Älyttömimmät lait Suomessa? Mitä muuttaisit jos sulla olis valta?

  • Viestiketjun aloittaja "vieras"
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Miksei sitten samantien sallita itsensäpaljastelua, onhan sekin ihmisen valinnanvapautta? Tai miksei sallita kaikkia huumeita, taaskin kyseessä on vain aikuisen valinnanvapaus.
Huumeet ja itsensäpaljastelu on kuitenkin hieman eri suuruusluokan rikoksia. Huumeista voi tulla monta vuotta ehdotonta vankeutta, kun itsensäpaljastelusta tulee yleensä vain sakkoja.Törkeästä huumausainerikoksesta voi tulla enintään 10 vuotta vankeutta kun taas itsensäpaljastelusta voi tulla korkeintaan kuusi kuukautta vankeutta, mutta yleensä itsensäpaljastelusta tulee vain sakkoja.
 
Huono sanavalinta. Ei riitä, että se on jonkun mielestä haitta, mutta jos asia rikkoo toisen oikeuksia on se väärin. Ja se, että jotkut tupakoitsijat eivät osaa käyttäytyä yleisten sääntöjen mukaisesti ei tarkoita että tupakka pitäisi kieltää. Jotkut myös syljeksivät purkkaa joka paikkaan, pitäisikö purkan syönti kieltää tämän takia?
Miksi ne tupakat täytyy saada ruokakaupasta? Miksei sopisi se, että niitä myytäisin vain tietyissä paikoissa, vaikka apteekeissa tai Alkossa? Kun tupakasta ei mitään hyötyä kellekään ole niin olisi ihan hyvä, että sitä myyntiäkin sitten rajattaisiin, ei ruokakaupasta mielestäni tarvitse saada tupakkaa.
 
Miksi ne tupakat täytyy saada ruokakaupasta? Miksei sopisi se, että niitä myytäisin vain tietyissä paikoissa, vaikka apteekeissa tai Alkossa? Kun tupakasta ei mitään hyötyä kellekään ole niin olisi ihan hyvä, että sitä myyntiäkin sitten rajattaisiin, ei ruokakaupasta mielestäni tarvitse saada tupakkaa.
Onks sulla jotain lapsuuden traumoja asiasta kun otat tämän niin kovin henkilökohtaisesti? Suhteuta hieman.
 
Miksi ne tupakat täytyy saada ruokakaupasta? Miksei sopisi se, että niitä myytäisin vain tietyissä paikoissa, vaikka apteekeissa tai Alkossa? Kun tupakasta ei mitään hyötyä kellekään ole niin olisi ihan hyvä, että sitä myyntiäkin sitten rajattaisiin, ei ruokakaupasta mielestäni tarvitse saada tupakkaa.
Koska sitä tupakkaa nyt jo saa ruokakaupoista niin ihan turha tuhlata resursseja siihen, että se siirretään jonneki muualle. Se ei varmastikaan tupakointia merkittävästi vähennä vaikka sitä saisi vain Alkosta. Alkoholia käytetään kyllä ihan kiitettävästi vaikka sitä myydäänkiin Alkossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Brummelisa
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24838988:
karkit kanssa apteekkiin tai alkoon myyntiin. se ei ole ruokaa eikä mitenkään hyödyllistä kenellekkään.
Todellakin. Ja roskaruoka ehdottomasti pois markkinoilta jonkin säännöstelyn taakse hiton kovalla hinnalla, siitähän seuraa ihan tajuttomat määrät ongelmia ja kustannuksia yhteiskunnalle.
 
[QUOTE="vieras";24838994]Onhan. Karkit saattavat vaikka pelastaa sokeritautia sairastavan hengen.[/QUOTE]

Ja kiitos niiden karkkien ja kaiken muun paskan mitä ihmiset kitusiinsa tunkee, se sokeritauti lisääntyy kulovalkean tavoin, että on sitten parempi syy pitää karkit kassalla :xmas:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24838997:
viinanmyynnin voi lopettaa tässä maassa kokonaan kun minä en käytä.
Melkoinen ajattelutapa. Samalla periaatteella ajateltunahan voisi lopettaa esimerkiksi Jalkapallon MM-kisojenkin näyttämisen TV:ssä jos ei katso niitä tai ei omista TV:tä. :D
 
[QUOTE="mä";24839003]Tupakoijilla näemmä vielä keuhkoissa pontta piisaa, kun saavat herneetkin vedettyä nenään.[/QUOTE]

Onko jotkut niin itsekeskeisiä, että ei osaa puolustaa kuin vain itseään koskevia asioita vai miksi tälläisiin ketjuihin tulee aina näitä kommenteja? Minä en ole eläissäni yhtään tupakkaa polttanut, mutta jos toiset haluavat polttaa niin en ole sitä kieltämässä.
 
[QUOTE="vieras";24839006]Melkoinen ajattelutapa. Samalla periaatteella ajateltunahan voisi lopettaa esimerkiksi Jalkapallon MM-kisojenkin näyttämisen TV:ssä jos ei katso niitä tai ei omista TV:tä. :D[/QUOTE]
tämä nyt oli vaan vastaveto tuon akaatin höyryämiselle. jalkapallo on muuten oikeesti tosi turhaa.
 
[QUOTE="mä";24839003]Tupakoijilla näemmä vielä keuhkoissa pontta piisaa, kun saavat herneetkin vedettyä nenään.[/QUOTE]

Tää on niin mahtava argumentti, tyypillistä palstatasoa taas :D Mitään, ja korostan siis todellakaan MITÄÄN ei voi puolustaa ellei itse ole sellainen.

Btw, en polta. En ole myöskään homo vaikka sukupuolineutraalia avioliittolakia kannatan, en käytä myöskään huumeita vaikka kansantalouden kannalta kannatan ehdottomasti vähintään dekriminalisointia. Mutta valheita tietenkin kaikki, tupakoiva narkkari homo olen :xmas:
 
[QUOTE="vieras";24839006]Melkoinen ajattelutapa. Samalla periaatteella ajateltunahan voisi lopettaa esimerkiksi Jalkapallon MM-kisojenkin näyttämisen TV:ssä jos ei katso niitä tai ei omista TV:tä. :D[/QUOTE]

Nimenomaan, todella fiksu ja kypsä ajattelutapa :saint:
 
"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24839012:
tämä nyt oli vaan vastaveto tuon akaatin höyryämiselle. jalkapallo on muuten oikeesti tosi turhaa.
Sano se niille 3,5 miljardille ihmiselle, jotka joko seuraavat tai harrastavat jalkapalloa tai tekevät näitä molempia.
 
Kepsis
Tää on niin mahtava argumentti, tyypillistä palstatasoa taas :D Mitään, ja korostan siis todellakaan MITÄÄN ei voi puolustaa ellei itse ole sellainen.

Btw, en polta. En ole myöskään homo vaikka sukupuolineutraalia avioliittolakia kannatan, en käytä myöskään huumeita vaikka kansantalouden kannalta kannatan ehdottomasti vähintään dekriminalisointia. Mutta valheita tietenkin kaikki, tupakoiva narkkari homo olen :xmas:
eipä olisi voinut paremmin enää sanoa tätä.
 
[QUOTE="vieras";24839024]Sano se niille 3,5 miljardille ihmiselle, jotka joko seuraavat tai harrastavat jalkapalloa tai tekevät näitä molempia.[/QUOTE]

parhaani mukaan olen asiasta kertonu, mutta ei viitti elämäntehtäväks ottaa :D
 
Kepsis
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24839038:
parhaani mukaan olen asiasta kertonu, mutta ei viitti elämäntehtäväks ottaa :D
90 minuuttia pallon perässä juoksemista, muutama maali sinä aikana, hirveetä filmaamista ja feikkaamista, aika matelee kun on niin tylsää. iso huokaus.
 
Alkuperäinen kirjoittaja päätön;24838988:
karkit kanssa apteekkiin tai alkoon myyntiin. se ei ole ruokaa eikä mitenkään hyödyllistä kenellekkään.
Karkkien ja tupakan haitallisuutta ei voi edes verrata keskenään. Tupakka on myrkkyä ja karkkien väärinkäyttö ei missään vaiheesssa ole yhtä vaarallista. Karkit eivät aiheuta SYÖPÄÄ.
 
hellsbells
En juuri lukenu muiden ajatuksia, mutta mulle ensimmäisenä mieleen tuli tällainen epäkohta ; Pedofiilit ja raiskarit pääsevät aivan liian helpolla. Aikuinen mies raiskaa lapsen, ja kärsii siitä samanlaisen rangaistuksen kun joku talousrikollinen. Mun maailmassani ne eivät ole mitenkäänpäin samanvertasia rikoksia. Vaikka talousrikollinen olisi tehnyt mitä. Laittaa joka kerta suututtamaan, kun lukee näistä, että joku pedofiiliraiskari saanut tuomioksi hurjat 5 vuotta.
Eli tommosille kusipäille kunnon tuomiot.

Parveketupakointi ollaan kieltämässä. Itse en polta, mutta en näe tuota hyvänä asiana. Tuon jälkeen kaikki laiskat ihmiset, joita kyllä löytyy joka kerrostalosta, polttavat sisällä. Siitähän se käry vasta leviääkin.

Hitto, nyt ei kerkee enempää, työt kutsuu :)
 

Yhteistyössä