ärsyttävä läheisriippuvainen mies!

  • Viestiketjun aloittaja räjähdän
  • Ensimmäinen viesti
"elämän kevät"
[QUOTE="mies";27723564]Olisiko miehellä esim. asperger? Viittaisi empatian puutteeseen ja huonoon kykyyn lukea sosiaalisia tilanteita.[/QUOTE]

No just! Aspergerhan se tietysti on niin kuin kaikilla muillakin tässä maailmassa, vaikka mies kuvauksen perusteella on herkkävaistoinen ja yliempaattinen ihminen:LOL:
 
edes lukemista jos ei muuta
Miehesi ongelma on siinä, että hän ei osaa keksiä itselleen tekemistä. Keskustele siitä asiasta hänen kanssaan. Tietysti monia asioita on kivempi tehdä perheenjäsenten kanssa kuin yksin, mutta aikuisen pitäisi kyllä osata keksiä itselleen viihdykettä.
 
Minä ostin exälleni pienen pehmolelun ja kyllästin sen hajuvedelläni. Sitten kun hänelle tuli todella paha alemmuuskompleksi tai mikä lie, niin hän sitten halasi pehmolelua ja haisteli siitä tuoksuani.
Toinen juttu oli pienen videoleike puhelimessa, jossa höpötin kaikenlaista saaden hänet paremmalle tuulelle ja unohtamaan murheensa.
 
räjähdän
Miehesi ongelma on siinä, että hän ei osaa keksiä itselleen tekemistä. Keskustele siitä asiasta hänen kanssaan. Tietysti monia asioita on kivempi tehdä perheenjäsenten kanssa kuin yksin, mutta aikuisen pitäisi kyllä osata keksiä itselleen viihdykettä.
Tää pitää kyllä paikkansa, kotonakin usein kyselee että mitä tehtäis, ja melkeen joka puhelussa valittaa kun on tylsää. Pitäsköhän sille keksiä joku uus työ jos nykyinen on tylsä? :D
 
räjähdän
Minä ostin exälleni pienen pehmolelun ja kyllästin sen hajuvedelläni. Sitten kun hänelle tuli todella paha alemmuuskompleksi tai mikä lie, niin hän sitten halasi pehmolelua ja haisteli siitä tuoksuani.
Toinen juttu oli pienen videoleike puhelimessa, jossa höpötin kaikenlaista saaden hänet paremmalle tuulelle ja unohtamaan murheensa.
Mun mies on 29v, ei 2v. :D Anteeksi :ashamed:
 
En kestäisi tuollaista! Minusta ihmisen täytyy saada olla välillä rauhassakin. yhdellä kaverillani on tuollainen mies. Lähdettiin terassille kesällä, niin soitti varmaan 5min. välein. Minä meinasin napata luurin kaverilta ja sanoa, että voi ****** lopeta se soittaminen!
 
"annu"
Musta kyllä kuulostaa mustasukkaiselta... Mun eksä oli tuollainen ja alkoi lopussa suhdetta olemaan mustasukkainen jo äidistäni ja ystävistäni, en saanut käydä heidän luonaan tai edes puhua puhelimessa...
 
Alkuperäinen kirjoittaja räjähdän;27723290:
Viis vuotta ollaan oltu yhdessä, ja kyllä alusta asti on ollut tollanen, mut tuntuu että ajan myötä menee kaiken aikaa pahemmaks. Mainittakoon vielä että mun mies ei siis ole oikein koskaan millään tavalla mustasukkainen, siitä toi ei johdu, eikä myöskään yritä kontrolloida mun menoja. Saan aina mennä ja olla kun vaan pyydän, ja hän katsoo lapsen perään tarvittaessa.
Jos vaan peittää mustasukkaisuutensa hyvin?
 
Ken guru
yleensä naiset on tuollaisia. ainakin veljeni vaimo.
Ei nyt sentään yleensä :D. Itse en tunne ketään tuollaista hen.koht (tällä hetkellä en ainakaan muista), ja mua ainakin henkeä salpaa pelkkä ajatuskin että tekisin jollekin noin tai joku tekis mulle niin. En varmaan pystyisi vastamaan puhelimeen olematta vihainen. Hattua nostan ap:lle hänen kärsivällisyydestään!
 
"köksä"
Jos vaan peittää mustasukkaisuutensa hyvin?
Miksi sitä mustasukkaisuutta on pakko manata esiin? Ap kertoi, että mustasukkaisuudesta ei ole ollut mitään merkkejä koskaan, niin minusta silloin tuskin on mustasukkainen. Mustasukkaisuus tulisi varmasti jotenkin esiin jo suhteen alussa (edes jotain pieniä viitteitä), saati sitten että suhdetta on jatkunut useamman vuoden. Jos ihminen ei ole mustasukkainen niin hän ei ole. Minunkaan miehelläni ei ole minkään sortin mustasukkaisia tunteita ollut koskaan ikinä. Joskus jopa toivon, että hän vähän huolestuisi minun uskollisuudestani, niin ettei ihan itsestäänselvyytenä minua pitäisi:)

Ap kutsui heti aloituksessaan miestään läheisriipuvaikseksi, joten eikö se olisi luonollisempi selitys miehen käytökselle?
 
Ken guru
[QUOTE="Vieras";27724122]Jos ihminen ikävöi toista työpäivän aikana niin se on jo sairaus, ei normaali tunne.[/QUOTE]

Ei kai sitä muiden puolesta voi oikein määritellä kuinka paljon ja kuinka lyhyen ajan sisällä on normaalia ikävöidä. Vaikka tuollainen kyllä kieltämättä oudolta kuulostaakin, että vielä viiden vuoden yhdessä olon jälkeen pitää koko ajan kuulla toisesta.

Mulla on kyllä ikävä vauvaani kun käyn kaupassa, tai kun se nukkuu päiväunia :xmas:.
 
Ehkette vain sovi toisillenne. Jos mies ikävöi, onko sen parempi hänen paadota tunteensa kuin sinun kestää liikaa huomiota? Voi varmaan olla soittelematta, mutta eikö se satu häneen kuten nykytilanne nyppii sinua?

ON parempi! Toimivat parisuhteet on kompromisseja eikä sitä että toinen tekee juuri niin kuin lystää ja toinen joustaa kiltisti. Ei sunkaan se mies mikään koira tai lapsi ole, ettei muutamaa tuntia pärjää omillaan. Ja tarkoitushan ei liene kieltää soittelua kokonaan. Ja toki voi toivoa löytävänsä naisen, joka haluaa roikkua puhelimessa koko ajan. Todennäköisyys sellaisen löytämiselle on vain sen verran pieni, että olisiko kuitenkin parempi ryhdistäytyä.
 
Viimeksi muokattu:
"..."
Meillä on miehen kanssa tapana soitella työpäivän aikana, kauppareissun aikana tai muutenkin kun on asiaa. Jos toinen ei ehdi puhua, niin sitten vaan se sanotaan ja soitellaan myöhemmin. Ehkä ollaan läheisriippuvaisia, tai sitten vaan on niin paljon asiaa :)

Ja ap muista että puhelimeen ei ole pakko vastata, tai sitten vastaat ja sano ettet ehdi nyt. Etkä vastaa vaikka mies soittaisi heti perään uudestaan.
 
Voi kauheeta! Mulla varmaan olisi jo palanut käpy niin pahasti, että olisin laittanut kännykän äänettömälle ja ollut kokonaan edes vastaamatta. Ahdistaa ihan sun puolesta kun luen noita sun juttujas. |O

Olin ennen miehen kanssa suhteessa joka kans soitteli ihan joka sekuntti suunilleen. Hänellä oli kylläkin ongelmana se, ettei yhtään luottanut minuun ja oli sairaan mustasukkainen. Loppupeleissä meillä avioliitto kaatui kun en jaksanut enää katsella hänen käytöstään.

Mut etkö sä ihan oikeasti voisi olla vastaamatta siihen kännykkään kun hän soittaa? Selität sitten miehelle, että sulla ei ole yksinkertaisesti aikaa hänen kanssaan lörpötellä. Mä ainakin tuntisin itseni niin nurkkaan ahsitetuksi etten pystyisi pitämään mölyjä mahassa vaan sanoisin suoraan miten ikävä tyyppi hän on. Ok, saattaa loukkaantua, mutta mitäs on niin rasittava ja ahdistelee. Sitä saa mitä tilaa.... Ei käy kateeksi sun tilanne. :hug:
 
[QUOTE="köksä";27724039]Miksi sitä mustasukkaisuutta on pakko manata esiin? Ap kertoi, että mustasukkaisuudesta ei ole ollut mitään merkkejä koskaan, niin minusta silloin tuskin on mustasukkainen. Mustasukkaisuus tulisi varmasti jotenkin esiin jo suhteen alussa (edes jotain pieniä viitteitä), saati sitten että suhdetta on jatkunut useamman vuoden. Jos ihminen ei ole mustasukkainen niin hän ei ole. Minunkaan miehelläni ei ole minkään sortin mustasukkaisia tunteita ollut koskaan ikinä. Joskus jopa toivon, että hän vähän huolestuisi minun uskollisuudestani, niin ettei ihan itsestäänselvyytenä minua pitäisi:)

Ap kutsui heti aloituksessaan miestään läheisriipuvaikseksi, joten eikö se olisi luonollisempi selitys miehen käytökselle?[/QUOTE]

Niin no läheisriippuvuuteen ja toisen kontrolloimiseen useimmiten liittyy mustasukkaisuus tai muu menettämisenpelko.
 
räjähdän
[QUOTE="annu";27723932]Musta kyllä kuulostaa mustasukkaiselta... Mun eksä oli tuollainen ja alkoi lopussa suhdetta olemaan mustasukkainen jo äidistäni ja ystävistäni, en saanut käydä heidän luonaan tai edes puhua puhelimessa...[/QUOTE]

Hän ei ole mustasukkainen, mä tiedän sen siitä että mä olen luonteeltani flirtti. En tietoisesti, mutta monet sanoo mulle että flirttailen paljon kaikille miehille ja joskus naisillekin. Mun miestä ei saa pillastumaan millään, ei vaikka istuisin sen silmien edessä toisen miehen syliin tms. Me ollaan kuitenkin 5 vuotta oltu yhdessä, kai mä oisin edes pienen häivähdyksen mustasukkaisuutta hänessä nähnyt tähän mennessä jos siitä olis kyse?
 

Yhteistyössä