ärsyttävä läheisriippuvainen mies!

  • Viestiketjun aloittaja räjähdän
  • Ensimmäinen viesti
räjähdän
[QUOTE="...";27724320]Meillä on miehen kanssa tapana soitella työpäivän aikana, kauppareissun aikana tai muutenkin kun on asiaa. Jos toinen ei ehdi puhua, niin sitten vaan se sanotaan ja soitellaan myöhemmin. Ehkä ollaan läheisriippuvaisia, tai sitten vaan on niin paljon asiaa :)

Ja ap muista että puhelimeen ei ole pakko vastata, tai sitten vastaat ja sano ettet ehdi nyt. Etkä vastaa vaikka mies soittaisi heti perään uudestaan.[/QUOTE]

En mä aina hälle vastaakaan, mutta sitten saa tosiaan olla heti näpyttämässä viestiä että ei mikään ole hätänä, en nyt vaan ehdi. Ja tosiaan lue tuolta ykkössivulta mieheni vastaus jos vastaan että en nyt ehdi puhumaan. :D

Mutta hei miettikää, mun mies on tänään viimeks soittanut mulle kolmelta! Wohooo!
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana
räjähdän
Niin no läheisriippuvuuteen ja toisen kontrolloimiseen useimmiten liittyy mustasukkaisuus tai muu menettämisenpelko.
Menettämisen pelkoa miehellä on paljon. Mulla ei siis ole tapana uhkailla erolla riitatilanteissa, mutta muutaman kerran ollaan oltu erinäisistä syistä niin kriisissä että oon sanonut että sitten ei varmaan muu auta kuin erota. Tuollaisista heitoista mies menee täysin raiteiltaan, alkaa välittömästi pyydellä anteeksi vaikkei edes tietäis mitä pyytää anteeks, saattaa itkeä, ja menee ihan romuksi muutenkin. :( Hänen äitinsä kuoli hänen ollessaan teini-ikäinen, ja mieheni kuvittelee välillisesti aiheuttaneensa äitinsä kuoleman (ei oo oikeesti edes mahdollista). Luulen että tää käytös liittyy siihen.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja räjähdän;27724867:
En mä aina hälle vastaakaan, mutta sitten saa tosiaan olla heti näpyttämässä viestiä että ei mikään ole hätänä, en nyt vaan ehdi. Ja tosiaan lue tuolta ykkössivulta mieheni vastaus jos vastaan että en nyt ehdi puhumaan. :D

Mutta hei miettikää, mun mies on tänään viimeks soittanut mulle kolmelta! Wohooo!
:D

Sä olet jotenkin herttaisen hauska.
 
Ken guru
Alkuperäinen kirjoittaja räjähdän;27724886:
Menettämisen pelkoa miehellä on paljon. Mulla ei siis ole tapana uhkailla erolla riitatilanteissa, mutta muutaman kerran ollaan oltu erinäisistä syistä niin kriisissä että oon sanonut että sitten ei varmaan muu auta kuin erota. Tuollaisista heitoista mies menee täysin raiteiltaan, alkaa välittömästi pyydellä anteeksi vaikkei edes tietäis mitä pyytää anteeks, saattaa itkeä, ja menee ihan romuksi muutenkin. :( Hänen äitinsä kuoli hänen ollessaan teini-ikäinen, ja mieheni kuvittelee välillisesti aiheuttaneensa äitinsä kuoleman (ei oo oikeesti edes mahdollista). Luulen että tää käytös liittyy siihen.
Kuulostaa nyt siltä, että mies haluaa varmistella että olethan vielä kunnossa, ja olethan vielä "siellä"...parka.
 
"vieras"
:O:O:O

Mulla olis kyllä kans jo palanut käpy. Seuraavaksi sanot miehelle kun soittaa että en ehdi nyt, teen ruokaa ja mättäät luurin kiinni.
Laitat vielä perään viestin; "Kaikki on hyvin, nyt just on vaan niin kiire, etten repeä puhumaan. Soitetaan klo se ja se uudestaan" ja sit kännyt tyynen rauhallisesti äänettömälle.

Tottakai se soittelee koko ajan kun vastaat sille! Jos et vastaa mutta kerrot kuitenkin juuri viestillä että kaikki on OK muuten, sulla vain on muuta tekemistä just nyt, kyllä siinä tyhmempikin tajuaa että asia on niin.
 
"Vieras"
Miksi ihmeessä sä vastaat joka kerta? Jos on jokin kesken, älä vastaa. Soitat itse takaisin sitten kun sopii. Vaikkapa kahden tunnin päästä, jos niikseen on.

Ja kyllä taatusti mainitsisin miehelle tilanteesta, että tuollainen käytös on rasittavaa ja saa loppua. Ja että jatkossa voi laittaa vaikka tekstarin, johon vastaan kun ehdin.

Kyllä meilläkin viestitellään pitkin päivää, mutta se idea viesteissä onkin, että kumpainenkin vastaa, kun ehtii. Joskus kerran päivässä, joskus 10.
 

Yhteistyössä