"minä"
Meillä ainakin perhepäivähoitajat ymmärtävät, että puisto on kaikille. Välillä toki heillä varmaan olisi helpompaa, jos äitejä ei olisi samaan aikaan hirmuisesti paikalla, koska kun paikalla on 5 pph:ta ja heidän 20 lasta, niin 15 lasta sinne sekaan varmasti hankaloittaa työtä. Kun aina ei ole niin, että kaikilla on vain oma ryhmä, vaan saattaa olla, että yksi lähtee muutaman isoimman kanssa kirjastoon ja muut jäävät pienempien kanssa puistoon. Pph:n lapsilla ja muilla lapsilla on myös usein eri säännöt puistoissa. Näitä ongelmia ei tule päiväkodeissa, joissa kaikilla on samat säännöt. Mutta pph:t ymmärtävät tilanteen ja ainakin meillä ovat todella ystävällisiä kaikille äideillekin.
Minä muuten olen niin huono äiti, että usein juttelen muiden äitien kanssa puistossa, enkä koko ajan viihdytä lapsiani. Varmasti juttelisin, vaikka olisin pph. Juttelun ohessa toki valvon lapsianikin. Yksi syy, miksi raahaan lapsiani puistoon on, ettöä siellä lapset tykkäävät hetken touhata itsekseen ja minäkin saan tavallaan "oman hetkeni" aikuiskontakteja. Pph:t tekevät pitkää päivää yksin kotonaan. Ihan hyvä, että saavat puistoilun ohessa vähän vertaistukea.
Minä muuten olen niin huono äiti, että usein juttelen muiden äitien kanssa puistossa, enkä koko ajan viihdytä lapsiani. Varmasti juttelisin, vaikka olisin pph. Juttelun ohessa toki valvon lapsianikin. Yksi syy, miksi raahaan lapsiani puistoon on, ettöä siellä lapset tykkäävät hetken touhata itsekseen ja minäkin saan tavallaan "oman hetkeni" aikuiskontakteja. Pph:t tekevät pitkää päivää yksin kotonaan. Ihan hyvä, että saavat puistoilun ohessa vähän vertaistukea.