Älä pidä vaunujen suuaukolla sitä peittävää rättiä, voit tappaa vauvasi vahingossa :(

  • Viestiketjun aloittaja "harmaana"
  • Ensimmäinen viesti
"jkl"
Eli tämän uutisen mukaan vauvoja sitten kuolee useimmin kätkytkuolemaan kun lämmintä on 34 astetta tai enemmän. Lämpimissä maissako sitten on kätkytkuolemia enemmän?
 
mä oon ihametelly tätä jo yli 10v sitten. Oon nähny vilttejä, fleecepeittoja ja mitä kaikkee siinä ja pyykkipojilla kiinni. itse en koskaan tätä tehny. Hyttysverkko oli ainoa suoja mitä käytin. Tää nyt ei ollu mikää uus juttu.. maalaisjärkeä käyttäen.
 
Pin
Ei ole koskaan tarvinnut jättää vaunuja auringonpaahteeseen niin en ole kovin usein joutunut edes asiaa meitiskelemään. Aina löytynyt varjopaikka. Aika harvoin kyllä mitään rättiäkään olen laittanut...
 
joku muu
Itse kanssa kauhistelen tuota kun vaunut tumpataan täyteen kaikkea suojaa. Ymmrrän että auringon ei anneta paistaa silmiin/poltta ihoa, mutta kun toiset tekeee vaunuistaan lähes ilmatiiviitä. itseä kauhistuttaa enemmänkin se, millaiseksi ilmanlaatu siellä vaunuissa muuttuu jos vauva nukkuu siellä esim. parituntia. Meillä on emmajungan vaunut ja niissä oon saanut sen kuomun vedettyä niin ala että estää auringon häikäisyn. Ilma pääsee kiertämään mutta ei häikäise. Usein kesällä virittelin myös harsoa mutta aina niin, että se suoja sieltä minne aurinko paistoi, mutta ei kuitenkaan peittänyt koko suuaukkoa. Harsoa sai tietysti säännöllisesti korjata oikeaan asentoon, mutta turvallisuus oli itselle tärkeämpää.
 
Yppe
Ei kai KUKAAN jätä vauvaa nukkumaan vaunuihin kuumalla ilmalla auringonpaisteeseen??? Oli harsoja tai ei... Eri juttu jos kävellään vaunujen kanssa, siinähän on vanhempi vieressä ja voi tarkkailla vauvaa.
 
rannassa nähtyä vol 100011
Kyllä pahalta tuntui yhden perheen vauvan puolesta uimarannalla.
Rannalla oli paljon varjoisia paikkojakin vaan ei pidetään vaunut suoraan auringossa , tai ainakin ne kärrit oli auringossa kun minä sinne saavuin (ja vielä kun meillä on oikein ukkosen hautovan kuumakin täällä)
Eräs äiti sitten vihjasi kun oli viltillä tai pyyhkeellä peitetty se vaunujen aukko ja jalkapeitto siinä vielä paikoillaan,
(kuulin vain kun olin itse aika vieressä) tuo huomauttaja äiti sitten saikin perheeltä kaikki kirosanat kuunnella ja kuinka ei pidä toisten asioihin puuttua, huomauttaja sitten poistuikin rannasta.
Kyseinen perhe muuten oli itse myös auringossa ja hyvin näytti perheen aikuisille maistuvan janojuomana (luultavasti) vesi, mutta vauva paksusti tungettu vaunuihin (nykyajan vaunut kun ei ole mitään ohuita vaan aika hyvin on toppauksia suomen talvea ajatellen)
En tiedä kuinka kauan tuo lapsi oli auringossa nukkunut mutta sen tiedän kun nämä äidit ottivat yhteen että tuo lapsi sitten lopulta heräsi noin 15min sen jälkeen ja äiti sitten vaan valitti kuinka vauva onkin hikoillut :O
Kai hän nyt on hikoillut jos on paksusti tungettu vaunuihin, vaikka kuinka on lyhythihanen body ja shortsit.
Kyllä olisi tehnyt mieleni minunkin avata sanainen arkkuni :kieh:
 

Yhteistyössä