ärsyttää toi neuvolan kaikkitietävyys...

  • Viestiketjun aloittaja äiti x 2
  • Ensimmäinen viesti
äiti x 2
... oon just plussannut ja kuulema pitäisi heti lopettaa imetys! Vauva on puolivuotias ja plussa oli ihan odotettu.

Mulla on kaksi keskenmenoo ollut eli jos nyt lopettaisin imetyksen ja tulis keskenmeno niin siinäpä olisin, ei maitoo ei vauvaa.

Vihjasin tästä neuvolassa ja tuhahti että no, omapa on asiasi.

Grrrr.....
 
+
suurmepi riski sulla on saada keskenmeno imettämällä, koska se voi stimuloida. eli teit kumminpäin vaan niin voit saada keskenmenon. se on ihan sun päätettävissä. ja kun itse teet päätöksen , niin et voi ketään muuta syyttää. neuvolassa ne antoi vaan neuvon, tolleen mäkin olisin neuvonut. tsemppiä!
 
vieras
http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemid=165

tuollakin lukee,että hyvin voi imettää raskaus aikana :) äidit sen itse tietää parhaiten :) onnea plussasta
 
älä välitä! Ei ne tiedä kaikkea ja usein jakavat liian kaikkkitietoisesti omia mielipiteitään totuuksina.
Imettäminen raskauden aikanahan on ihan yleistä eikä siitä ole mitään haittaa äidille eikä kohdussa olevalle lapselle, sen kai itsekin jo tiedät. Teet vaan oman pääsi mukaan ja imetät lastasi ja vaikka sitten molempia yhtä-aikaa!!!
 
Just oli imetystukilistalla keskustelua aiheesta. Oksitosiini, mitä imettäessä erittyy (ja saa kohdun supistelemaan synnytyksessä) ei ole vaaraksi alkaneelle raskaudelle, koska kohdun oksitosiinireseptorit eivät tässä vaiheessa raskautta ole "kypsiä" reagoimaan hormoniin.

muoks. mitähän toi hymiö tuolla tekee ...?
 
J
Ei mulla tullu mieleenkään lopettaa imetystä, kun tulin raskaaksi ja poika oli 8kk. Noh, mulla oli ku sitten kuitenkin. Ystäväni jatkoi myös useamman kuukauden imetystä odotusaikana, eikä kyllä vaikuttanut mihinkään.
 
neuvolan täti
meillä neuvolassa ohjataan jatkamaan tottakai jossei se aiheuta supisteluja. itse jouduin lopettamaan täysimetyksen kerrasta poikki kun kakkosta odotin, supistelut alkoivat 19 raskausviikolla ja jouduin vuodelepoon loppuajaksi...eli eiköhän ole aika henk.kohtaista miten imetys vaikuttaa!!! järjenkäyttö lienee sallittua...
 
vieras
Eikä ne terkkarit oikeasti tiedä aina asioita. Pääasiassa aika ankeaa on, jos ei voi luottaa terveydenhuollon ammattilaiseen, mutta jos itse epäilee jotain, kannattaa kyllä selvittää, onko se yksi henkilö juurikin aivan oikeassa tai ajan tasalla.
 

Yhteistyössä