen lukon ostoa ja kaiverrusta tai sitten olla hiljaa ja antaa sulle se pieni mukava romanttinen hetki.

vaikka se olisikin miehen mielestä hölmö juttu joka ei symboloi sille mitään niin kyllähän sitä pitäis suhteessa ollessa sen toisen mieliksi tehdä sellaisiakin asioita mitkä ei itselle merkkaa mitään, ihan vain siitä syystä että toinen ilahtuu/on onnellinen

No mies varmaan ensin yritti olla sun mieliksi.

Ja sitten sillalla rupesikin tuntumaan siltä, että on kyllä epäaito ja epärehellinen sinua kohtaan, jos ei kerro todellista tunnettaan ja mielipidettään.

Ja minunkin mielestä siis toi lukkojen laitto on yksi tapa saastuttaa maailmaa... eikä muuta. Ehkä olette vaan liian erilaiset.

No lukon ideahan on että se symboloi rakkautta ja avaimet heitetään koskeen koska uskotaan rakkauden olevan niin vahva ettei avaimia tarvita eli lukkoa ei koskaan tarvitsisi avata rakkauden päättymisen vuoksi. Avainten pitäminen tallessa ilmentäisi ajatusta että niitä tarvitaan vielä koska varaudutaan siihen että lukko pitäisi poistaa kun suhde päättyy.

Ihan höntti juttuhan tuo on, mutta mielestäni silti ajatuksena kaunis. Ja kyse on kuitenkin leikkimielisestä jutusta, ei mistään vakavasta.

Tosin sitä lukon ideaa pilasivat ne tuholaistaiteilijan paskiaiset jotka veivät niitä rumaan metallikasaansa.. Jos satut puhumaan Tampereen sillasta.

Yhteistyössä