Ärsyttää (koira ja vauva)

kyllä mun mielestä sen koiran pitää saada rauhassa tutustua vauvaan, mutta ei se mun mielestä tarkota sitä et koiran pitäis mennä vauvaa haisteleen ja "lähmimään", toki voi käydä nuuskuttamassa, mut ei viikon ikästä viel tarvii?
tai en mä tiedä, näin vaan ite ajattelen :)
mut tottahan se on et jos koira pääsee haistaan vauvaa niin tuskin se vauva siihen kuolee, mut ei sitä tilannetta tarvii järjestämällä järjestää.. tuliko tarpeeks sekavasti? :D
 
Mie oon sitä mieltä, et koirat saavat tutustua vaivaan heti pienestä asti. MEillä vauva oli sängyllä, ni koirat kävi varpaita vähän haistelemassa ym. Ei se vauva siihen kuollut, eikä mitään tullut. Koirat vaan oppi heti tuntemaan vauvaa.
 
v
meillä koira ja kissa saivat haistella heti synnäriltä tullutta vauvaa. Laitettiin kaukalossa olkkarin lattialle ja siinä saivat pyöriä ja tutustua vapaasti (siis ei nyt silleen, että oltais itse paikalta poistuttu..)

Taisi koira nuolaistakin vauvaa siinä innostuksissaan.. älkää lynkatko :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Mun mielestä se on typerää ja hakemalla haetaan konfliktia vauvan ja koiran välille.
Mikäs konflikti siitä syntyy jos koira vähän haistaa vaikka vauvan jalkaa? Onko se sit parempi että koira ihmettelee ja saattaa alkaa haukkumaankin kun selvästi vauva kiinnostaa eikä anneta ollenkaan yhtään mitenkään tutustua?
 
Meillä ei oo ikinä yritetty mitenkään tutustuttaa koiraa vauvaan, vaan ollaan eletty ja oltu ihan niinku ennenkin... Meillä kyllä tosiaan noi koiruudet asustelee ulkona, mutta silti... Ikinä ei oo ollu mitään ongelmaa vaikka lapset ja koirat ovatkin olleet samaan aikaan pihalla irrallaan :xmas: , koirat jopa menee lasten rapsutettaviksi ihan omasta halusta :heart:
 
toki koiran pitää haistaa vauva ja liittää se mielessään "laumaansa" ja oppia että se on ihmisen pentu ja sitä puolustetaan jos on tarvetta.Ei koiralta voi vaatia muuta kuin lajityypillistä käytöstä koira kun on koira eikä muuksi muutu... jos on selvää vihamielisyyttä tai ennakkoluuloa pitää vauva toki pitää koiralta turvassa ja koiralle selvittää paikkansa ihmiset johtaa laumaa ja koira alistuu.
 
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Mun mielestä se on typerää ja hakemalla haetaan konfliktia vauvan ja koiran välille.
Mikäs konflikti siitä syntyy jos koira vähän haistaa vaikka vauvan jalkaa? Onko se sit parempi että koira ihmettelee ja saattaa alkaa haukkumaankin kun selvästi vauva kiinnostaa eikä anneta ollenkaan yhtään mitenkään tutustua?
Öööh, ymmärsitkö mitä kirjoitin?

Selvennän. Minunkin mielestä se on typerää ettei koira saa yhtään haistella vauvaa. Eli siinä luodaan konfliktia koiran ja vauvan välille. Ja tarkoitan nimenomaan oman perheen koiraa, en vieraiden.


 
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Alkuperäinen kirjoittaja PipetiPoo:
Alkuperäinen kirjoittaja Saiccu:
Mun mielestä se on typerää ja hakemalla haetaan konfliktia vauvan ja koiran välille.
Mikäs konflikti siitä syntyy jos koira vähän haistaa vaikka vauvan jalkaa? Onko se sit parempi että koira ihmettelee ja saattaa alkaa haukkumaankin kun selvästi vauva kiinnostaa eikä anneta ollenkaan yhtään mitenkään tutustua?
Öööh, ymmärsitkö mitä kirjoitin?
Ilmeisesti en?
 
Alkuperäinen kirjoittaja saaga1:
en iki maailmassa antais koiran tulla lähelle lastani,inhoan koiria yök ja vielä kerran yök,sori mut näin tunnen
No eihän nyt vieraita koiria tarvi päästää vauvaa haistelemaan, käsitin että tässä oli kyse samaa taloutta elävästä lemmikistä. Kyllä meilläkin vauvat esiteltiin heti koiralle ja koira sai haistella sylissä olevaa kääröä.
 

Yhteistyössä