äh.. menkat ja pitäis lähteä tuttavan mökille jossa on ulkowc ja ei tule lämmintä vettä!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja muumi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Missä ongelma?

Jos käytät siteitä tai tamponeja, pärjäät vaikka kosteuspyyhkeillä. Kuukupin kanssa sama, paperilla ja kosteuspyyhkeillä. Ja voihan sitä vettä aina lämmittää ja kantaa. :)

Alkuperäinen kirjoittaja muumi:
kertokaas nyt mökkeilijät kaikki parhaaksi kokemanne vinkit että mitä mä pakkaan mukaan että mä selviän nämä hillopäivä sielä?

Pari kertaa päivässä lämmität vettä (vaukka grillissä, jos ei muuta mahista ole), että saat pestyä kunnolla ja muuten sitten suosittelen lämpimästi niitä puhdistuspyyhkeitä.. olisko "Savett" -merkkisiä, jotka on tarkoitettu intiimialueen hygieeniaan..
Periaatteessa kai vauvojenkin puhdistuspyyhkeet kävis..

niin.. heh tää tuntuukin vähän hassulle kysellä,kun en koskaan ole ollut mökillä silloin kun on menkat ja olen tottunut että saa suihkutella yms monta kertaa päivässä :D kuukupista mulla ei ole kokemusta...

En minä ole koskaan kokenut mökkeilyä ongelmaksi menkkojenkaan aikana. Mökillä yleensä saunotaan ja siinähän se peseytyminen sujuu ja lämmintä vettäkin on saatavilla. Käytetyt siteet voi tunkea saunanpesään sytykkeiksi jos ei viitsi raahata niitä roskapussissa takaisin kaupunkiin.

Tuli vaan mieleen että saako niitä ekorättejä laittaa ulkohuussiin? Kun nehän maatuu, mut maatuukohan ne vuos tolkulla?
bio.gif
Näitä siis..

Itse en ikinä ole ottanut edes kosteuspyyhkeitä mukaan, ihan hyvin olen sillä saunassa suoritetulla iltapesulla pärjäillyt. Tosin menkat eivät koskaan ole olleet superrunsaat.

Mä olin festareilla menkkojen aikaan (bajamajat...), mukana oli kosteuspyyhkeet, käsidesipyyhkeet (ainakin Erisan valmistaa), tamponit ja kertakäyttöhanskat :D Kun kunnollista käsipesumahdollisuutta ei ollut, niin noi kertishanskat toimi loistavasti :D Ottaisin varmaan mökkiolosuhteisiinkin mukaan, en käytä asettimellisia tamponeja.

no mulla ne on suht runsaat.. se tässä onkin vähän hankalaa.. niin tosiaan kun noita lasten kosteuspyyhekeitä ei saa laittaa wc pönttöön että mitenkähän se on voiko niitä sitten sinne ulkohuussiinkaan laittaa?

no mulla ne on suht runsaat.. se tässä onkin vähän hankalaa.. niin tosiaan kun noita lasten kosteuspyyhekeitä ei saa laittaa wc pönttöön että mitenkähän se on voiko niitä sitten sinne ulkohuussiinkaan laittaa?

tuskin siteitäkään saa sinne laittaa? vie roskikseen sitten kun tuut sieltä pois :D

Ei varmaan. Tosin mä laitoin festareilla, mutta siellä tuskin kukaan olisi kuljetellut menkkarättejä sekajätteeseen. Pakkaa käytetyt siteet ja kosteuspyyhkeet tiukasti vessapaperin sisään ja kiikuta normiroskikseen.

Ei ole onneksi suuri vaiva laittaa huussiin vaikka pientä roskista tai kiikuttaa epäilyttävät jätteet poltettavaksi tms. :)

Kunhan ei tee, kuten siskoni Maman luona käydessään... Alkoi kampaajalla hihitellä unohtaneensa käytetyn siteen vessan lavuaarin reunalle, mutta kehui pakanneensa sen kyllä kauniisti, eikä läiskäisseensä tarroilla lavuaarin kylkeen... :kieh: :saint:

Jos mökillä on sauna niin silloin on yleensä myös käsienpesumahdollisuus, saunan padassa vesi pysyy yleensä lämpimänä seuraavaan päiväänkin eli sillä voi käsipesut hoitaa jos tuntuu että järvivesi ja saippua ei riitä. Meillä on mökillä yleensä aina vessan ulkopuolella pesuteline jossa on vati, pesukannu ja saippuakuppi sekä puhdas pyyhe.

mä inhoan tota myös, mä kun en muutenkaan ole mikään eräihminen.
mutta noi kosteuspyyhkeet on hyviä ja ne desinfoivat huuhteet/rätit, että voi kädet pestä.

itse en uskaltaisi huussiin heittää siteitä, vaikka maatusivatkin petoeläinten takia.

Yhteistyössä