Ärsyttävät erinomaiset vanhemmat

  • Viestiketjun aloittaja Luokanopettaja
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
[QUOTE="myö";26344506]

Mutta mie tavallaan tunnistan tuon vanhempityypin oman tyttöni luokalta. Lapset on kasvatettu kannustaen ja tukien kaikessa mahdollisessa ; yksi pieni asia on vain unohdettu: se toisen ihmisen huomioonottaminen.

Mu[/QUOTE]

minä taas tunnistan saman ihmistyypin, joka tosin pätee hiukan eri tavalla. Lapseni on erityisluokalla ja edellinen vanhempainilta meni siihen kuinka muutama vanhempi mairea hymy naamalla kertoi kokoajan kuinka heidän jessicajeminaansa kuntoutuetaan kotona ties millä tavalla ja lasketaan vielä edellisen lukuvuoden matematiikankirjaakin uudelleen. ja kuinka heidän lapsellaan on se-ja-se häiriö ja kuinka elämä on niin haastavaa.

ihan kiva, haastavaa ja rankkaa on kaikilla muillakin. koko vanhempainilta meni siihen kuin muutama (ihan oikeasti meandi-mamma) tilitti sitä kuinka heillä toimitaan :headwall:
 
Tulevan ekaluokkalaisen äiti
.

Muistakaa rakkaat äidit seuraavan kerran, kun vedätte sitä MeandI- tai Marimekko-leninkiä päällenne,
En edes tiennyt, mikä tuo MeandI-merkki on (piti käydä kurkkaamassa), mutta ihmettelen kyllä tapaasi ikään kuin arvostella vanhempien pukeutumista.

Aloituksesi ja pointtisi olivat hyvät, mutta kuten moni muukin on todennut, olet itse osoittautunut melko ylimieliseksi ja ilkeäksikin. Taidat olla tosiaan kesäloman tarpeessa.
 
"kolmen äiti"
Minulla taas aivan päinvastainen kokemus, eli pahimpia pätijöitä ovat nämä luoknaopettajat lapsineen. Itse täydellisyyden perikuvia kuvitellaan olevan ja "vain parasta minun lapsille - muiden lapsista viis"-asenne. Siitä huolimatta kaikkein eniten huonoiten kylässä käyttäytyvät lapset ovat juuri nämä opettajien kultamussukat. Kun toisten lapsia koulussa opettaa ja paimentaa, niin eikö enää riitä kotona rahkeet omia lapsiaan kasvattaa?
 

Yhteistyössä