Älykkyyskeskustelu koronakeissin osalta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Mistä tahansa rokotteesta, mistä aiheutuu ihmiselle elimistön puolustuskyvyn aktivoitumista , seuraa jossain määrin uupumusta. Samoin käy mm. infektion, allergisen reaktion ja esim. stressin seurauksena. Uupumuksen taso riippuu yksilöstä ja hyökkäyksen määrästä.
Maailmalla on puhuttu 3 rokotteen antamisesta 4kk välein ja siitä seuranneista uupumisoireista ja kehoitettu pitämään pidempää väliä. Ei suinkaan luopumaan kolmannesta rokotteesta.

Muistisolut jäävät kyllä olemaan, joten minun mielestäni 2 rokotusta riittäisi.

Asiaa sivuten, rokotuksen jälkeen on raportoitu monia haittoja, kuten lihassärkyä, kuumetta, päänsärkyä, imusolmukkeiden suurenemista, uupumista, aivosumua, keskittymiskyvyn laskua, kuukautishäiriöitö (tavallisimmin yhdet jää välistä ja seuraavat tulee sitten runsaampina). Näitä kaikkia on raportoitu myös koronainfektion yhteydessä, yleensä paljon voimakkaampana ja pidempi kestoisena, joillain jopa kuukausia kestäneenä. Oireet liittyvät elimistön puolustusreaktioon, ei siihen onko rokote huono vai enemmän huono.
Jos rokotteesta ei tulisi minkäänlaista reaktiota, niin silloin täällä varmaan keskusteltaisiin että onko siitä edes hyötyä kun ei se aiheuta elimistössä reaktiota,että huuhaa huijausta koko litku.
Henkilökohtaisesti otin mieluummin rokotteen (2kpl) ja kärsin pari päivää käsivarsisärystä ja toisella kerralla pienestä väsymyksestä ja kainalon imusolmukesärystä pari päivää pidempään, kuin olisin 1-2vk jossain flunssan ja influenssan välisessä tilassa.

”Rokotetutkimuskeskuksen johtaja Mika Rämet ei pidä jatkuvia tehosterokotteita kestävänä tapana hallita koronapandemiaa.

Asia nousi esille, kun Maailman terveysjärjestön WHO:n asiantuntijat sanoivat, ettei seuraavien tehosterokotteiden käyttö nyt käynnissä olevan kolmannen rokotekierroksen jälkeen ole tarpeellista suurimmalle osalle väestöä.”

”Rämetin mukaan on mahdollista, että tämä tehostekierros jää tavallisen kansalaisen viimeiseksi pitkäksi aikaa, ainakin nykyisillä käytettävillä rokotteilla.”
 
Se että neljättä rokotetta ei enää terveet tarvitse, ei ole mikään todiste siitä että ne kolme oli turhia tai vaarallisia
No sitä varmasti tutkitaan paraikaa ja tuo Ruotsalainenkin tutkimus osoitti, että rokote ei ole välttämättä hyvä.

Mutta sen verran yleisen mielipiteen lailla itse uskon että rokotteesta oli mahd. hyötyä riskiryhmille.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Kommentoin Tuumisen videota:
En pystynyt kuuntelemaan kun tuli mainoksia enemmän kuin sitä.
Sen verran alusta kuulin, että luetteli rokotteen haittoja. No itse koronataudista on ollut moninkertaisesti haittoja, mm. erilaisia sydän- ja verisuonisairauksia ja kohtauksia, jopa kuolemia. Lentäjiä, urheilijoita ja tavan tallaajia on kuollut. Kuinka paljon on jo kuolleita?
Siihenhän rokotehaittoja ja hyötyjä pitää verrata, eikä sairastamattomiin ihmisiin. Että jos joudut valitsemaan saatko taudin vai rokotteesta, niin kummasta selviät vähemmällä? Jos et aio saada tautia, niin pysy kotona eristyksissä.
 
vierailija
Juu, siis normaalirokotteissa asia ok, missä laitetaan tapettu tai heikennetty viirus, mutta tämä mRNA rokote on ihmiskunnalle ensimmäinen.

Kyllä, mitä olen seurannut tilannetta, niin buusterointia ollaan alettu epäillä, jo ihan Suomessakin, koska THL:n johtaja tuli ulos kommentilla, että kolmas jäänee viimeiseksi rokotteeksi koska rokote ei palvele tässä yhteydessä tarkoituksenmukaisesti…tsi jotenkin noin, en muista nyt ihan tarkkaan, mutta palstaltakin löytyy linkkejä tähän Salmisen kommenttiin.
Tapettu tai heikennetty virus.. Nyt sun tarttee kuunnella se haastattelu loppuun!
Siellä kerrotaan, mitä elimistö tekee niillä tapetuilla tai heikennetyillä viruksilla!
 
Kommentoin Tuumisen videota:
En pystynyt kuuntelemaan kun tuli mainoksia enemmän kuin sitä.
Sen verran alusta kuulin, että luetteli rokotteen haittoja. No itse koronataudista on ollut moninkertaisesti haittoja, mm. erilaisia sydän- ja verisuonisairauksia ja kohtauksia, jopa kuolemia. Lentäjiä, urheilijoita ja tavan tallaajia on kuollut. Kuinka paljon on jo kuolleita?
Siihenhän rokotehaittoja ja hyötyjä pitää verrata, eikä sairastamattomiin ihmisiin. Että jos joudut valitsemaan saatko taudin vai rokotteesta, niin kummasta selviät vähemmällä? Jos et aio saada tautia, niin pysy kotona eristyksissä.
Itse olen kiinnostunut tuosta Tuumilan mainitsemasta buusteroinnista ja siitä hypoteesista mitä piirsi fläppitaululle sekä ruotsalaisesta tutkimuksesta.

Ja älkää käsittäkö väärin että pitäisin tätä Tuumilan videota jonain seuraavana messiaksena, en pidä. Itse olen saman tiedon varassa kuin kaikki muutkin eli juuri sen suomalaisen valitun asiantuntijaryhmän lausuntojen varassa.
Silti olen kiinnostunut seuraamaan asiaa laajemmin kuin mitä meidän valtamedia tuuttaa.
 
Tapettu tai heikennetty virus.. Nyt sun tarttee kuunnella se haastattelu loppuun!
Siellä kerrotaan, mitä elimistö tekee niillä tapetuilla tai heikennetyillä viruksilla!
Niin? ”Luomurokotteessa” keho tutustutetaan virukseen jotta se alkaa tuottamaan vasta-aineita virusta vastaan?

Kemppe/Tuumilan videon olen kuunnellut loppuun
vai tarkoititko tämän pyryharakan höpötysvideota jossa puhuu Rämetin päälle? :D
 
Tää keskustelu pyörii ihan ihmeellisiä ratoja aina välillä! Polioko se hävitettiin rokotteilla. Tuhkis oli vähällä hävitä ennen noita rokitevastasia.
Poliorokote onkin oiva. Se on perinteinen rokote, jossa työnnetään kuollut virus kehoon.
Mutta aikoinaan tapahtui kamala moka - ihmisiin työnnettiin elävää virusta, tällöin lapsia kuoli ja halvaantui. Viallinen rokoye kerkesi tartuttaa kymmenille tuhansille lapsille polion! :(
 
Kommentoin Tuumisen videota:
En pystynyt kuuntelemaan kun tuli mainoksia enemmän kuin sitä.
Sen verran alusta kuulin, että luetteli rokotteen haittoja. No itse koronataudista on ollut moninkertaisesti haittoja, mm. erilaisia sydän- ja verisuonisairauksia ja kohtauksia, jopa kuolemia. Lentäjiä, urheilijoita ja tavan tallaajia on kuollut. Kuinka paljon on jo kuolleita?
Siihenhän rokotehaittoja ja hyötyjä pitää verrata, eikä sairastamattomiin ihmisiin. Että jos joudut valitsemaan saatko taudin vai rokotteesta, niin kummasta selviät vähemmällä? Jos et aio saada tautia, niin pysy kotona eristyksissä.
Tuli vain mieleeni, että pitäisiköhän sun hommata joku adblocker jos nuo mainokset häititsevät sinua?:unsure:
 
vierailija
Kommentoin Tuumisen videota:
En pystynyt kuuntelemaan kun tuli mainoksia enemmän kuin sitä.
Sen verran alusta kuulin, että luetteli rokotteen haittoja. No itse koronataudista on ollut moninkertaisesti haittoja, mm. erilaisia sydän- ja verisuonisairauksia ja kohtauksia, jopa kuolemia. Lentäjiä, urheilijoita ja tavan tallaajia on kuollut. Kuinka paljon on jo kuolleita?
Siihenhän rokotehaittoja ja hyötyjä pitää verrata, eikä sairastamattomiin ihmisiin. Että jos joudut valitsemaan saatko taudin vai rokotteesta, niin kummasta selviät vähemmällä? Jos et aio saada tautia, niin pysy kotona eristyksissä.
5,5miljoonaa kuolluttako niit on.. Rokote pelastanu vajaan miljoonan hengen, viime arvion mukaan, jonka luin muutama kk sitten.

Koska rokotetut sairastaa vähemmän, voi sairastamattomiakin verrata, tosin se on hankalaa.
 
vierailija
Millasta luottoo kuvittelit saavas, kun ei juttu kiinnosta siksi, et "haastattelija kuulostaa ärsyttävältä, tää toinen kuulostaa kivemmalta, hei uskotaan sitä". Oikeesti.
 

Yhteistyössä