Älykkyyskeskustelu koronakeissin osalta

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Sitten alkaa valitus siitä, kuinka ei kerrota mitään. Nyt kerrotaan aivan kaikki ja valitetaan, että kerrotaan vääriä asioita.
Jokaisen yleissivistykseen kuuluu, että ymmärtää viruksen/pandemian olevan muuttuva asia.
No ei tunnu monenkaan yleissivistykseen tuo kuuluvan. Täälläkin saa jatkuvasti lukea perusteluja joissa lähteenä joku THL vuoden takainen tiedote. Sanomattakin selvää että koronan tapauksessa ne on monesti jo vanhaa tietoa. Juuri siksi niiden pitäisi muuttaa sanamuotojaan, ei suinkaan lopettaa kokonaan tiedottamasta.
 
"Olisi lopputulos ollut sama"? Höpöhöpö. Alttius ei tarkoita sitä että sen varmasti saa.

"
Myös sikainfluenssa- eli H1N1-viruksella on kyky aiheuttaa narkolepsiaa rokotteesta riippumatta. Suomessa ei kuitenkaan tunneta tapauksia, joissa sikainfluenssa olisi sairastettuna aiheuttanut narkolepsiaa.
– Sikainfluenssavirus kiertää maailmalla edelleen, mutta sen merkitys narkolepsian levittäjänä on hyvin vähäinen, eikä sen suhteen ole syytä olla huolissaan. Paljon suurempi riski on sikainfluenssan aiheuttama tauti itsessään ja siihen liittyvät bakteerijälkitaudit, muistuttaa professori."

Ja että 2v alkaa pian tulla täyteen? Valtaosa rokotetuista ei ole kuule päässyt edes puoliväliin, eikä varsinkaan lapset.

Pandemrix-rokotteessa oli Focetriaan verrattuna enemmän tiettyä viruksen ydinproteiinia, joka muistuttaa aivojen unirytmiä säätelevän proteiinin oreksiinin reseptoria. Näin Pandemrixin aiheuttama immuunivaste hyökkäsi myös ihmisen omien solujen kimppuun yksilöillä, joilla oli geneettinen narkolepsia-alttius.

Samaan aikaan kun Suomessa ja muualla Euroopassa havaittiin Pandemrix-rokotteen aiheuttavan narkolepsian yhdellä 10 000 rokotteen saajasta, havaittiin Kiinassa rokottamattomien, sikainfluenssan sairastaneiden keskuudessa narkolepsian yleistyneen.

Se vahvistaa käsitystä, jonka mukaan narkolepsiaa aiheuttaa nimenomaan viruksen ydinproteiini eikä esimerkiksi rokotteen tehosteaine eli adjuvantti.

Tutkijat myös huomauttavat, että narkolepsian kehittymisen riski itse influenssasta voi olla suurempi kuin rokotteesta.



Ja jos ihmettelet, miksi narkolepsiaan sairastumisesta ei enää keuhkota niin paljon, se johtuu siitä, ettei rokotteella ollut mitään tekemistä näiden sairastumisien kanssa. Ja kyllä, siitä huolimatta sikainfluenssan aiheuttama tauti on prosentuaalisesti suurempi riski kuin sairastuminen narkolepsiaan.

Mitä tulee koronarokotteeseen, sitä on testattu ihmisillä jo ennen 2020 joulukuuta. Otanta oli harvinaisen suuri, koska vapaaehtoisia osallistujia oli niin paljon. Samoin rokotetta on testattu lapsilla jo paljon ennen kuin lapsia alettoitettiin rokottamaan. Joten ensimmäisistä rokotteista alkaa olla kaksi vuotta.
 
Jos havaitsen, että olen erimieltä asiasta sinun ”tiedon” kanssa niin varmasti kerron oman mielipiteeni.

Se sinun ”tieto” tulee jostakin, eikä se ole mikään absoluuttinen totuus mitä ei saa kyseenalaistaa. En odota sitä minunkaan ”tiedoilta”.
Tiede antaa aina vastauksen, joka on todennäköisin vaihtoehto tämänhetkisten tietojen varassa. On totta, että tiede ei ole absoluuttinen totuus. Ei sen kuulukkaan olla. Sensijaan peräänkuulutan taitoa lukea julkaisuja ja ymmärtää mitä niissä on tutkittu ja mitä niistä voi päätellä. Jos niiden perusteella halutaan päätellä jotain, jota ei itseasiassa tutkittu, tarvitsee tehdä lisätutkimusta siitä, mitä halutaan päätellä, jotta voidaan varmistua siitä, että päätelmä on paikkansapitävä. Toisinaan halutaan todistaa oma oikeassaolo niin kovasti, että aletaan jo haitata tutkimuksen objektiivisuutta ja oikeutetaan vilppi. Sensijaan jos useat tutkimusryhmät päätyvät samaan lopputulokseen ympäri maailmaa, voidaan olla aika varmoja, että tuloksessa on jotain paikkansapitävää.

Koronarokotekriitikoiden mielipiteet on muodostettu jonkin aivan muun tutkimuksen perusteella, eivätkä he ole itse osallistuneet millään tavalla itse tutkimukseen tai perehtyneet aiheeseen. Sensijaan he tuntuvat olevan valmiita oikomaan mutkia ja tekemään päätelmiä, mitä yksikään tutkimus ei tue. Tähän mennessä en ole löytänyt yhtäkään tutkimusta, joka tukisi sitä, että koronarokote aiheuttaisi mittavia ja merkittäviä haittavaikutuksia. Haittavaikutukset tuntuu olevan aika samaa luokkaa minkä tahansa muun rokotteen kanssa.

Voi olla, että kaikki tutkimukset tähän mennessä eivät kerro ihan kaikkea ja jotain yllättävää vielä ilmenee. Todennäköisyys tähän on kuitenkin häviävän pieni.

mRNA rokotetta on tutkittu ja kehitetty 90- luvulta lähtien. Jos kansa olisi riittävän perehtynyt ymmärtämään rokoteen toimintamekanismin, he myös ymmärtäisivät miten mullistava rokote on. Paljon mutkia oiottuna, siinä käytännössä koodataan ihmisen immuunivasteelle resepti, jotta se osaa muodostaa oikeanlaisia vasta- aineita. Rokotteita pystyy muokkaamaan suhteellisen nopealla aikataululla juuri oikeanlaisiksi.

On ihan tervettä suhtautua asioihin hiukan epäilevästi ja varoen. Sen ei kuitenkaan pidä antaa valua omille nilkoille.
 
Tiede antaa aina vastauksen, joka on todennäköisin vaihtoehto tämänhetkisten tietojen varassa. On totta, että tiede ei ole absoluuttinen totuus. Ei sen kuulukkaan olla. Sensijaan peräänkuulutan taitoa lukea julkaisuja ja ymmärtää mitä niissä on tutkittu ja mitä niistä voi päätellä. Jos niiden perusteella halutaan päätellä jotain, jota ei itseasiassa tutkittu, tarvitsee tehdä lisätutkimusta siitä, mitä halutaan päätellä, jotta voidaan varmistua siitä, että päätelmä on paikkansapitävä. Toisinaan halutaan todistaa oma oikeassaolo niin kovasti, että aletaan jo haitata tutkimuksen objektiivisuutta ja oikeutetaan vilppi. Sensijaan jos useat tutkimusryhmät päätyvät samaan lopputulokseen ympäri maailmaa, voidaan olla aika varmoja, että tuloksessa on jotain paikkansapitävää.

Koronarokotekriitikoiden mielipiteet on muodostettu jonkin aivan muun tutkimuksen perusteella, eivätkä he ole itse osallistuneet millään tavalla itse tutkimukseen tai perehtyneet aiheeseen. Sensijaan he tuntuvat olevan valmiita oikomaan mutkia ja tekemään päätelmiä, mitä yksikään tutkimus ei tue. Tähän mennessä en ole löytänyt yhtäkään tutkimusta, joka tukisi sitä, että koronarokote aiheuttaisi mittavia ja merkittäviä haittavaikutuksia. Haittavaikutukset tuntuu olevan aika samaa luokkaa minkä tahansa muun rokotteen kanssa.

Voi olla, että kaikki tutkimukset tähän mennessä eivät kerro ihan kaikkea ja jotain yllättävää vielä ilmenee. Todennäköisyys tähän on kuitenkin häviävän pieni.

mRNA rokotetta on tutkittu ja kehitetty 90- luvulta lähtien. Jos kansa olisi riittävän perehtynyt ymmärtämään rokoteen toimintamekanismin, he myös ymmärtäisivät miten mullistava rokote on. Paljon mutkia oiottuna, siinä käytännössä koodataan ihmisen immuunivasteelle resepti, jotta se osaa muodostaa oikeanlaisia vasta- aineita. Rokotteita pystyy muokkaamaan suhteellisen nopealla aikataululla juuri oikeanlaisiksi.

On ihan tervettä suhtautua asioihin hiukan epäilevästi ja varoen. Sen ei kuitenkaan pidä antaa valua omille nilkoille.
Koska vastasit viestiini niin ilmeisesti tarkoitat minun rokotekriittistä lähdettäni.
Eli mielelläni otan vastaan sinun huomiot Tamara Tuumilan luennosta, jonka olen linkannut ketjuun.

Hän on todella ansioitunut nainen. En voinut jättää hänen kantaansa huomioimatta.
 
vierailija
Siis oliko tuo ironiaa?
Jos nyt tarkoitat tätä Tuomas Peltomäen podcastia missä hän haastatteli Rämettiö niin nukahdin melko nopeasti. Siinä oli ihan perusasioita mitkä olen oppinut jo pienenä katsomalla Olipa kerran elämää, äläkä naura, olen kuullut että terveydenhuollon-opiskelijatkin niitä ovat joskus katselleet tunnilla!

Tuomas Peltomäki on erittäin huono haastattelija. Hän tuo esiin milelläön itseään ja omia tarinoitaan ja puhuu törkeästi Rämetin päälle!
Haastattelu oli liian rönsyilevä - sitä kuunnellut mielellään.
Alusta kuuntelin vähän aikaa ja hetkeksi heräsin kuuntelemaan lopyn rokoteosuutta kunnes nukahdin uudelleen.

Täytyy kerrata jossakin vaiheessa jos viitsin.

Kaikkia ei voi miellyttää - itselleni toimii parhaiten se, että haastattelija antaa tilaa ja mielestäni turha niitä asioita on kerrata koko ajan - jos ei ensimmäisellä kerralla mene jakeluun, voi asian kuunnella itse uudelleen. Kaksi ja puoli tuntia on hyvin pitkä aika etenkin jos yli puolet haastattelusta joutaisi pois!
Tiivistettynä ja enemmän asiapitoisena olisi kyllä mennyt, mutta näin ei.

Tiedän ainakin että en enempää kuuntele tämän herra Peltomäen jorinoita jos tyyli yleisestikin on tuo!
Olipa kerran elämäänhän Tuomaskin viittaa. Mutta castussa mennään syvemmälle. Ei kukaan muista jaksoja ulkoa, joten totta kai kertausta tarvitaan. Harmi, että et kuunnellut sitä, mihin kaikki perustuu. Jäät Tamaran selitysten varaan yksittäisistä tutkimuksista.
 
vierailija
Tiede antaa aina vastauksen, joka on todennäköisin vaihtoehto tämänhetkisten tietojen varassa. On totta, että tiede ei ole absoluuttinen totuus. Ei sen kuulukkaan olla. Sensijaan peräänkuulutan taitoa lukea julkaisuja ja ymmärtää mitä niissä on tutkittu ja mitä niistä voi päätellä. Jos niiden perusteella halutaan päätellä jotain, jota ei itseasiassa tutkittu, tarvitsee tehdä lisätutkimusta siitä, mitä halutaan päätellä, jotta voidaan varmistua siitä, että päätelmä on paikkansapitävä. Toisinaan halutaan todistaa oma oikeassaolo niin kovasti, että aletaan jo haitata tutkimuksen objektiivisuutta ja oikeutetaan vilppi. Sensijaan jos useat tutkimusryhmät päätyvät samaan lopputulokseen ympäri maailmaa, voidaan olla aika varmoja, että tuloksessa on jotain paikkansapitävää.

Koronarokotekriitikoiden mielipiteet on muodostettu jonkin aivan muun tutkimuksen perusteella, eivätkä he ole itse osallistuneet millään tavalla itse tutkimukseen tai perehtyneet aiheeseen. Sensijaan he tuntuvat olevan valmiita oikomaan mutkia ja tekemään päätelmiä, mitä yksikään tutkimus ei tue. Tähän mennessä en ole löytänyt yhtäkään tutkimusta, joka tukisi sitä, että koronarokote aiheuttaisi mittavia ja merkittäviä haittavaikutuksia. Haittavaikutukset tuntuu olevan aika samaa luokkaa minkä tahansa muun rokotteen kanssa.

Voi olla, että kaikki tutkimukset tähän mennessä eivät kerro ihan kaikkea ja jotain yllättävää vielä ilmenee. Todennäköisyys tähän on kuitenkin häviävän pieni.

mRNA rokotetta on tutkittu ja kehitetty 90- luvulta lähtien. Jos kansa olisi riittävän perehtynyt ymmärtämään rokoteen toimintamekanismin, he myös ymmärtäisivät miten mullistava rokote on. Paljon mutkia oiottuna, siinä käytännössä koodataan ihmisen immuunivasteelle resepti, jotta se osaa muodostaa oikeanlaisia vasta- aineita. Rokotteita pystyy muokkaamaan suhteellisen nopealla aikataululla juuri oikeanlaisiksi.

On ihan tervettä suhtautua asioihin hiukan epäilevästi ja varoen. Sen ei kuitenkaan pidä antaa valua omille nilkoille.
Erinomainen kirjoitus, kiitos!

Olen myös lukenut tutkimuksia, mutta toki vain murto-osan siitä mitä tutkijjat lukevat, eikä minullekaan ole tullut rokotteen suhteen vastaan mitään epäilyttävää. Rokotteet ovat loppujen lopuksi biologiaa, ei mitään mystistä salatiedettä.
 
Olipa kerran elämäänhän Tuomaskin viittaa. Mutta castussa mennään syvemmälle. Ei kukaan muista jaksoja ulkoa, joten totta kai kertausta tarvitaan. Harmi, että et kuunnellut sitä, mihin kaikki perustuu. Jäät Tamaran selitysten varaan yksittäisistä tutkimuksista.
Kuuntelen kyllä loppuun tänään. (y)
Mutta tuon haastattelija osalta mietin kaksi kertaa ennen kuin mitään häneltä kuuntelen. Ihme pyryharakka!:D
 
Koska vastasit viestiini niin ilmeisesti tarkoitat minun rokotekriittistä lähdettäni.
Eli mielelläni otan vastaan sinun huomiot Tamara Tuumilan luennosta, jonka olen linkannut ketjuun.

Hän on todella ansioitunut nainen. En voinut jättää hänen kantaansa huomioimatta.
Kommenttini koski ehkä enemmän yleisesti rokotekriittisyyttä ja ajatusta siitä, että koko tutkijakunnasta ja lääkärikunnasta löytyy kourallinen, jotka ovat erityisen huolissan rokotteesta. Tamara on varmasti ansioitunut alallaan, mutta niin on myös rokotetutkimuskeskuksen johtaja Rämetkin.

Tamara on tehnyt tutkimusta viimeaikoina kroonisen väsymysoireyhtymän parissa. Viimeinen julkaisu näyttää olevan dampness and mold hypersensitivity syndrome and vaccination as risk factors for chronic fatigue syndrome, joka on julkaistu tammikuussa 2019. Eli ennen koronaa.

Luentoa en ole katsonut, enkä nyt pysty sitä katsomaan. Ehkä joskus toiste. On aina hyvä kyseenalaistaa ja selvitellä asiayhteyksiä, mutta tällä hetkellä mikään tutkimus tai julkaisu ei oikein tue Tamaran näkemyksiä.

Korjaan nyt vielä kommenttiani. Kuntelin hetken alapuolelle laittamaasi linkkiä. Tamara Tuuminen sanoo heti keskustelun alussa, että mihin perustuu väite siitä, että rokotteista on enemmän hyötyä kuin haittaa. Hän on lääkäri ja hän kysyy tällaista? Oikeasti? Onkhan kysymys vitsi.
Mietitäämpä hetki, mitä hyötyä rokotteista on ollut.

Rokotteiden myötä suomesta on hävitetty kurkkumätä, polio, sikotauti, vihurirokko ja tuhkarokko, joihin on kuollut tai sairastunut vakavasti hirvittävä määrä ihmisiä aiemmin ja joihin kuolee/sairastuu vakavasti edelleen hirvittävä määrä ihmisiä maailmalla.
 
Viimeksi muokattu:
vierailija
Koska vastasit viestiini niin ilmeisesti tarkoitat minun rokotekriittistä lähdettäni.
Eli mielelläni otan vastaan sinun huomiot Tamara Tuumilan luennosta, jonka olen linkannut ketjuun.

Hän on todella ansioitunut nainen. En voinut jättää hänen kantaansa huomioimatta.
Kuuntelitko itse Peltomäen podcastin? Odotatko muilta kommentteja Tuumilan videosta, jos et itse viitsi kuunnella sitä mitä sinulle linkataan?
Mää en kuunnellut vielä Tuumilan videota, itse asiassa en ole koskaan ennen kuullutkaan hänestä, mutta voin etsiä sen, ellei se vie joillekin epäilyttäville sivustolle.

Määkin olen muuten todella ansioitunut ihminen, joten ota mun mielipiteet vakavasti huomioon!
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti
Erinomainen kirjoitus, kiitos!

Olen myös lukenut tutkimuksia, mutta toki vain murto-osan siitä mitä tutkijjat lukevat, eikä minullekaan ole tullut rokotteen suhteen vastaan mitään epäilyttävää. Rokotteet ovat loppujen lopuksi biologiaa, ei mitään mystistä salatiedettä.
Ollaan puhuttu siitä miten buusterit aiheuttavat keholle, tieteen termein, (suomeksi): uupumuksen. Ja siitä, miksi terveen ihmisen täytyy ottaa rokote tai buusteroida aika-ajoin.

Kuuntelin eilen mielenkiintoisen haastattelun Israelin immunologin (vastaa ilmeisesti maan rokotuskeisseistä) kerrontaa mitä hän tekisi nyt toisin.
Hän on pahoillaan muun muassa siitä, että koulut suljettiin ja oli paljon muitakin ”virheitä”.

Meidän kannattaisi ottaa huomioon näitä toisten virheitä ja yhyttää niitä myös meidän rokotekeskusteluun.

Ymmärrän kyllä, että olemme meidän asiantuntijoiden tiedon varassa, mutta se ei estä meitä keskustelemasta ja kyseenalaistamasta asioista. Ihminen usein haluaa jalostaa tietoa itse ja tutkia asioita, käydä niin sanottua jälkipeliä.

Tässä koronakeississä ei ole tarpeeksi faktoja.
THL:n johtaja kertoo saman:

 
Viimeksi muokattu:
Kuuntelitko itse Peltomäen podcastin? Odotatko muilta kommentteja Tuumilan videosta, jos et itse viitsi kuunnella sitä mitä sinulle linkataan?
Mää en kuunnellut vielä Tuumilan videota, itse asiassa en ole koskaan ennen kuullutkaan hänestä, mutta voin etsiä sen, ellei se vie joillekin epäilyttäville sivustolle.

Määkin olen muuten todella ansioitunut ihminen, joten ota mun mielipiteet vakavasti huomioon!
Se mikä minulle linkattiin oli kuulema vain esitys siitä mitä tapahtuu kun korona menee kehoon. Siinä ei esitelty mitään tutkimuksia tms….
Mutta kuten sanoin tuossa aiemmin: aion kuunnella sen loppuun.


Minä en päätä kenet tulee ottaa vakavasti, se on jokaisen oma päätös, mutta
Tamara Tuumilan ansioluettelo on mielestäni kunnossa. Kuuntele vaikka pelkät saavutukset videon alusta.(y)

 
Kommenttini koski ehkä enemmän yleisesti rokotekriittisyyttä ja ajatusta siitä, että koko tutkijakunnasta ja lääkärikunnasta löytyy kourallinen, jotka ovat erityisen huolissan rokotteesta. Tamara on varmasti ansioitunut alallaan, mutta niin on myös rokotetutkimuskeskuksen johtaja Rämetkin.

Tamara on tehnyt tutkimusta viimeaikoina kroonisen väsymysoireyhtymän parissa. Viimeinen julkaisu näyttää olevan dampness and mold hypersensitivity syndrome and vaccination as risk factors for chronic fatigue syndrome, joka on julkaistu tammikuussa 2019. Eli ennen koronaa.

Luentoa en ole katsonut, enkä nyt pysty sitä katsomaan. Ehkä joskus toiste. On aina hyvä kyseenalaistaa ja selvitellä asiayhteyksiä, mutta tällä hetkellä mikään tutkimus tai julkaisu ei oikein tue Tamaran näkemyksiä.

Korjaan nyt vielä kommenttiani. Kuntelin hetken alapuolelle laittamaasi linkkiä. Tamara Tuuminen sanoo heti keskustelun alussa, että mihin perustuu väite siitä, että rokotteista on enemmän hyötyä kuin haittaa. Hän on lääkäri ja hän kysyy tällaista? Oikeasti? Onkhan kysymys vitsi.
Mietitäämpä hetki, mitä hyötyä rokotteista on ollut.

Rokotteiden myötä suomesta on hävitetty kurkkumätä, polio, sikotauti, vihurirokko ja tuhkarokko, joihin on kuollut tai sairastunut vakavasti hirvittävä määrä ihmisiä aiemmin ja joihin kuolee/sairastuu vakavasti edelleen hirvittävä määrä ihmisiä maailmalla.
Oletko nyt ihan varma, että mikään tutkimus ei tue Tamaran näkemystä buusteroinnista, että se aiheuttaa keholle uupumuksen joka kaventaa immuniteettia?
Minun käsittääkseni se alkaa olla muissa maissa ihan yleisessä tiedossa….
 
Oletko nyt ihan varma, että mikään tutkimus ei tue Tamaran näkemystä buusteroinnista, että se aiheuttaa keholle uupumuksen joka kaventaa immuniteettia?
Minun käsittääkseni se alkaa olla muissa maissa ihan yleisessä tiedossa….
En ole nähnyt tutkimusta buusteroinnista ja immuniteetin kaventumisesta. Ylipäätään varoisin suuresti vetämästä turhan suoria johtopäätöksiä tällaisesta. Rokotteet ovat ensisijaisesti parantaneet ihmiskunnan oloja merkittävästi ja jos rokotteiden ja uupumuksen välillä olisi näin suora yhteys, voisi kuvitella, että homma olsi huomattu jo aikapäivää sitten.

Mitä tarkoittaa muissa maissa ihan yleisessä tiedossa? Siis tutkijoiden ja asiantuntijoiden tiedossa?
 
En ole nähnyt tutkimusta buusteroinnista ja immuniteetin kaventumisesta. Ylipäätään varoisin suuresti vetämästä turhan suoria johtopäätöksiä tällaisesta. Rokotteet ovat ensisijaisesti parantaneet ihmiskunnan oloja merkittävästi ja jos rokotteiden ja uupumuksen välillä olisi näin suora yhteys, voisi kuvitella, että homma olsi huomattu jo aikapäivää sitten.

Mitä tarkoittaa muissa maissa ihan yleisessä tiedossa? Siis tutkijoiden ja asiantuntijoiden tiedossa?
Juu, siis normaalirokotteissa asia ok, missä laitetaan tapettu tai heikennetty viirus, mutta tämä mRNA rokote on ihmiskunnalle ensimmäinen.

Kyllä, mitä olen seurannut tilannetta, niin buusterointia ollaan alettu epäillä, jo ihan Suomessakin, koska THL:n johtaja tuli ulos kommentilla, että kolmas jäänee viimeiseksi rokotteeksi koska rokote ei palvele tässä yhteydessä tarkoituksenmukaisesti…tsi jotenkin noin, en muista nyt ihan tarkkaan, mutta palstaltakin löytyy linkkejä tähän Salmisen kommenttiin.
 
Juu, siis normaalirokotteissa asia ok, missä laitetaan tapettu tai heikennetty viirus, mutta tämä mRNA rokote on ihmiskunnalle ensimmäinen.

Kyllä, mitä olen seurannut tilannetta, niin buusterointia ollaan alettu epäillä, jo ihan Suomessakin, koska THL:n johtaja tuli ulos kommentilla, että kolmas jäänee viimeiseksi rokotteeksi koska rokote ei palvele tässä yhteydessä tarkoituksenmukaisesti…tsi jotenkin noin, en muista nyt ihan tarkkaan, mutta palstaltakin löytyy linkkejä tähän Salmisen kommenttiin.

Rokotteissa harvoin enää käytetään tapettua tai hekennettyä virusta. Useimmiten rokotteessa on viruksen joitain osia tai sitten on rokotteita, joissa on jokin vaaraton virus, joka kuitenkin antaa elimistölle informaatiota vaarallisesta viruksesta.
 
Viimeksi muokattu:

Rokotteissa harvoin enää käytetään tapettua tai hekennettyä virusta. Useimmiten rokotteessa on viruksen joitain osia tai sitten on rokotteita, joissa on jokin vaaraton virus, joka kuitenkin antaa elimistölle informaatiota vaarallisesta viruksesta.
”Alkuperäisissä tutkimuksissa oli mukana 37 000 rokotettua ja saman verran plasebo-ryhmään kuuluvia, Jaakkola muistuttaa. Kuuden kuukauden seurantatutkimuksia on raportoitu erikseen, ja immunoreaktioon liittyvät haitat on tunnistettu.”

”Israelissa taas on tehty tutkimus, jossa rokotettuja on noin 900 000 ja saman verran kontrolliryhmäläisiä,”

Ruotsissa tehdyssä tutkimuksessa, jonka Tuumila esitteli, on yli 800 000 mätsäävää (ikä ja sukupuoli) paria, eli yli 1 600 000 henkilöä. Tällainen tutkimus on jo niin laaja, että siitä varmasti tullaan käymään keskustelua tai ainakin toiveena sellainen on.
Ja sikäli hyvä kun tutkimus on Ruotsissa tehty ruotsalaisilla, vaikka me olemmekin euroopoalaisiin nähden gerniperimiltämme ihan oma ryhmämme, on silti kyseessä eurooppalaisilla tehty tutkimus.

*Löytyy Kempen ja Tuumilan haastattelun linkistä pdf muodossa.
 
vierailija
Juu, siis normaalirokotteissa asia ok, missä laitetaan tapettu tai heikennetty viirus, mutta tämä mRNA rokote on ihmiskunnalle ensimmäinen.

Kyllä, mitä olen seurannut tilannetta, niin buusterointia ollaan alettu epäillä, jo ihan Suomessakin, koska THL:n johtaja tuli ulos kommentilla, että kolmas jäänee viimeiseksi rokotteeksi koska rokote ei palvele tässä yhteydessä tarkoituksenmukaisesti…tsi jotenkin noin, en muista nyt ihan tarkkaan, mutta palstaltakin löytyy linkkejä tähän Salmisen kommenttiin.
Mistä tahansa rokotteesta, mistä aiheutuu ihmiselle elimistön puolustuskyvyn aktivoitumista , seuraa jossain määrin uupumusta. Samoin käy mm. infektion, allergisen reaktion ja esim. stressin seurauksena. Uupumuksen taso riippuu yksilöstä ja hyökkäyksen määrästä.
Maailmalla on puhuttu 3 rokotteen antamisesta 4kk välein ja siitä seuranneista uupumisoireista ja kehoitettu pitämään pidempää väliä. Ei suinkaan luopumaan kolmannesta rokotteesta.

Muistisolut jäävät kyllä olemaan, joten minun mielestäni 2 rokotusta riittäisi.

Asiaa sivuten, rokotuksen jälkeen on raportoitu monia haittoja, kuten lihassärkyä, kuumetta, päänsärkyä, imusolmukkeiden suurenemista, uupumista, aivosumua, keskittymiskyvyn laskua, kuukautishäiriöitö (tavallisimmin yhdet jää välistä ja seuraavat tulee sitten runsaampina). Näitä kaikkia on raportoitu myös koronainfektion yhteydessä, yleensä paljon voimakkaampana ja pidempi kestoisena, joillain jopa kuukausia kestäneenä. Oireet liittyvät elimistön puolustusreaktioon, ei siihen onko rokote huono vai enemmän huono.
Jos rokotteesta ei tulisi minkäänlaista reaktiota, niin silloin täällä varmaan keskusteltaisiin että onko siitä edes hyötyä kun ei se aiheuta elimistössä reaktiota,että huuhaa huijausta koko litku.
Henkilökohtaisesti otin mieluummin rokotteen (2kpl) ja kärsin pari päivää käsivarsisärystä ja toisella kerralla pienestä väsymyksestä ja kainalon imusolmukesärystä pari päivää pidempään, kuin olisin 1-2vk jossain flunssan ja influenssan välisessä tilassa.
 
  • Tykkää
Reactions: AivanSama
vierailija
"tieteestä"
Sehän tässä onkin pielessä kun sitä ei ole. Ei ole kontrolliryhmää. Tilastot on tarkoituksella väännetty mutkalle. Media maksettu toitottamaan propagandaa. Jos kaikki olisi tehty oikein alusta asti avoimesti ja oikeiden tieteellisten periaatteiden mukaisesti niin moni asia voisi olla toisi
 
”Alkuperäisissä tutkimuksissa oli mukana 37 000 rokotettua ja saman verran plasebo-ryhmään kuuluvia, Jaakkola muistuttaa. Kuuden kuukauden seurantatutkimuksia on raportoitu erikseen, ja immunoreaktioon liittyvät haitat on tunnistettu.”

”Israelissa taas on tehty tutkimus, jossa rokotettuja on noin 900 000 ja saman verran kontrolliryhmäläisiä,”

Ruotsissa tehdyssä tutkimuksessa, jonka Tuumila esitteli, on yli 800 000 mätsäävää (ikä ja sukupuoli) paria, eli yli 1 600 000 henkilöä. Tällainen tutkimus on jo niin laaja, että siitä varmasti tullaan käymään keskustelua tai ainakin toiveena sellainen on.
Ja sikäli hyvä kun tutkimus on Ruotsissa tehty ruotsalaisilla, vaikka me olemmekin euroopoalaisiin nähden gerniperimiltämme ihan oma ryhmämme, on silti kyseessä eurooppalaisilla tehty tutkimus.

*Löytyy Kempen ja Tuumilan haastattelun linkistä pdf muodossa.
Mielenkiintoista. Mitenköhän tuon kokoista otantaa hallitaan?
Se vaatinee jo melkoisen määrän tutkijoita.
 
  • Tykkää
Reactions: Lispetti

Yhteistyössä