Ärsyttääkö pphoitajia kun kotiäitejä tulee samaan puistoon?

• Viestiketjun aloittaja garie
  • Ensimmäinen viesti
garie
Musta tuntuu että puistossa käyviä pphoitajia ärsyttää kun menen lapsen kanssa tohon leikkipuistoon missä he käyvät lapsinensa. Ihan kuin kuvittelisivat että tulen sinne kyttäämään miten hoitavat hoitolapsiaan! Mun mielestä on vaan kiva kun siellä on mun ainoalle lapselle seuraa, mutta jotenkin on sellanen olo etten ole tervetullut puistoon.

"Jeps"
Minäkin ajattelen, että eivät saa sitten olla niin rauhassa, kun joku muukin on siinä. :D Eipä nuo pph:t juurikaan lasten kanssa leiki, kunhan juttelevat vaan toisilleen ja kehoittavat lapsia menemään leikkimään. Pieni lapsi tarvitsee aikuisen mukana oloa ja innostusta uusiin leikkeihin, jota useimmat hoitajat eivät hyväksy.

Vielä piti kysyä, että mistä itse päättelet, etteivät pph:t tykkäisi siitä, jos kotiäidit käyvät samassa puistossa?

"bnm"
En tiiä, mutta mua kotiäitinä ärsyttää, kun pph:t tulevat samaan puistoon kun me. Ne ei yhtään vahdi lapsia (tai kai ne kattoo ettei ne karkaa, mutta ei tee mitään muuta). Mä sitten joudun niitä auttamaan, selvittämään kiistoja ja ne on koko ajan mun kimpussa. Keinuttaakin pitäis, mutta siihen en ryhdy. Enkä haluis ryhtyy muuhunkaan, mutta olihan mun pakko kerrankin yksi konttaava nostaa pois isosta lumikuopasta, kun ei kukaan pph korvaansa lotkauttanut ja lapsi itki kun ei itse päässyt pois.

"huh"
[QUOTE="Jeps";23714818]Minäkin ajattelen, että eivät saa sitten olla niin rauhassa, kun joku muukin on siinä. :D Eipä nuo pph:t juurikaan lasten kanssa leiki, kunhan juttelevat vaan toisilleen ja kehoittavat lapsia menemään leikkimään. Pieni lapsi tarvitsee aikuisen mukana oloa ja innostusta uusiin leikkeihin, jota useimmat hoitajat eivät hyväksy.

Vielä piti kysyä, että mistä itse päättelet, etteivät pph:t tykkäisi siitä, jos kotiäidit käyvät samassa puistossa?[/QUOTE]

äiti menee lapsensa kanssa puistoon. Sinne tulee toinen äiti lapsensa kanssa. Mitä nämä åidit tekevät???? Istuvat hiljaa samalla hiakkiksella ja leikkivät oman lapsensa kanssa

2pph on lastensa kanssa puistossa. Mitä nämä hoitajat tekevät????? Juttelevat keskenään.

Garie
Musta tuntuu että kun menen puistoon niin sitten alkavat heti tsemppaamaan. Istuvat kaikki penkillä juttelemassa ja sitten kun minä tulen niin nousevat ylös ja lähtevät kaitsemaan lapsiaan. Eivät kehtaa vaan istuskella jos joku ulkopuolinen on paikalla. En minä ainakaan sitä penkillä istumista heti tuomitsisi, eihän se oo hyvä että koko ajan joku on lapsia leikittämässä, kyllä ne itsekseenkin osaavat leikkiä. Se on tietty eri asia jos joku lapsista tarvitsee apua.

"vieras"
[QUOTE="bnm";23714850]En tiiä, mutta mua kotiäitinä ärsyttää, kun pph:t tulevat samaan puistoon kun me. Ne ei yhtään vahdi lapsia (tai kai ne kattoo ettei ne karkaa, mutta ei tee mitään muuta). Mä sitten joudun niitä auttamaan, selvittämään kiistoja ja ne on koko ajan mun kimpussa. Keinuttaakin pitäis, mutta siihen en ryhdy. Enkä haluis ryhtyy muuhunkaan, mutta olihan mun pakko kerrankin yksi konttaava nostaa pois isosta lumikuopasta, kun ei kukaan pph korvaansa lotkauttanut ja lapsi itki kun ei itse päässyt pois.[/QUOTE]

Näin. Mäkin ottaisin mieluummin puistokavereiksi äitejä kuin pph:ita. Ihan vain siksi, että juttu luistaa paremmin äitien kanssa kuin ehkä jo mummoikäisten pph:iden. Lisäksi lapsen ystävyyssuhteita helpompi hoitaa, kun tuntee vanhemmat eikä vain hoitotätiä.

näin
muistakaa äidit kun menette puistoon niin leikkikää koko ajan lapsenne kanssa. keinuttakaa pilviin,pompottakaa tauotta., kiirehtikää juosten liukumäkeen.

Olkaa joka sekuntti rakkaan lapsenne kanssa. Älkää ottako kontaktia muihin aikuisiin puistossa olo aikana.

"Jeps"
[QUOTE="huh";23714877]äiti menee lapsensa kanssa puistoon. Sinne tulee toinen äiti lapsensa kanssa. Mitä nämä åidit tekevät???? Istuvat hiljaa samalla hiakkiksella ja leikkivät oman lapsensa kanssa

2pph on lastensa kanssa puistossa. Mitä nämä hoitajat tekevät????? Juttelevat keskenään.[/QUOTE]

Suothan anteeksi ymmärtämättömyyteni, mutta en suin surminkaan käsittänyt mitä tämä viestisi tarkoitti. :)

"bnm"
Alkuperäinen kirjoittaja näin;23714911:
muistakaa äidit kun menette puistoon niin leikkikää koko ajan lapsenne kanssa. keinuttakaa pilviin,pompottakaa tauotta., kiirehtikää juosten liukumäkeen.

Olkaa joka sekuntti rakkaan lapsenne kanssa. Älkää ottako kontaktia muihin aikuisiin puistossa olo aikana.
No kyllä mä lapsiani keinutan kun ei ne vielä oikeen itse osaa. Teen hiekkakakkuja ja autan pienintä liukumäkeen. Keksin jopa joskus niille jotain leikkejä. Ja katson, ettei ne ole pulassa, että niillä on hattu päässä, ne ei syö suuremmin hiekkaa eikä hakkaa toisiaan lapiolla, pyyhin vuotavat nenät... Mitään tästä ei "mun" puistossa käyvät pph:t tee. Ne vaan avaa lelukassin, juttelee keskenään ja sitten puhuu lapsille kun pitää lähteä pois.

"Jeps"
Musta tuntuu että kun menen puistoon niin sitten alkavat heti tsemppaamaan. Istuvat kaikki penkillä juttelemassa ja sitten kun minä tulen niin nousevat ylös ja lähtevät kaitsemaan lapsiaan. Eivät kehtaa vaan istuskella jos joku ulkopuolinen on paikalla. En minä ainakaan sitä penkillä istumista heti tuomitsisi, eihän se oo hyvä että koko ajan joku on lapsia leikittämässä, kyllä ne itsekseenkin osaavat leikkiä. Se on tietty eri asia jos joku lapsista tarvitsee apua.
Joo tämä on niiiiin tuttua. Kamala esitys alkaa heti. Ja varsinkin jos sattuu päivähoidon ohjaaja tulemaan puistoon, niin ai että siellä ollaan mielin kielin. Jotenkin puistattavan epäaitoa. :(

"pph"
[QUOTE="bnm";23714975]No kyllä mä lapsiani keinutan kun ei ne vielä oikeen itse osaa. Teen hiekkakakkuja ja autan pienintä liukumäkeen. Keksin jopa joskus niille jotain leikkejä. Ja katson, ettei ne ole pulassa, että niillä on hattu päässä, ne ei syö suuremmin hiekkaa eikä hakkaa toisiaan lapiolla, pyyhin vuotavat nenät... Mitään tästä ei "mun" puistossa käyvät pph:t tee. Ne vaan avaa lelukassin, juttelee keskenään ja sitten puhuu lapsille kun pitää lähteä pois.[/QUOTE]

Siinä se onkin. SInä olet ÄITI ja tottakai sinä leikit lapsesi kanssa. Pph on lapsen HOITAJA joka kasvattaa lasta leikkimään TOISTEN LAPSIEN KANSSA, ei aikuisen.

voi teitä
[QUOTE="Jeps";23714956]Suothan anteeksi ymmärtämättömyyteni, mutta en suin surminkaan käsittänyt mitä tämä viestisi tarkoitti. :)[/QUOTE]

Aina sorsitaan teki pph mitä hyvänsä. pph ei saa puhua toisen aikuisen kanssa kun pitää joidenkin toisten mielestä tehdä sitä ja tätä. Ulkopuoliset määräävät mikä on oikein tehty ja mikä väärin.

Mutta se lapsen oma äiti.............

"Jeps"
Alkuperäinen kirjoittaja näin;23714911:

Tuskin kukaan tässä ketjussa on ajanut tätä takaa. Kyse on vain siitä, että aikuisen tehtävä on varsinkin pienten lasten kohdalla ohjattava sitä leikkiä ja keksittävä mahdollisesti uusia virikkeitä, mikäli lapsi ei viihdy itsekseen. Muutoin toki on hyödyllistä rohkaista vertaiseen leikkiin toisten lasten kanssa.

Blue
[QUOTE="Jeps";23714978]Joo tämä on niiiiin tuttua. Kamala esitys alkaa heti. Ja varsinkin jos sattuu päivähoidon ohjaaja tulemaan puistoon, niin ai että siellä ollaan mielin kielin. Jotenkin puistattavan epäaitoa. :([/QUOTE]

*tyrsk*

pph minäkin
joskus meidän puistoon tulee vanhempia jotka tuntevat lapsia joita meillä hoidossa ja alkavat meiltä kysellä lapsen ja perheen asioita, tulee vaivautunut olo kun täytyy sanoa että en voi kertoa.Kaikki vanhemmat kun ei tajua että meillä on se vaitiolovelvollisuus.

"ope"
[QUOTE="Jeps";23714989]Tuskin kukaan tässä ketjussa on ajanut tätä takaa. Kyse on vain siitä, että aikuisen tehtävä on varsinkin pienten lasten kohdalla ohjattava sitä leikkiä ja keksittävä mahdollisesti uusia virikkeitä, mikäli lapsi ei viihdy itsekseen. Muutoin toki on hyödyllistä rohkaista vertaiseen leikkiin toisten lasten kanssa.[/QUOTE]

On on, mutta jos koko ajan on lapsen vieressä tuputtamassa kaikkea kivaa ja mukavaa, ei lapsi opi itse esim. ratkaisemaan ongelmia tai keksimään itse mukavaa tekemistä.

"pph"
Alkuperäinen kirjoittaja pph minäkin;23715003:
joskus meidän puistoon tulee vanhempia jotka tuntevat lapsia joita meillä hoidossa ja alkavat meiltä kysellä lapsen ja perheen asioita, tulee vaivautunut olo kun täytyy sanoa että en voi kertoa.Kaikki vanhemmat kun ei tajua että meillä on se vaitiolovelvollisuus.
Samoin minulta tullaan kyselemään lapsien ikää, hoitoaikoja ja opittuja taitoja, hohhoi, ja sitten loukkaannutaan kun en kerro.

olen pph kauhu
Meidän lähipuistossa on muutama tällainen "loinen" pph lapset tuodaan puistoon, no niin menkäähän nyt
hetken päästä tulee hoitolapsensa jotain kysymään hoitajaltaan
-enkö minä ole sanonut ttei aikuisten jutteleua saa keskeyttää
täytyy sanoa että jäin silloin suu auki :O ja juttelu jatkuin kun hoitolapsi lähti takaisin puuhiinsa.
Eräs omituinen hoitaja taas ei anna heidän lelujaan kenenkään muun käyttää kuin muiden pph lasten, jos hiekkikselle tulee "ulkopuolinen" hän saa kunnon mulkoilut osakseen ja kommentti,
minä kerään nyt kaikilta nämä lelut sitten pois niin ei tarvi ulkopuolisten niillä leikkiä.
Sitten samaan aikaan kun laitan oman lapsen hiekkikselle ja kassista ojennan lelun niin hoitolapset tunkee omaaloitteisesti meidän kassiin,
olenkin sanonut muutaman kerran tämän hoitajan kuullen
-Kyllä meidän leluja saa käyttää ne on ostettu leikkimistä eikä katselemista varten :D
On kyseinen hoitaja sitten ollut siinä kauempana muiden hoitajien kanssa naama punaisena.
On jopa kerran puistossa eräs nirppanokka hoitaja sanonut minulle etteikö me voitaisi tulla myöhemmin tai aijemmin kun heillä on ulkoiluaika tähän ja tähän aikaan ja on helpompaa vahtia kun ei ole ulkopuolisia lapsia,
silloin sanoin että kannattaa varmaan pysyä sitten omassa pihassa sillä tämä on julkinen leikkipuisto ja kyllä minä omani vahdin ei teidän tarvitse :)
Tällöinkin sain hieman iäkkäämmältä hoitajalta kuulla kuinka nykynuorilla äideillä ei ole käytöstapoja ja vielä tekevät lisää kakaroitakin :D

Blue
Meidän lähipuistossa on muutama tällainen "loinen" pph lapset tuodaan puistoon, no niin menkäähän nyt
hetken päästä tulee hoitolapsensa jotain kysymään hoitajaltaan
-enkö minä ole sanonut ttei aikuisten jutteleua saa keskeyttää
täytyy sanoa että jäin silloin suu auki :O ja juttelu jatkuin kun hoitolapsi lähti takaisin puuhiinsa.
Eräs omituinen hoitaja taas ei anna heidän lelujaan kenenkään muun käyttää kuin muiden pph lasten, jos hiekkikselle tulee "ulkopuolinen" hän saa kunnon mulkoilut osakseen ja kommentti,
minä kerään nyt kaikilta nämä lelut sitten pois niin ei tarvi ulkopuolisten niillä leikkiä.
Sitten samaan aikaan kun laitan oman lapsen hiekkikselle ja kassista ojennan lelun niin hoitolapset tunkee omaaloitteisesti meidän kassiin,
olenkin sanonut muutaman kerran tämän hoitajan kuullen
-Kyllä meidän leluja saa käyttää ne on ostettu leikkimistä eikä katselemista varten :D
On kyseinen hoitaja sitten ollut siinä kauempana muiden hoitajien kanssa naama punaisena.
On jopa kerran puistossa eräs nirppanokka hoitaja sanonut minulle etteikö me voitaisi tulla myöhemmin tai aijemmin kun heillä on ulkoiluaika tähän ja tähän aikaan ja on helpompaa vahtia kun ei ole ulkopuolisia lapsia,
silloin sanoin että kannattaa varmaan pysyä sitten omassa pihassa sillä tämä on julkinen leikkipuisto ja kyllä minä omani vahdin ei teidän tarvitse :)
Tällöinkin sain hieman iäkkäämmältä hoitajalta kuulla kuinka nykynuorilla äideillä ei ole käytöstapoja ja vielä tekevät lisää kakaroitakin :D
Höpö, höpö, höpö, höpö. =)

Yhteistyössä