Lähetä terveisesi kaipaamallesi ihmiselle yöketju

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sivusta: ei sairaalle voi sanoa. On mitä on. Frontotemporaalinen dementia. Sairaus, jossa persoonallisuuden muutos ehkä se suurin ongelma, mutta ei itse tajua tilaansa. Ei tee enää yhtään mitään ja valittaa miten en ole tehnyt sitä ja sitä. Tämän päivän katsonut telkkaa ja äyskinyt. Siivosin jne. niin riehui miten ruoka ei ole valmis, miksi roskista ei ole viety, vessakin on v.tun p..kanen, mitä romua tuossakin on jne. valitusta kun en ole jotain tehnyt. Ja itse ei tee enää siis mitään. Ja kaiken tämän huipuksi huutaa päälle miksi aina valitan. Milloinhan? Me kun emme enää edes puhu mitään, enkä sanaakaan sano vastaan. Syljeksii pitkin lattioita, kuseksii istuimelle ja valittaa miksi vessassa haisee (minä ne siivoan). Ärhentelee kaupassa kovaäänisesti yleisesti ihmisistä ja haukkuu mitä väärää sielläkin satun tekemään. Mm. paistopistetuotepakkaus avautui kassalle nostaessa ja haukkui minut miten en osaa edes yksinkertaista pussia sulkea. Ja minua hävetti, kun ihmiset varmaan ajatteli miten surkea mitään osaamaton nahjus olen.
Toivottavasti et kuvannut kaivattusi nykytilaa.
 
vierailija
Kimalaiset pörräävät puutarhassa, linnut laulavat. Mietin sinua ja kaikkea viime aikoina sanomaasi. Joskus sitä vain tietää jonkun kuuluvan elämäänsä. Se elämä on nyt ja tässä, pienen hetken verran. Mietin myöhemmin, onko missään järkeä.
 
vierailija
Kimalaiset pörräävät puutarhassa, linnut laulavat. Mietin sinua ja kaikkea viime aikoina sanomaasi. Joskus sitä vain tietää jonkun kuuluvan elämäänsä. Se elämä on nyt ja tässä, pienen hetken verran. Mietin myöhemmin, onko missään järkeä.
Olin näköjään valveilla, kun olit mietteissäsi. Kävin aamu-uinnilla, olisitpa ollut mukana. Joko tiedät, onko missään järkeä? 😃
 
vierailija
Lempi, minäkin kaipaan lähellesi ja tutustumaan. Tietysti mielessä pyörii apinamaisia ajatuksia suutelemisesta ja siitä eteenpäin, eikä ne väärin kai ole, vaan kertoo vakavuustasosta tunteissa, mutta tietysti pelkkä jutteleminen, ajan viettäminen yhdessä ja yhteinen tekeminenkin olisi jo ainakin alkuun jotain suurenmoista. Tai kun nyt edes näkisi ja voisi katsoa silmiin ilman ympäröiviä muita, joiden ihmettelyn herättämistä tulisi välttää. Tai edes vilkuttaisi lasin läpi hymynkare huulilla ja loiste silmissä. Se nyt varmaan toteutuu, mutta hetimullekaikki piinaa kohdallasi pahoin. Hyvää yötä toivoopi Aarre.
Oijoi, mikä viesti aamuun. En ehtinyt nähdä sitä illalla. Ajatukset kulkevat aika lailla samoja ratoja, ja allekirjoitan tuon hetimullekaiken. Vilkuta ihmeessä, niin minäkin uskallan! Kaunista hellepäivää, rakas. T. Lempisi
 

Yhteistyössä